zwanger vanaf 2017 deel 2

12-09-2016 11:36 2994 berichten
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt :high5:
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Bijzonderheden
lalameme
(23/25)
Eerste 19-12 Ronde 12
ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Suus88
(29/31)
Tweede 22 oktober 2017 :heart:
Koekiemonster
(23/26)
Eerste 13 december 2017 :heart:
Worteltaart
(36/36)
Tweede 21 maart 2018 :heart: Jongen!
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames hier ben ik ook weer.

Is er misschien iemand die mij in de tabel wilt zetten?

Ik ben daar namelijk niet goed in.



Naam: Kaartje1 Leeftijd 25, Leeftijd partner 26 (bijna dan maar zet er maar 26 neer).

eerste kindje. Nod-, In januari gaat de pil de deur uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jullie erin gezet dames! Begint al een leuke groep te worden zo!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lalameme schreef op 12 september 2016 @ 15:51:

Ik heb jullie erin gezet dames! Begint al een leuke groep te worden zo!Bedankt Lalameme!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben ook aanwezig!

Zou iemand mij in de tabel willen zetten?

Mijn leeftijd 23, leeftijd vriend 26, half november stoppen met de pil



Ik vind het ook erg fijn om het hier te delen... Ik zou het liefst tegen iedereen die ik tegenkom willen zeggen dat we er vanaf januari echt voor gaan maar dat doefenen ik maar niet
Alle reacties Link kopieren
@koekiemonsterrr ik heb je in de tabel gezet, klopt het wat er in staat?

Ik ga er vanuit dat het je eerste is



Ik durf ook niet veel te zeggen, zeker op het werk, maar mijn mama en tante vragen er de laatste tijd veel achter. Dat is ofwel heel toevallig ofwel kennen zij mij iets te goed ;)



Morgen starten met foliumzuur, ik ben het er mee eens, beter op tijd!
Alle reacties Link kopieren
@koekiemonsterrr

Gezellig! heerlijk gevoel he! Was het maar alvast zover! knallend het nieuwe jaar in voor veel hier! spannend!
Alle reacties Link kopieren
@MC25

Welk foliumzuur ga je gebruiken ?



Haha ik wil het eigenlijk niet delen maar aan de andere kant juist heel graag! ik ben niet bang voor de reacties, maar omdat ik nog vrij jong ben.. ik heb geen zin in reacties als "vast een ongelukje he" want wij zijn er klaar voor en hebben het allemaal goed doordacht!
Alle reacties Link kopieren
@MC25 dankjewel! Klopt helemaal!



Lalameme ik kan me dat inderdaad wel wat voorstellen, dat je zulke reacties verwacht.. Ik ben dan wel iets ouder dan jij maar ik verwacht van sommige mensen inderdaad ook wel zoiets.. Best jammer eigenlijk, als je inderdaad alles goed doordacht hebt en je je kindje een stabiele basis kunt hebben lijkt leeftijd mij niet zo belangrijk...



Ik ben vooral een beetje "bang" voor de reactie van mijn leidinggevende... Ik werk pas sinds 1 juli op deze afdeling (heb er wel al een jaar stage gelopen) en ik krijg als alles gaat zoals verwacht per 1 januari een vast contract.. dan willen we er dus ook direct voor gaan. Aan de ene kant voelt dit een beetje lullig tegenover mijn werkgever maar ik vraag me wel af hoeveel ik me hiervan moet aantrekken... We zijn met een groot team ( zo'n 48 collega's) dus vervanging is geen probleem gelukkig



Zijn jullie allemaal stabiel qua werk en woning?
Wow wat een drukte hier zeg! En leuk dat we zijn verhuisd naar een topic met algemene inlog en dat er een tabel is! Ik heb mezelf even toegevoegd.



Suuus, ik heb je een PB gestuurd want ben wel benieuwd wie jij dan bent Ohh wat lekker eigenwijs dat de eerste haar geslacht niet liet zien. Is ze nog steeds zo eigenwijs haha?

Wij wisten het wel na de 20 weken echo. Waren te nieuwsgierig! En vond het ook wel heel erg leuk om al een beetje een voorstelling te kunnen maken van hoe ons leven met een zoontje er uit zou komen te zien. Maar ik geloof ook zeker dat het niet weten van het geslacht zijn charme heeft.



En ik ben inderdaad ook wel voor een max op de tabel, want anders kan ik jullie nooit uit elkaar houden haha! Zo blijft het een beetje overzichtelijker.



Vlammetje, ik denk dat er qua leeftijdsverschil altijd voor-en nadelen zijn. Wanneer ze dicht op elkaar zitten zullen ze in hun jongere jaren meer dezelfde interesses en leeftijdsfasen hebben. Maar het zal vast ook heel druk en intensief zijn. Wanneer er meer tijd tussen zit heb je een oudere broer of zus die iets meer kan ondersteunen en zichzelf kan redden, maar zullen misschien minder dezelfde interesses hebben. Gewoon beginnen wanneer het weer goed voelt! Fijn trouwens dat je al een regelmatige cyclus hebt!

Ohh en heel herkenbaar dat het ook wel gek en jammer is dat dit dan een laatste zwangerschap zal gaan worden waarschijnlijk. Dat dubbele gevoel deel ik! Alhoewel ik misschien zelf best nog wel een derde zou willen (dat zeg ik nu. misschien dat ik wel heel hard terugkrabbel zodra er een tweede is hoor haha), is mijn vriend hier momenteel nog niet echt enthousiast over. Dus dat zou betekenen dat dit de tweede en laatste zwangerschap zou worden. Heel intens van gaan genieten dus!



Ons zoontje is dus 13 maanden nu. Dat betekent dat wanneer het gelijk de eerste ronde 'raak zou zijn' er 2 jaar en een beetje tussen zou zitten. Ik ga er niet van uit dat het gelijk raak is hoor. We hebben in principe geen haast maar natuurlijk hoop je op een snelle zwangerschap! De vorige keer was ik na ronde 2 al zwanger, maar dit liep helaas uit op een miskraam. De ronde daarna was het wel weer gelijk gelukt dus al met al ging het heel snel!



MC25, fijn dat ook bij jou de cyclus al op gang is! Ik ben nog niet begonnen met foliumzuur. Ik start daar denk ik mee wanneer ik aan mijn laatste pilstrip begin. Je moet ongeveer een maand voor je eerste kans op zwangerschap beginnen. Dan is je foliumzuurgehalte in je lichaam goed op peil. Ik ga, net als bij mijn eerste zwangerschap, davitamon mama fit slikken. Die beviel goed.



Lalameme, iedereen weet wel dat wij nog wel een tweede zouden willen. Maar ik ga niet vertellen dat we nu concrete 'plannen' hebben. Vind het wel heel leuk om dat alleen samen met vriend te delen. En heel fijn om hier een uitlaatklep te hebben!

En lekker niks aantrekken van iedereen die jullie misschien wat jong vindt. Het is jullie leven en jullie geluk! Laat de anderen maar kletsen :-)



Bakela, wat heerlijk dat er nog een grote reis op de planning staat! Waar gaan jullie naar toe?



Koekiemonsterrr, ik zou me niet te druk maken om je leidinggevende. Iedere werkgever weet dat vrouwen rond hun vruchtbare jaren hoogstwaarschijnlijk een gezin willen gaan stichten. Daarnaast is het maar een maand of 3 a 4 dat je weg bent. Hij/zij zal vast blij voor je zijn! En daarbij is er genoeg tijd om een vervanger te regelen of het werk te verdelen. Komt echt wel goed!



Wij zijn inderdaad stabiel qua werk en huis. We wonen sinds 3 jaar in ons koophuis en ik heb een vast contract. Dat had vriend tot voor kort ook maar hij heeft een nieuwe baan aangenomen waar hij een jaarcontract heeft. Hopelijk krijgt ook hij een vast contract maar dat merken we tegen die tijd wel. Mocht dat toch niet zo zijn dan hebben we gelukkig wel een buffertje aan spaargeld achter de hand dus dat voelt wel fijn!



Zo. Een heel verhaal haha. Leuk om jullie allemaal een beetje te leren kennen. Nouja, een soort van dan, zo digitaal!



Fijne avond allemaal!
Alle reacties Link kopieren
We gaan naar Zuid-Afrika. Dat was eigenlijk vooral op mijn aandringen. Mijn vriend zou er liefst nu al voor gaan maar ik wou heel graag nog één verre reis maken. Ik heb het mezelf misschien moeilijk gemaakt want het wachten valt mij toch zwaarder dan verwacht. Langs de andere kant wil ik later ook geen spijt hebben dat ik de reis niet gemaakt heb toen ik de kans nog had. Ik ben intussen al twee maanden aan het aftellen dus drie extra kunnen er nog wel bij
Hoi!



Stiekem keek ik al een paar weken of er al een topic was gestart over starten in januari. Eindelijk, hij is er haha.

Ik zou graag mee willen schrijven! Ik ben 24 jaar en mijn man is (bijna) 30. Wij zijn sinds kort getrouwd, maar wonen al een paar jaar samen. Mijn man is al wat langer klaar voor deze grote stap, maar ik wilde graag eerst een vast contract hebben en die is nu in zicht. Wij hebben besloten om er rond januari februari er voor te gaan. Ik ben vorige maand gestopt met de pil en als ik een cyclus van 28 dagen zou hebben, moet ik woensdag ongesteld worden. Ik ben erg benieuwd of dit echt zo is.



Mijn moeder en beste vriendin weten van onze plannen, maar ik wil ze ook niet altijd vermoeien met mijn gedachten ;) ik hoop dat ik gezellig met jullie mee kan doen.
Gezellig, welkom jasmijnthee!



Ohh Bakela ik ben jaloers. Zuid Afrika is echt prachtig! Daar gaan jullie vast een heerlijke tijd hebben samen!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Lalamelle voor het in tabel zitten.



Wauw wat is er al veel geschreven zeg! Leuk hoor. Wel fijn om ervaringen te delen.

Wij zeggen eigenlijk tegen niemand dat wij in januari voor een kindje willen gaan. Ik denk wel dat er mensen zijn die dat verwachten.

Wij hebben een nieuwbouw huis gekocht. Verwachte oplevering is eind november begin december. Maar precies weten we dit niet.

Verder start ik per 1 oktober met een nieuwe baan. Ik werk dus nog maar 3 a 4 maanden bij mijn nieuwe werkgever voordat we ervoor gaan. Ach we zullen zien. Ik maak me er niet zo druk om. Ik heb wel het geluk dat ik meteen een vast contract heb.



@bakela super mooi nog een reis naar Zuid Afrika. Veel plezier hoor.



en over de foliumzuur. Ik wil hier mee beginnen wanneer ik ook met de pil stop. of denken jullie dat het beter is om hier al eerder mee te beginnen?
Lalameme; in onze omgeving weten ze wel dat we ooit voor een 2de willen gaan maar weten niet wanneer. Toch is het bij mij wel erg duidelijk omdat ik dan stop met drinken (we hebben nog steeds vaak borrels met vrienden dus dan wordt het snel duidelijk)

Maar goed dat zien we dan wel weer.



@koekiemonster; ik heb precies hetzelfde gevoel. Ik ben sindskort bij een nieuwe werkgever gestart. Maar dit weegt niet op tegen onze wens voor een tweede kindje. Ik denk ook altijd dat een werkgever hiervoor wel begrip kan hebben en anders zegt dit ook wel iets over de werkgever. Als je in de tijd daarvoor kan laten zien dat je een goede en betrouwbare medewerker bent zal het wel goed moeten komen.



@bakela; wat ontzettend tof om zo'n grote reis te maken! En inderdaad als je het groter bekijkt zijn die 2 maanden extra wachten ook niet erg lang maar ik snap ook de wens om morgen al te beginnen.



@ri88; ook ik heb wel de wens ook om uiteindelijk een gezin met 3 kinderen te hebben. Maar goed eerst maar eens kijken hoe het loopt en hoe het daarna nog voelt.
Alle reacties Link kopieren
Hi Allemaal,



Mag ik ook meeschrijven? (Ik ben zo vrij geweest en heb mijzelf toegevoegd in de tabel)



Mijn man en ik willen ook in 2017, waarschijnlijk vanaf Januari gaan proberen om zwanger te raken. Het zal dan ons eerste kindje worden.



Ik ben 28 en mijn man is bijna 31. Na in totaal 8 jaar samen en daarvan 4 jaar getrouwd, zijn we er allebei klaar voor. Ik was er eigenlijk al iets eerder klaar voor, maar gelukkig heeft mijn man dat punt nu ook bereikt.



Vorige week heb ik mijn spiraal eruit laten halen, normaal hoef je na een spiraal niet te wachten op een eerste menstruatie, maar ik wil dat wel doen. Het kan even duren voordat je cyclus na een spiraal op gang komt. In het weekend voelde ik de symptomen van een menstruatie, maar jammer genoeg is die nog niet doorgekomen, wat best wel irritant is want ik weet niet wanneer dat ik het kan verwachten.



Alleen mijn ouders en zus weten dat ik mijn spiraal eruit heb gehaald en dat we het in januari willen gaan proberen.



Groetjes,



Ashkyla
Welkom Ashkyla! Dan wachten we volgens mij samen op onze menstruatie. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik heb immers 10 jaar de pil geslikt. Ik vind het ook erg vervelend om niet te weten wanneer ik nu ongesteld wordt.



Bakela, ik zie dat jullie eerst nog een mooie reis gaan maken. Gaaf zeg!

Zijn er nog meiden die ook nog dingen willen doen voor ze proberen om zwanger te worden?

Ik wilde graag eerst nog trouwen, niet vanwege een geloofsovertuiging, maar ik wil graag dezelfde achternaam als mijn toekomstige kind(eren). Ook vind ik een vast contract ook een fijn idee.
Tvp!
@tabel, ik vind tabellen niet zo interessant dus sta mijn plekje af aan een ander.



@foliumzuur start ik mee als ik stop met de pil. Is goed op tijd.



@geslacht willen we absoluut weten. Nooit over getwijfeld.



@vertellen ik heb het verteld aan de mensen van wie ik weet dat ze op viva zitten. Voor de rest vertellen we niks concreets maar kan me niet voorstellen dat iemand verrast zal zijn
Alle reacties Link kopieren
@koekiemonsterr

Ja precies, zou het echt niet leuk vinden die vragen te krijgen! Al zou ik me er aan de andere kant niets van aantrekken! ik heb al een tijdje een vast contract. Alleen begin 2017 staat mij wel waarschijnlijk een positieve functie verandering te wachten. Hierdoor gaat mijn salaris meer om hoog en veel meer verantwoordelijkheden. Ook ik voel me best lullig dat ik dan al zwanger zou kunnen zijn of bezig ben. Alleen anders moet ik nog jaren wachten.. ik denk dat er qua werk altijd wel wat te vinden is..



@Rii88

Ja heb je gelijk in. De periode dat deze gevoelens bij mij zo sterk werden heb ik dit ook voor mijzeld gehouden. Ik wilde zeker weten of ik dit wilde, zonder de meningen van andere.. daar heb ik uiteindelijk niets aan. Wat naar van die miskraam.. lijkt mij onwijs moeilijk om mee te maken! leuke leeftijd van je zoontje. Ga er helemaal van glimlachen!



@jasmijnthee

Spannend:) ik hoop dat je cyclus snel op gang komt! leuk om echr zo te starten! voor mij aftellen tot december!



@Bakela

Wauw! Mijn vriend is daar geweest. Zo jaloers is prachrif daar (op de fotos al fantastisch) Gaan jullie ook op safari! dat is zeker mooi om te gaan doen, goede keuze. Begrijp wel dat het wachten moeilijk is. Ik wacht eigenlijk nog helemaal niet lang en het voelt al als een eeuw haha..



@Kaartje

Ik heb er geen verstand van.. maar wij beginnen in januari en ik stop met de pil in december. Een maand voor het stoppen met de pil wil ik uiterlijk foliumzuur gaan slikken. Wat ik had begrepen kan foliumzuur sowieso geen kwaad.



Zelf hier alles goed op orde. Bijna vast contract + voor mij financiele vooruitgang in het zicht! En met wat er nu binnenkomt kunnen we een kindje al een stabiele basis bieden! Een huisje (huur huis, niet onwijs groot maar wel groot genoeg. 2 slaapkamers) en onze twee lieve poezebeesten! De tussentijd wil ik gebruiken om nog wat te sparen, een paar kilo's kwijt te raken en nog wat laatste kleine dingen in huis op orde maken.



Super leuk dat iedereen zo gezellig mee kletst! Ik hoop dat dit voor ons allemaal een super leuke uitlaatklep, steun en toeverlaat kan zijn! Mij doet het iniedergeval nu al heel goed! Dankjulliewel
Alle reacties Link kopieren
Wat gezellig druk hier!



@geslacht; Wij willen het geslacht de volgende keer ook weer weten.



@stabiliteit; Wij zijn nu zo'n 5,5 jaar samen en dit jaar (2 maanden voor de baby kwam) verhuisd naar een koophuis. We hebben allebei een vast contract. Toen we voor onze eerste gingen, hadden we allebei een jaarcontract. Ik was een half jaar in dienst bij mijn werkgever toen ik zwanger was. Dat vond ik wel een beetje spannend, maar ik heb dus een vast contract gekregen.



@vertellen; Toen we voor onze eerste gingen, wist de familie dat wel omdat we ivm met een erfelijke ziekte van mijn neefje een genetische test hadden laten doen en dat wel met de familie hadden besproken. Dus toen we vertelden dat de uitslag van die test goed was, wisten ze denk ik wel hoe laat het was. Dat we binnenkort al voor een tweede willen gaan, heb ik alleen aan een goede vriendin verteld tot nu toe. Ik denk dat de mensen om ons heen wel verwachten dat we een tweede willen, maar misschien nog niet zo snel (nou ja, je weet natuurlijk niet hoe snel het lukt..). Al heb ik van schoonmoeder al wel een opmerking gehad over mijn biologische klok..
Alle reacties Link kopieren
@worteltaart

Dus ook genoeg werkgevers die er heel goed mee omgaan! Hoe was het om zo laat in de zwangerschap nog te verhuizen? Doordat alles er qua werk op dit moment voor ons heel rooskleurig uit ziet hebben wij de laatste week het idee ontwikkeld ook best een koop huis te willen. Alleen ik wil onze kinderwens hier niet voor vooruitschuiven.. Dus zodra ik zekerheid heb maken we iniedergeval ergens een afspraak om te informeren. Maar ben dus erg benieuwd naar jouw ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
@jasmijnthee, toevallig dat we samen op onze menstruatie wachten. Ik heb in totaal 11 jaar anticonceptie gebruikt (de pil en spiraal), vroeger(zonder anticonceptie) had ik best wel een hevige menstruatie, dus bereid ik me nu voor op het ergste.



@foliumzuur, ik ga daar een maand van tevoren mee beginnen, in dit geval dus december.



@stabiliteit, mijn man en ik hebben allebei een vast contract, mijn vast contract heb ik nu zo'n 3 maanden, dat heeft er ook wel voor gezorgd dat mijn man geen twijfels meer had. We zitten nu nog in een huurhuis, het is groot genoeg om er een eerste kindje te krijgen, het liefste zou ik willen kopen, maar net zoals lalameme, wil ik mijn kindderwens niet vooruit schuiven.



@geslacht, wij willen dat allebei weten. Een verrassing kan natuurlijk ook leuk zijn, maar wat het inrichten van het kamertje en kleding betreft, is het leuk om te weten welke kant dat je opgaat.
Alle reacties Link kopieren
@werk, ik was ongeveer 12 weken zwanger toen ik een vast contract kreeg. Heb het vlak daarvoor aan mijn teamleider verteld. Was geen enkel probleem. Ze weten ook best dat vrouwen rond de 20/30 zwanger kunnen worden.



@huis, wij zijn in het begin van de zwangerschap flink op zoek geweest maar hebben het daarna even losgelaten. Even rust rond de laatste weken voor de bevalling, de bevalling zelf en de eerste pittige weken. Toen de kleine 5 maanden was hebben we een huis gekocht en toen ze 8 maanden was zijn we verhuisd.



@lalameme, hier ook graag nog een paar kilo's lichter voordat ik zwanger wordt. En idd klussen in huis al zijn die niet noodzakelijk.



Ik heb nu het idee dat wij volgend jaar zomer misschien wel gaan starten. Dan zit er ongeveer 2,5 jaar tussen beide kindjes. Al zijn we vrij impulsief dus kan ook eerder of zelfs later. Ik zie het vanzelf wel.
@foliumzuur Ik neem Folavit. Ben dit gaan halen bij in een apotheek.



@geslacht , willen we ook heel graag weten maar wel geheim houden.... ik weet niet of mijn vriend dat 9 maanden vol houd...



@stabiliteit, We wonen sinds februari in een koophuis. Mijn vriend heeft al jaren vast werk, ikzelf bijna maar normaal gezien zal zwanger worden geen probleem zijn. (mag ook niet natuurlijk)



Op het werk zitten we met veel jonge vrouwelijk collega's en elke week gaat wel de ronde dat we kaartjes moeten trekken. Ik ben een jaar thuis als ik zwanger ben, als iedereen samen weg is, zou pas gek zijn xD Maar er wordt vooral mee gelachen.

Iedereen heeft ook zo zijn vermoedens wie eerst, tweedes... zwanger zal zijn. Is best spannend
Alle reacties Link kopieren
Sorry ladies, was nog ingelogd op accountaanpassen: vorig bericht komt van mij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven