Zwanger geworden na IVF/ICSI- het vervolgtopic

22-06-2016 13:03 3003 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
-
Zwanger:

:heart: = bij een kloppend hartje
:duckie: = bij een goede 20 weken echo
Naam # Hartje/
20-wk echo
Uitgerekend Geslacht Afspraken/opmerkingen
moringa (35) 1e :duckie: 27-08-2017 Jongen
Ylva (32) 1e :duckie: 31-08-2017 Meisje
Hannepan86 (30) 1e :duckie: 07-09-2017 Jongen
Baggal (33) 1e :duckie: 11-10-2017 Meisje
anne-1985 (31) 1e :duckie: 13-10-2017 Jongen
zima ( ?) 1e :duckie: 07-11-2017 Jongen
Nemoo (31) 1e :duckie: 02-12-2017 Meisje 12/8 pretecho
Lampje1 (33) 1e :heart: 11-12-2017 Jongen 16w check goed!
piene1987 (29) 2e (L☆) :duckie: 16-12-2017 Meisje 31 Aug controle
freexx (27) 1e :heart: 31-12-2017 ? NIPT is goed
deni308 (27) 1e :heart: 05-01-2018 Meisje NIPT goed, 17 augustus guo
Boulu (29) 1e :heart: 17-02-2018 ?
angel ( 29) 1e :heart: 01-03-2018 1 aug echo
sofie87 (29) 1e :heart: 12-03-2018
lafemme (27) 1e :heart: 15-03-2018
hosta (38) 1e :heart: 24-03-2018 13 Aug echo
who's next?
-
We hopen dat er zich heel snel velen zullen aansluiten!!
-
Bevallen:
*rosings (39, 1e kind) is op 21-07-2017 bevallen van een meisje.*tasje (40, 2e kind) is 13-07-2017 bevallen van een jongen. *Lux (27, 1e kind) is eind april 2017 bevallen van een jongen. *Fingers_crossed (30, 1e kind) is op 13-03-2017 vader geworden van een meisje. *women78, uitgerekend op 22-02-2017 van een jongen. *Luina (35, 1e kind) is op 21-02-2017 bevallen van een jongen. * VeeBee17, uitgerekend op 09-01-2017 van een tweeling (jongen en meisje). *someone86, uitgerekend op 26-12-2016 van een meisje. *itsi_us (34, 2e kind) is op 13-12-2016 bevallen van een meisje. *Duufje (38, 1e kind) is op 12-12-2016 bevallen van een meisje☆. *fightster, uitgerekend op 11-12-2016 van een jongen. *Noortje81 (34, 1e kind) is op 09-12-2016 bevallen van een jongen. *Lilly1980 (35, 1e kind) is op 07-12-2016 bevallen van een meisje. *Blauwoogje1980 (36, 2de kind) is op 22-10-2016 bevallen van een meisje. *zwangerwordenvanaf2014 (33, 1e kind) is op 15-10-2016 bevallen van een jongen.
-
Gebruikersnaam : Zwangernammm. Wachtwoord: ivficsi2016
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 04-08-2017 08:24
66.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
tasje, nee, je mag hem zo gebruiken. Het is niet een heel ingewikkeld ding en je moet gewoon goed de instructies volgen. Heb een aantal vriendinnen die hem gebruikt hebben (of de Epi no in hun geval, zelfde principe), dus ik wist al een beetje hoe het werkte.

Ik ben wel benieuwd, zal wel erg raar zijn en we gaan zien wat het doet.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Duuf: ik ga even met jou beginnen! Wat ontzettend fijn om van je te horen en wat prettig dat het naar omstandigheden redelijk met je gaat. Natuurlijk is het ontzettend confronterend om de baby spullen voor Bobbi op te ruimen. En ik begrijp ook heel goed dat je het alleen zijn nu moeilijker vindt. Ik had stiekem al gehoopt dat je nog een keer de MMM in zou gaan, maar heb je uit piëteit die vraag niet durven stellen en hoewel ik het een ieder gun geldt dat ik ontzettend hoop dat je nog een keer zwanger mag zijn, dit keer van een volledig gezond kindje en dat de bevalling zonder complicaties mag verlopen. Ik hoop het zo ontzettend voor je

Natuurlijk gaat de leeftijd spelen, maar zoals je inmiddels hebt gezien in de tabel is Tasje ook zwanger geworden op haar 40e en hetzelfde geldt voor Rosings op haar 39e - even een opsteker. En verder geldt dat ik nog steeds veel aan je blijf denken. We lezen vanzelf wel wanneer je weer toe bent aan een nieuwe poging. En zelfs als het niet mocht lukken, waar ik overigens niet vanuit ga, geldt ook dat je er echt alles aan gedaan hebt en ergens lijkt mij dat dit ook rust geeft. Zo ver is het natuurlijk niet - eerst het fysieke herstel en het emotionele zal nog wel heel lang blijven. Bobbi heeft jou voor altijd moeder gemaakt. En mocht je weer in het andere topic schrijven dan schrijf ik, ongeacht mijn eigen uitkomst, zeker graag mee met je - al was het maar om je aan te moedigen!



Luina: Ik heb maandag de echo om te kijken hoe het gaat met mijn "womb lining" en met de ovulatie. Ik mag vanaf zaterdag beginnen met het doen van ovulatie testen. Als ik mijn ovulatie heb gehad kan ik in beginsel 5 dagen daarna terug komen, want de cryos hebben de blastocyst stage bereikt (d.w.z. zijn 5 dagen oud). Alle drie de cryos zullen worden ontdooid en als dat goed gaat worden de twee beste terug geplaatst op hoop van zegen.

Ondertussen kijken mijn man en ik al wel naar een donor in het geval deze poging niet slaagt. Ik heb vrij hoge eisen en in de afgelopen weken nog niemand gezien waar ik enthousiast van werd, maar weet wel dat deze donoren af en toe voorbij komen. Het grappige is dat het voor mijn man in eerste instantie moeilijk was en ik er juist in de afgelopen periode moeite mee had en hij nu weer niet. Nu gaat het wel weer overigens - als de keuze is kind met donor of geen kind dan is het niet zo makkelijk. Al hoop ik dat indien wij een kind mogen krijgen via een donor die ergens alle mooie eigenschappen en kwaliteiten van mijn man mag bezitten die hij dan overdraagt tijdens de opvoeding...

Wat fijn dat jij je verder goed voelt overigens, over een maand is het al zo ver! Ik begrijp dat je ergens ook uitkijkt naar de bevalling, ondanks het onbekende: logisch. Een bevalling lijkt mij op de een of andere manier zo mooi - ondanks de pijn.



Ylva: Wat een mooi nieuws! Ik had het al gelezen - want net als Duuf lees ik vaak ook mee via mijn telefoon - maar was er nog niet aan toegekomen om uitgebreid te reageren Wat een fijn nieuws! Super zeg.



Lux: dat is zeker schrikken. Bloed is gewoon niet fijn. Het gebied is daar natuurlijk goed doorbloed (dat weet jij met je medische achtergrond beter dan ik ) en een vaatje is onschuldig, maar begrijp dat de angst er even goed inzat. Hopelijk voel je je snel iets beter want ik heb de indruk dat je ondanks de blijdschap en dankbaarheid over de zwangerschap ergens ook nog niet echt hebt kunnen genieten. Sterkte meis! Hebben jullie al namen bedacht?



Moringa: even een dagje minder zwanger voelen is volgens mij heel normaal. Althans dat heb ik mij laten vertellen door verschillende vriendinnen die inmiddels gezonde kinderen op de aardbol hebben gezet. De echo is rond de 23e? Hetzelfde geldt natuurlijk voor jou Hannepan en de onzekerheid is ook 'gewoon' zeker na zo'n lang medisch traject durf je er niet van uit te gaan dat een doorgaande zwangerschap een vanzelfsprekendheid is. Maar er is ook geen aanwijsbare reden om aan te nemen dat het niet zo is...



Lilly: een tweede voor jullie dochter zou erg leuk zijn. Jullie hebben nog best veel cryo's over dus ga er echt vanuit dat je niet meer hoeft te spuiten en slikken. Zou wel prettig zijn!



Noortje: niet alleen Gatekeeper maar ook Nienke (beide ICSI) werden spontaan zwanger NA een behandeling en ik ken zo nog wel meer stellen. Die kans is natuurlijk super klein, helemaal als je borstvoeding geeft en begrijp ook dat het een beetje raar overkomt. Hoe is het met je zoontje?



Itsu: Hoe is het met Julia?



Hier nog een beetje en verdrietig bericht: mijn broer en zijn vriendin zijn definitief uit elkaar. De lange uitleg staat in het andere topic, maar het komt erop neer dat mijn kleine nichtje van 22 dagen oud op zal groeien in een situatie waarin de ouders niet bij elkaar wonen. Tja... Ik blijf hopen dat ze er onderling redelijk uit kunnen komen en het belang van I. centraal stellen. Het blijft een jammere situatie natuurlijk.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal. Zoals ik al schreef in het andere topic hoop ik dat ze er uitkomen voor de kleine..

Luina hou ons op de hoogte!!
Ik voel mn buik veranderen van vorm en van 'structuur' en ik vind het ZO RAAR! Kan het nog steeds niet echt geloven dat ik zwanger ben. ECHT Zwanger! Met een baby en alles! Af en toe komt er wel een stress golfje binnen hoor.... BABY! EEN ECHTE! VAN MIJ! HELLUP!
@Rosings: gek hè meid. Als hij/zij straks gaat bewegen en je je buik ziet bobbelen zie je hem ook zijn leventje leiden, hoe klein z'n wereldje nu ook is. Grappig is dat!



@Bag: wat rot dat je broer en zijn vriendin uit elkaar zijn. Dat zag je al een tijdje aankomen toch? Sneu voor dat kleintje, nu al een gebroken gezin. Aan de andere kant weet je dan misschien ook gewoon niet beter. Hoe is het verder met jou? Wanneer is de tp en hoe voel je je er nu over? Ben je er klaar voor, 'laatste' kans, iig op deze manier? Ik ga heeeeel hard voor je duimen!



@hier: je hebt gelijk Bag, voel me lichamelijk zo rot dat het wat mij betreft echt niet snel genoeg kan gaan die zwangerschap. Overmorgen bereiken we de 24-wekengrens, dan kán mijn mannetje buiten de baarmoeder overleven. Dat vind ik wel een fijne mijlpaal. Natuurlijk moet 'ie nog veeeeel langer blijven zitten, maar vind het een fijn gevoel dat als er nu iets zou gebeuren hij een kans heeft.

Hier is de BI inmiddels bevestigd door de fysio, heb oefeningen meegekregen. Ze zag het direct, en als zij mijn bekken stabiliseert is het net of m'n benen verlamd zijn (dan kan ik dus niet met mijn spieren corrigeren en dan krijg ik er dus ook gewoon geen enkele beweging in, er gebeurt gewoon niks meer. Bizar is dat). Dus heb nu heel veel rust voorgeschreven gekregen en oefeningen om mijn spieren zo te trainen dat die mijn bekken kunnen ondersteunen zodat het hopelijk niet erger wordt dan dit.

Nou ja. Zoontje zelf heeft het heerlijk in mijn buik, die zat vanochtend enthousiast de doppler weg te trappen, vk moest echt zoeken naar zijn hartje omdat hij steeds met de doppler mee draaide en er dan een schop tegen gaf boksertje maar ze had hem te pakken uiteindelijk en groei, bewegingen en harttonen zijn mooi. Over 3 weekjes weer terug, dan ga ik al mijn 3de trimester in. Gek hoor, de tijd lijkt wel in een stroomversnelling te komen na de 20 weken echo. Opzich wel fijn nu ik me zo slecht voel.

Maar als ik die schopjes voel ben ik altijd blij. Nu is meneertje ook weer lekker aan het koprollen ofzo, net een kleine aardbeving daarbinnen haha. Da's het enige dat ik zal missen aan zwanger zijn denk ik. En zwangerschapskleding, die zit zo lekker
Fijne update Lux! Over het mannetje dan, niet de BI...
Alle reacties Link kopieren
Lux wat balen dat je zoveel last hebt meid. Maar gelukkig kan je van de mooie dingen geniete..

Rosings ik heb het nog steeds dat ik het me ineens besef dat ik echt zwanger ben.. ik voel wel al plopjes onderin .. hoop dat ik deze meer voel schoppen dan de eerste..
Alle reacties Link kopieren
Rosings, gek idee hé! Ik heb destijds ook een moment gehad dat ik me ineens besefte dat er écht een baby in mn buik groeide. En toch kon ik het ook niet geloven. Eigenlijk al die tijd wel een beetje gehad. Als ik haar voelde WIST ik het wel maar bleef soms een beetje onwerkelijk idee. Ik had toen ook ineens soms de zenuwen; IK WORD MOEDER.... Hoort wel bij het proces van moeder worden hoor, niets geks aan... :

Het is een bijzondere tijd, straks al die aandacht die je krijgt, je lichaam die steeds meer verandert en inderdaad de bewegingen en het contact wat je krijgt. Zo bijzonder



Lux jeetje wat heftig meid! Je hebt het er allemaal voor over maar leuk is anders. Gelukkig doet je mannetje het goed, dat geeft dan iig wel een goed gevoel. Je doet het goed mama denk aan jezelf maar dat doe je wel...



En ja wat zit zwangerschapskleding lekker he!! Ik was na twee weken alweer op gewicht maar draag nog steeds mn zwangerschap spijkerbroeken ik vind die band zo lekker





Alle reacties Link kopieren
lilly ik vind die zwangerschapsbroeken ook heerlijk zitten

Hier ook weer een goede controle gehad. Krachtige hartslag.. de kleine mocht helpen en dat deed hij vol trots... hij vroeg toch nog 2 keer waar nu de baby uitkwam maar ook zij negeerde deze vraag ..
Alle reacties Link kopieren
Lux: Klaar voor - tja - ik moet er maar aan geloven en durf er niets van te verwachten. Zelf al zou ik opnieuw met een positieve test in handen staan dan nog durf ik er niet van uit te gaan dat ik moeder word in Oktober 2017. Op dit moment heb ik wel afleiding door de situatie met mijn broer overigens. Het is allemaal heel sneu voor hem maar ik zag het aankomen om eerlijk te zijn. Ik vond het al niet zo'n handige actie om een kind te verwekken bij iemand die herstellende was van een burn out en met wie je nog niet echt lang (1,5 maand) had samengewoond. Hij heeft niets aan een zus die nu hard roept: I told you so, dus ik probeer van een afstand zo goed als het gaat een beetje orde te scheppen in de chaos. Hij moet nu een paar stappen zetten, ook om te kijken waar hij juridisch staat en ik denk dat hij ook hulp nodig heeft bij het emotionele aspect. Zo zie je maar dat zelfs het hebben van een kind niet automatisch zaligmakend is. Heel droevig omdat deze tijd juist zo gelukkig had moeten zijn.

Wat ontzettend naar van je bekken instabiliteit. Je hebt een droom IVF gehad, maar dit is niet aangenaam en ik begrijp je gevoel. Vooralsnog zit je mannetje fijn in je en dat maakt natuurlijk een hoop goed, maar het is zo jammer dat je er niet ook even lekker van kan genieten allemaal. Op naar de 24 weken mijlpaal!



Rosings: wat gaaf!! Dat lijkt mij echt een super mooi gevoel. En wat Lilly zegt dat de schrik opeens kan toeslaan begrijp ik ook. Dat zou ik ook hebben al wil ik mij nog steeds heel graag aansluiten bij dit mooie groepje dames.



Hannepan: aftellen tot 23/01. Hoe voel je je?



Tasje: goed zeg!



Heb hier net nog even een ovulatie test gedaan: nog steeds high fertility dus ik mag morgen terug voor de scan. Ik had overigens twee follikels aan de rechter zijde. Dr H. grapte al dat als ik nu met een potente man van bil zou gaan en ik laat de cryo's terug plaatsen ik kans heb op een vierling. Ik verwacht mijn ovulatie op donderdag: dat is dan precies 14 dagen na de menstruatie en dan de TP, mits het ontdooien goed gaat, op maandag of dinsdag.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal dat is ook een hand vol hoor. Haha.. spannend hoor...

21 feb de 20 weken echo en dat komt mooi uit want ik ga naar de 9 maandenbeurs.... SHOPPEN...
Baggal : wat naar van je broer, sneu voor t kindje ook. Lijkt me super zwaar.

Voor jou op naar ovulatie! Grappig dat je gewoon 2 rijpe follikels hebt



Rosings: het is ook een bizarre gewaarwording! Maar het wordt steeds echter, met elke schop en naarmate de weken voorbij gaan (of vliegen, op t laatst!)



Lux: super vervelend van de BI maar fijn dat de diagnose duidelijk is & dat je al rustig aan doet. Liever nu rust dan straks maandenlang ellende. Ik heb t in heel ernstige vorm gezien bij n collega, dat was echt mijn schrikbeeld.

Wat lief dat je mannetje zo contact maakt, klinkt heel gezellig !

Zwanger zijn is ook echt geen feestje met wat je allemaal mag meemaken .. mijn hobby was t ook zeker niet, al klinkt dat in dit topic mss gek of ondankbaar.. het resultaat is helemaal geweldig maar die invaliditeit die het met zich meebracht.. achteraf niet eens zo verbazend als ik bedenk dat er zo'n 15 kg aan mij hing (die er ook echt in 1x af is gegaan)

Succes met de oefeningen, hopelijk zet het wat zoden aan de dijk!



Luina: fijn dat je er niet echt tegenop ziet. Aniball heb ik ook nog overwogen, vond t te duur en gedoe uiteindelijk, maar ja als t een beetje helpt en je voorbereidt op het gevoel.. why not. Kun je je rust al nemen of moet er nog veel geregeld? Sommige dingen op die uitzet lijst zijn zo kul.. maar andere dingen onmisbaar



Tasje: wat een fijn nieuws weer, lijkt me zoooo leuk de interactie met je kleine man!

Als hier kraambezoek is met peuters, ook zo schattig! Hoe ze met zo'n beebje omgaan. (Hoewel eentje was zo jaloers dat ie ging meppen, vond ik minder!!!)



Lilly: ook nog lekker aan het genieten van je verlof met kleine meid? Ik vind verlof met baby een stuk fijner dan zonder



Hier: vannacht stroomstoring dus in t donker geprobeerd te voeden en verschonen Man heeft er maar een zaklamp bijgehaald , ik wilde nog kaarsen maar toch maar niet gedaan haha. t Had wel wat..

Kleine heeft overdag ELK uur gedronken ik werd er gek van, maar dit tot ca 24.00u en toen heeft ie zowaar 3,5 en 4 uur ertussen gelaten !

Rust en actie wisselen zich hier af, hebben dit weekend de ene dag 15km gewandeld met onze speciale wandel/fietskar die ook goed op onverhard kan, andere dag lekker in huis en op de bank



Ik vond m'n zwangerbroek heel fijn, heb echt in dat ding gewoond maar ben nu juist mega blij dat ik m'n gewone kleren allemaal weer aan kan! En dat t maagzuur acuut weg was, heeerlijk!



Hij groeit nog steeds zo hard, ongelooflijk. Wat een lang end is het al :-) Zal wel een flinke kerel worden!
De Aniball / epi-no zijn inderdaad duur. Maar het principe werkt wel goed begrijp ik van meerdere mensen.



Gelukkig is daar met een beetje googlen wel iets op te vinden een opblaasbare butt-plug in de goede vorm doet ook wonderen



even goed kijken tot hoever het op kan rekken, zo rond de 30cm is gewenst (voor ons doel dan, in mn bips lijkt het me niks) en dan ben je voor 3 tientjes klaar.
Alle reacties Link kopieren
@ rosings, moest lachen om je bericht, dat oh help er komt een baby. Ik 'weet' wel dat ik zwanger ben maar het is nog heel onwerkelijk voor mezelf. En af en toe denk ik ' shit, straks is er echt een baby' alsof dat eigenlijk niet kan



@ Lux, wat enorm balen van je bekken. Helpt het dat je nu rust kan nemen, voel je je daardoor fysiek wat beter? Je hebt wel een beweeglijk typje getroffen. Gisteren hadden man en ik het erover dat als die van ons ook zo beweeglijk wordt hij vast op man blijft. Is het daarentegen een cocooner met 23 uur rust, een uur bewegen dan lijkt ie op mij



@ Baggal, een vierling, toe maar. Heb ook wel eens geroepen ' als het zo moeilijk moe met ivf, ik kan ook vanavond wel even de stad ingaan om me in een donker steegje te laten bevruchten' . Ach ja, dat brengt weer andere complicaties met zich mee



@ Hannepan en Ylva, bijna echo tijd! Ik mag morgen weer. Vind het spannend! Hopelijk is alles ok en mogen we weg uit het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Even snel voor Moringa: succes morgen! Ik duim weer hard voor een mooie echo! Laat je het snel hier weten?



Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Moringa succes!!
Alle reacties Link kopieren
Succes Moringa!



Mag morgen voor de echo @ Boston Place. Verwacht de eisprong een dezer dagen...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Oh Baggal, ik vind het spannend voor jou.

Denk best vaak aan je. Benieuwd naar je eitjes vandaag .



Ylva, ben even kwijt wanneer jij weer een echo had? Deze week toch?



Hier gaat het wel goed, blijf wel erg onzeker als ik af en toe ineens even geen kwaaltjes heb. Gelukkig bijna maandag!



Ik reageer volgende week wat uitgebreider. Nieuwe baan die veel aandacht vraagt dus 's avonds lig ik uitgeteld op de bank
Alle reacties Link kopieren
Wat lief van je Hannepan! Vandaag een eisprong volgens de home kit test. Nu onderweg naar Boston Place. Opzich worden de twee eitjes niet gebruikt, maar het is wel apart om er twee te hebben. Mijn man grapte nog dat ik maar beter uit kon gaan voor "a night in town" - heb ik er meer lol van, een hogere slagingskans en hoef ik straks wellicht ook geen £950 af te tikken voor een donor Gaan we dus zeker niet doen, alle hoop is nog wel gevestigd op de twee cryos al vind ik het donor idee nog steeds lastig. Het is zo alien om vanuit een profiel op een website een kandidaat te kiezen...



Ylva: wanneer heb jij je echo?



Luina: hoe is het met jou en jouw zoontje? Komt nu echt dichterbij he?!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
@Hannepan Ik mag morgen weer! Spannend hoor, maandag mag jij. Zal aan je denken. En het is niet vreemd dat je je onzeker voelt, iedereen hier heeft dat. Ik had ondanks de echo nog steeds niet het idee dat er iets in me groeit. Nog steeds niet. Ook ik heb amper kwaaltjes, dus dat helpt echt niet mee nee . Maar, als ik me soms even misselijk voel ben ik blij dat ik het niet extreem heb.



@moringa Jeej!! Superspannend. 9 wekenecho!! En dan eindelijk naar een 'normale verloskundige'. Ik weet niet hoe ze dat bij mij gaan doen. Of het na morgen al is, of dat ze wachten tot de 9 of 10 weken. Dat hoor ik morgen denk ik wel en anders vraag ik het wel



@Duufje Wow, wat ben jij sterk. Hopelijk tot snel meid!



@lux Uiteindelijk kreeg ik, na gewoon door blijven vragen, wel min of meer een gesprek hoor. De vragen die ik nog heb kunnen ook prima bij een fertiliteitsassistent (die zie ik morgen).

Pff, schrikken van dat bloedverlies!! Ik heb nu 2 weken (wel zeer weinig) bruinverlies, maar heb maar geaccepteerd dat het bij mijn zwangerschap hoort. Al maakt het alles wel extra spannend. Maar rood bloed is natuurlijk wel even slikken :(. Gelukkig dat je zoontje liet weten dat er niets aan de hand was haha.

Sterkte met de BI, klinkt erg naar.



@Baggal Spannend hoor... Iedereen hier gaat echt onwijs met je meeleven! Zelf heb ik morgenmiddag een nieuwe echo, blijft toch spannend.

Wel balen voor je kleine nichtje (al heeft ze gelukkig zelf niets door nu). Ongelooflijk he. Een vriend van mij had ook een weinig stabiele relatie. Veel ruzie en toch besluiten kinderen te 'nemen'... Waren ze ook nog in 1 maand zwanger van een tweeling. Het gaat tot nu toe gelukkig wel goed.

Haha! Ik heb een oudere collega die is verwekt door iemand die zijn moeder expres daarvoor had opgepikt in de kroeg. Haar man was onvruchtbaar en gaf haar toestemming om in de kroeg aan te pappen met een volgens haar geschikt iemand om een kind mee te krijgen. Mijn collega hoorde dit wel pas veel later, hij snapte toen pas waarom hij totaal niet op zijn vader leek.



@rosings Aaah! Dat lijkt me gek! Je bent toch bijna 11 weken nu? Ik wil ook zo graag groeien, maar heb echt geen idee vanaf wanneer dat normaal gebeurt haha.



@Noortje Hahaha, geniet van je lange end!



Ik leer hier dingen joh. Een aniball? Dat klinkt voor mij nu echt als verre toekomstmuziek geloof ik .

Wanneer gingen jullie zwangerschapskleding kopen? Ik ben nog steeds zo plat als een dubbeltje, maar ben erg benieuwd hoe dat werkt. En heb je verschillende kleding nodig voor verschillende stadia? Of rekt alles goed mee? Ik ben echt een sukkel nog hoor, op dit gebied.

Ook voor mij geldt trouwens dat ik meelees op mijn mobiel, wat erg irritant is als je op veel mensen wil reageren. Vandaar dat ik vaak zo stil ben en dan in 1 keer een lap tekst schrijf .

x!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle bemoedigende woorden!

Even kort bericht: de echo was helemaal goed! Vond het weer enorm spannend maar zag er allemaal prima uit.

Nu ontslagen uit het ziekenhuis en naar de gewone verloskundige
Yay moringa! superfijn!
@Moringa Woehoe!! Wat ongelooflijk fijn! Gefeliciteerd meid, x. Hoe voel je je nu?

Hebben ze ook gemeten hoe groot het kindje is? Mijn gyn zei bij 7 weken dat het nu allemaal nog wat onbetrouwbaar was, maar dat ik 'binnen de marge viel'. Uhm, ok.
Alle reacties Link kopieren
Super nieuws morninga!



Hier alles ok. In beginsel dinsdag een terugplaatsing. Was wel "bittersweet" om de twee mooie follikels naast elkaar te zien. Het enige dat ze nodig hebben zijn wat goede zaadjes...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
@Bag: kan me voorstellen dat het heel dubbel is allemaal nu. Met je broer, de laatste poging en dan ook nog 2 mooie follikels voor 'niks'. En natuurlijk kun je straks nog niet echt blij zijn na de positieve test, dan moet je eerst nog een heel onzekere periode door waar je al slechte ervaringen mee hebt maar goed, we gaan gewoon duimen dat dit die tp wordt die het 't allemaal waard gaat maken



@lilly: haha ja die band, wat geweldig hè denk dat ik ze ook gewoon hou



@tasje: wat leuk dat je al plopjes voelt! Hoe ver ben je nu? Ik voelde mijn zoontje ook met 15-16 weken al heeeeeeel zacht en nu laat 'ie me niet met rust haha, maar ik vind het heerlijk, kan me niet vaak genoeg schoppen, zodra ik even rustig zit (zoals nu bijna altijd ) word ik geschopt en gestompt



@Noortje: ik zie jullie al met kaarsen en zaklampen in de weer. En dat hou ik mezelf ook maar voor; het resultaat maakt het 't allemaal waard straks



@moringa: wat fijn dat je echo goed was meid! Dit was dan je termijnecho? Ga je een combinatietest laten doen? Fijn hè, zo weer even mogen spieken, in het begin heb je zo weinig om je aan vast te houden. En wij zeggen juist dat zoon duidelijk op z'n mama lijkt want ik ben de druktemaker van ons twee een kind met man's karakter zou zich rustig de hele dag in slaap laten wiegen door dat deinende vruchtwater volgens mij



@Ylva: fijn dat de arts je vragen toch heeft beantwoord. Ja bloedverlies in de tweede helft van de zwangerschap kan een teken van loslatende placenta of vroeggeboorte betekenen, dus dat was wel echt even schrikken. Het is zorgwekkender en zeldzamer dan bloedverlies in het eerste trimester. Maar gelukkig was het niks in mijn geval. Wat vervelend dat je nog steeds veel bruinverlies hebt, gebruik je nog utrogestan?

Wb echo's: op de vroege echo was ik 7+6 maar werd zoon 7+2 gemeten, op de 10 weken echo was ik 9+6 maar mat hij 9+4 en met 12+2 was hij 12+2. Met 20+0 was hij 20+6 en liep hij dus praktisch een week voor. Vreetzakje is het maar de vk zegt: we zien ze liever te groot (dat betekent wss dat je hem veel lekkers voorschotelt in de buik) dan te klein (kan een minder goed functionerende placenta betekenen). Maar dat zien ze pas bij 20 weken, nog niet bij die vroege echo's die jij hebt.



Maar zo zie je maar, er is best een marge. Ze passen alleen je UD niet aan omdat ze precies weten wanneer de bevruchting was.



@hier: ben weer aan de slag inmiddels. Wel goed voor me, maar zoooo vermoeiend, val echt zowat om na een ochtendje. Vanavond lekker op de bank maar weer. Vandaag precies 24 weken zwanger dus yayyy!!! Wat een bijzonder moment. Voorbij de abortusgrens, voorbij de behandelgrens, stel ik zou nu een vroeggeboorte hebben dan heeft mijn lieve kleine jochie een kans heb ik best wel naartoe geleefd. Maar heb 'm vanmorgen wel gezegd dat 'ie toch maar beter nog minstens een week of 13 kan blijven zitten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven