zwanger vanaf 2017 deel 2

12-09-2016 11:36 2994 berichten
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt :high5:
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Bijzonderheden
lalameme
(23/25)
Eerste 19-12 Ronde 12
ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Suus88
(29/31)
Tweede 22 oktober 2017 :heart:
Koekiemonster
(23/26)
Eerste 13 december 2017 :heart:
Worteltaart
(36/36)
Tweede 21 maart 2018 :heart: Jongen!
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@lalameme zo spannend zeg je studie afronden. Wat voor studie als ik vragen mag? Op naar je diploma.
Ja ik heb gebeld maar ze zijn maandag pas weer bereikbaar.
Dames die al een kindje hebben: hoe deden jullie het met de afspraken bij de verloskundige? Die bij ons in het dorp is alleen geopend op tijden dat wij allebei werken en dan ook bijvoorbeeld van 9 tot 12. Dat is bij ons allebei best een gedoe om dat in te plannen met werk.
Alle reacties Link kopieren
@kashri voor de eerste afspraak natuurlijk lastig snap ik. Maar wanneer je verder zwanger bent heb je toch recht op vrij tijdens je werk?
quote:kaartje1 schreef op 24 februari 2017 @ 19:17:

@kashri voor de eerste afspraak natuurlijk lastig snap ik. Maar wanneer je verder zwanger bent heb je toch recht op vrij tijdens je werk?Ja maar het is echt ruk. Ik begin meestal om 8h maar de vk is dan open tussen 9 en 12. Dat is echt heel erg inefficient. Als ik bijvoorbeeld om 10 uur een afspraak heb heeft het geen zin om daarvoor te gaan werken maar ben ik wel pas rond 11.15 op zijn vroegst op het werk. En voor mijn man al helemaal. Het lijkt soms wel of de vrouwen in dit dorp allemaal niet werken
Kashri, dat is inderdaad lastig qua tijden zeg! Mijn vk is gelukkig best lang 'open'. Iedere dag wel tot 18u en de intakes zijn vaak zelfs 's avonds. Dus geen tips voor je..



Dookster wat gezellig dat jullie familie over is! Veel plezier dit weekend!



Succes met de laatste loodjes van je studie lalameme!



Het gaat inderdaad best hard hier! Zondag al weer 13 weken. Eigenlijk iedereen in de omgeving is nu ook op de hoogte. Wel heel fijn om het er gewoon over te kunnen hebben. Alleen de kinderen uit mijn klas nog niet, die vertel ik het na de voorjaarsvakantie.
Alle reacties Link kopieren
@kashri ah nee dan snap ik het. Inderdaad irritant.
Alle reacties Link kopieren
@Lalameme, het klopt idd dat wij rond dezelfde periode onze vruchtbare dagen hebben. Laten we hopen dat het voor ons allebei raak is!



@Kashri, hmz dat is idd vervelend met de vk. Is dat het enige kantoor waar je terecht kan?
Alle reacties Link kopieren
@Rii jeetje 13 weken gaat alweer snel zeg. Kun je tot aan de zomervakantie aan het werk blijven? en daarna verlof.
Ja dit is de enige waar ik terecht kan zover ik kan zien via google. Ik zal ze maandag maar ff bellen om te kijken of er andere mogelijkheden zijn.
Kashri, misschien heeft jouw praktijk ook nog andere vestigingen met andere openingstijden? En dat je misschien daar terecht kan? Ik hoop dat het een beetje te regelen valt voor jullie!



Kaartje, ik werk inderdaad tot de zomervakantie door. Heb het erg goed voor elkaar want dat zorgt dat ik met 32 weken al vrij ben! Heel erg fijn!
Alle reacties Link kopieren
@ri88 lekker met 32 weken met verlof:). Krijg je de vakantieweken bij je verlof op? Of hoe zit dat in het onderwijs. Ik ben daar eigenlijk altijd al benieuwd naar geweest.
Ri werk je in het onderwijs dat je zo vroeg al vrij bent?
Kashri, ik werk in t onderwijs ja! Kleuterjuf om precies te zijn

En kaartje, inderdaad heerlijk om al vroeg met de benen omhoog te kunnen (nouja.. voor zover zoontje dat toelaat haha). En we hebben sinds ongeveer een jaar een nieuwe Cao die er inderdaad voor zorgt dat de vakantieweken die in je verlof vallen, aan je verlof geplakt worden. Was bij zoontje nog niet zo, maar deze keer dus wel! Heel erg luxe, want dat betekent dat ik pas half december weer aan t werk moet. Dus ben van juli tot december vrij
Alle reacties Link kopieren
@Rii, zo dat heb je goed geregeld!
Alle reacties Link kopieren
@rii jeetje wat lekker zeg. Nou dat mag ook wel. Vakantieweken zijn natuurlijk geen verlof weken.
Idd. Ik ga proberen 6 maanden verlof te regelen.
Alle reacties Link kopieren
Wauw ri jaloers! Ik heb die luxe echt niet. En inderdaad wat Kaartje zegt. Ik vind het belachelijk dat inderdaad een vakantie als verlof word gezien! Dat is het helemaal niet.



Nou is het wel zo dat ik mijn werk lichamelijk zwaar vind. En ik denk dat dat met een zwangerschap een probleem gaat zijn. Denk aan hele dag staan, geen mogelijkheid tot zitten, zwaar tillen, bulken trap lopen etc. Ik heb nu al vaak last van mijn lichaam dus ik denk dat ik het nog zwaar ga krijgen! Maar wie weet valt het mee. Eerst maar eens zwanger worden!



Balen kashri van die tijden! Misschien valt er inderdaad iets te regelen. Ik woon ook in een dorp, hier zijn de tijden wel goed heb ik al eens gezien. Alleen daar werken mensen die ik ken (vrienden van ouders) dat zie ik dus helemaal niet zitten. Het liefst ga ik verderop in een stad die in de buurt is, daar is een praktijk die mij erg aan spreekt eventueel.. is er niets in de buurt waar je wel ook terrecht zou kunnen ?
Lalameme, is het niet zo dat je aangepast werk krijgt wanneer je zwanger bent? Tillen is op een gegeven moment niet goed meer. Bij fysiek zware beroepen of werkzaamheden die risico kunnen vormen voor baby (met straling, chemische stoffen e.d.) heb je volgens mij recht op aangepaste werkzaamheden!



En kan me voorstellen dat het niet fijn voelt als vrienden van je ouders je vk zijn. Wel hebben ze natuurlijk geheimhoudingsplicht en zullen ze vaker bekenden krijgen dus ze zullen heus professioneel zijn daar in. Maar begrijp het ook als je het niet ziet zitten hoor.
@lalameme ik heb even gezocht maar de vk's in de nabijgelegen dorpen werken hier helaas niet.
Ik ben even zo vrij geweest om wat dingetjes in de tabel aan te passen. Als er iets niet klopt of je het liever anders wil, dan hoor ik het graag! Dan verander ik het zo weer!

Kashri, wil jij er ook weer in?
Ach ja waarom ook niet
Ik wil je er wel in zetten, wil je je 'gegevens' dan even laten weten?
quote:Ri88 schreef op 25 februari 2017 @ 08:49:

Ik wil je er wel in zetten, wil je je 'gegevens' dan even laten weten?



Naam: Kashri

leeftjid: 27/33

hoeveelste kindje: 1e

uitgerekende datum: 25 oktober 2017?

ronde: 1

bijzonderheden: zwanger
quote:Kashri schreef op 25 februari 2017 @ 12:49:

[...]





Naam: Kashri

leeftjid: 27/33

hoeveelste kindje: 1e

uitgerekende datum: 25 oktober 2017?

ronde: 1

bijzonderheden: zwangerDone!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven