zwanger van ex.

15-06-2012 01:27 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.



Ik heb vorige week een topic geplaatst over mij en me ex-vriend.

Het contact heb ik nu gestopt, ook al was dat zeer moeilijk!

Maar nu heb ik vandaag een zwangerschapstest gedaan en blijkt deze postitef te zijn.

Ik weet niet het nu dus echt niet meer.

Ik ben pas 19 en het komt nu ook iet echt uit. Maar abortus vind ik ook moord.

Wat zouden jullie in deze situatie doen?



X
Alle reacties Link kopieren
Het kind laten adopteren?
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang ben je zwanger?
Alle reacties Link kopieren
Een vertrouwenspersoon zoeken en hulp zoeken bij het verwerken van je keuze. Professionele hulp, bedoel ik. Sommige dingen kun je niet alleen.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Alle reacties Link kopieren
Het kind adopteren lijkt me ook niet de beste oplossing, het lijkt me ook zeer moeilijk om me eigen kind af te staan als ik het al in mijn armen heb gehad.



Ik denk zelf rond de 6/7 weken dat was in ieder geval de laatste keer sex geweest.



En ik zou niet weten waar ik die kan vinden, mijn ouders mogen er ook nog niet achter komen. Ben zeer bang voor hun reactie.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk wens ik je ook sterkte toe. Mijn vorige reactie kwam onbedoeld heel koel en zakelijk over.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Alle reacties Link kopieren
SIRIZ



http://www.siriz.nl/



FIOM



http://www.fiom.nl/
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een curretage dan toch overwegen. Snel een afspraak maken bij fiom inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Neem alsjeblieft wel je ouders in vertrouwen. Ze zullen misschien boos worden, je onverantwoord noemen, achteraf komen met wat je had moeten doen of laten, dingen roepen als, "zo hebben we je toch niet opgevoed",etc. Dat is volkomen logisch. Je bent hun kind. Jij wil hen niet teleurstellen en zij willen jou behoeden voor verdriet, pijn en lastige keuzes. Maar zij kunnen je troosten wanneer je op je bek gaat, zij houden van je en ik denk dat het ze veel meer pijn doet, wanneer je hen iets niet verteld. Dan heb je als ouder pas echt het idee gefaald te hebben en onmachtig te zijn, denk ik. Ik weet natuurlijk niks van de band met je ouders. Mijn mening is puur gebaseerd op de relatie die ik heb met mijn ouders.





Ik denk oprecht dat dit wel iets is om niet alleen te doen. Jouw keuze moet jouw keuze zijn en je moet er echt achter staan. Maar daar kun je echt wel wat hulp bij gebruiken. Wanneer je het houdt, moet je steun krijgen, maar wanneer je de zwangerschap afbreekt, moet je dat ook verwerken. Al met al een lastige situatie. Ik hoop dat men hier goede tips heeft voor je.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Alle reacties Link kopieren
Zoek inderdaad contact met het FIOM. En wacht daar niet tot na het weekend mee. Als je denkt 6/7 weken geleden zwanger te zijn geraakt, dan ben je in zwangerschapstermen waarschijnlijk al 8/9 weken zwanger.



Overigens, je vraagt wat wij zouden doen in deze situatie. Ik zou als 19-jarige zonder partner absoluut gekozen hebben voor een abortus. Maar ik zie een abortus (in zo'n vroeg stadium) dan ook niet als moord.



Sterkte komende tijd!
Alle reacties Link kopieren
Abortus met 6/7 weken is geen moord hoor. Moeder natuur zorgt er in de helft van de zwangerschappen voor dat het vruchtje voor de 12e week afgedreven wordt (spontane abortus).



Neemt niet weg natuurlijk dat je een gedegen beslissing moet nemen en de organisaties die de andere forummers al hebben aangedragen kunnen daarbij heel goed helpen.
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch gaan voor een abortus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Abortus met 6/7 weken is geen moord hoor. Moeder natuur zorgt er in de helft van de zwangerschappen voor dat het vruchtje voor de 12e week afgedreven wordt (spontane abortus).Heb je daar een bron van? (van die 50%)
Alle reacties Link kopieren
Wil je in je eentje een kind opvoeden op deze jonge leeftijd?

Zet eens voor jezelf de voor- en tegens op papier.

Je bent 19, je hebt je hele leven nog voor je. Kinderen krijgen kan later nog, als je hebt gestudeerd, iets van de wereld hebt gezien en je een stabiele relatie hebt.
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op vrijdag 15 juni 2012 05:11 Heb je daar een bron van? (van die 50%)"quote: Abortus met 6/7 weken is geen moord hoor. Moeder natuur zorgt er in de helft van de zwangerschappen voor dat het vruchtje voor de 12e week afgedreven wordt (spontane abortus).



Heb je daar een bron van? (van die 50%)"



Want zodra jij een willekeurige bron van internet hebt gezien geloof je die bron? Het gaat er hier toch om om TO te adviseren en/of gerust te stellen voor zover dat mogelijk is?
Alle reacties Link kopieren
JIj mag kiezen. "Moord" (zoals jij het noemt) of levenslang (als moeder van een kind)
Alle reacties Link kopieren
Adoptie kan volgens mij niet in Nederland . Een kind komt dan in een pleeg gezin.



Moord ? Hoezo? Wat een onzin?

En wat is nou zieliger? Een kind dag er überhaupt niet is of een kind dat een rotleven heeft in pleeggezinnen of bij een tienermoeder die het niet aan kan?
Alle reacties Link kopieren
Jezelf wereldmeid noemen en dan pleiten voor abortus...



Ga maar gewoon voor dat kind zorgen, dat is je moederlijke plicht. Je kan het toch niet laten weghalen omdat het je even niet goed uitkomt?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-06-2012 11:15
Reden: andere formulering
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is daar nu uiteraard te laat voor, maar heeft TO nog nooit van voorbehoedsmiddelen gehoord? Onveilige seks zonder anticonceptie doe je toch alleen als je ook daadwerkelijk een kind wil?
quote:aarzelend schreef op 15 juni 2012 @ 08:16:



Je kan het toch niet laten wegschrapen omdat het je even niet goed uitkomt?Ja, dat kan tegenwoordig gelukkig wel. Dat wil nog niet zeggen dat het makkelijk is om te besluiten en te doen.
En aarzelend, ook voor jou kan een cursje voorlichting geen kwaad. Geen enkele anti-conceptie is 100% veilig. Ik vind jouw reactie erg kort door de bocht.



To, ga praten met jouw moeder en met je huisarts. Je hoeft niet alles alleen te doen en je hoeft je niet te schamen. Soms gebeuren er dingen die je niet in de hand hoeft te hebben gehad. Veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
quote:aarzelend schreef op 15 juni 2012 @ 08:16:



Ga maar gewoon voor dat kind zorgen, dat is je moederlijke plicht.

Jesus, mag ze dat zelf bepalen!?

Plicht... ja, fijn al die kinderen die ik al kapot heb zien gaan omdat de moeder niet wilde of kon verzorgen/opvoeden.



Ik vind dit echt zeer onnadenkend, wat je zegt.



Ik sprak van de week een 21 jarige jongen, kapot gemaakt door zijn 'stabiele thuis'. Hij zei: mijn moeder had nooit kinderen moeten krijgen.

Hart-ver-scheurend!



Ik kots een beetje op dit soort opmerkingen.

Het gaat niet om de 'moederlijke plicht' zoals jij het schrijft.

Het gaat erom of je een kind iets te bieden hebt. Stabilitieit, financiën, onvoorwaardelijke liefde en zo veel meer.
Alle reacties Link kopieren
Stephanie, laat je informeren door het FIOM of zo.

Het liefst zo snel mogelijk, zodat je een gefundeerde beslissing kunt nemen.

In mijn ogen is het geen moord.

Door het zo te noemen, maak je het alleen maar nog moeilijker voor jezelf.

Sterkte meid, dit moet heel verwarrend en moeilijk voor je zijn.
Tja, dat is niet zo handig he.....
Alle reacties Link kopieren
Wat een moeilijke situatie. Je zult wel geschrokken zijn.



Het is jouw keuze. Wat wij ervan vinden, maakt niet uit. Iedereen zal zijn/haar besluit nemen. Zolang je er zelf maar achterstaat. Dat is het belangrijkste.



Ik wil je dus adviseren om hierbij hulp in te schakelen. Andere schrijvers hebben al wat linkjes geplaatst. Ik weet niet hoe goed jouw relatie met de HA is. Je kunt ook met hem/haar praten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven