Zwanger van drieling

18-05-2014 22:39 734 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff, moeilijk verhaal. Ben er 2 weken geleden achter gekomen weer zwanger te zijn. We hebben al 2 dochters van 3 en 10 maanden.



Vrijdag echo gehad en toen we een knipperend lichtje zagen waren we blij en waren wat aan het kletsen. Zegt de echoscopiste opeens: we zijn nog niet klaar er is nog een! En nog eentje, maar die is gestopt met groeien. Alsof het de normaalste zaak van de wereld was.

Daarna nog wat extra testjes gehad en doorverwijzing naar de gyneacoloog. Daar kan ik morgen terecht voor een uitgebreidere echo.

De echoscopiste kon niet vertellen wat ons te wachten staat. Blijft het levensloze vruchtje in mijn baarmoeder of gaan ze het eruit halen?

Onze wereld staat op zijn kop en we proberen er zo rustig mogelijk onder te blijven maar het is niet makkelijk.



Iemand anders (ongeveer) hetzelfde meegemaakt? Ben nu trouwens 7.5 weken.
Alle reacties Link kopieren
quote:savetheday schreef op 18 mei 2014 @ 23:56:





Het is nu ook een heel spannende tijd to, ik duim voor je dat alles goed verloopt. Daarbij sluit ik me hartgrondig aan.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 18 mei 2014 @ 23:46:

[...]





Dat geloof ik meteen.



Het is echter wat anders als het op medische indicatie wordt aangeraden dan vanwege organisatorische rompslomp.



Ik snap jouw gevoel wel en kan me voorstellen dat het heel kwetsend is om voortdurend opmerkingen te horen over hoe druk het is. Maar ik vat Lottchens opmerking anders op. TO geeft zelf aan het ook wel goed zo te vinden omdat een drielingzwangerschap behoorlijk wat met zich meebrengt - maar zich daar ook schuldig over voelt.



Het is toch niet erg om aan te geven dat het ok is dat ze dat gevoel heeft, omdat een drielingzwangerschap inderdaad heftig is? Of vind je dat TO zich daar wel schuldig over moet voelen?



Hoe dan ook is het een beetje een non-discussie omdat hier helemaal geen sprake is van een menselijk besluit. Alleen van menselijke gevoelens over wat de natuur voor moois en verdrietigs teweeggebracht heeft.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alles bij elkaar gescholden toen ik hoorde dat we een tweeling kregen, puur van schrik. Duurde ook even voordat ik er helemaal blij mee was.

Dus wat mij betreft hoeft TO zich nergens, maar dan ook nergens schuldig om te voelen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat het nog even moet bezinken, TO. Gefeliciteerd!
Ga in therapie!
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.



Ik ben een half jaar geleden bevallen van een prachtige eenling, die in aanvang een broertje/zusje naast zich had. Het is bij ons nog even spannend geweest. Meerdere keren heb ik zoveel bloedverlies gehad dat ik vreeste voor een miskraam. In het ziekenhuis gaven ze aan dat het tweede vruchtje de problemen veroorzaakte en dat er twee scenario's waren.

- Of het zou worden opgenomen door mijn lichaam

- Of het zou naar buiten willen en het nog levende kindje in haar vlucht meenemen.

Gelukkig werd het het eerste. Bij de geboorte hebben we het vruchtje teruggezien. Het was ter grootte van een koffiepad en keurig opgenomen in de transparante vliezen waar ons kindje in zat.

Mijn man was heel blij dat het geen tweeling was, dus voor hem ben ik blij. Zelf had ik een tweeling wel leuk gevonden, maar ik geloof ook dat dit tweede vruchtje in aanvang niet goed of goed genoeg zal zijn geweest. Het is beter zo. Niets om rouwig om te zijn, hoewel ik stiekem weleens denk 'wat als'...



Geniet van je zwangerschap en het beste!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje heftig!



Het is niet makkelijk maar laat het even over je heen komen, wacht even af wat ze willen gaan doen!



Hopelijk zal verder alles voorspoedig verlopen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Heftig TO, ik denk dat alle gevoelens die rondrazen gewoon legitiem zijn. Verdriet omdat er 1 niet verder gaat, opluchting dat het er geen 3 zullen zijn, angst omdat 2 tegelijk veel is. Laat het maar zo zijn, dat mag gewoon. Kun je er met je man over praten? Of met een goede vriendin. Uiten helpt vaak heel erg.
Alle reacties Link kopieren
Nou vandaag bij de gyneacoloog geweest.Die heeft een vaginale echo gedaan. Er zijn wel degelijk 3 hartjes. Eentje ligt wel achter op groei en de gyneacoloog denkt dat die het niet gaat redden.

Ik weet nu helemaal niet meer wat te denken.

Ben bang dat het inderdaad misgaat en alles wat daarbij komt kijken. Heb het mijn ouders en zusje verteld en we hebben flink gehuild. Ben ik wel blij om,want mijn tranen zaten hoog.

Mijn man is helemaal de weg kwijt. die is altijd heel beheerst en zakelijk,maar in moeilijke situaties wordt hij paniekerig. De kinderen slapen bij opa en oma vanavonden wij gaan lekker rustig aan doen.
Alle reacties Link kopieren
O, wat heftig, TO. Ik weet niet zo goed wat ik zeggen moet. Wat een onzekerheid en onduidelijkheid nu
Ga in therapie!
Poeh heftig zeg. Maar in ieder geval gefeliciteerd, met je zwangerschap en met je drie kloppende hartjes!
Alle reacties Link kopieren
Dank je, dubiootje! Ik denk steeds de tijd zal het leren. Maar ik wil ook zo graag weten wat er gaat gebeuren.

Mijn man zei: ' straks zijn het 3 meiden.' Ik moest er nog om lachen ook.
Alle reacties Link kopieren
Spannend!

Moeilijk ook om zoveel geduld te moeten hebben, terwijl je graag wil weten wat je te wachten staat.



Voor nu: gefeliciteerd met je zwangerschap!
Politiehier, ik heb je een pb gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig, toch 3 hartjes.

Ik duim voor jullie TO
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:linde77 schreef op 19 mei 2014 @ 23:12:

Politiehier, ik heb je een pb gestuurd.Je hebt een berichtje terug!
Alle reacties Link kopieren
Thanks allemaal. Ik ga proberen te slapen.

Krijg vrijdag weer een echo trouwens. Zal wel veel ziekenhuisbezoekjes worden vanaf nu.
Ik heb geen bericht ontvangen...



Toch wel! Je hebt weer iets terug!

Alle reacties Link kopieren
Wat een schrik. Maar ook wel weer heel bijzonder. Ik hoop dat het positief afloopt met 3 kindjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik up het topic even. Ben nog steeds zwanger van een drieling.Nu bijna 18 weken. Tegen alle verwachtingen in zijn er nog steeds 3 kloppende hartjes. Heb weer een paar echo's achter de rug en die van vadaag wees uit dat ze het alle 3 niet slecht doen. Ik ben al zo dik als een olifant en ben nu een beetje aan het idee gewend. Mijn man is nog steeds een beetje van slag maar vindt het vooral voor mij heel moeilijk. Mijn oudste dochter weer dat ik zwanger ben, maar (nog) niet dat het er 3 zijn. Ik ben nu alleen heel bang dat het toch mis gaat. Ik heb alle 3 de kindjes al in mijn hart gesloten. Over 2 weken krijg ik weer een echo.
leuk, een update!

heftig hoor, ik ken uit mijn directe omgeving 2 3-lingen en ik benijd de ouders niet.



Hoop dat je je zwangerschap zo lang mogelijk kunt uitdragen (de ene 3 ling van hierboven is bij 36 of 37 weken ingeleid dus ook dat kan)
Alle reacties Link kopieren
Ohh wat fijn om iets te horen politie!



Hou je ons verder op de hoogte? Ik ben heel benieuwd hoe het straks met jou en de drie kleintjes gaat.
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Fijn!
Alle reacties Link kopieren
Wow politiehier, ik lees nu pas voor het eerst jouw topic. Een drieling, wat ontzettend spannend op alle mogelijke manieren.

Ik wens je een goede zwangerschap en hoop dat ze nog lang blijven zitten.
Wat een emotionele en spannende tijd, zeg... Lijkt me niet gemakkelijk. Ik duim voor je!



Klein vraagje nog: hoe kan het dat jouw dochters maar 7 maanden schelen?
Alle reacties Link kopieren
Wat enorm spannend! Ik hoop zo dat ze het alle 3 goed blijven doen, bijzonder hoor. Ik ben nu zelf ook 18 wkn zwanger, maar dat is er gelukkig 1. Kan me bijna niet voorstellen, 3!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven