Zwanger geworden na IVF/ICSI- het vervolgtopic

22-06-2016 13:03 3003 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
-
Zwanger:

:heart: = bij een kloppend hartje
:duckie: = bij een goede 20 weken echo
Naam # Hartje/
20-wk echo
Uitgerekend Geslacht Afspraken/opmerkingen
moringa (35) 1e :duckie: 27-08-2017 Jongen
Ylva (32) 1e :duckie: 31-08-2017 Meisje
Hannepan86 (30) 1e :duckie: 07-09-2017 Jongen
Baggal (33) 1e :duckie: 11-10-2017 Meisje
anne-1985 (31) 1e :duckie: 13-10-2017 Jongen
zima ( ?) 1e :duckie: 07-11-2017 Jongen
Nemoo (31) 1e :duckie: 02-12-2017 Meisje 12/8 pretecho
Lampje1 (33) 1e :heart: 11-12-2017 Jongen 16w check goed!
piene1987 (29) 2e (L☆) :duckie: 16-12-2017 Meisje 31 Aug controle
freexx (27) 1e :heart: 31-12-2017 ? NIPT is goed
deni308 (27) 1e :heart: 05-01-2018 Meisje NIPT goed, 17 augustus guo
Boulu (29) 1e :heart: 17-02-2018 ?
angel ( 29) 1e :heart: 01-03-2018 1 aug echo
sofie87 (29) 1e :heart: 12-03-2018
lafemme (27) 1e :heart: 15-03-2018
hosta (38) 1e :heart: 24-03-2018 13 Aug echo
who's next?
-
We hopen dat er zich heel snel velen zullen aansluiten!!
-
Bevallen:
*rosings (39, 1e kind) is op 21-07-2017 bevallen van een meisje.*tasje (40, 2e kind) is 13-07-2017 bevallen van een jongen. *Lux (27, 1e kind) is eind april 2017 bevallen van een jongen. *Fingers_crossed (30, 1e kind) is op 13-03-2017 vader geworden van een meisje. *women78, uitgerekend op 22-02-2017 van een jongen. *Luina (35, 1e kind) is op 21-02-2017 bevallen van een jongen. * VeeBee17, uitgerekend op 09-01-2017 van een tweeling (jongen en meisje). *someone86, uitgerekend op 26-12-2016 van een meisje. *itsi_us (34, 2e kind) is op 13-12-2016 bevallen van een meisje. *Duufje (38, 1e kind) is op 12-12-2016 bevallen van een meisje☆. *fightster, uitgerekend op 11-12-2016 van een jongen. *Noortje81 (34, 1e kind) is op 09-12-2016 bevallen van een jongen. *Lilly1980 (35, 1e kind) is op 07-12-2016 bevallen van een meisje. *Blauwoogje1980 (36, 2de kind) is op 22-10-2016 bevallen van een meisje. *zwangerwordenvanaf2014 (33, 1e kind) is op 15-10-2016 bevallen van een jongen.
-
Gebruikersnaam : Zwangernammm. Wachtwoord: ivficsi2016
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 04-08-2017 08:24
66.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik doe gezellig mee , staat ie gelijk in mijn lijst van topics nu
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me hier ook aan!! Gezellig!!! En goed idee Lilly!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erbij hoor
Alle reacties Link kopieren
Fijn fijn! Echt een goed idee Lilly!

Ik wil me evt wel wagen aan een tabel?

Wat zouden jullie er in willen?



Naam, leeftijd, hoeveelste kindje, uitgerekende datum, komende afspraken/echo, anders nog iets?
Alle reacties Link kopieren
Super dat jij een tabel wilt maken Luina! Wat mij betreft goed de punten die jij noemt! Misschien nog geslacht kindje als die bekend is?



Mijn gegevens:



Lilly1980, 35, 1e, geslacht meisje, 08-12-2016, belangrijkste volgende afspraak is 21-07-2016 voor de 20 weken echo.



Wat snel al de reacties, leuk!
Alle reacties Link kopieren
Zoiets?



Als iemand hulp nodig heeft met invullen, laat maar weten, dan pas ik het aan.

Ook als jullie er nog punten bij willen, of minder kleurtjes...
Alle reacties Link kopieren
Mijn gegevens: 33, jongen, uitgerekende datum 11-10-2016, 12-07 volgende controle verloskundige
Alle reacties Link kopieren
Jaaahh ik ben dr ook hoor, wil iemand me in de tabel zetten? Ik zal het even vet gedrukt maken



itsi_us, 34, 2e, geslacht nog onbekend, 012-12-2016, 2-7 geslachtsecho, 4-7 verloskundige, 28-7 20 weken echo
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
Alle reacties Link kopieren
Jullie staan er ook in, dames!

En ik heb iedereen even op volgorde van uitgerekende datum gezet, leek me handig.

Toen viel het me meteen wel op dat Lilly, itsi en Duufje heel dicht bij elkaar in de buurt zitten. Ik zat toen nog niet op het ivf-topic, maar jullie waren dus allemaal dezelfde ronde in verwachting, wat leuk!



Hier is het nog steeds niet echt ingedaald, ik vergeet het soms, en soms word ik juist heel erg met m'n neus op de feiten gedrukt. Met opletten op eten en drinken. Daar moet ik echt heel erg aan wennen.

En nu ook met uitkiezen van de vakantie. We hadden plannen voor Zuid-Amerika, maar ja, met het Zika-virus hebben we dat toch maar gelaten voor wat het was.

We wilden nog een mooie grote reis maken (nu het nog kan), maar we moeten wel met van alles rekening houden nu. Dat wordt dus een luiere vakantie dan we van tevoren hadden bedacht, maar ook prima!
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels bevallen, maar i'm in!! Lees graag mee!!
Alle reacties Link kopieren
Aah gezellig Ann



@luina: het is nog pril hè, spannend hoor. Voor je het weet is het wel ingedaald ennuh dan maar even niet zuid amerika ;) Er zijn gelukkig nog genoeg andere mooie landen. Persoonlijk zou ik wel uiterlijk rond de 24 weken weggaan, dan ben je nog redelijk mobiel.



Hoe is het met iedereen en de symptomen?
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
Jaa ik doe mee!

Ik zal mezelf wel even in de tabel zetten als het lukt ->> ehh lukt toch niet, m'n computer wil niet starten en op de mobiel is t echt gedoe.. Wil iemand mij erbij zetten? 34 jr, 1e kindje, 27/6 vk controle, geslachtsecho op 4/7, UD 21 dec.

Thanks!



Ik ben vandaag toch zoooo moe! Kan wel komen doordat ik om 6u op moest voor m'n werk maar was wel netjes rond 22 u naar bed gegaan .. Misselijk, dood, hoofdpijn en gewoon traaaaag. Oh en pijn/druk op m'n onderbuik. En dan zeggen ze dat t na 12 weken beter moet gaan.

Heeft iemand dit wel eens gehad?

Ik ga een dutje doen
He mag ik ook mee doen.

Nog pril hier vieer weken.

Ik zet mijn later in het tabel. Of iemand anders mag het ook doen. Women78, 38 jaar, 1e kindje



Meteen maar een vraagje hoe lang slik jij nog foliumzuur of ga je over op andere vitamine?. En wat doen ze bij eerste controle/ echo?? Ik moet eten later :-) Iemand idee over andere forums of websites??
Alle reacties Link kopieren
Oww en het is ons eerste kind! Vergeten te vermelden! Reageer later op andere vragen! Nu aan het werk!
Alle reacties Link kopieren
@noortje, herkenbaar hier ook vaak enorm moe en vroeg naar bed. Ik hoop voor je dat het verdwijnt, maar soms blijft het de gehele zwangerschap (helaas)



Ik ga al weken om 9 uur naar bed om vervolgens weer om 5 uur wakker te worden van mijn man (die gaat dan naar zijn werk). Dan ben ik nog steeds hondsberoerd en begin ik lekker over te geven.

Gebruik nog steeds 3 maal daags medicatie en het overgeven stabiliseert nu tot 10-15 keer per dag (het is veel en veel meer geweest). Logischerwijs weinig energie en enorm moe, kan geen prikkels verdragen en werk wat is dat? Ik zit al 2,5 week volledig thuis Bedroefde emoticon Ook sinds een paar weken mijn bekken die weer opspelen.



Kortom piep...maar ik zit al in het tweede trimester, dus ben superblij hiermee.



@woman, tot 10 weken moet je foliumzuur gebruiken. Daarnaast gebruik ik een multivitamine (standaard). De eerste echo kijken ze of het op de juiste plek zit en mocht je later zijn dan 7 weken dan kun je er ook vanuit gaan dat ze kijken of het hartje goed klopt.
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
-
Alle reacties Link kopieren
He itsi, wat heftig! Elke dag zóveel overgeven... Pfff, ik hoop voor je dat het nog af gaat nemen zeg, dit is toch wel heel moeilijk. Sterkte zeg.



Ik ben elke dag wel een klein beetje misselijk, maar gelukkig niet zo erg dat ik moet overgeven. Alleen gek om tegen het misselijke gevoel in te moeten eten, maar goed, das een heeeeel klein 'kwaaltje'. Ik mag in m'n handjes knijpen als het zo blijft.
Alle reacties Link kopieren
Even snel een reactie op itsu, ik hoop dat je wel speciale multivitamine voor zwangeren gebruikt? In de gewone zit vitamine A en hier mag je niet te veel van gebruiken. Je kan beter multivitaminen voor zwangeren gebruiken en dan geen foliumzuur ernaast omdat dat er al inzit! En rot dat je zo misselijk bent en zoveel moet spugen..



Later meer!!
Alle reacties Link kopieren
@zwangerworden; ik mocht gewoon een willekeurige pakken ;) bijzonder dat er daar zo'n verschil in is qua advies. Nu moet ik eerlijk bekennen dat er weinig van in is gebleven



Wanneer ik kijk naar mijn vorige zwangerschap dan zal het zo blijven. Het is niet anders.



@luina, wel blijven eten hoor. Ik hoop voor je dat het hierbij blijft.
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
Alle reacties Link kopieren


Dan staan jullie in mijn favorieten .. Hoef ik volgende maand niet te zoeken
Ha Tasje! That's the spirit!! Tot volgende maand



Itsi: oké ik zeg niks meer :-) Mijn kwaaltjes van vandaag zijn zo tiny in vergelijking! Mag echt niet klagen. Gewoon op tijd m'n nest in (net al even geslapen op de bank!)

Had jij vorige keer dat het afnam na een x aantal weken of blijft t de gehele zwangerschap?!

Ik snap wat je bedoelt met dat doorbikkelen niet altijd handig is.. ik heb daar ook neiging toe. Hopelijk heb je nu baat bij de rust.
Trouwens wel fijn zo'n topic, zoals al gezegd is, in het reguliere topic zijn mensen al met 6 weken bezig met de uitzet bij de prenatal en de babykamer inrichten .. terwijl ik echt nog nagels zat te bijten tot de volgende echo!

Gaat nu wel beter overigens, het helpt heel erg dat iedereen t nu weet, heb veel collega's dus wordt nog steeds elke dag een aantal x gefeliciteerd, heel leuk Ik ben ook niet moeilijk met vertellen dat t allemaal niet vanzelf is gegaan, dit lokt weer mooie gesprekken en gedeelde ervaringen uit. Meer mensen dan je denkt... Ik hoorde hiervoor altijd alleen maar de 'het ging per ongeluk/in 1x raak/door de pil heen'-verhalen..



Aan de mensen die nog niet weten wat het wordt; willen jullie het weten?

Ik dacht niet dat ik t zou gaan doen.. maar ben toch gevallen voor een pretecho ;) De 12 wk echo was zo geweldig, maar voelt alweer als heel lang geleden!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dit topic.. ik sluit me direct aan!! Zo dubbel in het vorige forum.. zo dichtbij.. blijdschap en verdriet..



29 jaar, 1e kindje, nu 13 weken en 2 dagen, 26-12-2016 uitgerekend.. 19 juli verloskundige controle en geslachtsbepaling & 8 augustus 20 weken echo..



Ik mag echt in mijn handjes klappen.. alleen snel moe en al erg dikke buik.. korte buik gaf de verloskundige aan.. ben ook erg klein!



Liefs Someone
Itsi-us bedankt voor je bericht :-). Fijne dag.

Fijn ik staat in het overzicht. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven