zwanger op je 45ste....

13-02-2014 11:13 580 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben Carla, 45 jaar en eindelijk gaat mijn lang gekoesterde wens in vervulling.... Ik ben zwanger, ik ben op 17 oktober uitgerekend.

Ik kan het allemaal nog niet echt vatten, het is nog zo onwerkelijk.



Zijn hier meer 'oudere' zwangeren? Ik zou het leuk vinden om met jullie in contact te komen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Carla!



En wat een klotereacties staan er tussen. Iemand niet willen feliciteren omdat je haar te oud vindt, wat bezielt je dan?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:cuba2012 schreef op 13 februari 2014 @ 11:46:

[...]





Bij deze post sluit ik me aan. Ik ben 61 en werk op een middelbare school en heb dus de hele dag pubers om me heen. Maar die gaan na schooltijd naar huis....en daar ben ik blij om. Ik moet er niet aan denken om nu een puber thuis te hebben. Ik vind 45 jaar tamelijk oud voor een eerste kind, maar ja, soms loopt het zo in je leven. Ik heb een dochter van bijna 42, dat is hele andere koek!



Ik ben 45 en moet er niet aan denken om de hele dag pubers om mij heen te hebben op mijn werk. Ik moet er ook niet aan denken om de hele schooldag een kleuterklas om mij heen te hebben.



Daar heb ik ook geen zin in op mijn 60e maar dat had ik ook niet op mijn 30e of mijn 20e.



Toch ben ik dolblij met mijn eigen kind. Dus of je blij wordt van een klas schoolkinderen lijkt mij nou niet direct de maatstaf of je geschikt bent als moeder of niet.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Carla wat fijn dat je wens in vervulling gaat. Ik ben nu net 41 geworden en verwacht mijn derde kind over 3 weken. En tja wat is te oud voor een kind? Ik denk dat het belangrijker is dat een kind opgroeit in een liefdevol gezin. Geniet van je zwangerschap en straks van je baby.
Alle reacties Link kopieren
quote:Beauke schreef op 13 februari 2014 @ 11:59:

Mijn overgrootoma's hebben beiden veel kinderen gekregen, en waren beiden bijna elk jaar zwanger tot ook hun 45ste (grote gezinnen).

Heb niet het idee dat de benjamins van het gezin daar onder geleden hebben.Mijn moeder is ook de jongste van zo'n heel groot gezin en volgens mij was haar moeder ook 45 toen zij kwam. Of misschien zelfs nog ietsje ouder, ik weet niet meer zeker of het nou 45 of 47 was.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Als mijn vriendin gaat trouwen met een foeilelijke man die ik niet zo leuk vind, en zij superblij is, dan feliciteer ik haar en zeg ik ook niet;"goh, ik snap dat jij blij bent, maar felicitaties? die krijg je niet van me"
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:Zusenzoo schreef op 13 februari 2014 @ 11:35:

Dus dan ben je dus 50 als je kind maar de basisschool gaat, bijna 60 als je een middelbare school moet uitzoeken voor je kind.

Ik begrijp heel goed dat jij er blij mee bent, maar felicitaties, nee, dat niet.Wat een zure en zelfs enigszins onbeschofte reactie (en dan bedoel ik dus het stuk over bewust niet feliciteren).
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Wat fijn voor jullie!

Ik heb mijn tweede kind ook gekregen toen ik de veertig was gepasseerd. Daarnaast heb ik ook nog een puber. Ik geniet zoveel meer van het opvoeden als de eerste keer. Veel bewuster.

En mijn puber vind het geweldig met de kleine.

Geniet van je zwangerschap en laat de negatieve opmerkingen ajb langs je heen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Feliciteren betekent ook niet dat je iemands keuze goedkeurt, maar dat je iemand geluk toewenst. Ik snap niet helemaal waarom je iemand geen geluk zou toewensen omdat ze iets anders doet dan jij zou doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Van te gefeliciteerd, Carla! Wat fijn dat het uiteindelijk dan toch gelukt is . . . . Geniet van je zwangerschap en trek je niets van van zure reacties!!! Je weet zelf wel dat je een goede moeder zult worden want anders was je hier vast niet aan begonnen!

Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de felicitaties en alle leuke reacties!!!

Ik ben er zoals gezegd super blij mee. Ik heb jaren niet meer durven dromen dat ik moeder zou worden. Ik had ook heel graag een jonge moeder eillen zijn maar dat was mij niet gegund....,



Jammer dat sommige mensen er anders over denken. Maar dat mag hoor, mijn geluk en blijdschap is er niet minder om.
Ik ben zelf niet zwanger, maar was 40 toen ik beviel. Ook een oude moeder dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zusenzoo schreef op 13 februari 2014 @ 11:35:

Dus dan ben je dus 50 als je kind maar de basisschool gaat, bijna 60 als je een middelbare school moet uitzoeken voor je kind.

Ik begrijp heel goed dat jij er blij mee bent, maar felicitaties, nee, dat niet.

Waarom????

Ik ben nu bijna 50 en mijn kinderen zitten inmiddels in het VO, maar ik zou best nog wel mijn kind naar de basisschool kunnen brengen hoor.

Met 50 ben je niet ineens nergens meer toe in staat.

Maar wrsch begrijp je dat pas als je zelf 50 bent.



Gefeliciteerd Carla.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je wens uitgekomen is, gefeliciteerd!
Stressed is just desserts spelled backwards
Carla, gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dus dat 45 de nieuwe 30 is.
Alle reacties Link kopieren
Och, ik ben bijna 40 en zou nog best een kindje erbij willen. Ik snap het wel. Helaas denkt mijn man er anders over
Stressed is just desserts spelled backwards
Als dat is wat je uit de boodschap haalt Zus...
Alle reacties Link kopieren
Yeah Carla!! Ik log in tijdens mijn pauze special voor jou, zo blij ben ik geworden van jouw post.



Gefeliciteerd Carla!!!



(En nu ga ik weer terug naar mij heerlijke broodje zalm en... inhalen mijn achterliggende werk met een brede glimlacht dankzij jou )
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Wat fijn dat je wens eindelijk in vervulling is gegaan!
Alle reacties Link kopieren
Sorry Male, maar bijna 40 en 45 vind ik wel een verschil.

Net als dat 16 of 21 dat is.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Carla! Helaas zul je in je dagelijkse leven wellicht ook tegen wat zure reacties aanlopen. Bedenk je dan maar dat men altijd wel wat te zeuren heeft. Je bent te jong of te oud, of je relatie is nog te pril. Je hebt teveel kinderen of maar eentje, dat is ook zielig. Je werkt teveel uren of je werkt juist helemaal niet waardoor je te afhankelijk bent en bovendien een slecht voorbeeld enz. enz. enz.

Lekker laten lullen...
The time is now
Alle reacties Link kopieren
quote:Beauke schreef op 13 februari 2014 @ 11:45:

[...]





Wat een nare reactie. Mispunt.





Wat een geweldig woord. Dat hoor je bijna nooit meer!



Verder eens.
Am Yisrael Chai!
Jeetje wat een nare reacties....



Carla, gefeliciteerd!! Wat heerlijk dat zo'n wens in vervulling gaat!
quote:Zusenzoo schreef op 13 februari 2014 @ 12:10:

Ik begrijp dus dat 45 de nieuwe 30 is.So what? Het is duidelijk jouw keuze niet. Dat is prima. Ik moet er ook niet aan denken om te trouwen. Maar als vrienden of familieleden trouwen, ga ik niet zeggen: "ik sta niet achter het huwelijk, dus van mij geen felicitaties".
Echt, wat een onzin Zus. Als je 16 en 21 vergelijkt heb je het over een mens dat echt enorme ontwikkelingen doormaakt. Tussen 1 en 6 zit ook een wereld van verschil. Maar 45 maakt je echt niet ineens bejaard hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven