Zwanger worden (2e/3e/4e...zoveelste kind)

10-05-2015 14:36 3035 berichten
Een nieuw topic mét tabel! Wij komen uit het topic "Zwanger worden tweede (of3/4) 2015"



Als je een wijziging voor de tabel hebt, wil je dat dan dik gedrukt typen? Dan kan ik het makkelijk terugvinden en aanpassen.

Dat we maar snel een tabel met zwangeren mogen hebben!





NaamLeeftijd+leeftijd partnerLeeftijd kindRonde nummerNOD/UDBijzonderhedenbrianne8529+33zoontje 1 jaar1e jongen verwacht op 26-01-20162 februari is zoon geboren!chantal221230+31zoontje 2,5 jaar2e jongen verwacht op 25-03-201612 november 20-weken echoelko29+34dochtertje 1 jaar1e meisje verwacht op 13-02-20166 februari is dochter geboren!emmsama26+27dochtertje 1 jaar1e meisje verwacht op 01-05-2016mabelle28+30dochtertje 1,5 jaar5e jongen verwacht op 3-7-201620 november intake VK en eerste echomamavansa26+37dochtertje 2 jaar3e jongen verwacht op 05-05-201617 december 20-weken echomoedertje8925+26dochtertje 1 jaar3e jongen verwacht op 17-02-201613 februari is zoon geboren!strandbal28+30zoontje 1,5 jaar3e9 februarimissed abortion
Leuk een nieuw topic!

Bedankt voor het maken van de tabel
Graag gedaan! Was leuk om te doen! Kan er ook nog kleurtjes aan geven, hahaha
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel proudmama!! ziet er netjes uit! Hopelijk snel gevuld met allemaal hartjes!

Haha kleurtjes zijn ook leuk, ik zou zeggen: leef je uit
jaaaa gezellig kleurtjes ;)....
Goed gedaan proudmama! Hier een heerlijke moederdag gehad. Ontbijtje op bed, langs beide moeders en net na zoontje zijn middagdutje lekker de bossen in gegaan en daar hebben we tijdens het spelen super veel leuke foto's van zoontje gemaakt. Een oudere dame zag dat met plezier gebeuren en bood zelfs aan wat foto's van ons drietjes te maken. Lekkere spontane, niet geposeerde foto's! Nu is man voor ons aan het koken terwijl zoontje vanuit zijn kinderstoel assisteert (vooral voorproeven haha) Ik geniet!
Alle reacties Link kopieren
Zo ik had wel steeds meegelezen, maar niet zo veel tijd om te reageren. Nu even alles in het oude topic teruggelezen:)



@liefzoontje: wij hebben dus dezelfde NOD! leuk:) hopen dat we allebei positief testen, zijn we misschien ook wel tegelijk uitgerekend:)



Verlof in de zomer is inderdaad lekker, maar ik moet zeggen dat ik er vorige keer niet eens heel erg van heb kunnen genieten. Door het constante voeden enzo, zat ik met de baby toch vaak binnen (en we hebben geen tuin en wonen midden in de stad)



welkom mabelle!

@mabelle: ik heb ws wat gemist, maar wat bedoel je met ppd?



@elko: fijn dat je menstruatie gewoon gekomen is, succes in jullie eerste ronde! zin in?



@proudmama: klinkt heftig die stofwisselingsziekte. Echt knap dat jullie gewoon voor een tweede gaan en de zorg weer aandurven. Jullie zoontje boft met zulke ouders



@strandbal: hoge woord er al uit:)?



hier vriend nog wat gammel, maar gelukkig wel kunnen seksen;) dus hoop dat het ei benut is



Kamers: wij wonen nog al klein (echt klein, 50m2). zoon heeft nu wel een eigen kamer, maar we willen verhuizen voor de volgende komt. Niet eens vanwege het aantal kamers, maar vooral omdat we echt uit dit huis knallen met al onze spullen.



kinderwagen: de wagen die we hadden van marktplaats gaan we weer verkopen (we waren er niet zo tevreden over en we hebben er dus geen plek voor) en tzt kopen we weer een nieuwe. Kan ik dan nadenken over een duowagen of meerij-plankje. Denk dat laatste als ik kijk naar hoeveel ons kind nu zelf wil doen qua lopen en staan:)



1e verjaardag: vanwege ons kleine huis hebben we zoontje geen grote cadeaus gegeven voor z'n verjaardag. Een paar boekjes en een aantal houten auto's en treintjes enzo met blokken. En idd, hij vindt het 't leukste om met het inpakpapier te spelen en de dingen die geen speelgoed zijn, onderzetters enzo.



tabel: 29jr, vriend 33jr, zoontje van net 1jaar, NOD 22mei, 1e ronde



ik hoop dat ik het nog een beetje kan bijhouden, het topic begint zich goed te vullen!
Brianne85: dat hoop ik ook voor ons.... zou wel super leuk zijn... Ik zou dan omstreeks mijn verjaardag: 04 febr uitgerekend zijn..

Maar om de maand erna een positieve test te hebben zou ook leuk zijn.. Stiekem al aan het fantaseren dat ik dan mijn man zou kunnen verrassen met een positieve test op vaderdag :-) ..

Ben al meer aan het wegdromen, zo heb ik al bedacht dat als ik zwanger ben en we willen het tegen de familie gaan zeggen, ik mijn zoontje een shirt aandoe met ``ik word grote broer`` en hem dan afzet bij mijn schoonmoeder, met zijn jas nog aan... Als ik dan weg ben, ziet ze dat opeens... ... heerlijk die voorpret al...



Strandbal: heerlijk zulke verhalen... Echt genieten he met het gezin!! Bij ons zijn de zondagen altijd zooooo gezellig... ze zijn me echt heilig.. de andere zes dagen werkt mijn man namelijk..
Alle reacties Link kopieren
Mooi tabel proud mama!



Ik had verlof in de zomer maar zat al vanaf feb thuis met heftige bekkeninstabiliteit, ven van feb tot okt thuiz geweest. S is geboren met 35 graden was zo warm. Ze lag in een romper veel buiten in de tuin gevoed (lekker plakkken) maar zou het zo weer willen hoor zomerkindje!



@brianne echt een klein huis! Hopelijk hebben jullie snel wat anders! Iets meer ruimte voor al je spulletjes en misschien een balkon of tuin!



@liefzoontje ik fantaseer ook over het vertellen haha wil zowizo een t shirt, en mijn vriendinnen ga ik (als het allemaal gaat zoals ik hoop) uitnodigen voor de 9 maandenbeurs. Gaan elk jaar naar de huishoudbeurs, dus hoop dat ze dan de hint snappen





Wij rustige moederdag gehad. Ontbijtje en mooie tekening, vanmiddag bij schoonouders geweest. Vanavond de kast opgeruimd 5 vuilniszakken met kleding weg. Heerlijk. Man is begon met de toekomstige babykamer opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Mooie tabel zo! En ik ben ook pro kleurtjes.



@ vertellen: daar heb ik echt nog niet over na gedacht! Eerst maar eens zien zwanger te raken haha.



@ brianne: ja ik heb er nu wel zin in! Vind het ook wel heel erg spannend, net zo spannend als de vorige keer.

Ik snap dat je uitpuilt met zo'n kleine woning en dus niet voor een toettoet garage inclusief bijbehoren kiest als cadeau! Hebben jullie nu een koophuis? En wil je in deze stad blijven wonen?



@ moederdag: dochter had een cadeau geknutseld. Verder niet echt gevierd ofzo. Ik haat kruimels in bed dus mn ontbijt had ik gewoon beneden. Ik vind het een leuk extraatje, maar snap de hele bombarie eromheen nooit zo. Dan zie je zo'n blokkerfolder waar dan "speciaal voor moeder" staat bij kruimeldieven en nep riviera maison meuk. Dus ik was blij met mn knutsel en verder hebben we een relaxte weekenddag gehad

Schoonzus is hoogzwanger en aan het verhuizen dus zijn daar vanmiddag nog gaan helpen terwijl mijn schoonmoeder oppaste.
Alle reacties Link kopieren
@strandbal leuk he foto's, je kunt er niet genoeg hebben! Ik ben een groot fan van spontane, ongedwongen foto's, lief van die mevrouw!



@brianne hopelijk vinden jullie snel iets naar jullie zin. Ook al maakt klein of groot wonen niet veel verschil als het gaat om geluk maar een tuintje of balkon is heerlijk! Voor de kleine (en straks kleintjes ;) )



@liefzoontje herkenbaar! Ik ben ook al zo lang aan het dromen over hoe we het een volgende keer zullen vertellen. Zijn er alleen nog niet over uit haha. Maar wel leuk om over de reacties te fantaseren. Ben ook heel benieuwd hoe de reacties zijn aangezien het dan de tweede is en iedereen wel door heeft dat we meerdere kinderen zouden willen. We zullen het zien als het zover is ;)



@mamavansa bekkeninstabiliteit lijkt me echt vreselijk. Pfff!

Ik vond het ook erg fijn, hele zomervakantie verlof! Echt genoten. De feestdagen in dec vrij lijkt me dan ook wel weer bijzonder, lekker knus..

Ach, genieten doen we toch wel!



Ik heb vanochtend ook ontbijt op bed gekregen, een knutselwerkje van mn dochter en een bos rode rozen en pioenrozen, prachtig. Lekker geluncht in het bos, stukje gefietst en 's avonds voor mijn moeder gekookt. Heerlijk dagje zo

Doen we trouwens wel vaker hoor haha, vind t niet echt nodig om ineens heel anders te gaan doen omdat t moederdag is.



En morgen weer werken

Vind mn werk erg leuk hoor maar denk ook regelmatig: waarom doe ik dit als ik thuis kan genieten van mn kind?! Haha..

Ik ben toch niet de enigste hierin hoop ik
Alle reacties Link kopieren
Nee! Ik vind mijn werk echt heel leuk hoor. Maar op de dagen dat mijn man thuis is met dochter dan baal ik enorm dat ik weg moet en wil ik het liefst thuis zijn om lekker bij hun te zijn. Op de kdv- en oma-dagen heb ik dat een stuk minder
Alle reacties Link kopieren
@moedertje klinkt als een heerlijke dag!

Ja die bekkeninstabiliteit was echt niet leuk. Man moest me elke dag uit bed helpen, 3x pw therapie tot na een jaar na de bevalling last van gehad. Hoop dat het me deze keer bespaard wordt,, ik hoop dat afvallen daarbij helpt!

@werk ik ben nog vrij tot donderdag, maar heb het ook hoor dat ik liever thuis zou blijven en dan idd op de dagen dat man en s thuis zijn.
@brianne: jep net gesprek gehad met man. Hij leek een beetje overvallen door mijn switch of plans.... had wel door dat ik kriebels heb, maar zag het meer als voorpret voor na de zomer. Daar doelde hij ook op met zijn dubbelzinnige opmerkingen, zo gaf hij aan.



Nadat wij dat plan opgesteld hadden (wat klinkt dat stom en zakelijk haha) heeft hij het onderwerp "baby" geparkeerd voor na de zomer. Hij moet even aan het idee wennen dat ik er eerder voor zou willen gaan, dacht dat ik ook echt pas in sept. wilde ivm bruiloft nicht e.d . Dus nu afgesproken dat hij weet dat ik zo ver ben, maar er ook nog achter sta als het september wordt. Anderzijds geeft hij het aan als hij eerder zo ver is. Ik heb hem dus aan het denken gezet. Een "ja schat we gaan er nu voor!" had ik natuurlijk leuker gevonden, maar toch heb ik mijn doel wel bereikt geloof ik. Het knaagt nu niet meer aan mij, alle kaarten liggen open op tafel
Alle reacties Link kopieren
Haai

@strandbal: fijn dat alles nu weer opgehelderd is. Man moet misschien nog even wennen dat jij nu wil. Spannend hoor.! Leuk die fotoshoot hihihi. Ja zo kan het ook. En dat zijn de mooiste foto's. Heerlijk spontaan. Vorig jaar met moederdag aan oma's een vergroting gegeven. En dit jaar ook. Ze vinden het prachtig. Gewoon leuke kleren aan en in de speelhoek en op haar loopfietsje. De oma's mochten uit twee kiezen maar konden dus niet kiezen haha.



@Brianne: PPD oftewel PostPartumDepressie. Makkelijk gezegt postnatale depressie. Niet mals maar gelukkig voel ik me nu weer de oude. Heerlijk dat ik dat nu zo kan zeggen! Soms een dipje. En vooral angst voor een herhaling bij een volgend kindje. Gelukkig kan ik om de week op gesprek bij mijn psycholoog en gaat die mij begeleiden tijdens en na zwangerschap.

O ja jullie wonen heerlijk knus lees ik! Ik snap wel dat je wat meer ruimte wilt. Ben je al naar een andere woning aan het rondkijken?



@Proudmama: heftig hoor de ziekte van jullie zoontje. Wat een bikkels zijn jullie. Lijkt mij echt niet makkelijk om je zoontje ziek te zien. Knap hoor. FIjn dat het nu goed gaat met hem!



@mamavansa: au dat doet zeer. Bekkeninstabiliteit. Ik heb bekkenklachten en gekneusde stuit. Loop ook bij fysio. Maar bekkeninstabiliteit lijkt me echt helemaal een ramp. Hopelijk blijft het je de volgende keer bespaard.



@Vertellen: ja hier ook volop fantaseren hoe wij het gaan vertellen! Gezinnen vrij snel. Rond 8 weken. Zodat zij ook kunnen ondersteunen als het niet helemaal lekker gaat. Is voor ons wel nodig dat netwerk ons bijstaat. Maar ook gewoon omdat je echt niet stil kan houden haha. Ik denk dat dochter een heel mooi tshirt aankrijgt.

En de rest gewoon rond 12 weken.
Alle reacties Link kopieren
@strandbal fijn dat jullie het besproken hebben en er nu meer duidelijkheid is!



Heb net een afspraak gemaakt voor mijn spiraal 27 mei gaat hij eruit, zou precies in mijn menstruatie vallen dus dan zou het de maand erop al raak kunnen zijn! Heel spannend dat het nu zo snel dichterbij komt!
Zo, kleine vent ligt in bed dus ik kan mooi even bijlezen. Wat word er veel geschreven! Gezellig!

@eerste verjaardag: zo'n keukentje is toch hartstikke leuk! Je kan het maar vast hebben Zoon heeft voor zijn eerste verjaardag Duplo gekregen, en boekjes, en we hadden zo'n emmer van Fisher Price met vormpjes. Uiteindelijk speelde hij er pas veel later mee hoor, maar de leeftijd is wat lastig vind ik. Te klein voor de grote dingen (veel 3+ speelgoed) of ze zijn er alweer te groot voor. Die echte babydingetjes zeg maar. Nu met zijn tweede verjaardag heeft hij een Puky loopfiets gekregen, en zo'n schelpzandbak voor de tuin.

@mamavansa wat spannend! Spiraal eruit! Jij had er eentje zonder hormonen he? Dus dan hoef je niet te wachten tot je cyclus, toch? Spannend joh!

@mabelle, wat heftig een PPD.... en wat knap dat je het weer aandurft. Lijkt mij dat die beslissing ook niet makkelijk is geweest of wel? Het is wel heel belangrijk denk ik om in contact te blijven met de psycholoog. Maar dat schrijf je ook zie ik. Ik heb na de geboorte lang nodig gehad tot ik weer mezelf was, was geen PPD maar ik dacht soms wel dat het het was. Uiteindelijk heeft dat tot een burn-out in november geleid. Inmiddels ben ik weer vrolijk en kan ik mijn geduld weer bewaren, maar ik kan je zeggen dat ik een onuitstaanbaar ongezellig mens was. Vreselijk zeg, ik dacht ook dat iedereen beter af zou zijn zonder mij. Wilde m'n koffers pakken om de boel te verlaten. Maar nu: echt niet! Ben super gelukkig met mijn mannen en ik heb een fijne psycholoog waarmee ik vooruitgang boek.

@brianne gelukkig heeft een kindje de eerste tijd nog niet veel ruimte nodig Zijn jullie wel op zoek naar iets anders? Bij ons is er qua slaapkamers ook niet veel ruimte, en we zijn bezig de zolder op te knappen. Valt nog niet mee, er is een lekkage geweest voordat wij hier woonden en de vorige bewoner "wist het niet".... Dus nou zitten wij met rot hout in de knieschotten, dat moet dus vervangen worden. Verkoop de boot wel, dan kunnen we dat wel betalen

@strandbal wat leuk van die spontane foto's! Daar hou ik het meest van, ik vind poseren zo vreselijk! Lekker zo'n zondag...



Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden wat betreft de ziekte van onze zoon. Gelukkig kan hij er heel oud mee worden, en is het alleen opletten geblazen als hij ziek is en dus niet eet. Ook moet hij zijn hele leven jaarlijks op controle in het ziekenhuis. Maar buiten dat doet hij het perfect! Vanmorgen hadden we de 2 jaar controle bij het consultatiebureau, en hij groeit als een malle (lang maar wel dun) en hij loopt flink voor in de taal en motoriek. Dus ik zat daar te gloeien van geluk!

Vruchtbare periode is goed besteed, hahaha dus ik ben heel benieuwd naar mijn NOD. We zijn volgende week een midweekje op vakantie, dus ik word dan óf ongesteld, óf niet! Spannend!!
Alle reacties Link kopieren
@proudmama ik heb de mirena dat is wel met hormonen geloof ik , heb nu 2 maanden een cyclus van 28 dagen dus we zien wel hoe het loopt.

Jij ook een heftige periode gehad lees ik!
Netjes die cyclus! Ik heb nu ook ongeveer 28 dagen.

Die heftige tijd is gelukkig voorbij, viel samen met heel veel werk- en privégerelateerde stress. Nou ja, het één (werk) leidde tot het andere.

Over een paar maanden ben ik werkloos, ook niet ideaal, maar het geeft me wel heel veel rust



Even voor allemaal: ik heb nu kleurtjes in de tabel gemaakt. Kan je het niet lezen op je mobiel, laat het dan even weten dan pas ik het aan 😊
@ strandbal, mijn ervaring is dat mannen vaak even nodig hebben om jou gesprek binnen te laten komen, voordat ze hun beslissing bijstellen.. althans dat is bij mijn man wel zo :-) ... waarschijnlijk gaat hij nog wel overstag om er eerder voor te gaan



MamavanSa: spannend, die datum is al in zicht...



Ik zit ergens mee.... misschien een beetje mutserig.. Maar ik heb een kleine kans dat ik zwanger ben want geklust tijdens de eisprong.. (eisprong nog maar 3 dagen geleden hoor :-) ) ... maar nou heb ik gesnoept van cakebeslag en was vergeten dat er rauw ei in kan zitten.. zou het al schadelijk kunnen zijn??
Alle reacties Link kopieren
@liefzoontje een klein beetje zou toch niet uitmaken lijkt me?! Spannend hoor ben zo benieuwd
@ mamavansa, nee denk het ook niet.. ben nogal tobberig wat dat betreft, omdat ik een miskraam heb gehad... De kans dat het trouwens gelijk raak is is natuurlijk ook niet erg groot .... maar alles is mogelijk weet ik uit ervaring (ik heb een positieve test gehad, 2 weken nadat ik mijn spiraal had laten verwijderen)
Alle reacties Link kopieren
Even snel een reactie. Lees vanavond de rest



@liefzoontje lijkt me niet hoor. Dan heb ik ook met mijn stomme hoofd een fout gemaakt. Morgen NOD en gisteren carpaccio op.... Echt gewoon niet bij stilgestaan, en ik eet sinds we begonnen zijn voor een tweede niks wat schadelijk zou kunnen zijn als je zwanger bent. Lag al te slapen en schrok er gewoon wakker van! Nouja.. Ik maak me er maar niet teveel zorgen om hoor. Maar ik begrijp je gevoel dus
Nee zoiets doe je inderdaad niet express! In ieder geval goed dat we erop letten.

Ik verwacht dat het ook minder uitmaakt als het vruchtje zoooo klein is, omdat het nog geen bloedcontact met de moeder heeft.. (of hoe je dat ook noemt) .

Wij gaan aankomend weekend een weekend weg met vrienden en ookal weet ik niet of ik zwanger ben, ik durf echt geen druppel alcohol te drinken...

Maar morgen NOD zeg je, wat ontzettend spannend...

Zo leuk dat je hier zo met iedereen mee kan duimen..

Elke keer als 1 van jullie een NOD zou hebben, voel ik ook gelijk die spanning
Ik ben het trouwens niet gewend (ben verwend geweest door direct zwanger te zijn), maar het lijkt me echt zenuwslopend als het maanden zou duren merk ik nu... ik denk er nu al dagelijks aan en als je dan een negatieve test hebt, dan moet je weer wachten op de volgende kans... dat lijkt me na een jaar of langer echt pittig zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven