Zwanger geworden na IVF/ICSI- het vervolgtopic

22-06-2016 13:03 3003 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
-
Zwanger:

:heart: = bij een kloppend hartje
:duckie: = bij een goede 20 weken echo
Naam # Hartje/
20-wk echo
Uitgerekend Geslacht Afspraken/opmerkingen
moringa (35) 1e :duckie: 27-08-2017 Jongen
Ylva (32) 1e :duckie: 31-08-2017 Meisje
Hannepan86 (30) 1e :duckie: 07-09-2017 Jongen
Baggal (33) 1e :duckie: 11-10-2017 Meisje
anne-1985 (31) 1e :duckie: 13-10-2017 Jongen
zima ( ?) 1e :duckie: 07-11-2017 Jongen
Nemoo (31) 1e :duckie: 02-12-2017 Meisje 12/8 pretecho
Lampje1 (33) 1e :heart: 11-12-2017 Jongen 16w check goed!
piene1987 (29) 2e (L☆) :duckie: 16-12-2017 Meisje 31 Aug controle
freexx (27) 1e :heart: 31-12-2017 ? NIPT is goed
deni308 (27) 1e :heart: 05-01-2018 Meisje NIPT goed, 17 augustus guo
Boulu (29) 1e :heart: 17-02-2018 ?
angel ( 29) 1e :heart: 01-03-2018 1 aug echo
sofie87 (29) 1e :heart: 12-03-2018
lafemme (27) 1e :heart: 15-03-2018
hosta (38) 1e :heart: 24-03-2018 13 Aug echo
who's next?
-
We hopen dat er zich heel snel velen zullen aansluiten!!
-
Bevallen:
*rosings (39, 1e kind) is op 21-07-2017 bevallen van een meisje.*tasje (40, 2e kind) is 13-07-2017 bevallen van een jongen. *Lux (27, 1e kind) is eind april 2017 bevallen van een jongen. *Fingers_crossed (30, 1e kind) is op 13-03-2017 vader geworden van een meisje. *women78, uitgerekend op 22-02-2017 van een jongen. *Luina (35, 1e kind) is op 21-02-2017 bevallen van een jongen. * VeeBee17, uitgerekend op 09-01-2017 van een tweeling (jongen en meisje). *someone86, uitgerekend op 26-12-2016 van een meisje. *itsi_us (34, 2e kind) is op 13-12-2016 bevallen van een meisje. *Duufje (38, 1e kind) is op 12-12-2016 bevallen van een meisje☆. *fightster, uitgerekend op 11-12-2016 van een jongen. *Noortje81 (34, 1e kind) is op 09-12-2016 bevallen van een jongen. *Lilly1980 (35, 1e kind) is op 07-12-2016 bevallen van een meisje. *Blauwoogje1980 (36, 2de kind) is op 22-10-2016 bevallen van een meisje. *zwangerwordenvanaf2014 (33, 1e kind) is op 15-10-2016 bevallen van een jongen.
-
Gebruikersnaam : Zwangernammm. Wachtwoord: ivficsi2016
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 04-08-2017 08:24
66.91% gewijzigd
Tasje76 tot volgende maand. :-)
Alle reacties Link kopieren
@noortje: hahaha iedereen mag klagen hoor. Het is niet niets en zwanger zijn is zwaar voor je lijf. Vorige keer ging het rond de 15-16 weken ook naar de 10-15 keer per dag. Kortom het lijkt wel identiek haha. Wellicht toch weer een meisje?



Wat grappig dat je voor een pretecho gaat. Wij konden ook echt niet wachten tot de 20 weken. 2 juli hebben we een pretecho en mijn dochtertje gaat mee. Zij was er eerst heilig van overtuigd dat het een jongen was, maar sinds 2 weken is ze om naar een meisje.



Wat fijn hè al die gesprekken. Hier toch ook best mensen die er behoorlijk wat moeite voor hebben doen. Ik vind dat wel fijn; mag best wat meer openheid over zijn of zo.



@someone: je maakt me nu wel heel nieuwsgierig naar je buik haha. Die van mij is ook echt niet meer klein, maar vermoed dat het komt, doordat het een tweede is.

Wat gaaf dat je ook een geslachtsecho laat maken.



@tasje: ik hoop je hier echt te zien volgende maand tot dan alvast





Mbt het kopen van spulletjes/de uitzet etc, hoe staat het daarmee bij jullie? Ik heb werkelijk waar nog helemaal niets gekocht (hoewel ik natuurlijk al wel dingen had van mijn dochter). Merk dat ik het niet durf of zo.

Ondertussen heeft manlief een soort nesteldrang of zo. Die is nu alles aan het leegruimen, zodat de stucadoor er in augustus in kan (ik ben nog lang niet zo ver).
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
Alle reacties Link kopieren
Hey dames, ik heb sommige al gesproken via het andere IVF/ICSI topic maar wil hier ook graag meedoen. Ik ben nu iets meer dan 8 weken zwanger van een tweeling na een tweede IVF poging. Maandag 2e echo en dinsdag eerste afspraak bij de verloskundige, ik zit niet in NL dus er zullen sommige dingen iets anders zijn dan bij jullie!



Iedereen ook nog gefeliciteerd! Zo bijzonder wanneer het uiteindelijk lukt na zo'n lange en moeilijke weg.



Wil iemand mij aub in de tabel zetten? Ik ben 32 en denk dat ik op 9 Januari mijn kleintjes kan verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Er wordt al lekker geschreven hier!



Tasje, zeker tot volgende maand!



Luina, super gedaan de tabel, lekker overzichtelijk… Herkenbaar met het eten. Wij gaan met regelmaat uiteten en dan is het wel nadenken hoor! Maar het went wel . Zuid Amerika is inderdaad even niet slim, wij dachten eerst ook aan verre reis, maar ook dat maar uitgesteld voorlopig. Met alle liefde uiteraard, dat komt wel weer! Wij hebben van de week een weekje Zwitserland geboekt. Een super mooi spa hotel in de bergen, we laten ons eens lekker nog verwennen. Eerder dit jaar hoorden we dat het Zika virus mogelijk ook in Zuid Europa kan gaan uitbreken, maar je hoort er nog niets over. We durfden het toch niet helemaal aan om helemaal zuidelijk te gaan, naar Italië of Zuid Frankrijk. Hoe gaat de rest daar mee om? We hebben voor de zekerheid maar voor Zwitserland gekozen, iets ander klimaat en geen tijgermug..

Met dat misselijke en toch eten dat werkte bij mij ook zo. Gek he? Heb je al dingen die je niet meer lust of juist wel? Op een gegeven moment lustte ik echt geen noten meer, rooibos en tomaat. Terwijl dat dingen zijn die ik normaal regelmatig eet/drink. Het is nu wel weer teruggekomen wat meer, maar ik walg nog echt van snoeptomaatjes haha! Echt zo stom.



Noortje, zo herkenbaar die moeheid. Ik heb er helaas ook nog steeds last van. De eerste 13 weken had ik er ’s middags al last van. Nu begint het pas als ik thuis na het werk, ik stort echt compleet in na het werk en ben dan zo verschrikkelijk moe. Lig er dan echt als een zombie bij. Hoop echt dat het nog wat minder wordt, maar zit al op 16 weken, meestal is het dan al minder. Ik slaap wel goed en wordt ook echt uitgerust wakker. Ben blij dat het na vandaag weekend is, dan kan ik wat rustiger aan doen, ’s middags ga ik dan vaak effe een uurtje liggen. Vervelend dat je ook nog misselijk bent en last van je buik hebt. Hopelijk zakt dat nog wel weg!

Fijn he om er wel open over te zijn? Sta je verbaasd om bij hoeveel mensen het ook niet vanzelf ging. Ik zit in een groep van 7 vrouwen op mijn werk, waarvan 3 incl mijzelf zwanger zijn geraakt van IVF/ICSI, echt bizar!

Leuk zeg dat je een pretecho gaat doen. Verleidelijk he… Heb je zelf een gevoel wat het is ( wij zaten er overigens COMPLEET naast)..?



Women, ik slik ook multi vitaminen voor zwangeren, heb ook begrepen dat je echt niet de normale moet hebben ivm teveel vitamine A. Op advies van verloskundige eigen merk van De Tuinen genomen omdat daar minder troep in zit dan bijv Davitamon.



Itsi wat heftig dat jij nog steeds zo vaak overgeeft meid. Lijk me best heftig hoor. Kan je het wel combineren nog met de zorg voor je kind en werk?



Someone wat fijn dat je al een buikje hebt! Hier nog helemaal niets! En ik ben al 16 weken, ik weet niet waar die kleine zich verstopt houdt haha. Fijn dat het wel goed gaat met je!!



Grappig dat de meesten hier nog niet veel gekocht hebben. Wij hebben dit weekend de babykamer besteld en die wordt morgen al bezorgd! Ik dacht eigenlijk dat de levertijden wel langer waren. Wij hadden deze kamer al op het oog en hij was nu ook afgeprijsd, dus we waren bang dat ie uit de collectie zou gaan!

Over een maandje willen we voor de kinderwagen gaan. We neigen naar de Bugaboo, zoveel goede verhalen over gehoord!



Luina succes morgen met de 1e echo, ben je al zenuwachtig? Ik vond het enorm spannend, maar het is zo’n bijzondere ervaring!



Veebee welkom ook, gezellig
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel aan het snuffelen naar spulletjes voor de kamer etc. maar nog niks gekocht.. behalve zwangerschapskleding.. vandaag kreeg ik ook het aanbod om spulletjes over te nemen.. echt lief.. maar het gaat over tummy tube.. sterilisatieset.. kolfset.. weet je zo raar.. Ik moet me daar nog allemaal in verdiepen.. ben zo onzeker nog.. 't besef komt nu pas langzaam binnen.. Gelukkig niet vreemd hier..
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee.



Hier mijn gegevens: Blauwoogje1980, 36 jaar, 2e kindje, 20-10-2016, geslacht is een verrassing maar denk een jongetje, 20 weken echo prima
Alle reacties Link kopieren
Gezellig allemaal, dames! Het loopt al lekker vol hier. Iedereen staat in de tabel als het goed is, hopelijk heb ik alle info goed overgenomen, als er iets niet klopt, zet het maar even dikgedrukt, dan pas ik het aan.

Morgen dus eerste echo, 7 weken en ik voel eigenlijk niet zo heel veel. Geen spanning, of angst, of verheugen.. Ik sta echt nog een beetje in standje "nou, we zien wel", merk ik. Ik probeer me schrap te zetten voor slecht nieuws (door mijn eigen miskraam vorig jaar, maar ook alle verhalen die je hier toch leest, ik ben er wel veel mee bezig, merk ik), maar ook weer niet te veel.

Nouja, we zien wel

Morgen om 9:00 echo en om 9:30 gesprek met gynaecoloog.



En over de uitzet, daar ben ik dus ook nog echt helemaal niet mee bezig. Ik denk dat ik sowieso pas dingen ga kopen na 12 weken ofzo, of als het echter voelt. Zo gek inderdaad, dat er in andere topics vrouwen zijn die met 6 weken al alles in kaart hebben gebracht. Nouja, het is ook lekker als je zo onbekommerd kan dagdromen.



Lilly, ben wel heel benieuwd naar jullie babykamer! En zoals je het zegt, lijkt het net of je hem integraal uit een showroom hebt meegekregen Was het 1 geheel, of hebben jullie losse onderdelen bij elkaar uitgezocht en besteld? En veel roze? Of een andere kleur? (stiekem wel leuk om met jullie mee te fantaseren ;) )



Noortje, grappig dat je dat zegt van die verhalen die ineens loskomen dan, ik ben wel 1 van de laatsten uit onze vriendengroep, maar ben toch benieuwd of ik ook nog dat soort verhalen te horen ga krijgen. Ik wil er uiteindelijk ook wel open over zijn, denk ik. Heb het ziekenhuistraject nu al heel lang voor mezelf gehouden, echt maar een handjevol mensen die er van weten.



En ik denk wel dat wij het geslacht willen weten. Vroeger had ik daar zo'n ouderwets gevoel bij, dat ik het niet wilde, zoals je dat vroeger gewoon ook niet wist, maar denk dat het ook wel heel leuk is, ook om het alvast wat 'concreter' te maken, dan weet je al een heel klein beetje wie er dan in je woont.



Nou, ik ga maar gauw naar bed, morgen vroeg dag en ik hoop dat jullie allemaal een beetje een kwaaltjesvrije dag zullen hebben!
Alle reacties Link kopieren
Even snel laten weten dat ik er nog wel ben, maar ook weer niet . Ik heb problemen met mijn laptop en kom niet meer op het forum. Via de telefoon vind ik waardeloos. Dus ik ben tot nader bericht 'zoek'. Maar ik kom terug. Hoop dat het niet te lang duurt. Tot later!
Luina hoe was je echo???



Ik reageer later even verder!
Alle reacties Link kopieren
Echo was goed! Kloppend (of eigenlijk meer 'golvend') hartje gezien!

Nog steeds vind ik het maar onwerkelijk en raar. De fertiliteitsverpleegkundige en gynaecoloog (waar ik nu dus al een jaar bij loop, ook met de iui) waren bijna door het dolle heen, haha, heel lief! En daar zaten wij dan een beetje schaapachtig bij

Maar het zal nu wel steeds meer indalen, denk ik. Ook afspraak voor termijnecho gemaakt, na onze vakantie, dus dan heb ik de komende weken lekker afleiding daarvan..



Pfff, ben doodmoe nu, zal toch ook de spanning wel zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
Luina wat heerlijk meid!! Is zo fijn die bevestiging en dat eerste beeld van je kleine! Bijzonder he!

Wij hebben babykamer Colin besteld bij Prenatal is van het merk Bopita. Als je het googlet zie je m we hebben de hele kamer besteld! Voor de rest hebben we mintgroene muren en lichtgrijs zacht dikke vloerbedekking. Staat zo mooi!

Duufje succes met de laptop, waardeloos als daar iets mee is!!
Alle reacties Link kopieren
Luina - wat fijn! Leuk he, als ze zo met je meeleven. Voel je je iets meer dan een nummer of alleen patient.



Ik ben woensdag even naar het ziekenhuis gegaan omdat ik wat bloedde, het was niet ergnstig veel maar zoals wij waarschijnlijk allemaal even zouden schrikken zijn we voor de zekerheid even gegaan. Met de kleintjes alles ok, met mij niet zo! Ik heb een kneuzing in mijn baarmoeder en 2 flinke cysten op mijn uierstokken dus bloed kunnen we vaker verwachten. maar ik heb mijn kleine frutseltjes weer gezien en kreeg stiekem een foto mee waar ze mooi naast elkaar zitten.



Ik durf trouwens ook nog niks te kopen - heb wel wat fine BHs gezien haha - ik knap er nu al zowat uit!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dit topic!

Ik ben een tijdje niet zo actief geweest, vind het ook lastig wat betreft het andere topic. Ik wil hen eigenlijk niet "lastigvallen" met mijn blijdschap en leuke nieuwtjes maar het is wel erg leuk om het te kunnen delen!



VeeBee: heb je er veel last van? Hopelijk gaat het snel beter, leuk dat je zo'n schattige foto hebt meegekregen ;)

Luina, wat fijn, gefeliciteerd!



Grappig dat verschil in buikjes, lees dat het ook heel erg verschilt of het je 1e of 2e kindje is. Bij mij is het ook nog niet te zien voor anderen (bijna 16 weken zwanger nu), mijn man en ik zien wel duidelijk verschil maar mijn broeken passen nog. Bh's is een ander verhaal.. ;)

Verder hier aanstaande dinsdag geslachtsecho, spannend! Heb echt geen flauw idee... De dames die het ook nog niet weten: hebben jullie een duidelijk voorgevoel?
Alle reacties Link kopieren
Fighster, leuk dat je mee doet

Ja wij dachten jongen en het was meisje

Ik pas mn broeken en bh's gewoon nog... Echt bizar! Net of ik niet zwanger ben. Geloof nu ook echt mensen die na zoveel maanden pas ontdekken zwanger te zijn
Alle reacties Link kopieren
Even iets heel genants, ben benieuwd of jullie dit ook hebben: heb ineens veel meer zin in sex en het lijkt ook allemaal veel intenser qua gevoel.



Verder hier heel druk met het verbouwen van de zolder....pfff wat een stof. Maar wordt wel heel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Blaauwoogje, dan heb ik waarschijnlijk iets wat nog genanter is. Wij hebben HET niet meer gedaan sinds de terugplaatsing vooral mijn man vindt het een raar idee om te sexen terwijl daar een hummel zit snap het wel eigenlijk dus we moeten ons ergens een keer eroverheen gaan zetten
@Lily: beetje herkenbaar, wij hadden ook gehoord dat je tenminste 6 weken niet mocht .. Zou niet goed zijn voor de innesteling ed .. dus hebben braaf wel zoiets aangehouden.. Vind t soms nog wel een gek idee, alsof je 'm wakker schudt

Inmiddels doen we het dus wel weer af en toe hoor (1x p w?) maar bij mij doet t sinds de ICSI dus meestal pijn :( Voelt dan heel schraal en al snel te droog, en we zijn echt niet ongeduldig ofzo.. Verder helemaal geen klachten, geen afscheiding of wat dan ook. Puur en alleen bij penetratie zegmaar

Moet maar ns langs de HA want zo wordt het er niet leuker op..

Dus @Blauwoogje: geniet ervan zou ik zeggen... heb dat eerder gehoord van mensen, schijnt door extra bloedtoevoer te komen. Ik zou ervoor tekenen! ;)
Alle reacties Link kopieren
Pfff, vannacht lichte bloeding gehad. Ik werd wakker rond een uur of half 3 en moest naar de wc. Voelde al wel dat het een beetje vochtig was, maar ik dacht gewoon afscheiding. Toen ik op de wc kwam, bleek het bloed te zijn... helder rood.

Vanmiddag mag ik voor een spoedecho naar het zkh. Voel me er nog niet heel erg onzeker over, maar zo begon mijn miskraam een jaar geleden ook.. He bah.
Alle reacties Link kopieren
Oei luina wat naar..mop naar mooie echo vanmiddag , ik snap dat jij je rot bent geschrokken.. Maar wat moet dit een klotedag zijn..

Succes meid
Alle reacties Link kopieren
He gets Luina, ga heel hard voor je duimen dat het niks is om je zorgen over te maken.

Succes vanmiddag!
Alle reacties Link kopieren
Luina: al ben ik (nog) geen "lid" hier, ik lees soms wel mee. Jeetje - wat schrikken meis. Zeker met het oog op vorig jaar...Hoop ontzettend dat het loos alarm is... Een bloeding hoeft niet meteen alles te betekenen, maar begrijp dat je hier van schrikt. Take care. Dikke knuffel!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Schrikken idd Luina! Schijnt er allemaal bij te kunnen horen & gelukkig schrijf je zelf dat het een lichte bloeding was (nu weer gestopt? Geen pijnklachten erbij?) dus hopelijk was t inderdaad gewoon een kleine nietszeggende bloeding zoals dat bij 1 op de 5 mensen wel voor schijnt te komen..

Echo biedt duidelijkheid !! Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Luina wat schrikken! Kan me voorstellen dat het je verontrust, zeker met een eerdere miskraam. Hopelijk krijg je vanmiddag geruststelling!!
Alle reacties Link kopieren
Even via mijn telefoon (probleem is nog niet opgelost helaas)



Luina, wat een schrik! Hoop heel erg dat er niets aan de hand is. Ik duim voor je.



Ooooh.... dat libido... is dus totaal volledig helemaal tot onder 0 gedaald bij mij. Echt, ik moet er niet aan denken. En vind het zo zielig voor mijn man, dat ik me er laatst voor het eerst sinds deze geslaagde poging weer toe heb gezet. Was dus voor het eerst in een week of 12 denk ik. Maar echt, van mij hoeft het niet. Gruwelijk, hoop zo dat dat binnenkort over gaat. Zou het zelf ook best fijn vinden om het weer een beetje gezellig te hebben met mijn man op dat gebied.



En het buikje. Nou, dat is hier ook nog niet aanwezig hoor. Ben vandaag 16 weken en zie zelf nu wel iets verandering, maar met kleding aan zie je nog helemaal niets. Alles past nog gewoon, ook mijn strakste broeken gaan nog prima dicht. Ook mijn borsten zijn geen mm gegroeid. En daar kon ik wel iets extra gebruiken Ben blij dat ik morgen eindelijk weer controle krijg, want ik word er wat onzeker van. En dan nog een weekje aftellen naar de geslachtsbepaling... spannend hoor.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor het meeleven hier, dat is echt heel erg fijn!



Ik ben net terug uit het ziekenhuis en heb het kloppende hartje weer gezien! Dus das hartstikke mooi!

Verder was ie precies de goede maat en zagen ze geen aanleiding voor de bloeding. De arts heeft daarna met een eendenbek (pijnlijk!!) nog even gekeken en ze zag wel dat het wat geïrriteerd was, maar verder geen gekke dingen.

Ik ben redelijk gerustgesteld nu, zal de komende dagen nog afwachten zijn. Vorig jaar zagen we na de bloeding ook nog een kloppend hartje en toen ging het de dag daarna alsnog mis, dus ik moet maar weer geduld hebben.

Ook kan ik nu natuurlijk nog eventjes bloeden van het uitstrijkje, dus voorlopig hier ook geen seks

Pffff, achtbaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven