zwanger van ex.

15-06-2012 01:27 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.



Ik heb vorige week een topic geplaatst over mij en me ex-vriend.

Het contact heb ik nu gestopt, ook al was dat zeer moeilijk!

Maar nu heb ik vandaag een zwangerschapstest gedaan en blijkt deze postitef te zijn.

Ik weet niet het nu dus echt niet meer.

Ik ben pas 19 en het komt nu ook iet echt uit. Maar abortus vind ik ook moord.

Wat zouden jullie in deze situatie doen?



X
Alle reacties Link kopieren
Lieve Stephanie, in dit soort topics komen de pro's/anti's vaak voor. Je ontkomt er simpelweg niet

Laat het je niet weerhouden om hier terug te komen. Lees er overheen.



Kastanjez: goed verwoord wat ik denk. Dank je.
Alle reacties Link kopieren
quote:hekje schreef op 15 juni 2012 @ 10:06:

[...]



ooooh, op die fiets (ik was waarschijnlijk al de duizendste met deze opmerking... sooo solly )
Alle reacties Link kopieren
quote:aarzelend schreef op 15 juni 2012 @ 08:16:

Jezelf wereldmeid noemen en dan pleiten voor abortus...



Ga maar gewoon voor dat kind zorgen, dat is je moederlijke plicht. Je kan het toch niet laten wegschrapen omdat het je even niet goed uitkomt?Ik ben moeder en ben absoluut voor abortus in dit soort gevallen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:aarzelend schreef op 15 juni 2012 @ 08:34:

Een mens hoort niet over leven en dood te bepalen. Dat kind is er nu. En als die 21 jarige jongen een rotjeugd heeft gehad, dan ligt dat aan zijn moeder, niet aan zijn geboorte.



Erg egoïstisch om een kind weg te laten zuigen in zo'n abortuskliniek omdat het je even niet lekker uitkomt. Een rotjeugd is erg, maar niet geboren worden en alle leuke en vervelende dingen mislopen is nog veel erger. Het is aan TO om haar verantwoordelijkheid te nemen en voor dat kind te zorgen.Er is nog geen kind.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:aarzelend schreef op 15 juni 2012 @ 08:38:

En ik kots op gedachtegangen van holyhell. Dat je geboorte alleen maar iets waard is als je moeder je alles te bieden heeft.



Hoe denk jij over het leven en hoe zie jij levende wezens? Je leven is alleen iets waard als alles meezit? Wat een onzin. Ieder leven is wat waard. Bedenk eens wat je zo'n ongeboren baby allemaal ontneemt.Een biefstuk was ook ooit een levend wezen. Dat zul jij ook met smaak opeten.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:aarzelend schreef op 15 juni 2012 @ 08:43:

Damn, allemaal pro abortus. Waar komen al die duivelse gedachten vandaan? En dan mensen verbaal aanvallen die tegen zijn en die een mensenleven wel op waarde schatten...



Aan TO: volg je hart en doe wat jij denkt dat juist is, maar luister naar je geweten. Luister naar dat stemmetje in jou, degene die nooit liegt en die jou vertelt wat juist is en wat niet.



Hij die zonder zonde is.

Stemmetjes zijn trouwens absoluut niet betrouwbaar. Ga maar eens kijken bij een schizofrenie afdeling.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Zonder de overige reacties te hebben gelezen:

ik zou toch voor een abortus gaan.

Jij hebt dit kind niets te bieden.
Alle reacties Link kopieren
quote:aarzelend schreef op 15 juni 2012 @ 08:34:

Een mens hoort niet over leven en dood te bepalen. Dat kind is er nu. En als die 21 jarige jongen een rotjeugd heeft gehad, dan ligt dat aan zijn moeder, niet aan zijn geboorte.



Erg egoïstisch om een kind weg te laten zuigen in zo'n abortuskliniek omdat het je even niet lekker uitkomt. Een rotjeugd is erg, maar niet geboren worden en alle leuke en vervelende dingen mislopen is nog veel erger. Het is aan TO om haar verantwoordelijkheid te nemen en voor dat kind te zorgen.



Jij hebt het als man net ietwat makkelijk allemaal om abortus af te keuren vind je niet? Hij heeft al gekozen, en het heeft nauwelijks invloed op zijn leven, hij pleit hem gewoon. Zij vergooit haar jeugd. Heeft onvoldoende financien om haar kind een zorgeloos leven te bieden zonder vaderfiguur. Moet waarschijnlijk haar studie stoppen. Haar ouders benadeeld ze hier ook mee (die moeten toch bijspringen) enz enz.



Tuurlijk is abortus niet ideaal, maar wel de beste keuze in mijn optiek.
Alle reacties Link kopieren
TO, een baby krijgen is kan prachtig zijn, maar ook loeizwaar. Zelfs wanneer je alles op de rit hebt en een partner is het niet vaak heel eenvoudig.



Ik zou zeker voor de curettage gaan als ik jou was.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
En ik kots op gedachtegangen van holyhell.



Ik kotste trouwens niet op je gedachtengang,hè.

Wel op je opmerking.

Dus het woordjes "En" was zeer overbodig.



Stephanie, lees hierover heen please.

Wilde toch even een momentje om iets te zeggen.



Ik zou het fijn vinden af en toe een update te lezen. Maar dat is aan jou, uiteraard.
quote:aarzelend schreef op 15 juni 2012 @ 08:34:

Een mens hoort niet over leven en dood te bepalen. Dat kind is er nu. En als die 21 jarige jongen een rotjeugd heeft gehad, dan ligt dat aan zijn moeder, niet aan zijn geboorte.



Nou, het kind is er dus nog niet, het is nog maar een klompje cellen.



Erg egoïstisch om een kind weg te laten zuigen in zo'n abortuskliniek omdat het je even niet lekker uitkomt. Een rotjeugd is erg, maar niet geboren worden en alle leuke en vervelende dingen mislopen is nog veel erger.



Daarover zal niet iedereen het met jou eens zijn.



Het is aan TO om haar verantwoordelijkheid te nemen en voor dat kind te zorgen.Het is idd aan TO om haar verantwoordelijkheid te nemen. En je verantwoordelijkheid nemen kan ook betekenen: er voor kiezen om een kind niet geboren te laten worden.
Alle reacties Link kopieren
@ aarzelend, ik ben het grotendeels,met je eens hoor. Maar ik ga die.discussie niet meer aan.

Ik vind het wel best zo. Wie pro abortus is moet het zelf weten, ik vind het in de meeste situaties gewoon moord.

Vind het ook belachelijk dat abortus zo makkelijk kan in dit land.

Sommige laten het al weghalen want: het komt niet goed uit, te weinig geld. Dat soort redenen vind ik dus te belachelijk voor woorden omdat ik denk dat daar wel een oplosding voor is.

Ik ben wel voor abortus in gevallen als verkrachting, als het kind zwaar gehandicapt is of veel pijn zal hebben en daardoor als kasplant moet leven.



In dit geval vind ik dus dat abortus geen goede oplossing is. Maar to moet gewoon hulp gaan zoeken en zelf goed gaan nadenken wat ze wil.

Het is haar keuze, ze is een volwassen vrouw.
Alle reacties Link kopieren
quote:italie_meisje schreef op 15 juni 2012 @ 10:21:

@ aarzelend, ik ben het grotendeels,met je eens hoor. Maar ik ga die.discussie niet meer aan.

Ik vind het wel best zo. Wie pro abortus is moet het zelf weten, ik vind het in de meeste situaties gewoon moord.

Vind het ook belachelijk dat abortus zo makkelijk kan in dit land.

Sommige laten het al weghalen want: het komt niet goed uit, te weinig geld. Dat soort redenen vind ik dus te belachelijk voor woorden omdat ik denk dat daar wel een oplosding voor is.

Ik ben wel voor abortus in gevallen als verkrachting, als het kind zwaar gehandicapt is of veel pijn zal hebben en daardoor als kasplant moet leven.



In dit geval vind ik dus dat abortus geen goede oplossing is. Maar to moet gewoon hulp gaan zoeken en zelf goed gaan nadenken wat ze wil.

Het is haar keuze, ze is een volwassen vrouw.





Wat een domme gedachtegang heb jij.



Zorg jij voor de ongewenste kinderen wanneer het toch tegen blijkt te vallen?

Of vind je de breinaald en het zeepsop van vroeger soms een beter idee? Dat is nl het alternatief.

En stel je voor dat abortus in NL alleen zou mogen bij verkrachting? Hoe ga je verkrachting bewijzen?



Nee hoor, prima hoe het hier in NL is geregeld.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
TO vraagt: "wat zouden jullie in deze situatie doen".



Ik zou het aan mijn moeder/goede vriendin vertellen, vragen of ze meegaat naar de huisarts, een zuigcurretage laten doen (abortus dus), zoeken naar iemand die me kon helpen bij de verwerking ervan, het een plek geven en daarna mijn leven verder oppakken.





Hoe je het ook wendt of keert. Het is een kutsituatie en je moet kiezen voor de minst slechte oplossing. In mijn ogen is dat die ik hierboven heb beschreven.
quote:italie_meisje schreef op 15 juni 2012 @ 10:21:

@ aarzelend, ik ben het grotendeels,met je eens hoor. Maar ik ga die.discussie niet meer aan.

Ik vind het wel best zo. Wie pro abortus is moet het zelf weten, ik vind het in de meeste situaties gewoon moord.

Vind het ook belachelijk dat abortus zo makkelijk kan in dit land.

Sommige laten het al weghalen want: het komt niet goed uit, te weinig geld. Dat soort redenen vind ik dus te belachelijk voor woorden omdat ik denk dat daar wel een oplosding voor is.

Ik ben wel voor abortus in gevallen als verkrachting, als het kind zwaar gehandicapt is of veel pijn zal hebben en daardoor als kasplant moet leven.



In dit geval vind ik dus dat abortus geen goede oplossing is. Maar to moet gewoon hulp gaan zoeken en zelf goed gaan nadenken wat ze wil.

Het is haar keuze, ze is een volwassen vrouw.Kijk, jouw reacties zijn wél te pruimen omdat je ten eerste al aangeeft dat de discussie hier niet nodig is en dat je er niet in mee wil gaan en ten tweede omdat je de keus wel bij de moeder legt (al is het dan met de kanttekening dat je het erg vindt dat dat kan, maar soit).
Alle reacties Link kopieren
italie_meisje, tenminste nog iemand die zich in mijn woorden kan vinden.



En in Nederland is er genoeg financiële steun voor alleenstaande moeders. Sommigen doen net alsof we in een sloppenwijk van Ecuador leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:aarzelend schreef op 15 juni 2012 @ 10:32:

italie_meisje, tenminste nog iemand die zich in mijn woorden kan vinden.



.



Ik zou dat niet als compliment zien.



En wie zegt dat het alleen om het financiele aspect gaat? Heb jij uberhaubt kinderen?

En je bent ook nog eens een vent.



Wat een domme mensen heb je op deze aardbol.
anoniem_149686 wijzigde dit bericht op 15-06-2012 10:35
Reden: edit
% gewijzigd
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:stephanie93 schreef op 15 juni 2012 @ 01:27:

Hallo.



Wat zouden jullie in deze situatie doen?



XEen abortus. Absoluut.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
saaaaar81, dat heeft ze in een eerdere post zelf aangegeven. Dat het om het financiële aspect gaat.



En jij roept hier al een paar posts dat we oh zo dom zijn, maar jouw posts getuigen niet van veel intelligentie. Ga eerst maar eens teruglezen voordat je weer reageert.
quote:aarzelend schreef op 15 juni 2012 @ 10:32:

italie_meisje, tenminste nog iemand die zich in mijn woorden kan vinden.



En in Nederland is er genoeg financiële steun voor alleenstaande moeders. Sommigen doen net alsof we in een sloppenwijk van Ecuador leven.Allemensen, ja hoor. Totdat er weer een topic komt waarin iedereen bijstandsmoeders profiteurs noemt omdat ze met een kind van vier niet willen gaan solliciteren. Of omdat het ze zonder opleiding (die ze door de zwangerschap en complicaties achteraf niet af hebben kunnen maken) niet lukt een fatsoenlijke baan te vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:aarzelend schreef op 15 juni 2012 @ 10:39:

saaaaar81, dat heeft ze in een eerdere post zelf aangegeven. Dat het om het financiële aspect gaat.



En jij roept hier al een paar posts dat we oh zo dom zijn, maar jouw posts getuigen niet van veel intelligentie. Ga eerst maar eens teruglezen voordat je weer reageert.Op jou? Met al je enge praatjes? Zinloos.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die haar een abortus adviseren, gunnen jullie haar kind niet een kans op een goed leven? Wie garandeert jullie dat dat leven al bij voorbaat verdoemd is? Duivels van jullie om haar een abortus aan te smeren omdat een kind net even niet uitkomt. Dat had ze moeten bedenken toen ze seks had!



Abortus is moord. Mensen die dat laten doen hebben geen geweten en zijn moordenaars!
Alle reacties Link kopieren
Enge praatjes? Omdat ik tegen abortus ben? Omdat ik een leven op waarde schat?



hekje spoort echt niet...
quote:aarzelend schreef op 15 juni 2012 @ 10:43:

Mensen die haar een abortus adviseren, gunnen jullie haar kind niet een kans op een goed leven? Wie garandeert jullie dat dat leven al bij voorbaat verdoemd is? Duivels van jullie om haar een abortus aan te smeren omdat een kind net even niet uitkomt. Dat had ze moeten bedenken toen ze seks had!



Abortus is moord. Mensen die dat laten doen hebben geen geweten en zijn moordenaars!Ik ga hier met jou die hele abortusdiscussie niet voeren, daar heeft TO niets aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:aarzelend schreef op 15 juni 2012 @ 10:39:

saaaaar81, dat heeft ze in een eerdere post zelf aangegeven. Dat het om het financiële aspect gaat.



En jij roept hier al een paar posts dat we oh zo dom zijn, maar jouw posts getuigen niet van veel intelligentie. Ga eerst maar eens teruglezen voordat je weer reageert.





Met welk doel terug lezen? Jij blijft even dom.



Een kind op de wereld zetten heeft niet alleen wat met het financiele aspect te maken.

Veel, maar echt niet alles. Het kind is pas 19. Wat moet een alleenstaande 19 jarige zonder financiele middelen met een kind?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven