Zwanger, wat kun jij de hele dag we eten?

22-10-2016 22:15 93 berichten
Hi! Ik ben nu 29 weken zwanger en heb sinds 4 weken zo'n zin in zoet! Heel fijn met de feestdagen voor de deur en alle gevulde speculaas en pepernoten in de winkels.. Aangezien ik er na de bevalling niet meer af wil moeten werken dan nodig houd ik me in, maar jeetje wat is dat moeilijk. De chocoladebollen lagen naar me te grijnzen in de supermarkt vandaag



Hebben jullie ook specifiek enorm trek in iets? Of juist niet?



Mijn verleiding: koekjesss, pepernoten, speculaas, zelf lekkere dingen bakken, alles dat zoet is en melk..

Mijn afkeer: zuurkool, vlees



Benieuwd naar wat het bij jullie is. Goede zwangerschap en bevalling allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Cornetto's. Echt ik heb me suf gegeten in die dingen. Daarna nooit weer gehad.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Melk. Toen dronk ik 2 van die 2-liter cans op een dag, ik dronk het als tussendoortje, bij de maaltijden en als m'n man met een biertje op de bank zat, zat ik er met mijn glaasje melk naast.

Ik was er na de zwangerschap wel gelijk vanaf.
I don't know what that means.
Alle reacties Link kopieren
Hier al een flinke tijd geleden dat ik zwanger was, maar ik heb me toentertijd volledig de schompes gegeten aan eerst zakken vol rozijnen en later zakken vol minimarsjes, mininutsjes en minisnickers. Vooral 's avonds in bed was het mis. Wanneer de zak leeg was, zei ik met mijn allerliefste glimlach tegen mijn man dat de kleine honger had. De schat is verschillende keren beneden nieuwe voorraad gaan halen.
Well behaved women rarely make history.
Ooeh cornettos, ook een goeie! Melk herken ik.. ben er maar vanaf gestapt met 3 kg in 3 weken aangekomen te zijn ( net als vh zoet ) . Gimme the mini candybars!
Vanillevla met verse aardbeien

Pannenkoeken
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ja ben ook wel 35 kg aangekomen in de zwangerschap... ben er (na 6 jaar) nog maar 20 kwijt
I don't know what that means.
In de eerste trimester had ik 6 weken opeens zin in cola. Daardoor viel het anderen meteen op dat ik zwanger was, ik ben een echte fanta liefhebber.



En een die hard blijver is verse sinasappelsap en aardbeien met chocola.
Omg, slecht idee dit topic, nu het ik zin in vanille vla en pannenkoeken!

Zolang je maar lekker in je vel zit Temperanceb wat ik er straks ook aan overhoud aan kilo's, het zal het vast waard zijn!
Alle reacties Link kopieren
Geen voorkeur voor iets specifieks, als die kaken maar op en neer gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog geen trek gehad in hele rare dingen. Maar ik ben wel weer melk gaan drinken terwijl ik dat al een heel lang tijdje niet meer drink (overgehouden aan mijn vegan-periode) en pannenkoeken. Heb het idee dat mijn lichaam vooral een zuivel/ei behoefte heeft ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Bij no1. Aardbeien en sunday met caramel en nootjes

Bij no 2 komkommer. Echt. Ik droomde er nog net niet van



Bij no 3 niets bijzonders
Alle reacties Link kopieren
Ik walgde bij alle 3 van koffie en tomatensauzen
Magnum almond! (En alle andere soorten roomijs)



In het begin ontbeet ik liefst met een kaas croissant en drinkyoghurt.



Zure matjes en napoleon snoepjes tegen de misselijkheid vond ik ook erg lekker.



Ik at veel minder vlees, had vooral zuivel behoefte. En een grote afkeer tegen prei en ui.
In het begin vooral zoute chips en drop. Nu bij 24 weken gevulde speculaas van de appie. Maar probeer me in te houden dus eet ook heel veel mandarijntjes.
Ik heb ook nog geen gekke dingen gehad. Begin van de zwangerschap erg veel zin steeds in poffertjes... nu zit ik in een optimeldrink aardbeien-fase.

Ik ben nu bijna 26 weken zwanger dus ben benieuwd of het nog verandert.
Alle reacties Link kopieren
Bij de oudste softijs.. en ondanks de beperkingen van vis bij de tweede sushi.. mhh.

Bij beiden overigens een enorme afkeer tegen pasta's. Ging er enorm van over m'n nek!
Always always believe in yourself, because if you don't who else Will sweety
Alle reacties Link kopieren
Ik drink het altijd al, maar karnemelk gaat er wel wat sneller door heen merk ik. Of yoghi. Of Choco. Maar vooral karnemelk....
quote:GateKeeper schreef op 22 oktober 2016 @ 22:32:

Geen voorkeur voor iets specifieks, als die kaken maar op en neer gaan.Dit. eten om het eten.
Alle reacties Link kopieren
Oh en spare-ribs gaan niet meer goed. Nu al 2x er volledig terug uit gegooid. Dus dat probeer ik niet eens meer.

Daardoor staat vriend ook even op een spare-ribs Loos dieet
Shoarma , cola, chocolade vla, bananen iets anders kreeg ik serieus niet door mijn strot heen en aangezien ik tegen Hg aanzat at ik dus echt alleen dit.
Alle reacties Link kopieren
Raketjes. Duizenden. Soms 5 per dag.
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste tot aan 34 weken niets omdat ik zo ziek was steeds, veel overgeven. Ik had trouwens echt een regelrechte afkeer tegen vlees. Ik kotste er echt van als ik er alleen al aandacht. Alle vlees. En echt serieus, 4 uur na de bevalling kwam een vriendin met een broodje osseworst aanzetten en ik vrat hem zo op. Heb die dag nog 2 broodjes osseworst gegeten.



Vanaf 34 weken had ik een craving in yoghurtijs en frappucino's van de plaatselijk ijssalon, mijn ex fietste soms 3 keer per dag op en neer, de schat. Het was in de zomer van 2013 met al die hittegolven en ik kan sowieso al slecht tegen warmte.



Tweede zwangerschap ook zo ziek maar tot 24 weken. Toen had ik echt craving naar chocolademelk met slagroom en negerzoenen. Echt pakken weggekaand en gezopen. Na de bevalling beiden niet weer gehad.



Deze zwangerschap, gewoon niet ziek, bijzonder, heb ik de hele dag door zin in sesamwitbrood met kaas, mariakaakjes en water. Ik drink echt 4/5 liter water per dag en kan er al naar verlangen als ik net een glas op heb.



Verder hunker ik echt naar rauw vlees. Ik droom ervan en moet mij inhouden echt geen hap te nemen als ik gehaktballen draai of naar de winkel ga om osseworst of kalfsfilet op te halen.



Heel bizar. Verloskundige dacht nog aan ijzer te kort maar dat was het niet. Ze noemde het pika/pita? was redelijk vaak voorkomend in ieder geval, maar mag er uiteraard niet aan toegeven.
Alle reacties Link kopieren
Patat met mayonaise, zo lekker. Helaas na de zwangerschap gebleven. Tijdens zwangerschap moest ik (vaak bijna, soms ook echt) overgeven van de gedachte aan gevulde tortillawraps. Ik ga ze binnenkort weer proberen (kind is drie maanden).
Ik had bij de tweede een verslaving aan kaneelkussentjes. Later hoorde ik dat dat in grote hoeveelheden schadelijk zou kunnen zijn. Maar kind heeft er niks aan over gehouden, behalve dan dat hij ontzettend slim en sportief is. (Bij de andere 2 heb ik dat niet gegeten, en dat zijn lekker 'gemiddelde' kinderen geworden, veel makkelijker)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven