Zwanger, Uitgerekend half tot eind november 2017

16-03-2017 11:05 1665 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrolijke zomer :heart:
1ste kindje4 november
Feelice :heart:
1ste kindje12november
Ingie-ing :heart:
2de kindje13 november
Saike :heart:
1ste kindje16november
Juni86 :heart:
2de kindje17 november
Isayez :heart:
1ste kindje19november
SterreWaterman :heart:
1ste kindje19 november
Snugglebug :heart:
2de kindje19november
Ronnie :heart:
1ste kindje20 november
April89 :heart:
1ste kindje20november
Mellala :heart:
1ste kindje21 november
Dennen :heart:
1ste kindje22november
Deye :heart:
1ste kindje22 november
Aankleefsjaan :heart:
1ste kindje23 november
Eevie83 :heart:
2de kindje23 november
Elsa1985 :heart:
2de kindje23 november
Nordic :heart:
2de kindje24 november
Uitgerekendinnovember :heart:
2de kindje24 november
Unicorn32 :heart:
1ste kindje24 november
Mamel :heart:
1stee kindje25 november
Elcid79 :heart:
2de kindje26 november
Puknijmegen :heart:
2de kindje28 november
Lie :heart:
4de kindje28 november
Mommy29nov :heart:
1ste kindje29 november
Songforyourheart :heart:
1ste kindje29 november
Anirac :redrose: Elleanna :redrose: JBL :redrose: J508 :redrose: Canofcoke :redrose:
Hallo allemaal.
Hierbij wil ik een topic starten voor vrouwen die halverwege - eind november uitgerekend zijn.
Kunnen we het tenminste al aan elkaar kwijt. Hihi. Ons mooie kleine geheimpje.
Ikzelf denk 21 november uitgerekend te zijn van mijn 2de kindje.
Ik heb al een zoontje.
Was in september ook al zwanger wat helaas is uitgelopen op een miskraam.
Erg spannend allemaal die eerste weken.
Afgelopen woensdag een test gedaan en ja. Zwanger. Zo ontzettend leuk en bijzonder.
Wie schrijft er mee?!
anoniem_311139 wijzigde dit bericht op 22-07-2017 12:06
59.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@sterrewatetman Ja idd toch toch slim om even te laten testen voor de zekerheid je weet maar nooit! Dan heb je in iedergeval zekerheid.



Ik voel me ook wel eens een dag niet zwanger haha en andere dagen weer wel, dus denk dat we dat allemaal wel eens hebben ;)



Hoe doen de sportende dames die onder ons? Ik werk 32 uur in de week en loop 2 keer in de week hard! Moet zeggen dat het me goed af gaat terwijl ik fysiek zwaar werk heb en de hele dag loop.



Maar lees overal dat hardlopen geen kwaad kan! Nog meer dames hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
SterreWaterman Wat vervelend die klachten, ik hoop dat de tips van de assistente helpen en dat de klachten afnemen.



@Jet1993, ik ben vandaag voor het eerst sinds mijn positieve test wezen sporten. Step aerobics overigens. En ik vond het heel pittig, ik werd af en toe een beetje duizelig en kon niet alles zo snel volgen. Ik weet nog niet wat ik ga doen, ik wil wel mijn conditie op peil houden. Voor jou is misschien minder lang of aantal minuten dat je rent iets af bouwen geen verkeerd plan, zo lang je het niet intensief doet dat sporten zou het geen kwaad moeten kunnen zeggen ze.
Alle reacties Link kopieren
Jet, wat betreft sporten mag je alles doen behalve je rechte buikspieren. Dus ook intensief sporten, kracht training etc. Maar wel wat je voorheen gewend was. In die zin; als je nooit gesport hebt dan moet je niet ineens diehard gaan sporten haha. Maar hardlopen, zeker blijven doen hoor



Sterrewaterman, wat vervelend zeg. Beterschap. En als je het niet vertrouwd gewoon even langs de hap idd !
Alle reacties Link kopieren
Jet, ik loop ook hard en ik ben op een rustiger tempo gaan lopen. Niet bewust, maar merkte dat dat fijner voelde dan op een hoger tempo. Verder doe ik veel stalwerkzaamheden en rijd ik paarden. Daarmee ben ik wel wat voorzichtiger, de schrikachtige paarden train ik nu vanaf de grond en de stabiele rustige beesten daar ga ik nog wel op zolang het goed voelt.



Beterschap sterrewaterman.
Alle reacties Link kopieren
Hey Meiden

Allemaal gefeliciteerd!! Ik schrijf graag met jullie mee want Ik ben ook een van de gelukkigen die een positieve zwangerschapstest in handen had. Helaas diezelfde avond al licht bruin bloedverlies en nog 3 dagen maar het heeft gelukkig niet doorgezet. Ik durfde in ieder geval nog niet heel blij te zijn. Verloskundige noemde het van de week een innestelingsbloed dus daar ga ik maar vanuit. Na die 4 dagen is er geen bloedverlies meer geweest.



Dit word ons 2e kindje. Onze dochter is nu 1.5 jaar oud. Ik ben 27 jaar. Spannend weer allemaal. 15 april de eerste echo en volgens internet ben ik 18 november uitgerekend al denk ik zelf dat dit wat later zou moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
@zwangerschapskwaaltjes: ik heb er nog maar heel weinig, maar meestal geen, wat me wel enigzins onrustig maakt maar aan de andere kant wel blij, want ik kan me bezigheden gewoon doorzetten



@sport: ik doe aan best intensieve sport, obstacle running voor wie het kent, ga ik de komende tijd zeker op een lager pitje zetten, al zitten deze en komende maand nog behoorlijk vol gepland, gelukkig "moet" ik niks dus dat geeft wel rust, als ik iets te risicovol vindt, skip ik het gewoon



@vertellen: willen het wel zo snel mogelijk vertellen aan onze ouders en zusje, zodat als er iets mocht gebeuren, ze wel ervan op de hoogte zijn... plus ik kan niet wachten om die gezichten te zien haha



Vandaag ook al iemand van moeders voor moeders op bezoek gehad, gezien we nu een weekendje weg zijn begin ik er aanstaande maandag mee, heb alles al in huis, inclusief het eerste cadeautje, een super schattig badkleedje. Iemand nog meer die voor moeders voor moeders gaat?
Alle reacties Link kopieren
@mvm; jep. Ik heb me ook aangemeld. Wacht nog op het belletje voor de afspraak.



Voor de koffiedrinkers onder ons; hoeveel koffie drinken jullie nog op een dag?
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat gaaf dit, gefeliciteerd allemaal!



Ik heb in de afgelopen maanden vaak het 'zwanger' forum van Viva bezocht, nooit denkende dat ik zo snel mee zou schrijven... Ik ben 22 jaar en afgelopen dinsdag 21 maart had ik een positieve test in mijn handen, ook al was mijn NOD 17 maart. Dit wordt ons eerste kindje. Volgens mijn laatste menstruatie (17 feb) zou ik 24 november uitgerekend moeten zijn.



Het plan was eigenlijk om vanaf mei te beginnen, maar ik ben al een tijdje van de anticonceptie af. Kort gezegd ben ik eerder zwanger geworden dan waar we op gerekend hadden, maar we zijn er superbij mee en het is hartstikke welkom. Gisteren heb ik de verloskundige gebeld en dat gaf ook een fijn gevoel. 11 april is de eerste echo. Spannend!



@Elza1985, ik drink 1 kopje koffie. Jij ?
Alle reacties Link kopieren
Ik drink 1 a 2 kopjes cappuccino per dag en voor de rest water of thee. Vorige zwangerschap had ik een lichte vorm van zwangerschapsdiabetus dus drink weinig frisdrank. Daarnaast probeer ik nu al te letten op suikers en zetmelen zodat ik niet weer de helft van mijn zwangerschap hoef te prikken. Voordeel was wel dat ik maar 7 kilo was aangekomen
Heb gister mijn vriend zo ver gekregen om even bij Babypark te gaan kijkrn haha. Wilde graag even kinderwagens testen.

Ben er wel van overtuigd dat ik een Joolz Geo of Joolz Day2 wil. Wel een tweedehandse. Helaas is de Geo tweedehands ook nog zo'n 800 euro . En de Day2 is nog niet op Marktplaats te vinden.

Nog 7,5 maand de tijd om Marktplaats in de gaten te houden .



Gister bijna over m'n nek gegaan van de geur van gesmolten kaas in een pannenkoek. Borsten beginnen wat beurs te voelen. Bruinverlies is al een stuk minder.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ten eerste: Iedereen gefeliciteerd!



Mijn vrouw is ook weer zwanger. Eind november (25e) uitgerekend (op internet). 3 mei termijnecho, dan weten we de datum.

Het is ons tweede kindje (dochtertje van 2). Zit nog steeds in een heel gezellig Facebookgroepje die ontstaan is uit eenzelfde topic (maar dan drie jaar terug).



We hebben ook een aantal miskramen gehad, twee ervan kwamen we achter bij de echo, dus we zijn een beetje pessimistisch, maar hopen op het beste! Maar pas na een kloppend hartje zullen we wat meer gerust zijn.



Grappige is dat mijn zusje ook zwanger is (van de derde), uitgerekend op dezelfde dag! En heeft haar termijnecho een kwartier later. Dat is wel vreemd. Ook wel gezellig.



Mijn vrouw voelt zich nog helemaal prima, maar de vorige keren kwam de misselijkheid pas vanaf week 6 á 7.



Wel al ingeschreven bij Moeders voor Moeders, daar begint ze dinsdag mee
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe zwangeren! Het wordt echt heeeeel druk.



@mvm ik ben ook al een week bezig



Koffie drink ik niet



@Elcid, je zegt mijn vrouw, ben je dan een man, of zijn jullie een vrouwen koppel? Allebei heel leuk!! Welkom



Hier ben ik honds beroerd, ken je het gevoel dat je bijna moet spugen? Zweet breekt uit, benauwd, veel speeksel. Nou dat heb ik dus de hele dag, met kokhalzen erbij. Echt spugen nog niet gedaan, zal nog komen ben ik bang. Nog 5 daagjes doorkomen en dan heb ik mijn eerste echo, hopelijk kan ik dan een goed bericht typen!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is het alweer een week geleden dat ik een positieve test in mijn handen had..! Ene kant gaat het snel.. andere kant ook weer heel langzaam!...



Hoe gaat het bij jullie??

Dinsdag ben ik 6 weken. Tot nu toe eigenlijk weinig tot geen symptomen nog..

Voel mij ook nog niet zwanger eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:elleanna7 schreef op 25 maart 2017 @ 11:46:

@Elcid, je zegt mijn vrouw, ben je dan een man, of zijn jullie een vrouwen koppel? Allebei heel leuk!! WelkomIk ben een man
Ik herken je kokhals momenten Elleanna. Heb het steeds vaker. Heb nog niet met m'n hoofd boven de wc gehangen. Al heb ik daar nu heel erg zin in. Blijkbaar is de autowasstraat op dit moment niet zo'n handige activiteit. Hahaha
Alle reacties Link kopieren
Elcid, wat grappig een man hier op het dorum! Leuk hoor



Mellala, haha nou dat had ik gelukkig ook niet op de planning staan.



Mijn positieve test alweer 2,5 week geleden. Vandaag al 6 weken
Alle reacties Link kopieren
@Mellala, ja duur is dat he? Alleen een kinderwagen al, laat staan de hele baby uitzet



Hoe gaat het hier dames? ik voel me veel meer zwanger dan de vorige keer, hopelijk is dat een goed teken :D
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee aan moeders voor moeders. Al bijna 2 weken bezig! Ben het nog niet zat! Zal vast wel komen maar we doen het voor iets moois.



Ik drink soms 1 kop koffie op een dag. De rest thee of water!

Probeer van alles wat minder goed is zoveel mogelijk af te blijven!
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe zwangeren!! Gefeliciteerd! Het groepje blijft groter worden, wauw!! Wat een mooi nieuws!



iedereen bedankt voor de koffie reacties!



@ songforyourheart; ik drink nu ik zwanger ben 1 max 2 koffie per dag. Meestal is dat een cappuccino. Normaliter drink ik er zeker 5 op een dag.. Ik heb trouwens precies dezelfde data als jij. Ook 17febr laatste menstruatie en kwam ook uit op 24 november daardoor . Ben benieuwd wat de vlosk. jou voor een datum gaat geven na de intake .



Fijne zonnige middag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik drink nu 1, max 2 cappuccino per dag.



En ja, het is duur allemaal. Maar op marktplaats zijn echt hele leuke dingen te vinden. Wij hadden voor mijn dochter via marktplaats een zo goed als nieuws complete babykamer van bopita voor EUR 200 (ipv 1100). Wel goed zoeken maar we hebben ook nog even allemaal



Verder heb ik sinds 1,5 dag nauwelijks symptomen terwijl ik daarvoor wel misselijk was.

Maak me dus wel een beetje zorgen, zeker gezien het verleden (2 miskramen).
Ik vind de Woood babykamer/kasten ook super leuk!

Maar ik denk dat wij voor de Hemnes van Ikea gaan met een ledikant van de Ikea.

En ik denk dat we dan bergruimte genoeg hebben. Wil t kamertje niet te vol zetten omdat het kamertje aan de donkere/koele kant van het huis zit.
Alle reacties Link kopieren
@Mellala leg je dan alle kleding in de commodekast?



Wij gaan dit jaar verhuizen en dan krijgt zoonlief en grote jongens kamer met gewoon bed. Het ledikant en de commode gaan dan naar de babykamer. Wij hebben weinig spullen nodig tenzij het een meisje wordt, maar dan kan ik pas los als ik bevallen ben want manlief wil niet weten wat het wordt
Ja, dat is wel het idee. Als dat past .



Haha, dat is wel lastig als je t geslacht niet weet! Daar ben ik veeeeel te nieuwsgierig voor.
Hoi dames en heer! Wat word er veel geschreven zeg. Welkom voor de nieuwe dames!



Vandaag ook een week na mijn positieve test. Vanmiddag toch langs de huisartsenppst geweest omdat ik na het plassen echt kramp kreeg in mijn blaas, zo pijnlijk. Maar ik heb geen blaasonsteking, misschien een beginnende maar dat kon ze zo niet zeggen. Ik moest bij de doktersassistente toch een traantje laten, van de hormonen en alle veranderingen in mijn lichaam denk ik



@sporten, ik doe een teamsport en bootcampen, blijf dat doen zolang het gaat, maar bootcampen kost mij nu al meer energie.



@koffie, ik drink soms nog 1 kop koffie, maar niet meer elke dag.



@puknijmegen, ik kan mij voorstellen met je voorgeschiedenis dat je van alles in je hoofd haalt, maar hopelijk lukt het om je gedachten wat te verzetten! Mijn misselijkheidsgevoel is ook wat minder, dat kan ook veranderen zo gedurende deze weken.



@kamertjes en kinderwagens hebben we nog niet echt voor gekeken, maar we hebben de tijd nog

Mellala, leuk dat jullie er al wel zo mee bezig zijn. En fijn dat je bruinverlies afneemt.



Elleana, vervelend dat je je zo beroerd voelt. Nu kun je echt aftellen naar je eerste echo fijn hoor!
Alle reacties Link kopieren
Elleana poeh wat lastig zeg dat je zo misselijk bent.



Wij zijn totaal nog niet bezig met kamers en spullen , ik vind dat ook veel te vroeg omdat ik pas de 11e voor het eerst naar de VK ga. Pas na mijn eerste echte echo wil ik daar over nadenken. Ik ben namelijk zo bang voor teleurstelling. Oké heb wel gevoelige borsten en af en aan buikpijn rond mijn navel, ben erg moe sinds 4 dagen en moet veel vaker plassen, toch blijft die grote onzekerheid van: gaat het wel goed daar in mijn buik? Zucht.





Elvcid, welkom in het topic. Leuk om de andere kant hier ook te lezen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven