Zwanger vanaf juni/juli 2014 deel 2

17-08-2015 14:14 940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf juni/juli 2014 zijn wij bezig met zwanger worden!

De zwangeren onder ons! :yes:
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Bevallen! :love:
Naam
(leeftijd)
Kindje Geboortedatum
krullie1984
(32/33)
Tweede
Derde
:heart: 16-03-2015 bevallen van een zoon!
:heart: 19-09-2017 bevallen van een zoon!
nieuwsbrief
(26)
Eerste :heart: 18-03-2015 bevallen van een zoon!
Miss-flower
(29/31)
Eerste
Tweede
:heart: 11-05-2015 bevallen van een dochter!
:heart: 22-01-2017 bevallen van een dochter!
madelief08
(26/30)
Eerste
Tweede
:heart: 22-05-2015 bevallen van een dochter!
:heart: 13-10-2017 bevallen van een zoon!
niekje-elastiekje
(27/29)
Eerste
Tweede
:heart: 09-06-2015 bevallen van een zoon!
:heart: 06-01-2017 bevallen van een dochter!
Wendelala
(26/28)
Eerste
Tweede
:heart: 08-07-2015 bevallen van een zoon!
:heart: 11-01-2018 bevallen van een dochter!
Ri88
(28/32)
Eerste
Tweede
:heart: 24-07-2015 bevallen van een zoon!
:heart: 08-09-2017 bevallen van een dochter!
Lentefruit
(33/38)
Eerste
Tweede
:heart: 24-09-2015 bevallen van een zoon!
:heart: ??-08-2017 bevallen van een dochter!
abbeytje
(29/27)
Tweede & derde :heart: 06-10-2015 bevallen van een zoon en een dochter!
teapot
(26/26)
Eerste :heart: 11-10-2015 bevallen van een zoon!
Lauraroar
(32/32)
Eerste
Tweede
:heart: 28-03-2016 bevallen van een zoon!
:heart: 27-12-2017 bevallen van een dochter!
joy
(26/32)
Eerste :heart: 11-05-2016 bevallen van een zoon!
zus1987
(29/30)
Eerste :heart: 20-01-2017 bevallen van een zoon!
anoniem_198678 wijzigde dit bericht op 13-01-2018 14:57
62.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar krul! Gisteren op mijn eerste werkdag liep het allemaal heel moeizaam en heb ik maar 1x kunnen kolven. Vandaag gaat het gelukkig een stuk beter.
Alle reacties Link kopieren
He wendelala, hoe was t in de apenheul! Fijn dat je schoonmoeder mee gaat naar t zh!



Laura, wat lekker een weekje op vakantie! En zijn de beschuit en thee binnengebleven?



Nieuwsbrief en krullie, echt super dat de bv nog zo goed gaat. Ik heb met mijn zoontje destijds volledig bv gegeven tot de 6 mnd, daarna ben ik langzaam voedingen eraf gaan halen, nog n tijdje alleen de ochtend gedaan. Met 9,5 mnd was t genoeg, toen helemaal gestopt. Hoop t weer zo te kunnen doen bij de tweeling! Laat de omgeving maar praten.



Missflower fijn dat het kolven vandaag beter ging en hoe waren de eerste werkdagen los v t kolven?
Alle reacties Link kopieren
Het was een heerlijke dag vandaag met m'n schoonfamilie! En gelukkig hebben ze m'n kleine aapje niet daargehouden! M'n grote aapje trouwens ook niet 😂 fijne vakantie Laura! Lekker genieten!!
ik vind jullie doorzetters... ik geloof dat ik zelf echt niet langer dan 6 weken borstvoeding ga geven hoor, als ik het al doe. ik weet namelijk nooit echt hoe mijn dagen eruit zien of waar ik heen ga. en ben zelf met fles grootgebracht (uit feministische motieven van mijn moeder) en nooit ziek, dat speelt ook wel mee
Alle reacties Link kopieren
@abbey, het werken zelf is eigenlijk meteen weer heel normaal! Ik had verwacht dat het na bijna een jaar thuis heel erg wennen zou zijn, maar dat valt erg mee. Ik merk ook echt dat het me goed doet. De kleine meid lijkt het tot nu toe ook allemaal prima te vinden. Vandaag de eerst papadag!



@laura, ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat ik nog borstvoeding zou geven. Aan het begin heb ik zo veel energie geïnvesteerd om het aan de gang te krijgen en nu het goed loopt voelt het zonde om vanwege het werk te stoppen. Daarnaast speelt ook mee dat in onze familie heel veel autoimmuunziekten voorkomen. Borstvoeding is natuurlijk geen wondermiddel maar kan het risico wel iets verkleinen. En vanwege de reflux verander ik sowieso liever niet van voeding nu het eindelijk goed gaat. Omdat ik al volledig kolfde is er voor mij zelf weinig veranderd.
Alle reacties Link kopieren
@laura, ik ben ook met fles grootgebracht. Ivm borstverkleining moeder.

En ik riep ook altijd heel hard dat ik dit maar even zou gaan doen maarja. Waarom stoppen? Als het toch allemaal goed gaat...

Ik ben nog steeds niet van de borstvoedingsmaffia maar voor mij voelt dit gewoon goed nu
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het zo'n leuke dag was wendelala.



Wat super dat t meteen zo gewoon voelt weer missflower en dat de kleine het ook goed doet. Ik hoop dat de eerste papadag ook bevalt! Maar dat zal vast wel



Dat is t ook gewoon met borstvoeding, als t (op een gegeven moment) goed loopt dan is t eigenlijk net zo gemakkelijk of misschien wel makkelijker dan flesvoeding geven. Daarnaast is t gratis!

Ik stond er voor mijn zoontje ook zo in van, nou we zien wel. Het leek me niet zo fijn, een baby aan mn borst. Ik heb er een voorlichtingsavond over gehad toen waarin ze vertelden dat er tot nu toe al meer dan duizend stofjes zijn gevonden in borstvoeding die goed zijn voor het immuunsysteem v je kindje. In kunstvoeding kunnen ze daar momenteel 40 van nabootsen! Toen had ik zoiets van ik ga t iig echt proberen! En toen het (na veel moeite) goed liep vond ik t ook nog speciaal! Die kleine groeide maar terwijl hij niets anders kreeg dan de melk die mijn lichaam maakte

En t momentje samen steeds vond ik ook prettig!
Alle reacties Link kopieren
Ja voor mij is het ook meer waard geworden juist nadat ik ben gaan werken. De dagen dat ik vrij ben, is het wel echt voor hem zijn rustmoment
Alle reacties Link kopieren
Ach hier riep ik op dag 3 al dat ik ging stoppen. Deed me zó zeer! En de eerste 48 uur elke keer met aanleggen meeeega naweeën waardoor ik elke x bijna van mn stokje ging, bah wat een ellende. Maar tegelijkertijd ben ik enorm koppig en ik wilde perse minimaal een maand geven had ik in mn hoofd gehaald. Dus tanden op elkaar, lactatiekundige erbij en doorvoeden. Vlak voor een maand kreeg ik mega tepelkloven, au au au wat een ellende! Maar ik moest en zou die maand halen. En toen ik daar was, toen bedacht ik me dat ik niet alle ellende had doorstaan om dan nu te stoppen :D Tja je bent eigenwijs of niet he, hihi. Dus toen doorgegaan en toen ging het al snel makkelijker en nu vind ik het zo handig (hoef nooit iets mee te slepen, alleen mezelf ;) ) en het loopt als een trein dat ik niet meer wil stoppen, in elk geval voorlopig nog niet ;)

En ik ben ook totaal niet van de borstvoedingsmaffia. Iedereen die fles wil geven, zelfs al wil je bv niet eens proberen, prima toch! Jouw kind, jouw lijf, jouw keuze!
O ik wil het wel proberen hoor. Maar heb heel onregelmatig werk en ik zie mezelf gewoon niet overal dan maar op het toilet kolven, of in de auto tussen rechtbank en jongerencentrum in... Dat is het meer.

Vriendin kolfde vanaf het begin meteen zodat haar vriend ook de fles kon geven - in het kader van de hechting.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal met krullie eens! Doe t op je eigen manier, dan doe je t goed!



Hoe was de eerste papadag missflower? Hebben ze zich gedragen?



Succes vandaag wendelala. Hoor graag hoe t is gegaan!



Wij gaan morgen weer op controle! Vorige keer had t meisje wat weinig vruchtwater (weet niet of ik dat al gezegd had), niet TE weinig, maar dat willen ze in de gaten houden. Ze is ook wat kleiner dan t ventje. Hopelijk is morgen nog hetzelfde en niet erger geworden. Verder ben ik benieuwd hoe lang ik de weeremmers nog door moet slikken en tot wanneer de pessarium blijft zitten. En we krijgen geloof ik ook n gesprek over de bevalling. Ze zei de vorige keer al dat ik er iig op moest rekenen dat t druk ging zijn tijdens de bevalling, 2 gyns, 2 kindeartsen, 2 verpleegk, 2 neonatologen zei ze! Haha, ach we zien t wel. Heb iig wel zin om morgen weer wat wijzer te worden over de kleintjes en ze even te kunnen zien!! Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd hoe het morgen is bij jullie controle abbey! Om 2 uur heb ik nacontrole bij de gynaecoloog en om 10 voor half 4 bij de kinderarts! Ben ook zeer benieuwd! Laat zsm iets van me horen! 😃
Alle reacties Link kopieren
Gister bij de kinderarts geweest en alles was in principe goed. Alleen komt Siem te hard aan wat dus komt door sie prematuren voeding. Na dit blik overstappen op gewone voeding! Siem weegt nu 4800 gram en 56 cm!! Wat betreft het spugen moet ik nu bij iedere voeding Johannes brood pit meel toevoegen om het dikker te maken! Merk nu al verschil, nog geen een x gespuugd en ook tijdens het drinken loopt het niet meer langs z'n mond en kinnetje! Dus ben benieuwd hoe dit verder gaat verlopen en hopen dat ie nu niet last krijgt van verstoppingen!
Alle reacties Link kopieren
Oke dat klinkt goed en idd hopen dat ie niet gaat verstoppen! Was de controle voor jou zelf ook goed?



Hoe gaat t met de rest vd meiden?



Hier was de controle goed, kindjes super gegroeid! Beide net zo groot als n eenling nu zou moeten zijn, rond de 1600 gram! Je kunt je wel voorstellen met het dubbele vruchtwater en 2 placenta's dat ik al behoorlijk vol zit! Ik ben heel smal en ook niet zo lang en mn buik groeit alleen maar vooruit, dus ik zie er uit alsof ik ieder moment voorover kan kieperen

Ik moet nog n week weeenremmers slikken en de pessarium gaat er misschien uit met 34 weken. Ik krijg ook nog een consult met een lactatiedeskundige over 2 weken Er is ook HB geprikt en ik heb de anti D spuit gekregen! Haha alles weer geregeld, we kunnen weer 2 weken vooruit!
Klinkt heel goed Wendelala en Abbey! Superfijn, genieten van het goede nieuws!



Hier ook alles goed! Vriend is na 2 weken vakantie weer aan het werk geweest deze week. Even wennen! En Lars is voor het eerst bij mijn schoonouders geweest die een paar uur hebben opgepast. Ik had een vergadering van mijn werk, viel uiteraard in mijn verlof dus hoefde niet te gaan, maar wilde deze zelf liever niet missen. Was voor mij wel even slikken haha, zo voor het eerst sinds de geboorte zo lang weg bij hem! Maar achteraf viel het mee..!

Verder merk ik dat ik, nu ik hele dag alleen ben met hem, steeds meer behoefte krijg aan een soort van ritme. En uiteraard is dat niet af te dwingen, maar hij kan al prima iedere keer 4uur tussen zijn voedingen laten zitten dus een klein beetje meer ritme moet mogelijk kunnen zijn. Nu is het nog iedere dag zó verschillend. Dus heb er even wat boeken bij gepakt en internet afgezocht en vanaf morgen gaan we het proberen... We zullen zien of het werkt..!

Verder net een vreugdedansje gedaan want hij is voor het eerst wakker in slaap gevallen in zijn wiegje. Tot nu toe weigerde hij dat: viel alleen in slaap bij papa of mama. Vonden we erg gezellig hoor, maar ook best intensief. En net ging het zowaar zonder huilen goed! Hopelijk het begin van een nieuwe gewoonte..!



Wat goed om te lezen dat de borstvoeding bij de meesten van jullie zo goed gaat! Knap hoor dat jullie het zo lang volhouden! Ben ik stiekem best een beetje jaloers op.. Sinds begin deze week heb ik het kolven helemaal afgebouwd. Met het voorraadje in de vriezer kunnen we nog een paar dagen vooruit en dan zijn we volledig over op flesvoeding. Geeft me nu persoonlijk wel rust en kan er ook de voordelen nu wel van in zien.
Ik heb 6 weken volledige bv gegeven. Daarna langzaam afgebouwd, vanochtend het laatste voorraadje uit de vriezer opgemaakt,

Het was heel fijn en ben blij dat hij die start heeft gehad maar het geeft me nu zoveel meer rust!

Om de 3 uur kwam hij dan en dan was ik ook een uur bezig met voeden. 20/25 min elke kant plus verschonen tussendoor. Nu komt ie om de 4 uur en zijn we met een half uurtje klaar.



Verder gaat het prima met de kleine man! Groeit goed en is heel tevreden. Nu al weer 10,5 week. De tijd gaat echt veel te snel voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat Siem zo goed groeit wendela en dat de arts verder helemaal tevreden was. Hopelijk idd geen verstoppingen door jbpm!



Jeej abbey alle controles weer goed! Zo ben je stiekem toch al weer een heel aantal weken verder gekomen he en nu praten ze zelfs over 34 weken...echt heel knap hoe je ermee om bent gegaan en gaat...al die spanning, het minder mogen doen,etc. Nu komt gelukkig de tijd dat je je kindjes gezond in je armen mag houden echt dichtbij!



Ik snap wat je bedoeld ri qua behoefte aan een ritme. Nu onze kleine meid haar ritme heeft gevonden geeft het mij ook veel meer rust. Je weer gewoon wat beter ook waar je zelf aan toe bent en wanneer je bijvoorbeeld even tijd hebt voor iets anders. Hopelijk pikt lars het snel op!



Fijn dat je de kleine zo een fijne start hebt kunnen geven met borstvoeding Niekje. Scheelt je wel veel tijd nu met de flesjes. Kan me voorstellen dat dit rust geeft en meer tijd om met de kleine te spelen en kroelen hihi.



Hier gaat alles goed met de kleine. Afgelopen week heeft ze een aantal lastige dagen gehad. Denk Door sprong in de ontwikkeling. Ze ontwikkelt zich nu ook zo mega snel! Wil allemaal dingen die ze eigenlijk nog niet kan en raakt daardoor super gefrustreerd. Van de week is het haar wel gelukt om voor het eerst van buik naar rug te draaien. Daarna was ze weer helemaal vrolijk dat het gelukt was na dagen proberen.

Ze gaat zometeen uit logeren bij opa en oma omdat we naar een bruiloft gaan. Zo leuk ook om te zien hoe de familie van haar geniet.

Het is echt een super vrolijk meisje nu die volop aan het brabbelen is en keihard kan lachen haha. Helaas nog maar 2 weken verlof over. Nog even 2 weken fulltime knuffelen!
Alle reacties Link kopieren
@nieuwsbrief, daar sluit ik me helemaal bij aan. Overigens is onze dochter inmiddels zo gewend aan drinken uit de fles dat ze niet meer hapt als ik haar probeer aan te leggen.



@krul, knap dat je toch hebt doorgezet! Ik merk nu ook dat het kolven de laatste tijd veel makkelijker gaat. Ik heb een vast ritme gevonden waarbij ik 5 keer per dag kolf: bij het opstaan, 1x s ochtends, 1x s middags, na het avondeten en voor het slapen gaan en dat werkt heel goed over het algemeen.



@wendelala, wat fijn dat hij zo goed groeit en dat het beter lijkt te gaan met spugen. Ik kreeg als tip om biologische jbpm te gebruiken omdat onze dochter bij nutriton krampjes kreeg. Dat werkt voor ons heel goed!



@abbey, dat klinkt goed! Het begint inmiddels toch al aardig op te schieten. De eerste papadag is heel goed gegaan! Ze waren beiden heel vrolijk toen ik thuis kwam!



@ri, dat je behoefte hebt aan ritme begrijp ik wel. Wij voeden op verzoek en hebben dus niet echt vaste tijden. Toch merk je de laatste weken dat er vanzelf min meer een ritme in is gekomen. Je moet vooral doen waar jullie je goed bij voelen en wat voor jullie kleintje werkt.



@niekje, heel herkenbaar. Het kolven kost mij ook heel veel tijd en energie. Gelukkig geeft mijn man veel van de flessen, anders had ik het niet vol gehouden. Geniet nog even van de laatste weken verlof.



@madelief, super leuk om te lezen dat jullie zo genieten en wat is ze snel!
Wij hebben straks een gesprek bij de huisarts. Ik vind het eigenlijk best wel erg spannend.



Leuk om over jullie kleintjes te lezen
Alle reacties Link kopieren
Succes zus!
Succes straks zus! Kan me voorstellen dat je het spannend vindt.. Laat je weten hoe het ging?



Fijn dat het goed gaat met alle babytjes!
Alle reacties Link kopieren
Succes zus!! Ik hoop dat het een prettig gesprek is!
Alle reacties Link kopieren
Succes zus!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het gegaan zus?
Het is goed gegaan. Verwijzing meegekregen voor de gynaecoloog. Vandaag zal ik bellen voor een afspraak. Dit kon gister namelijk nog niet.

Zaterdag heb ik nod. Van de week gaan we op vakantie en ik heb zowel tanpons/maandverband als een zwangerschapstest ingepakt. Hoop natuurlijk alleen de laatste nodig te hebben 😊

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven