Zwanger bij negatieve test?

03-05-2016 11:08 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allen,



Vergeef me als ik dit bericht op de verkeerde plek zet. Ik ben niet bekend met dit forum.

Ik ben niet helemaal zeker van mijn zaak, het zit als volgt:

Ik slik de pil al een jaar of 8. Ik en mijn vriend hebben (vanwege een operatie bij hem) het laatst onveilige seks gehad in februari. In mijn strip van maart ben ik 1 pil vergeten.

Tot op heden ben ik gewoon ongesteld geworden in de stopweken (voor het laatst vorige week). Toch maak ik me zorgen, ik heb nog al last van een opgeblazen/opgezette buik en had twee weken voor mijn laatste menstruatie last van gevoelige tepels. Mijn ontlasting is prima.

Omdat ik dacht dat de kans klein was dat ik zwanger was, maar me toch zorgen maakte heb ik een test gedaan afgelopen weekend en deze was negatief (rond 12.00 gedaan, zonder ochtendurine). Toch knaagt er nog iets bij me, met name mijn opgezwollen buik. Ook helpt het niet dat ik allerlei (horror)verhalen op internet lees over mensen die er pas heeeeel laat achter kwamen dat ze zwanger waren. (voor alle duidelijkheid, ik wil niet zwanger zijn/worden). Daarbij vraag ik me af of je nog HCG in je bloed hebt als je al een langere tijd zwanger bent?

Heeft iemand ervaringen met het bovenstaande?
Alle reacties Link kopieren
Alles bij elkaar lijkt het er niet op dat je zwanger bent (gewoon ongesteld, negatieve test, onveilige seks alweer een poosje geleden). hCG heb je gedurende de hele zwangerschap in je bloed, dus dat zou je gewoon zien op een zwangerschapstest.

Hoeveel meer zekerheid wil je hebben?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie Solomio! Als ik relativeer denk ik hetgeen jij ook zegt.

Omdat het niet echt gewenst is zoek ik die 100% zekerheid. Ik lees overal dat je aan de menstruatie tijdens het gebruik van de pil niet kan afleiden of dat het een 'echte' menstruatie is. Daarnaast heb ik niet getest met ochtendurine. Ook lees ik 'extreme' verhalen van mensen die geen HCG aanmaken.. Het blijft gewoon rondspoken in mijn hoofd.

Uiteraard ga ik daarna misschien klachten inbeelden en extreem letten op mijn buik omdat ik denk dat ALS ik zwanger ben, het al een tijdje is.
Alle reacties Link kopieren
Als ik zo ongerust zou zijn, zou ik nog een test kopen en die extreem volgens de beschrijving uitvoeren.
Mensen die helemaal geen HCG aanmaken? Waar lees je dat? Nog nooit gehoord, bij sommige duurt het wat langer voor de hoeveelheid genoeg is voor een positieve test maar dan heb je het over een week ofzo niet over maanden. Als je inderdaad al een tijd zwanger bent zou de test wanneer je hem ook doet gewoon positief moeten zijn. Als je ook nog eens elke keer een onttrekkingsbloeding hebt gehad snap ik ook niet dat je zo bezorgt bent. Hoeveel zekerheid wil je hebben en hoe denk je die wel te gaan krijgen als je blijkbaar de test niet gelooft? Je maakt jezelf gek door zo extreem op jezelf te letten, stress kan ook voor darmklachten zorgen..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me ook geen zorgen maken aangezien je de pil gebruikt en idd onttrekkingsbloedingen hebt gekregen (al 2 of 3 keer?)
Ja ik heb wel eens een negatieve test gehad terwijl ik zwanger was. Koningsdag 2 jaar geleden getest en was negatief, hele dag gedronken etc. Volgende dag weer een test gedaan en die was positief. Maar helemaal geen hcg aanmaken lijkt mij erg sterk.
Je zou dus nu al sinds februari zwanger moeten zijn ondanks pilgebruik, ontrekkingsbloedingen en een negatieve test?

Lijkt mij niet
Al zou je zwanger zijn, dan heb je met 8 weken nog niet echt een dikke buik...



Denk niet dat het zo is, gezien je gewoon ongesteld bent geworden en een negatieve test had.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet echt gewenst? Of echt niet gewenst?

En waarom heb je in februari onveilige seks, en vergeet je vervolgens in maart een pil als je niet zwanger wil worden? Waarom let je dan ondanks negatieve testen of menstruaties op signalen dat je wel zwanger bent?
Alle reacties Link kopieren
quote:movesse schreef op 03 mei 2016 @ 12:07:

Is het niet echt gewenst? Of echt niet gewenst?

En waarom heb je in februari onveilige seks, en vergeet je vervolgens in maart een pil als je niet zwanger wil worden? Waarom let je dan ondanks negatieve testen of menstruaties op signalen dat je wel zwanger bent?Echt niet gewenst. Vriend en ik studeren allebei nog. Totaal niet aan toe. Vanwege het lezen van allerlei verhalen ben ik nogal onzeker, vandaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kensington1991 schreef op 03 mei 2016 @ 12:12:

[...]





Echt niet gewenst. Vriend en ik studeren allebei nog. Totaal niet aan toe. Vanwege het lezen van allerlei verhalen ben ik nogal onzeker, vandaar.Dat begrijp ik dus niet. Het gaat al 8 jaar goed, je bent al 8 jaar aan de pil. Van wie moet je verhalen over vrouwen die toch zwanger zijn opzoeken en lezen? Van jezelf toch? Stop daar dan mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:movesse schreef op 03 mei 2016 @ 12:13:

[...]





Dat begrijp ik dus niet. Het gaat al 8 jaar goed, je bent al 8 jaar aan de pil. Van wie moet je verhalen over vrouwen die toch zwanger zijn opzoeken en lezen? Van jezelf toch? Stop daar dan mee.Bedankt voor je reactie. Van mezelf inderdaad, nadat ik 3,5 week geleden opeens pijnlijke borsten kreeg en dat als zwangerschapssymptoom naar voren kwam. Gelukkig werd ik wel ongesteld maar was toch nog onzeker, test gedaan --> negatief, maar ik merk toch dat ik er de hele dag mee bezig ben.
Alle reacties Link kopieren
En je weet zeker dat je niet stiekem toch graag zwanger zou worden? Dat je niet stiekem even hoopte dat je zwanger was?
quote:movesse schreef op 03 mei 2016 @ 17:27:

En je weet zeker dat je niet stiekem toch graag zwanger zou worden? Dat je niet stiekem even hoopte dat je zwanger was?Lijkt mij eerder andersom. Ze zegt toch dat ze nu absoluut geen kind wil? Ze bestaan hè, vrouwen die niet staan te jodelen bij een zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Zaad leeft maximaal 7 dagen in je. Een eitje doet er minstens 8 (maar eerder 14) dagen over om te groeien. Dus tel bij de dag van je vergeten pil 8 tot 14 dagen op, trek hier 7 dagen vanaf. Heb je in deze week seks gehad? Volgens mij niet.

dan ben je niet zwanger.



bij 8 tot 10 weken zwangerschap heb je echt een positieve test. Ook overdag. Zon test meet vanaf 50 hcg, met een week of 8 zit je minstens aan de 13.000! En zie je aan je buik nog weinig
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 03 mei 2016 @ 17:46:

[...]





Lijkt mij eerder andersom. Ze zegt toch dat ze nu absoluut geen kind wil? Ze bestaan hè, vrouwen die niet staan te jodelen bij een zwangerschap.Klopt inderdaad. Ik + vriend nog studerend en niet samenwonend. Ik sta inderdaad (nog laaaannnggggggg) niet te jodelen bij een zwangerschap dus ben/schoot aardig in de stress. Totaal niet mee bezig ook; pas toen ik gevoelige borsten kreeg wat gaan googlen (achteraf beter niet moeten doen dus :racepalm: )
Alle reacties Link kopieren
quote:spinnekop schreef op 03 mei 2016 @ 18:14:

Zaad leeft maximaal 7 dagen in je. Een eitje doet er minstens 8 (maar eerder 14) dagen over om te groeien. Dus tel bij de dag van je vergeten pil 8 tot 14 dagen op, trek hier 7 dagen vanaf. Heb je in deze week seks gehad? Volgens mij niet.

dan ben je niet zwanger.



bij 8 tot 10 weken zwangerschap heb je echt een positieve test. Ook overdag. Zon test meet vanaf 50 hcg, met een week of 8 zit je minstens aan de 13.000! En zie je aan je buik nog weinigBedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:spinnekop schreef op 03 mei 2016 @ 18:14:

Zaad leeft maximaal 7 dagen in je. Een eitje doet er minstens 8 (maar eerder 14) dagen over om te groeien. Dus tel bij de dag van je vergeten pil 8 tot 14 dagen op, trek hier 7 dagen vanaf. Heb je in deze week seks gehad? Volgens mij niet.

dan ben je niet zwanger.



bij 8 tot 10 weken zwangerschap heb je echt een positieve test. Ook overdag. Zon test meet vanaf 50 hcg, met een week of 8 zit je minstens aan de 13.000! En zie je aan je buik nog weinigSperma overleeft maximaal vier dagen, en dat is echt maximaal. Geen week, echt niet
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht laat ik het ruim nemen voor super zaad. Maar 7 dagen is idd bij de meest denkbare ideale omstandigheden
Alle reacties Link kopieren
"Ik en mijn vriend hebben (vanwege een operatie bij hem) het laatst onveilige seks gehad in februari. In mijn strip van maart ben ik 1 pil vergeten."



lijkt me niet dat je nu zwanger bent dan? Onveilige seks de maand voordat je een pil vergeet? Of begrijp ik het niet goed?
Alle reacties Link kopieren
quote:emka78 schreef op 04 mei 2016 @ 12:25:

"Ik en mijn vriend hebben (vanwege een operatie bij hem) het laatst onveilige seks gehad in februari. In mijn strip van maart ben ik 1 pil vergeten."



lijkt me niet dat je nu zwanger bent dan? Onveilige seks de maand voordat je een pil vergeet? Of begrijp ik het niet goed?Je begrijpt het inderdaad goed. Na last van m'n borsten ben ik gaan googlen waar ik las dat mensen tóch zwanger worden bij correct gebruik van de pil (of een vergeten). Het zelfde geldt voor mensen met een negatieve test die uiteindelijk toch positief blijkt te zijn. Dat maakt me bang zeker in combinatie met m'n (al sinds een week) zeer opgezette/opgezwollen buik.
Voortaan gewoon double dutch als je zo panisch bent voor een zwangerschap. En niet googlen
Alle reacties Link kopieren
Maar je kunt niet een maand na de seks zwanger worden!!! Technisch onmogelijk.



Als je je zorgen maakt over je opgeblazen buik,ga je vrijdag naar de huisarts
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 03 mei 2016 @ 17:46:

[...]





Lijkt mij eerder andersom. Ze zegt toch dat ze nu absoluut geen kind wil? Ze bestaan hè, vrouwen die niet staan te jodelen bij een zwangerschap.Die bestaan, maar doorgaans piepen die niet door pver dat ze vast misschien of twijfelachtig heel zeker want het kan wie weet toch wel zwanger zijn wanneer de test dan inderdaad negatief is en ze ongesteld zijn geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven