zwanger op je 45ste....

13-02-2014 11:13 580 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben Carla, 45 jaar en eindelijk gaat mijn lang gekoesterde wens in vervulling.... Ik ben zwanger, ik ben op 17 oktober uitgerekend.

Ik kan het allemaal nog niet echt vatten, het is nog zo onwerkelijk.



Zijn hier meer 'oudere' zwangeren? Ik zou het leuk vinden om met jullie in contact te komen.
Alle reacties Link kopieren
Te jong, te oud... iedereen heeft wel een mening. En die mogen ze houden.

Iedere vrouw kiest wat voor haar het beste aanvoelt, en vaak is er niets te kiezen maar krijg je een kind pas op een leeftijd die je zelf ook vooraf niet gekozen zou hebben omdat het nu eenmaal zo loopt.



Ik wilde ook voor mijn 30ste 3 kinderen. Maar zo liep het door allerlei omstandigheden niet.



Al die oordelen altijd...
Alle reacties Link kopieren
quote:nola schreef op 05 maart 2014 @ 12:40:

Ik ben 35 en ( nog ) kinderloos.. deze topics doen mijn hoop opleven dat het nog niet te laat is haha gefeliciteerd!



Jonkie

Ik ben nog geen maand 40 en ben inmiddels 4 weken zwanger.

Alle reacties Link kopieren
Carla gefeliciteerd! En wat doet iedereen toch moeilijk!

Heerlijk toch al die gelukkige mensen!
Alle reacties Link kopieren
gefeliciteerd Carla! ik ben bijna vijf maanden geleden op mijn 43ste bevallen van een gezond lief zoontje, zwangerschap verliep geheel zonder problemen of klachten merkte zelf weinig verschil met mijn eerste zwangerschap op mijn 24ste, denk zelfs dat deze zwaarder was omdat ik toen nog fulltime werkte. Wat een gezeur van mensen zeg geniet lekker van je zwangerschap en straks van je kindje!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Carla,



Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik hoop dat alles goed gaat!? Ik ben zelf met mijn 40 jaar 5 weken zwanger, het is dus nog zeer pril. Het is bovendien de eerste keer.



Ik heb geen idee of alles goed blijft gaan natuurlijk, maar indien toch, dan is deze leeftijd voor mij de juiste leeftijd. Ik zal er bewuster en meer van genieten dan ik tien jaar of vijftien jaar eerder had gedaan.



Voor nu is het nogal onwerkelijk.



Ik vind het overigens zeer mooi dat het kan, op je 45e zwanger worden en ik las ooit een Amerikaans artikel over dat de cijfers mbt de kans op zwangerschap op bepaalde leeftijden en de kans op miskramen op bepaalde leeftijden allemaal gebaseerd zijn op statistische gegevens van zo'n 30 jaar geleden en in die zin niet meer representatief zijn voor de huidige tijd. Vrouwen blijven langer vruchtbaar. Ze leven ook langer, dus in die zin schuift het allemaal mooi mee. Ik weet niet of het waar is, maar het klonk plausibel.



Ook las ik gisteren dat in de afgelopen tien jaar het aantal 40+ zwangerschappen is verdubbeld.



We are not alone :-)



Als iemand overigens een forum kent speciaal voor 40+ zwangeren, ik hoor het graag. Ik vind het niet erg (zij het een beetje aanmatigend) dat mensen een sterke mening hebben over 40+ en zwanger, maar als er een plekje is zonder dat ik die meningen hoef te lezen, zou ik dat toch leuker vinden.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Carla en alle andere plussers. Jullie geven mij weer moed! 38+
Alle reacties Link kopieren
Carla, hoe gaat het eigenlijk met je?



Hi Desa,

Misschien een idee om zelf een topic te starten?



Ik ben anderhalve maand voor mijn 41ste verjaardag zwanger geraakt, en ben nu bijna 15 weken zwanger van een baby meisje.
Alle reacties Link kopieren
(offtopic sorry!) bengeltje, wat grappig! Ik ben ook zwanger nu bijna 15w, en werd vorige maand 41



Carla, hoe is het? Je hebt je toch niet laten wegjagen hier? Hoop dat het je goed gaat!
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
@desa. Kijk eens op babybytes! :-)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Carla! Wat fijn dat je zwanger bent. Ik hoop dat je een voorspoedige zwangerschap zult hebben!



Zelf ben ik nu 20 weken zwanger van mijn tweede kindje. Dit kindje is van dezelfde zaaddonor als mijn eerste kindje. Ik ben dolgelukkig dat dit kindje ook gaat komen, maar vind zwanger zijn (op mijn 36ste) niet al te makkelijk. Persoonlijk heb ik voor een donor gekozen, omdat ik zo graag een kindje wilde en geen geschikte vader tegen kwam. Ik wilde daar niet naar blijven zoeken en daarbij het risico lopen dat het ouder misschien niet meer zou lukken. Ook genoeg mensen die hier wellicht oordelend over denken, maar ach ieder zijn eigen mening toch? Ik leef mijn leven vol geluk en ik hoop dat jij dat ook doet!
Alle reacties Link kopieren
quote:summer73 schreef op 20 maart 2014 @ 15:31:

(offtopic sorry!) bengeltje, wat grappig! Ik ben ook zwanger nu bijna 15w, en werd vorige maand 41



Carla, hoe is het? Je hebt je toch niet laten wegjagen hier? Hoop dat het je goed gaat!Inderdaad grappig! Denk dat wij vèèl overeenkomsten hebben ja :-)
Carla, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Vergeet vooral niet om er heel erg van te genieten!



Ik ben zelf op mijn 40e bevallen van een lieve dochter. Hoewel 40 mij altijd de ideale leeftijd leek om moeder te worden (want innerlijke rust, financiële zekerheid en flink van het vrije leven hebben kunnen genieten) had ik me toen ik eenmaal zwanger wilde worden helaas laten beïnvloeden door alle doemverhalen waardoor ik eerst bang was dat ik niet zwanger zou worden, toen bang was dat ik een miskraam zou krijgen, toen bang was dat het een afwijking zou hebben en toen bang was dat ze te vroeg zou komen. Niets van dat alles is gebeurd. Tijdens de zwangerschapsyoga zat ik overigens met verbazing te kijken naar mijn 10 jaar jongere medezwangeren die maar aan het klagen waren over pijntje hier pijntje daar rug heupen you name it. Nergens last van en dochter bleek kerngezond. Daarom jammer dat ik er niet meer van heb genoten!



Het moederschap bevalt zo goed dat we nog een tweede willen. Daarom heerlijk jouw verhaal te lezen want zo te zien hebben we nog alle tijd ?
Wat ik er overigens ook nog bij moet vermelden is dat je eerst ook nog maar eens de juiste man moet vinden, daar was bij mij eerder geen sprake van. Of in sommige gevallen überhaupt een man zien te vinden, zoals bij een goede vriendin die al heel lang dolgraag moeder wil worden.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Hier nog een "oudere" die erg young at heart is en altijd 15 jaar jonger wordt geschat! Waarom zou ik dan nu geen kind meer mogen als het eerder in mijn leven niet van gekomen is?

Geniet van de laatste lootjes! En ik heb je een privé bericht gestuurd :-)
Goed Carla, ben jouw leeftijd en kindervrij. Maar sommige reacties die ik hier lees pffff echt om te huilen. Je bent gewoon nog vruchtbaar dus de natuur kan gewoon zijn werk doen.

De wereld is veranderd, door goede gezondheidszorg en andere verbeterde welzijnszaken leven we langer en beter. Zodra een kind op eigen benen staat heeft het zijn ouders niet meer nodig, zo zit de natuur gewoon in elkaar en aangezien we met gemak 80 kunnen worden kun je nog wel ff! Man dan is hij of zij al 35 en kan zich prima redden!



Laat je niet gek maken, mijn schoonzus is nog bevallen op haar 42ste en (bijna) 45ste op 3 dagen na en ze zijn super gelukt. Mijn schoonzus is er helemaal blij mee en ze is een goede moeder, dat kan ik van mening jonkie niet altijd zeggen. Wat te denken van het jonge spul die de boel niet voor elkaar hebben en geen idee hebben van opvoeden, wat is wel een goede leeftijd? Wat anderen ons opleggen? Of wat het boekje voorschrijft?



Dus trek je niets aan van wat anderen vinden, het is allemaal bijzaak. Ik heb als bewust kinderloze al zoveel naar mijn hoofd geslingerd gekregen dat ik er aardig immuun voor ben geworden. Maar ik snap heel goed dat je geluk overschaduwd kan worden door anderen hun mening, die er niet toedoet natuurlijk.



Zwanger worden kan gewoon voor jou, het is je gegeven en gegund.......



Elvi
Haha nu ik dit heb getypt zie ik pas dat je over pak 'm beet een 4 weken de pisang bent om te bevallen ....veel succes en geluk!
quote:natanja schreef op 15 februari 2014 @ 09:23:

Helaas ik BEN een wetenschapper en ik zuig het allemaal niet uit mijn duim. 10 tot 15 jaar voor je in de overgang komt neemt het aantal cellen al sterk af. Ga zelf op de site van Freya - de vereniging voor mensen met vruchtbaarheidsproblemen - kijken als je me niet gelooft.



Damn wat ben ik een uitzondering zeg, 45 en elke maand stipt een eisprong en regelmatig ongesteld. Ben nooit zwanger geweest omdat ik daar een stokje voor heb gestoken maar mijn moeder kwam met 60 in de overgang en mijn oma kreeg er nog 1 op haar 46ste. Maar ik ken zowel ouderen als jongeren die er veel moeite voor hebben moeten doen. Die onderzoeken vind ik altijd een lachertje eerlijk gezegd want het gaat altijd om een kleine groep die de gehele bevolking moet vertegenwoordigen en dat vind ik niet echt representatief, het is net als Maurice de Hond met zijn peilingen, ook zo lekker representatief.



Er zijn ook vrouwen die erg jong in de overgang komen en vrouwen die er erg oud in komen, dat is nu eenmaal zo. Daar hoeven we geen onderzoek voor te doen lijkt mij.



Eerlijk gezegd ben ik wel pro oudere ouders, ze zijn evenwichtig en financieel gesetteld en ze hebben er vaak erg goed over nagedacht, dus niet in een opwelling gehandeld of onder het mom het hoort er gewoon bij.



Ik ben zelf erg jong gesteriliseerd zonder gedoe bij de huisarts of de gyn. Nu wil het dat men (jaja niet eens de gyn) mij om de oren sloeg met hoe groot de kans is dat ik spijt zou krijgen, kreeg ook een wetenschappelijk onderzoek voorgeschoteld. Geweldig er werd niet eens onderscheid gemaakt tussen de spijtoptanten want hoeveel gaan er wel niet voor een tweede leg die een hersteloperatie laten ondergaan, dan zijn er denk ik veel meer dan de bewust kinderlozen. Daar wil ik als bewust kinderloze niet mee geassocieerd worden dus neem ik zo'n onderzoek verre van serieus. Dus van mijn zijde dus de vraag wat het percentage spijtoptanten was die nooit kinderen had gewild moest men mij het antwoord schuldig blijven, tja doe zo'n onderzoek goed of doe hem gewoon niet!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Wat fijn dat je langgekoesterde wens uit gekomen is.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk voor je! Ik zie trouwens dat je ondertussen al bijna uitgerekend bent Hoe gaat het met je?
Alle reacties Link kopieren
quote:carla3155 schreef op 14 februari 2014 @ 09:59:

@ Miss Innuendo. Ik heb de laatste jaren me er bij neergelegd dat ik ws nooit moeder zou worden. Dat heeft me veel verdriet gedaan maar ik wilde ook door met mijn leven... Dat ik nu zwanger ben is een godsgeschenk. Mijn vriend en ik houden erg veel van kinderen, we heb zeer regelmatig kinderen van mijn zus of vriendinnen te logeren heerlijk is dat. Maar nu dus echt een kindje van mezelf, waar ik verantwoordelijk voor ben, waar ik voor mag zorgen, waar ik mijn liefde aan kan geven. Een kindje dat mij mama mag noemen.



Wow... Deze post raakt mij, en dan te bedenken dat ik bewust kindvrij ben! Maar wat een liefde spat er vanaf, en wat prachtig dat jij nu moeder mag worden. Wat is dit kindje gewenst en zeer welkom! Ik kan me helemaal voorstellen dat je deze zwangerschap als een geschenk ziet.



Je bent nu bijna uitgerekend heb ik gezien. Succes met de laatste loodjes, geniet nog even van de zwangerschap en dat je maar een wolk van een baby in je armen mag houden! Heel veel geluk gewenst als gezin!
Alle reacties Link kopieren
Ben ook wel benieuwd, als het goed is is je kindje nu op de wereld.

zou ook wel willen horen hoe het was en hoe het afgelopen is.

ben ook 44 en mijn man en ik willen er nog graag eentje bij:))
quote:anoniem011120142 schreef op 16 september 2014 @ 17:55:

[...]





Damn wat ben ik een uitzondering zeg, 45 en elke maand stipt een eisprong en regelmatig ongesteld. Ben nooit zwanger geweest omdat ik daar een stokje voor heb gestoken maar mijn moeder kwam met 60 in de overgang en mijn oma kreeg er nog 1 op haar 46ste. Maar ik ken zowel ouderen als jongeren die er veel moeite voor hebben moeten doen. Die onderzoeken vind ik altijd een lachertje eerlijk gezegd want het gaat altijd om een kleine groep die de gehele bevolking moet vertegenwoordigen en dat vind ik niet echt representatief, het is net als Maurice de Hond met zijn peilingen, ook zo lekker representatief.



Er zijn ook vrouwen die erg jong in de overgang komen en vrouwen die er erg oud in komen, dat is nu eenmaal zo. Daar hoeven we geen onderzoek voor te doen lijkt mij.



Eerlijk gezegd ben ik wel pro oudere ouders, ze zijn evenwichtig en financieel gesetteld en ze hebben er vaak erg goed over nagedacht, dus niet in een opwelling gehandeld of onder het mom het hoort er gewoon bij.



Ik ben zelf erg jong gesteriliseerd zonder gedoe bij de huisarts of de gyn. Nu wil het dat men (jaja niet eens de gyn) mij om de oren sloeg met hoe groot de kans is dat ik spijt zou krijgen, kreeg ook een wetenschappelijk onderzoek voorgeschoteld. Geweldig er werd niet eens onderscheid gemaakt tussen de spijtoptanten want hoeveel gaan er wel niet voor een tweede leg die een hersteloperatie laten ondergaan, dan zijn er denk ik veel meer dan de bewust kinderlozen. Daar wil ik als bewust kinderloze niet mee geassocieerd worden dus neem ik zo'n onderzoek verre van serieus. Dus van mijn zijde dus de vraag wat het percentage spijtoptanten was die nooit kinderen had gewild moest men mij het antwoord schuldig blijven, tja doe zo'n onderzoek goed of doe hem gewoon niet!Gelukkig ben jij helemaal niet bevooroordeeld...
Alle reacties Link kopieren
Allereerst Van Harte Gefeliciteerd Carla!

Ik ben ontzettend blij voor jullie!

Hoop dat je niet (al te) veel,van die nare reacties (meer) hebt gekregen van mensen om je heen.

Ik hoop ook dat je nog fijn van je zwangerschap hebt kunnen genieten en dat alles goed is gegaan.



Ik ben 43 jaar, heb 2 jongens (17 en 20).

Heb 26 september jl. m'n laatste pil genomen, en nu misschien (voor de 3e keer) zwanger...



Groetjes, Blissxx
Ik ben afgelopen dinsdag op 39 jarige leeftijd bevallen van mijn 3e.

De soepelste zwangerschap/bevalling tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
De enige bedenking die ik er bij zou hebben is je leeftijd verderop in het verhaal. Als je kind 15 is, ben je zelf al 60..dat is best een flink verschil om je dan nog te verplaatsen in je kind en de pubertijd..dat kan..(let op: KAN) problemen geven. Dat hoeft uiteraard niet maar de kans is wel wat groter. Voor de rest moet je gewoon doen wat je gelukkig maakt. Je doet er verder niemand kwaad me dus wat maakt het uit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven