zwanger vanaf 2017 deel 2

12-09-2016 11:36 2994 berichten
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt :high5:
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Bijzonderheden
lalameme
(23/25)
Eerste 19-12 Ronde 12
ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Suus88
(29/31)
Tweede 22 oktober 2017 :heart:
Koekiemonster
(23/26)
Eerste 13 december 2017 :heart:
Worteltaart
(36/36)
Tweede 21 maart 2018 :heart: Jongen!
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend allemaal nog meer op het wachtbankje! Fingers crossed dat jullie snel een positieve test vast hebben!



Eten en drinken let er hier al wel op om het vast aan te wennen :P



Onwerkelijk gevoel, denk dat t lange wachten dat ook wel extra maakt Dookster en Kaartje ja



@ hier laatste tijd weinig gegeten en veel gepieker door stress denk dat daar mn cyclus van van slag is maar baal dr mega erg van :( NOD gaat ook op een ander moment zijn als in de lijst staat sowieso later maar nu geen idee wanneer.
Alle reacties Link kopieren
@dookster ja ik heb ook lang moeten wachten voordat wij gingen starten. Hier was de reden dat vriend er nog niet aan toe was. Ik wou ruim 2 jaar geleden al starten. Ik denk dat je wel gelijk hebt dat het daardoor onwerkelijk kan voelen.



Voedingsadviezen: Ik probeer met alcohol wel op te letten dat ik maximaal 1 drankje drink. Roken doe ik niet.

Qua eten let ik er nog niet zo op. Ik doe hier bewust niet te spastisch over totdat ik een positieve test in handen heb. Wat ik wel doe is proberen gezond te eten.

Ik net even gekeken op de site van het voedinscentrum. Hier staat ook op dat je geen rauwe vleeswaren mag eten. Op zich logisch.

Maar dames die al zwanger zijn (geweest). Hoe doen jullie dit? Ik vind rookvlees, ham enz. wel lekker. Wat zijn dan de alternatieven?

Ik vind het maar lastig te bepalen wat dan wel mag. Bijvoorbeeld een broodje boterhamworst mag dat wel?



@thismi vervelend dat je veel stres ervaart. Gaat het nu wat beter? Of heb je iets gevonden om te ontspannen?
Alle reacties Link kopieren
Ik Let inderdaad ook al op voeding en drink niet. Was ik al niet zo van dus dat is geen grote stap. Roken heb ik nooit gedaan.



Goed voor jezelf zorgen thistime, hoop dat je je snel beter voelt



Hier een spierwitte test vanochtend en nu wat heel lichtroze bloedverlies, bijna niet noemenswaardig. Ik vermoed dat ik gewoon te vroeg ongesteld ga worden. Ik baal, maar wel wat rust gelukkig nu. Voor de volgende maanden weet ik iniedergeval wel dat ik mezelf heel goed voor de gek kan houden!
Alle reacties Link kopieren
@lalameme dat is balen zeg! Eerst maar even afwachten en dan op naar de volgende ronde!
Alle reacties Link kopieren
Balen lalameme, wie weet komt het nog en anders volgende ronde nieuwe kansen. Je hoort vaak dat mensen zichzelf voor de gek kunnen houden. Daarbij lijken menstruatiekwaaltjes ook erg op de eerste zwangerschapssymptomen dus dat is gewoon lastig. Ik heb vorige maand echt op mijn borsten gelet want dat was bij mijn eerste zwangerschap echt het grootste verschil, die groeiden meteen en ik kreeg van die blauwe aders erop. Nu zijn die nooit helemaal verdwenen dus ik ben benieuwd hoe ik het nu zal herkennen. Maar ze voelden ook echt een stuk steviger vorige keer. Dus toen ik daar geen verschil merkte ging ik er al wel vanuit dat het niet raak was. Maar goed het zegt allemaal niets.



@kaartje, je hebt hele handige apps wanneer je zwanger bent waarin je makkelijk het verboden voedsel kunt opzoeken. Dan voer je iets in en krijg je te zien of het wel of niet mag. Boterhamworst is volgens mij gekookt dus dat mag dacht ik wel. Ham mag ook maar rauwe ham niet natuurlijk. Je leert het snel genoeg wanneer je zwanger bent hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ah balen lala... hopelijk meer geluk in de volgende ronde! En wie weet is het toch wel raak? Gewoon nog een keer testen op je NOD tenzij je bloedverlies doorzet natuurlijk. Vroeg testen is toch ook niet 99% betrouwbaar?



Mijn kriebels zijn weer een stuk erger vandaag, misschien heeft dat ook wel met m'n cyclus te maken(?) Nooit zo op gelet en baal daar nu een beetje van. Dan had ik misschien een patroon er in ontdekt en had ik m'n kriebels aan zien kunnen komen.



@kaartje, nog 9 dagen en dan weet je meer! Zo spannend!
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
@dookster het zou zo maar kunnen dat de kriebels toenemen in bepaalde delen van de cyclus.

Ik ben op dit moment weer een stuk rustiger dan 2/3 dagen geleden. Als het goed is zit jij nu op dat deel van de cyclus

en inderdaad nog 9 dagen wachten.



@vlammetje bedankt voor de tip. Ja ik leer het dan vast snel genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het zien, het is niet te veranderen.. ik had het wel verwacht en het is geen probleem dat het deze ronde nog niet zover is. Alleen wel jammer.. van jongs af aan heb ik altijd het idee gehad of heel snel zwanger te zijn en dat het anders heel lang ging duren of niet zou lukken. Die angst is er altijd al geweest weet niet waarom ik daar als 6 jarige al over nadacht haha..



Kriebels zijn hier 100 % erger tijdens de vruchtbare dagen! daarna zakt het weer iets om vervolgens weer te stijgen.



@kaartje dookster en Ashyka jullie zijn de volgende Spannend meiden! Ik ga voor jullie duimen!



@vlammetje bedankt voor de tip! Die app wil ik ook ik kan mezelf heel goed gek maken. Ondanks dat ik de laatste tijd vaker misselijk ben voor ik ongesteld moet worden, borsten dan ook altijd een beetje tintelen en gevoelige tegels en buikpijnen heb, ga je deze nu in het hokje zwangerschap plaatsen ipv menstruatie.. bossen zijn hier al altijd goed voorzien van aderen haha.. helaas een wat grotere cupmaat sowieso al, ik hoop dan ook verschrikkelijk dat deze niet nog meer zullen groeien als het zover is hahaha..
Hè lalameme wat balen dat de test wit was! Ik hoop dat je gewoon nog te vroeg was en je over een paar dagen alsnog positief test!



Kaartje, er zijn verschillende apps waarin je heel duidelijk kunt zien wat je wel en niet kunt eten! Ik heb nu de zwanger&zo app waarin dat duidelijk staat. Als ik soms twijfel zoek ik het daar of op internet op!

Ik at en dronk tijdens de weken op het wachtbankje trouwens zoals je tijdens een zwangerschap ook zou doen. Ik vond het fijn om daarin het zekere voor het onzekere te nemen.
Alle reacties Link kopieren
@hier. Ik heb af en een toe een soort krampjes bij mijn baarmoeder. Helemaal onder in mijn buik.

Dan ga je toch stiekem denk zou het....



@Ri88 jij ook bedankt voor de tip. Fijn die apps.

Nog 1,5 week en dan de eerste echo.
Alle reacties Link kopieren
@lala, ik heb daar nooit bij stil gestaan als 6-jarige. Ik wilde dan ook nooit kinderen tot ik de man van m'n dromen tegen kwam. Toen ben ik er pas over na gaan denken. Maar denk niet dat het raar is dat je daar zo jong al over nadenkt hoor, heb zat vriendinnen (gehad) die het er wel over hadden, ook al van kleins af aan.



@kaartje, spannend! Voel je je ook 'anders'?



Ik voel me absoluut niet anders dan anders... ik word gek van de baby kriebels maar dat is echt niet gek voor mij dus ik verwacht niks, weet ook niet hoe snel je je 'anders' zou moeten voelen als je wel zwanger bent maar goed...
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
@dookster nee ik voel mij niet anders. Die krampjes zijn weer over. Misschien voel ik ook wel van alles.



@lala ik had ook al heel vroeg een kinderwens. Ik dacht er alleen op die leeftijd niet bij na dat het ook niet kon lukken. Ik dacht kusjes geven en hup zwanger
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop t voor je kaartje!



Eventjes kort, eventjes kwijt.



Nog steeds nu al 2,5 dag t gevoel alsof ik ongesteld ben en verlies licht roze prut. Heel naar.. ik hoop dat het snel doorzet, hier snap ik niets van.. even een dipje nu.
Alle reacties Link kopieren
Heb je niet de neiging om nog eens te testen lala? Misschien is het innesteling?
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
hmm vervelend lalameme !! kan me voorstellen dat t je onzeker maakt, maar idd... wie weet is t zoals dookster zegt ? Wie weet was je test gewoon te vroeg en heb je vandaag of morgen alsnog een positieve test in je handen !
Alle reacties Link kopieren
@lalameme vervelend zeg. Misschien is nog een testje doen geen slecht idee. Sterkte met afwachten.



@hier denk ik de ene keer het zou best mogelijk kunnen zijn dat ik zwanger ben. De andere keer denk ik. Nee echt niet hoor. Ik wordt over een week gewoon ongesteld. Herkennen meer mensen dit?
Alle reacties Link kopieren
Spannend lala hopelijk toch een positieve test een dezer dagen!



Voor de dames die van alles voelde maar niet zwanger bleken te zijn.... Ik heb de ha gebeld, ik had zo'n naar gevoel een paar dagen voor mn eisprong (nu al de 3e maand op een rij) alsof er een struisvogelei in me groeit dat ik dacht dat er wat mis is met me. Dit blijkt heel normaal te zijn als je net gestopt bent met ac, je lichaam is heel de maand bezig met het voorbereiden op je eisprong en daarna de menstruatie dat je hierbij van alles voelt, misselijk krampen etc etc dit kan een half jaar duren voor je lichaam weer gewend is aan je eigen cyclus
Alle reacties Link kopieren
Dag 26, volgens de app de dag dat mijn nod is. Nog niet ongesteld en heb mijn test verpest, ik wist niet dat dat kon wat ben ik toch ontzettend lomp.. nog steeds hetzelfde verhaal verder. Alleen omdat mijn test niet goed is doorgelopen weet ik nog niets. Ja ik zie voor mijn idee een tuur streepje, maar dat zal wel niets zijn.. nu maar afwachten tot dag 28. Ik wilde zo graag gewoon weten waar ik aan toe was!



Heel herkenbaar kaartje, terwijl ik al half ongesteld ben volgens mij, heb ik soms toch ineens weer vertrouwen om 1 of andere reden. Ik heb me na mijn eisprong echt zwanger gevoeld, misschien was het niets maar had echt het gevoel dat er iets in mijn groeide. Hoe dichterbij mijn menstruatie komt hoe minder ik dit voel. Ben je ondertussen trouwens al helemaal gewent in je nieuwe huis!



Haha wat een vervelend nieuws bloempje, bedankt voor het delen! nog 3 maanden te gaan tot mijn lichaam normaal is dan hahaha..



Bedankt dookster en suus voor jullie berichtjes ook, hoe gaat het nu met jullie ?



Ashyka vandaag is ook jouw nod, hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Oh het tuur streepje wat ik dacht te zien is nu ook weg. Op naar werk, al blijf ik liever de hele dag onder de dekens met netflix en een kop thee!
Alle reacties Link kopieren
@lala wat jammer.. Inderdaad over 2 dagen nog maar eens testen als je nie't ongesteld wordt. Maar laat je koppie niet hangen hé! Het is nog maar je eerste ronde!



@ashkyla spannend voor jou ook vandaag!



@lotusbloem is er bij jou al wat meer duidelijkheid?



@rii slaap je ondertussen al wat beter? Nog iets meer dan een week voor je eerste echo! Super spannend!



@allen hoewel ik zelf ook geen super fanatieke meeschrijver ben heb ik het idee dat sommigen uit de tabel helemaal niet meer meeschrijven.. Hoe gaan we daar mee om?



@hier ik vind het super raar, bij jullie heb ik steeds het gevoel van wow is jullie NOD nu alweer! Terwijl het bij mezelf een eeuwigheid lijkt te duren ik vind het nu al ellende op dat wachtbankje en dan moet ik nog sowieso een week wachten
Alle reacties Link kopieren
Ah wat balen lala... Ik hoopte zo dat het raak zou zijn voor je



@bloempje het kan wel dat het in een keer raak is, vriendin van mijn zus die was gestopt met de pil en gelijk de maand er op zwanger. Maar ik geloof wel dat je van alles voelt, je lichaam is toch 'opnieuw aan het op starten'.



@kaartje ik hoop gewoon dat ik zwanger ben maar sinds ik me echt niet anders voel denk ik niet dat het raak is. Wel voel ik natuurlijk de hele tijd krampjes, rugpijn en ben ik vermoeid wat ik normaal waarschijnlijk ook gewoon heb/ben maar nu toe schrijf aan een eventuele zwangerschap. Maar realistisch probeer ik wel te blijven. Sowieso is dit dag 5 na mijn eisprong dus zou ik morgen pas een eventuele innesteling kunnen hebben. Dus waarschijnlijk de dingen die ik voel zijn de normale dingen waarvan ik hoop dat het op meer wijst. Maar goed, wat ik al zei, ik voel me niet anders/zwanger. Dus ga er niet van uit dat het raak is al vind ik het ontzettend spannend.
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
@koekie, we houden het bankje lekker warm... voor jou is het denk ik ook extra lastig omdat je cyclus nog niet helemaal regelmatig is toch? Tenminste daar ging ik vanuit omdat je datum niet stipt is in de tabel.



Ik ben vrij laat in dit topic aangeschoven dus ik ga geen uitspraken doen over de -niet meeschrijvende- mensen in de tabel.
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
@hier, zojuist een test gedaan, maar is vooralsnog negatief. Nu maar even het weekend afwachten, daarna nog een keer testen. Op dit moment voel ik nog niets wat op een menstruatie kan lijken, hopelijk blijft dat zo.



Gelukkig kan ik nu genieten van 1.5 week vakantie. Best fijn dat ik niet hoef te stressen op het werk en daardoor eventuele menstruatie opwek. Niet dat het een reden kan zijn, maar je weet maar nooit.



@lala, vervelend dat je, je test hebt verpest. Dat kan de beste overkomen. Idd maar even afwachten. Blijf hoop houden!



@Tabel, er zijn idd heel wat vrouwen die niet meer mee schrijven. Ze zullen daar vast wel een reden voor hebben. Mijn mening; we kunnen degene eruit halen die bijvoorbeeld een aantal weken niet hebben mee geschreven. Maar goed, daar ga ik niet alleen over.
Alle reacties Link kopieren
@Dookster klopt inderdaad, ik heb sinds stoppen met de pil pas 1 cyclus gehad en die duurde 50 dagen dus ik heb geen flauw idee hoe lang deze gaat zijn.. 24 januari is gebaseerd op een cyclus van 28 dagen maar dit zal hoogst waarschijnlijk dus later zijn..
Alle reacties Link kopieren
Spannend hier nu een altijd gestart zijn, ik hoop dat de poppetjes hier in de tabel flink gaan toenemen! De komende dagen meer testen dus ik ben benieuwd! Kan dus niet echt meeschrijven omdat wij pas rond de zomer starten maar ik leef wel mee. Mocht er plaats gemaakt moeten worden in de tabel wil ik er best even uit hoor, dan kan ik er rond de zomer misschien weer bij in? Ik zou ook zeggen dat mensen die al weken niet meeschrijven wel uit de tabel kunnen. Kunnen er altijd weer bij in toch wanneer ze weer mee willen doen?



Qua cyclus zit ik nu in de vruchtbare periode. Ik denk dat mijn eisprong morgen is. Ik ben wel blij te merken dat ik inmiddels een hele regelmatige cyclus heb (28 dagen) en ik ook precies aan mijn lichaam kan merken wanneer de vruchtbare periode is en ik denk zelfs de eisprong te voelen. Ik ben dan ook al sinds oktober 2014 van de pil af en alweer bijna 16 maanden geleden bevallen. Ik hou alles bij in de app en dan hoop ik daar voordeel mee te hebben wanneer we gaan starten, dat ik dan echt gericht het moment kan bepalen dat het moet gebeuren.



Nu zoveel hier bezig zijn krijg ik ook zin om mee te doen haha. Maar we wachten nog even. Ik hoop dat er hier een hoop zwanger zijn wanneer wij beginnen. Met de kleine gaat het heerlijk. Ze slaapt ineens super in de nacht en ondanks de oorontsteking en antibiotica is ze super blij. Ze loopt nu echt los en verkiest het lopen boven het kruipen (was afgelopen weekend nog niet het geval). Ik hoop dat dit even zo doorgaat en dat we een paar maanden heerlijk kunnen genieten met zijn drietjes. Dan durf ik het vast wel aan tegen de zomer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven