Zwanger worden in 2016 na miskraam/miskramen

24-02-2016 21:51 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe lezers zijn van harte welkom om mee te schrijven!

Waar blijf je nou, kleine pruts?

NaamLeeftijdenKindjeNODMiskramenBijzonderheden
Bloempje30030/-1e?5 miskramen
Bjorg32/341e1 augustus4 miskramenAPS
xEefje91x26/261e?jun 2016, feb 2017
tara8235/351e11 julijun 2016***
Vanessakusje198730/431e?dec 2015 (18wk), okt 2016 (13wk)
Marijeens2530/371e16 augustusjul 2016, mrt 2017
mssfiddler29/291e? mei 2016, okt 2016
Dorien_8532/331e?aug 2016, feb 2017, mrt 2017
flipje229/411e?jun 2016 (18wk), dec 2016 (12wk), juli 2017

2016
NaamLeeftijdenKindjeNODMiskramenPositieve test
jmzwolle29/361ezwangerjun 2015, okt 201526 februari
hallohann*8828/302ezwangerdec 201511 maart
Goudlokje01327/321ezwangerjan 2015, mei 2015, nov 20152 mei
Moonmonkey29/321ezwangerdec 20158 mei
Tummietummie27/301ezwangernov 2015, feb 2016**14 mei
zus198729/301ezwangeraug 2014, feb 201623 mei
phlox3924/282ezwangerjan 2016, apr 20169 juli
KimJ2525/251ezwangerjan 201618 juli
assepoester8431/342ezwangerjun 201628 september
Lize8432/351ezwangerdec 20158 oktober
appelstroop_8827/291ezwangermrt 2016, jun 2016 jul 2016, aug 201616 oktober
Pietje8432/322ezwangeraug 20167 november
ICRD080639/362ezwangerapr 2016, okt 201621 november

2017
NaamLeeftijdenKindjeNODMiskramenPositieve test
SaskiaViva22/301ezwangerapr 201628 januari
Baggal34/-1ezwangerjul 2016, okt 20164 februari
bloempje300 wijzigde dit bericht op 21-07-2017 07:16
61.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me eigenlijk heel goed, nergens last van, geen napijn of wat dan ook. Gewoon een menstruatie eigenlijk en daar heb ik anders ook nooit last van en nou dus ook niet, hopelijk blijft dat zo.



Mooi dat het bloeden eindelijk gestopt is bloempje. Wat leuk die beurs, kan me wel voorstellen dat het af en toe even moeilijk is, maar je hebt vast lieve vriendinnen die je afleiding geven en steunen waar mogelijk is.

En die uitgerekende datum vandaag, pff lijkt me best moeilijk om dat van je af te zetten.

Veel plezier vandaag, maak er een gezellige dag van.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het goed gaat en er geen bloeding meer is , ik duim voor je dat het zo blijft!

Ik ben gister ook naar de 9 maanden beurs geweest, ging opzich wel goed.

Was ook wel confronterend, maar hier had ik me al op ingesteld.

Succes!
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Ohja, tabel!

Man, 29, ik 27

1e kindje

NOD: 17 maart

-Miskraam Februari '14

-Miskraam Augustus '14

-Miskraam Januari '15

-Bbz Mei '15
Alle reacties Link kopieren
Zo de beurs overleefd, vond het best leuk! Ook de huishoudbeurs lekker afgestruind.



Net wel weer wat oud bloed gespot...dus nog niet helemaal over helaas.
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,



Wat een herkenning in wat jullie allemaal schrijven. Ik wil graag meeschrijven, al is mijn verhaal iets anders. Vorig jaar in juni en oktober miskramen rond de 6 a 7 weken gehad. Vandaag voor het eerst weer een licht positieve test gehad en zo onzeker. Het gekke is dat ik er van uit ga dat het toch wel mis gaat....



Ze hebben bij mij geen redenen kunnen vinden voor de miskramen, maar in mijn familie zijn er wel schildklier ziektes. Hebben jullie onderzocht waardoor het mis is gegaan? Herkennen jullie het wantrouwen in je eigen lichaam?
Carpe diem!
Alle reacties Link kopieren
Welkom jm. Allereerst gefeliciteerd! Ik kan mij voorstellen dat het allemaal heel erg spannend is en dat het moeilijk is om vertrouwen te hebben. Ben je vooral pessimistisch of meer angstig over deze zwangerschap? Ik hoop dat het drie maal scheepsrecht is! Genoeg verhalen hier op het forum gelezen dat het wel goed gaat. Ik hoop ook bij jou!



Kwamen jouw miskramen vanzelf op gang destijds?



Zal ik je opnemen in de tabel?
Alle reacties Link kopieren
De eerste niet. Wel 3 weken heftig bloedverlies gehad, waren bang voor bbz. Konden geen vrucht vinden. Uiteindelijk bleek het heel hoog in de baarmoeder te zitten. Was een heftige periode. De tweede miskraam viel na de eerste in dat opzicht erg mee, maar de onzekerheid is nu groot. Ik wil graag mee in de tabel.



Leeftijd 29 en man 36. We gaan voor ons eerste kindje.
Carpe diem!
Alle reacties Link kopieren
Ik zal je toe voegen. Wat is je uitgerekende datum denk je?



Jeetje hoe kan het zijn dat ze dat niet zagen!? Wat een narigheid allemaal meis.



Hoe voel je je nu over deze zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er vanuit dat het mis gaat. Soort zelfbescherming. Hoe gaat het nu met jou Bloempje300?
Carpe diem!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je gevoel, JM. Ervan uit gaan dat het toch misgaat dan doet het niet zo'n pijn straks.



Heb je zelf je schildklier ook laten prikken? Die van mij is ligt vertraagd. De huisarts wil daar niks mee maar de fertiliteitsarts zegt dat het best een rol heeft kunnen spelen in de miskramen.
Alle reacties Link kopieren
Jm ik snap je, maar 75 procent dar het wel gewoon goed gaat nu he. Zit je wel in een rustige, blije flow, ook gewoon in je dagelijks leven, of ben je erg gespannen?



Hier gister en vandaag weer bloedverlies, nu wel oud. Ik hoop dat het nou eindelijk eens stopt.



Gisteravond zag ik een aflevering van een serie waarin wat verdrietige gebeurde en toen raakte ik in een huilbui die overging in heel veel verdriet over mn miskraam, waar ik niet goed meer uitkwam. Gelukkig heeft mn man mij heel lief getroost. Merk dat het mij toch nog meer doet, dan ik dacht...



Dm wat houdt de Pgd intake in?
Alle reacties Link kopieren
Bloempje, embryoselectie. Ze gaan dan kijken wat ze nodig hebben om de test daarvoor te kunnen ontwikkelen.
Sterkte allemaal meiden!



Ik zou ook graag met jullie meeschrijven, ik heb 1.5 week geleden een miskraam gehad met 8 weken. Ik hoop snel weer zwanger te worden, maar ben ook erg onzeker of het wel weer lukt en dan wel mag blijven. Ik ben 'al' 31, waar ik me dan ook wel weer zorgen over kan maken. Wij gaan voor ons eerste kindje.



Gefeliciteerd Jm. Snap je gevoel van zelfbescherming heel goed, maar grote kans dat het dit keer wel goed gaat en dat hoop ik voor je!



Moeilijk bloempje, ik herken het wisselende gevoel tussen hoop en boosheid en onzekerheid.

Fijn dat je steun hebt aan je man. Dat is belangrijk.



Heftig dm, van jouw miskramen!



Kim, enerzijds teleurstellend dat je ongesteld geworden bent, maar alles doet het gelukkig en hoop voor je dat het snel weer raak is.



Nijntje, heftig dat je net een curettage achter de rug hebt. Gelukkig dat het is meegevallen, dat je je goed voelt en je klinkt positief richting de toekomst.



Voor de tabel als ik mee mag schrijven:

ik ben 31, vriend 32

eerste kindje

miskraam in februari 2016

nod weet ik niet, ik had een hele onregelmatige cyclus na het stoppen met de pil (hoop dat ie nu weer wel regelmatig wordt)
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk mag je mee schrijven azucena voel je welkom

Spannend dus hoe je cyclus nu zal zijn.

Hoelang zijn jullie bezig?
Carpe diem
Dank je Kim! Ik ben eind juli 2015 met de pil gestopt. Toen werd ik 4 maanden niet ongesteld..daarna ben ik niet meer ongesteld geweest en bleek ik zwanger. Heel spannend inderdaad hoe mijn cyclus nu zal zijn. Toen ik nog niet aan de pil was had ik een cyclus van 5 weken (als ik het me goed herinner, dat is toch echt al heel lang geleden).
Alle reacties Link kopieren
Azucena; heb vertrouwen in dat je weer zwanger wordt. Mijn gyn zei: dit is ook een teken dat je wel zwanger kan worden. En 31 is echt nog jong hoor, Je hebt als het goed is nog heel veel vruchtbare jaren. Heb je de miskraam een beetje een plek kunnen geven?
Carpe diem!
Zo kan ik het ook wel zien nu: gelukkig weet ik nu dat ik zwanger kan worden. Ik heb de afgelopen 1.5 week veel met mijn vriend en ook met vriendinnen gepraat en doe het rustig aan. Dat helpt en het lukt me goed de miskraam een plek te geven.
Alle reacties Link kopieren
@Bloempje, knuffel voor jouw, een huilbui op zn tijd mag best hoor, lucht vaak ook wel even op, dan denk je soms, ach het gaat wel goed, ik ben er overheen en dan komt toch dat verdrietige gevoel weer omhoog, heeft even zn tijd nodig, komt goed. Positief blijven denken. En gelukkig heb je een lieve man.



@Azu, welkom, tja dat gevoel herken ik ook wel, maar positief blijven denken, en 31 is toch ook nog jong?



Hier is alles goed, nergens last van, en bloeden is ook zo goed als over, ben echt heel blij dat alles zo goed verlopen is. Alleen jammer dat ik nou moet wachten tot de volgende menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag met jullie meepraten. Afgelopen vrijdag helaas bij de termijnecho gehoord dat het hartje niet meer klopte. Zou nu 10 weken zijn ongeveer en is waarschijnlijk al bij 7 weken gestopt met kloppen. Een missed abortion dus. Zo onwerkelijk en oneerlijk. Ik voel me nog steeds zwanger. Ben aan het wachten tot het misschien toch op gang komt. Nu we ook psychisch weten dat het niet goed is, gebeurd dat soms. En anders vandaag of morgen naar ziekenhuis. Weet niet goed wat ik allemaal voel..
Alle reacties Link kopieren
Heftig Wowp, veel sterkte. Vast een heel dubbel gevoel. Alsof je lichaam je voor de gek houdt. Ik hoop dat het snel op natuurlijke wijze op gang komt.



Hier helaas weer geen goed nieuws. Vanochtend weer licht bloedverlies, dus maar weer een afspraak bij de huisarts gemaakt. Ik hoop doorverwezen te kunnen worden naar de miskramenpoli. Ik geloof niet in 3x pech bij deze klachten. :(
Carpe diem!
Heftig Woep, wat een schok op een moment wat een mooie echo had moeten zijn. Veel sterkte!



Oh neeeeee Jm!! Kon/kun je snel terecht bij de huisarts?
Kan het nog bij lichtbloedverlies blijven? (En dat het misschien toch goed is..) Echt heel naar zeg :((
Alle reacties Link kopieren
Ja, balen! Die kans is er... maar daar gaan we niet meer van uit. Ook de huisarts verwacht dat dit weer een miskraam is. Ik ben nu wel doorgestuurd naar het umc voor verder onderzoek.



Ik voel me verder oké. Het is herkenbaar en daardoor minder eng denk ik. Ik ben blij dat ik doorverwezen ben en hoop daar maar weer het beste van.



Hoe gaat het met de rest?
Carpe diem!
Alle reacties Link kopieren
Jm wat lees ik nou, o nee, wat een slecht nieuws. Heeft het bloeden doorgezet? Je bent nu vier weken toch? Vind het zo naar voor je...



Welkom nieuwe dames!

Azu wat verdrietig, ik vind 31 ook nog jong hoor! Hopelijk raak je weer vlot zwanger.



Woep een dikke knuf voor jou. Het is extra naar als het ook nog eens niet zelf op gang komt. Was bij mij ook niet het geval. Weet je al of je gaat voor medicatie of curretage?

Wat zijn je gegevens voor de tabel?
Alle reacties Link kopieren
Nijntje hoe gaat het nu met jou?



Hier nog steeds oud bloedverlies. Inmiddels op dag 30 na miskraam, hoop dat het snel stopt, want ben er nu echt wel een beetje klaar mee. Ik wil weer een ei en toeleven naar een NOD!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven