zwanger vanaf 2017 deel 2

12-09-2016 11:36 2994 berichten
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt :high5:
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Bijzonderheden
lalameme
(23/25)
Eerste 19-12 Ronde 12
ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Suus88
(29/31)
Tweede 22 oktober 2017 :heart:
Koekiemonster
(23/26)
Eerste 13 december 2017 :heart:
Worteltaart
(36/36)
Tweede 21 maart 2018 :heart: Jongen!
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@dookster de komende tijd is wel weer spannend zeg. Lukt het nog een beetje met wachten? hier wordt het steeds lastiger. De vrijdag komt wel in zicht.



@worteltaart Fijn dat je zo geniet van jullie gezin. Hoe oud is je zoontje nu?



Dames als jullie de keuze hebben. Geen medische noodzaak. Thuis bevallen of in het ziekenhuis? Ik zelf denk dat ik graag thuis wil proberen. Ziekenhuis zit op 5 min afstand. Kan tegen die tijd anders zijn. Maar het lijkt mij wel heel fijn op thuis te mogen bevallen.
@bevalling, absoluut ziekenhuis. Het enige voordeel van thuis bevallen lijkt mij dat je niet meer op pad hoeft na de bevalling maar meteen in je eigen bed ligt. Maar ik zou me in het ziekenhuis veel prettiger voelen omdat ik weet dat we dan in elke situatie hulp dichtbij hebben. En als ik zie hoe veel bevallingen uiteindelijk alsnog in het ziekenhuis eindigen ga ik er liever heen met 4cm ontsluiting dan met 9 (of met gillende sirenes). Maar hier is ziekenhuis wel ongeveer 15 min rijden zonder verkeer. In de spits met een beetje pech zo 45 min.
Alle reacties Link kopieren
@kashri ja naar het ziekenhuis met gillende sirenes lijkt mij inderdaad geen pretje! Lastige keuze voor mij. Ach laat ik eerst maar eens zwanger raken.
Alle reacties Link kopieren
@kaartje, ik hou het nog wel even vol hoor. Ook merk ik dat ik rustiger ben nu we echt een datum hebben geprikt dat we gaan testen mocht het dan nog nodig zijn. Ik vind het wel spannend dat ik vanalles denk te voelen, maar wie weet houdt m'n lichaam me voor de gek hoor!



@bevallen: sowieso ziekenhuis, zelfde reden als Kashri. Praktisch gezien lijkt het me ook echt geen pretje om thuis te bevallen. Ziekenhuis kamers zijn er voor gemaakt dat er mensen en apparaten om je heen kunnen staan en dat is thuis natuurlijk niet zo. Sommige geven als reden dat het thuis ontspannender zou zijn omdat je je eigen spullen om je heen hebt, nou voor mij zou dat niet op gaan . Ik zou alleen maar denken: omg als het fout gaat, is er niks en niemand die m'n baby kan helpen. Misschien overdreven maar nee... thuis is geen optie voor mij
In the end we only regret the chances we didn't take.
Haha dookster legt het beter uit. Ik wil gewoon dat als er iets mis gaat de medici niet 20 minuten maar 2 kamers verderop zijn eigenlijk. En ik wil misschien in bad bevallen. Bad thuis is niet geschikt en zo'n bad in de woonkamer zetten zie ik ook niet zo zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kashri schreef op 21 februari 2017 @ 16:37:

@bevalling, absoluut ziekenhuis. Het enige voordeel van thuis bevallen lijkt mij dat je niet meer op pad hoeft na de bevalling maar meteen in je eigen bed ligt. Maar ik zou me in het ziekenhuis veel prettiger voelen omdat ik weet dat we dan in elke situatie hulp dichtbij hebben. En als ik zie hoe veel bevallingen uiteindelijk alsnog in het ziekenhuis eindigen ga ik er liever heen met 4cm ontsluiting dan met 9 (of met gillende sirenes). Maar hier is ziekenhuis wel ongeveer 15 min rijden zonder verkeer. In de spits met een beetje pech zo 45 min.Dat had ik ook graag gewild maar mijn bevalling ging zo snel dat ik alsnog met 9 cm in de auto moest. Dat was echt niet leuk! En wij woonden toen 5 min van het ziekenhuis. Ik wil maar zeggen, je hebt het nooit helemaal in de hand helaas.
Alle reacties Link kopieren
@kaartje, bij de eerste wilde ik perse in het ziekenhuis, puur zodat ze konden ingrijpen mocht het niet goed gaan, dat ik pijnstilling zou kunnen vragen en in ons bovenwoning wilde ik niet het risico lopen uit huis getakeld te worden.



Na de eerste bevalling heeft de VK me nu echt zeer dringend aangeraden om thuis te bevallen omdat ik zo razendsnel ging. En ze is bang dat een tweede nog sneller komt en dat ik dan het ziekenhuis niet haal. Vind het wel spannend maar goed wil ook niet weer zo'n rit. Daar komt bij dat we destijds 5 min van het ziekenhuis woonden en nu een kwartier (bij weinig verkeer).
Oh ja dat snap ik heel goed vlammetje. Gelukkig of helaas (maar net hoe je het bekijkt) gaan de meeste bevallingen niet zo snel



Had je verder wel een goede bevalling zonder complicaties? Dan zou ik me er niet te druk om maken.
Alle reacties Link kopieren
Op zich een prima bevalling alleen had mijn dochtertje haar handje naast haar hoofd liggen en zag de VK dat pas toen ik midden in een perswee zat. Ze kon me niet op tijd coachen dus ik was wel flink ingescheurd. Moet door een gynaecoloog gehecht worden, durfde de VK zelf niet aan. Dus als ik wel thuis was bevallen dan had ik misschien alsnog naar het ziekenhuis gemoeten.
Dat lijkt me nog erger, is je kindje al geboren en dan alsnog naar het ziekenhuis moeten.
Net als bij de eerste wil ik graag in het geboortecentrum bevallen.

Ik ben het eerste deel thuis geweest, in eigen bed en lekker onder de douche. Toen met 5/6 cm naar het geboortecentrum gereden. Was toen prima te doen in de auto. Daar een hele mooie kamer met huiselijke sfeer en eigen badkamer met bad + douche. Helaas namen m'n weeën flink af toen ik 8/9 cm ontsluiting had dus alsnog door naar het ziekenhuis. In de rolstoel dus en 2 min later lag ik in de verloskamer en met 5 minuten aan de weeën opwekkers.

Vond het heel fijn dat de medische hulp letterlijk om de hoek was. Er was niks ernstigs aan de hand maar was erg prettig dat er zo snel ingegrepen kon worden.

Deze keer zou ik het hetzelfde doen, met hopelijk uiteindelijk ook bevallen in het geboortecentrum.
Alle reacties Link kopieren
@ri88 wat jij schrijft lijkt mij ook wel wat. Bij ons zit het dichts bijzijnde geboorte centrum op minimaal 30 minuten rijden. Op zich is dat nog te doen. Maar het ziekenhuis waar ik graag zou bevallen is op 5 min afstand. (mocht thuis bevallen niet kunnen of willen). Ook prettig om dan lekker dicht bij huis te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook in het geboortehuis willen bevallen, maar misschien moet ik wel een ziekenhuisbevalling omdat mijn baby een infectie had na de bevalling.



Vorige keer wilde ik ook in het geboortehuis, maar dat was toen vol. Plan b was toen omdat het wel voorspoedig ging thuis bevallen, maar toen mijn vliezen waren gebroken bleek de baby in het vruchtwater gepoept te hebben en moest ik alsnog naar het ziekenhuis. En dat was uiteindelijk een prima plek, want net als bij ri88 liepen de weeën terug en heb ik uiteindelijk een ruggenprik en weeenopwekkers gekregen. Toen na de bevalling zoontje in het ziekenhuis moest worden opgenomen was ik helemaal blij dat we daar al waren.
Alle reacties Link kopieren
@worteltaart dat lijkt mij ook heftig baby met infectie.
Alle reacties Link kopieren
Dat is heftig zeg worteltaart... dan is het echt een opluchting dat de medische hulp zo dichtbij is.



Een geboortehuis klinkt ook als een mooie optie, had ik nog nooit eerder van gehoord eerlijk gezegd. Zeker iets om over na te denken is een geboortehuis altijd dichtbij een ziekenhuis dan?
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
@ bevalling, voor mij in het ziekenhuis. wonen vrij ver van een ziekenhuis en als dat alsnog moet bij thuisbevalling zou mij niet fijn lijken dus als t kan ziekenhuis. geboortehuizen zitten hier volgensmij niet.

ik ben niet zo actief aan het meeschrijven en lezen laatste weken, sorry allemaal. ben zo mega moe, alsof ik maanden niet heb geslapen en iedere dag zwaar fysiek werk heb gedaan. vandaag ook even niet aan het werk lukt mij echt even niet zo ongelooflijk moe ben ik. zo moe dus dat zelfs mijn laptop openslaan en lezen/typen voelt als het beklimmen van een mega hoge berg :(
@thistime jeetje pittig. Doe maar lekker rustig aan!
Alle reacties Link kopieren
ik wil heel graag thuis bevallen. hihi, in tegenstelling tot de andere reacties hier

bij mijn eerste ook thuis bevallen en vond het heerlijk .welllicht scheelt het ook wel dat ik in mijn werk veel thuisbevallingen mee maak die "gewoon" goed gaan , dus ik ga zelf ook met alle vertrouwen de bevalling thuis in.

ik vond het heerlijk om lekker onder mijn eigen douche te kunnen staan , mijn eigen ding te kunnen doen en na de bevalling gewoon lekker thuis was en niet hoefde te reizen oid. ik mocht douchen, kraamzorg verschoonde mn bed en daarna lag ik heerlijk in mn eigen schone bedje, niks dat ons nog herinnerde aan de rotzooi van de bevalling

maar goed, het is belangrijk dat je je goed en veilig voelt tijdens je bevalling, en waar dat dan ook is.. dat doet er niet toe, als het voor jou maar de beste plek is
Alle reacties Link kopieren
@suus mee eens hoor! En inderdaad jij hebt hele positieve ervaringen er aan, inclusief die van jezelf.



@thistime, ik hoop dat je snel weer wat meer energie hebt! Doe maar lekker rustig aan tot die tijd
In the end we only regret the chances we didn't take.
Ik denk idd dat het belangrijkste is dat je je prettig voelt in de omgeving waar je bevalt.
Alle reacties Link kopieren
@ashkyla heb je al wat duidelijkheid?



@hier gebeurd nog steeds niks. Dag 59 nu. Ik heb besloten als ik vrijdag nog niet ongesteld ben der huisarts te bellen want ik begin me nu wel echt zorgen te maken of ik wel een eisprong heb...

Vrijdag dagje "zinnen verzetten" op de huishoudbeurs.. m'n zus wilde graag met me naar de 9 maanden beurs en aangezien ik had verwacht dat ik voor die tijd al 2 a 3 rondes had gehad heb ik enthousiast ja gezegd... loop ik daar dan straks als niet-zwangere
Alle reacties Link kopieren
@Hier, ik heb besloten om morgen een test te doen. Ik sta er nuchter in zodat ik geen valse hoop heb.



@Bevalling, het liefste in het zkh zodat er meteen kan worden ingegrepen, indien dat nodig is.
Oh ashkyla ik ben benieuwd!



Koekie wat wordt je geduld op de proef gesteld zeg. Ben benieuwd wat je HA ervan vindt.



Volgende ff copy paste uit een ander topic:



Vanavond mijn moeder verteld. Maar kreeg er de kans niet echt voor want ik stond nog in de voortuin en ze vroeg al 'ben je zwanger???' Euh..... ze had dus al een voorgevoel. Cadeautje viel alsnog heel erg in de smaak gelukkig
Alle reacties Link kopieren
@koekie, Ah wat een dubbel gevoel om dan naar de beurs te gaan. Is je zus zwanger dan dat ze daar naartoe wil? En ga je vrijdag eerst nog een keer testen dan voordat je belt? Kan me voorstellen dat je nu meer duidelijkheid wilt



@ashkyla, ben benieuwd naar je test morgen ochtend. Goed dat je er nuchter in staat.



@kashri, moeders weten soms dingen voordat je het zelf weet. Straks ben je er zelf ook zo een



@hier pijnlijke borsten... wel vier dagen eerder dan vorige maand, zou je eerder kwaaltjes hebben als het de tweede keer is? Wat denken jullie? Ik ben gewoon zo bang dat ik mezelf toch voor de gek hou...
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
@Hier, een test gedaan, maar die is negatief. Aangezien ik er nuchter in stond, ben ik niet teleurgesteld.



Nu hoop ik dat ik op mijn verjaardag(30 maart) aan familie kan vertellen dat ik zwanger ben en dat omstreeks de verjaardag van mijn man (18 november) ons kindje wordt geboren. Dan is het een cadeautje voor ons allebei. Dat zal het zo wie zo zijn, maar extra bijzonder.



@Kashri, wat leuk dat je moeder het zo heeft geraden.



@Dookster, spannend. Ik hoop dat het raak is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven