Zwanger worden in 2016 na miskraam/miskramen

24-02-2016 21:51 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe lezers zijn van harte welkom om mee te schrijven!

Waar blijf je nou, kleine pruts?

NaamLeeftijdenKindjeNODMiskramenBijzonderheden
Bloempje30030/-1e?5 miskramen
Bjorg32/341e1 augustus4 miskramenAPS
xEefje91x26/261e?jun 2016, feb 2017
tara8235/351e11 julijun 2016***
Vanessakusje198730/431e?dec 2015 (18wk), okt 2016 (13wk)
Marijeens2530/371e16 augustusjul 2016, mrt 2017
mssfiddler29/291e? mei 2016, okt 2016
Dorien_8532/331e?aug 2016, feb 2017, mrt 2017
flipje229/411e?jun 2016 (18wk), dec 2016 (12wk), juli 2017

2016
NaamLeeftijdenKindjeNODMiskramenPositieve test
jmzwolle29/361ezwangerjun 2015, okt 201526 februari
hallohann*8828/302ezwangerdec 201511 maart
Goudlokje01327/321ezwangerjan 2015, mei 2015, nov 20152 mei
Moonmonkey29/321ezwangerdec 20158 mei
Tummietummie27/301ezwangernov 2015, feb 2016**14 mei
zus198729/301ezwangeraug 2014, feb 201623 mei
phlox3924/282ezwangerjan 2016, apr 20169 juli
KimJ2525/251ezwangerjan 201618 juli
assepoester8431/342ezwangerjun 201628 september
Lize8432/351ezwangerdec 20158 oktober
appelstroop_8827/291ezwangermrt 2016, jun 2016 jul 2016, aug 201616 oktober
Pietje8432/322ezwangeraug 20167 november
ICRD080639/362ezwangerapr 2016, okt 201621 november

2017
NaamLeeftijdenKindjeNODMiskramenPositieve test
SaskiaViva22/301ezwangerapr 201628 januari
Baggal34/-1ezwangerjul 2016, okt 20164 februari
bloempje300 wijzigde dit bericht op 21-07-2017 07:16
61.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bjorg, is je eerstvolgende afspraak nu volgende week weer? En dan maar afwachten tot die tijd?quote:Baggal schreef op 23 februari 2017 @ 15:48:



Nella: heb je er iets meer vertrouwen in?



Nee helemaal niet. En vriend ook niet echt. We maken er maar een beetje grapjes over. Oudste zoon zegt steeds: "Je bent weer zwanger hè mama?!" Maar ik ontken maar. Heb ook nog steeds de gynaecoloog niet durven bellen.



En met jou Baggal? Is het vertrouwen en de blijdschap er nu echt? Het ziet er nu wel echt goed uit toch?
Fijn dat het geen mola is Bjorg, maar nou zit je dus nog een week in onzekerheid! En in een stap van mmm naar bijzonder medisch geval daar wordt je ook niet blij van natuurlijk. Ik vind het wel bizar dat ze je nog een week laten lopen!
quote:Bjorg schreef op 23 februari 2017 @ 15:56:

Klonk alsof de ziekenhuis gyn nog hoop had volgende week ineens wel een embryo (met hartactiviteit) te vinden. In week 9 pas!?!?! Nouja, ze hebben er voor geleerd, toch?!

Maar ik ben wel super opgelucht ja, want op een mola zit ik écht niet te wachten. Dan kan je zomaar een jaar zwanger-worden-verbod krijgen. Ik heb dat bij mijn eerste MA ook gehad. Ik heb iui gehad dus we wisten de precieze duur. Bij de echo met 7 weken was alleen een vruchtzak van rond de 5,5 week te zien, toen hebben ze me ook weer voor een week naar huis gestuurd omdat ze niet het risico wilen lopen dat ik minder ver zwanger was en ze een gezond kindje weg gingen halen.
Alle reacties Link kopieren
Ah nee, wat rot lieve Bjorg! "gelukkig" geen mola-zwangerschap, maar wel rot dat het Hcg blijft stijgen. ..

Dikke Voor jou!!! Sterkte met wederom afwachten...
Alle reacties Link kopieren
Bjorg wat ontzettend rot voor je. Sterkte met het wachten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Bloem, heel veel sterkte vandaag in Gent!
Alle reacties Link kopieren
Bjorg, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Aan de ene kant goed nieuws van dniet Mola maar aan de andere kant heb je gewoon echt een k u t echo gehad. Ik begrijp dat het een zware week gaat worden. Sterkte.

Geen bloeding of iets meer gehad?



Bloem ik denk aan je!



Tara en Mssfiddler hoe staat het er bij jullie voor?



Hier komen de vruchtbare dagen er weer aan maar ben het moeten zo beu.. dat ik me afvraag of t ooit nog gaat lukken. Zal een lang proces worden, want als ik zeg nu krijgt ie m echt niet omhoog. Hij vroeg gister wel of ik op zn vruchtbaarst was maar durfde geen eens te vragen wat ie er mee bedoelde.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Bjorg: hoe voel je je? Ik denk aan je. Het lijkt me echt sterk dat je na 9 weken nog een kloppend hartje ziet. Maar het is om dezelfde reden die Mssfiddler noemt



Bloem: heel veel succes in Gent! Ik hoop dat dit het begin is en een eerste stap naar een blijvende/doorgaande zwangerschap!



Sterretje: hoe is het met jou?



Nella: er was een enorme ontlading bij het zien van het kloppende hartje. Schoot zo vol, dat mijn uitwendige echo overal en nergens zat omdat mijn buik zo bibberde. Ik ben er nog lang niet en ik hou er nog steeds rekening mee dat het mis kan gaan of dat er iets mis is met onze "sweet pea". Ik geniet ontzettend, maar de angst ondertoon is er nog steeds een van angst en soms twijfel. Dat zal wel even zo blijven, al zijn de vooruitzichten wel goed. Ergens ben ik te bang om vol te genieten en dan weer hard te vallen. Wanneer ga je de gyn bellen?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Vanessa: voor een man is het ook moeilijk om altijd maar te moeten presteren. Mijn man kon bij de 2e punctie niet eens presteren. Gelukkig komt 1-3 steeds dichtbij, maar jeetje het wordt wel tijd voor een beetje duidelijkheid!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Heel lief dat je dat zegt Baggal. Zo weet ik weer n beetje dat ik niet de enige ben.

En dat genieten gaat vast vanzelf groeien als alles goed blijft gaan.
Alle reacties Link kopieren
Vanessa, hier werkt het ook niet op commando hoor, dus je bent zeker niet de enige! Ik wens je toch een gezellig en knus weekend

Tara, hoe is het met je? Wanneer begin je weer met de Clomid?

Baggal, ik begrijp je terughoudendheid, héel erg goed zelfs. Neem het dag voor dag, stapje voor stapje. Maar er is hoop en het kan ook goed gaan



hier: voel ik me eigenlijk heel rustig. Ik denk ook echt niet dat er ineens een kloppend hartje opduikt, maar ik begrijp wel dat de artsen het zekere voor het onzekere willen nemen. Nu heeft m'n lichaam nog een week zelf de tijd om een beslissing te nemen en het op te ruimen.

Ik hoop dat ik weg kom met pillen (cytotec), want ben bang voor de bijwerkingen van een curretage, maar op dit moment overheerst de opluchting dat het geen mola is en dat we hopelijk over een week of 6 weer in de race zijn. En het voelt positief dat ik toch opnieuw weer zwanger was. Dat kan dus echt wel, nu nog zwanger blijven.
Bloem, succes vandaag in Gent, ik hoop dat ze iets voor jullie kunnen doen



Bjorg, ik vond die week toen echt heel zwaar. Trek je het een beetje



Vanessa, het lijkt me voor een man ook heel erg om altijd maar op het goede moment te moeten presteren. Wat wij vrouwen moeten doen is allemaal vrij plastisch, maar zij moeten zich op het juiste moment gaan opwinden. Gelukkig kan mijn man het redelijk goed, maar we hebben ook al eens een iui gehad met slecht zaad omdat het niet wilde.



Baggal, tuurlijk is het allemaal nog heel spannend. Je bent een stap verder maar voor je gevoel nog lang niet. Volgens mij doe je het heel goed



Hier, vanochtend toch maar een test gedaan. Ik maakte mezelf weer helemaal gek en er staat een druk weekend voor de deur, vandaag is een chilldagje op het werk dus vanochtend in een vlaag van verstandsverbijstering toch maar getest (in overleg met man). Maar helaas, negatief.

Man is wel wat verdrietig, maar ik voel eigenlijk vrij weinig. Het is jammer, maar aankomende weken geen stress m.b.t. een prille zwangerschap en dat vind ik ook wel lekker. We gaan wel gelijk door deze maand en verder tja... soms kan je ook niet precies zeggen waarom je wel verdrietig bent en nu kan ik niet zo goed zeggen waarom ik niet verdrietig ben.

Waarschijnlijk toch iets wat de medisch maatschappelijk werkster heeft bereikt denk ik
Crosspost Bjorg, fijn dat je er zo rustig onder bent. En dat je het positieve er van kunt zien.
Alle reacties Link kopieren
Die waarde die je nu hebt kan ook zijn met 6 wk dus wie weet Bjorg. Ik denk dat we je het allemaal gunnen! En wat knap dta je nog zo positief blijft.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Bjorg, wat verdrietig om te lezen dat het (hoogstwaarschijnlijk) niet goed zit. Het is inderdaad positief dat je weer zwanger was, maar des te stommer dat het weer niet een goede zwangerschap is. Ik lees dat steeds vaker op het internet, van die bijzondere zwangerschappen/miskramen waarbij gyns ook met de handen in het haar zitten en er niets van snappen. Ik wil je heel veel sterkte wensen aankomende dagen/weken en hoop dat het dan nu vanzelf komt of je het met pillen mag proberen. Cystes gaan inderdaad bijna altijd weer weg (ik heb/had er ook weer eentje zitten van 4,5 cm twee weken geleden). Je klinkt zo ontzettend krachtig, ik heb er echt bewondering voor! Hou je taai meis, dikke knuf!



Miss Fiddler wat een mega domper zeg. Hoeveel dpo zit je nu? Is er nog hoop?



Vanessa gelukkig voor jou over een kleine week het gesprek. Ben echt benieuwd wat daar uit gaat komen.



Ik ga zo rijden richting Belgie. Het is een paar uur dus we zijn er even zoet mee. Ik heb nog geen vruchtbaar slijm, normaal altijd wel op dag 11 en af en toe is mn slijm nog steeds beetje gekleurd (door oud bloed denk ik), dus daaraan merk ik dat mijn lijf nog niet goed op gang is. Mogelijk ook door de cyste die er mogelijk nog zit en die je cyclus in de war kan schoppen. Momenteel hoop ik dat ik pas over twee weken een eisprong krijg, zodat ik meteen met de voorgeschreven medicatie kan starten, dat zou top zijn. Maar ik heb nooit pas zo laat mijn ei, dus ik ga er niet vanuit.
Heel veel succes vandaag Bloem, ik denk aan je!



@ Bjorg. Wat ben je een sterke vrouw. Dat wachten is slopend. Ik denk ook aan jou.



@ Baggal: Heel logisch die voorzichtigheid. Dat gevoel is bij mij nog steeds niet helemaal weg maar al wel een stuk minder (na 20 weken pas ). Wat ik probeerde te denken is: Zou het mijn pijn verzachten wanneer het misgaat, als ik nu nog niet van dit kindje houd? Of als ik mezelf in elk geval voorhoud dat ik er geen band mee heb? En mijn antwoord was eigenlijk "nee". Ik bedacht me dat ik liever nu zou kunnen genieten van dat wat er nu wél is, dan aan die irrationele gedachte vast te houden dat je minder hard valt als je je van te voren maar alvast heel veel zorgen hebt gemaakt. Nu lukte me dit eigenlijk nauwelijks, maar ik gun het je ontzettend dat je wel af en toe een moment van geluk ervaart, en het vooral durft toe te laten.
Alle reacties Link kopieren
Hele dikke knuffel voor Bjorg



Bloem ik hoop zo op wat positiefs vanuit Gent.

missfidler finger crossed



hier midden in vruchtbare periode of alweer voorbij (durfte nog geen ovulatietesten te gebruiken deze maand) maar dagen zijn goed benut. Laten We van het beste uitgaan. Nu dus 2 weekjes op het wachtbankje



Iedereen een fijn weekend.
Bloem Veel succes vandaag. Ik hoop dat je weer een stapje verder bent gekomen.



Bjorg Ik hoop voor je dat je lichaam het gewoon zelf oplost en dat jullie snel weer door kunnen. Ik ben vandaag begonnen met de clomid. Nu 100 mg, dus ik ben benieuwd wat een dubbele dosis doet. Ik voel mij tot nu toe vooral een beetje afwezig, maar dat kan ook aan de saaie dag op mijn werk liggen. Gelukkig verder geen hoofdpijn ofzo.
Alle reacties Link kopieren
@ Bloempje : Ik hoop dat het vandaag allemaal wat is meegevallen in Gent! Hopelijk is de cyste ondertussen verdwenen of al een stuk kleiner geworden..



@ Bjorg : inderdaad fijn dat je er zo rustig onder bent.. Ik hoop voor jou dat een curettage niet nodig is.. daar was ik destijds ook 'blij' om dat m'n lichaam het vanzelf had opgelost.



@ Mssfiddler : Jammer van de negatieve test! Hopelijk heb je de volgende poging meer succes...



@ Tara : Wat jammer dat ook jij weer een ronde verder bent Ik hoop voor jou dat deze cyclus toch wat korter wordt dan de vorige en je niet te veel last hebt van de hogere dosis clomid.



@ Vanessa : Dat is allesbehalve leuk als 't dan op commando moet.. Voor jou is het ook bijna 1 maart met hopelijk ook wat meer duidelijkheid!



@ Baggal : Hier hou ik er ook nog steeds rekening mee dat 't mis kan gaan hoor, is denk ik toch een soort van zelfbescherming.. Ik was net zoals jij zo ontzettend blij met een kloppend hartje en een goede echo, maar toch.. was jouw echo nu al uitwendig? Ik had hem nog inwendig en ik durf te wedden dat zelfs die van komende maandag nog inwendig gaat zijn..



Hier gaat het wel redelijk, ik ben vandaag 11+3 en sinds enkele dagen ook een stuk minder misselijk! Is heel fijn maar dan begin ik weer te denken is dit niet redelijk vroeg, nog 3 dagen tot de volgende echo.. ik vind het heel spannend maar ben ook wel benieuwd. Ik schrijf ook mee in het topic uitgerekend begin september, las daarnet een bericht van iemand met een slechte 11-weken echo, de tranen rolden over m'n wangen... dan wordt je toch nogmaals met je beide voeten op de grond gezet hoe vaak het wel mis gaat...
Alle reacties Link kopieren
Bloem: hoop dat je een goede dag @ Gent hebt gehad.



Sterretje: succes op de wacht bank.



Eef: Dat soort dingen zijn ontzettend verdrietig. Wij hadden het ook bij het IVF topic dat het zelfs misging bij de bevalling - ben daar ook echt geraakt door geweest. Ik hoop dat je maandag een super mooie echo hebt!



Appelstroop: Ik herken heel veel in wat je zegt.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Helaas geen goed nieuws. Er zit een stuk restweefsel voor het uiteinde van mijn linker eileider en dat moet verwijderd worden. Ik moet dus opgenomen worden en dan wordt het onder narcose verwijderd. Het is dan geen curretage (Ze zuigen niet de boel leeg), maar ze halen voorzichtig met een apparaatje het weefsel weg. Ik had dit niet verwacht dus ik baal echt ontzettend. Ze gaan mij halverwege volgende week bellen om mij te vertellen wanneer ik opgenomen kan worden. Ik hoop heel erg dat het nog deze ronde is, want anders sta ik volgende ronde ook nog op pauze en daar heb ik zo geen zin in.



Gelukkig was er ook positief nieuws. Ik heb geen tussenschot en mijn baarmoeder heeft de juiste vorm. Mijn cyste was van 4,5 cm naar 2 cm gegaan en in mijn andere eierstok groeide een nieuw eitje van 1.4 cm, maargoed daar heb ik niets aan (behalve dan dat ik weet dat mijn lijf weer goed op gang is).



Eefje logisch dat dit soort nieuws je raakt, het komt dan zo dichtbij. Maar houd je vast aan het feit dat het meestal goed gaat en een foute echo met 11 weken echt weinig voorkomt. Dikke knuf!
Alle reacties Link kopieren
Wat een naar nieuws bloem ik duim voor je dat het snel mag gebeuren.

Wel fijn dat je andere eileider gewoon eitjes heeft, het werkt en dat Is ook heel fijn om te weten
Alle reacties Link kopieren
quote:KleinSterretje17 schreef op 25 februari 2017 @ 11:57:

Wat een naar nieuws bloem ik duim voor je dat het snel mag gebeuren.

Wel fijn dat je andere eileider gewoon eitjes heeft, het werkt en dat Is ook heel fijn om te weten Nou dat beide eierstokken eitjes hebben wist ik al door mn vier zwangerschappen en vele echo's, maar ik ben vooral blij dat mijn lijf het weer oppakt: een normale cyclus, ipv ellenlange cyclussen waar je ook wel eens over leest. Je cyclus kan ook van slag raken door restweefsel of een cyste, dus dat is gelukkig niet gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Bloem, is dat dan zo'n hysteroscopie? Dat zou ik namelijk moeten als ik de volgende maand weer vocht in de baarmoeder heb. Geen idee wat ik daarvan moet verwachten...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Wat heftig Bloem dat er toch iets weggehaald moet worden. Ik hoop dat alles voorspoedig gaat en dat je volgende ronde weer verder kunt met de eitjes die je wel hebt.



Maar begrijp ik het nu goed dat ze daar in Belgie achter zijn gekomen, en in Nederland niet onderzocht hebben?



Ik hoop met je mee dat het vlot zal gaan.



liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven