Zwanger worden juli 2016

25-07-2016 15:29 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden!



In de aanloop naar mijn eerste zwangerschap vond ik het heel fijn om hier ervaringen uit te wisselen met andere meiden die zwanger probeerden te worden. Inmiddels is de pil weer de deur uit en is mijn eerste menstruatie ook voorbij. Ik ga dus weer vol goede moed wachten op mijj volgende menstruatie (of ehhhhh eigenlijk liever niet dus). Zit er iemand in hetzelfde schuitje?



Liefs Lou
Alle reacties Link kopieren
Hier afgelopen donderdag mijn spiraaltje eruit. Voor ons ook de eerste.



Spannend! Ik schrijf mee.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,



Mag ik met jullie meeschrijven? Officieel moet ik nog 2 weken pil slikken en dan gaan wij ook beginnen. Het is voor ons de eerste. Erg spannend allemaal. Wel al netjes met foliumzuur begonnen. Leuk om ervaringen uit te wisselen!
Alle reacties Link kopieren
Spannend dames, succes! Ik schrijf niet mee hoor maar las dit nieuwe topic en wilde jullie even succes wensen. Ik was vorig jaar rond deze tijd ongeveer 7 maanden zwanger van de eerste en vond het een fantastische ervaring. Beetje heimwee naar die tijd, gaat allemaal veel te snel . Hoop dat het gauw raak is bij jullie!
Ik zou ook graag meeschrijven. Inmiddels een jaar geleden hebben wij besloten om ervoor te gaan maar het heeft nog niet zo mogen zijn. Wegens zeer lange en onregelmatige cyclussen een paar weken geleden besloten om de huisarts te bellen, welke mij heeft doorverwezen naar een gynaecoloog. Over twee weken hebben we daar weer een afspraak waarin meer duidelijk zal worden...
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk en spannend! Bij mij is het koperspiraaltje al een tijdje geleden weggehaald. Inmiddels zitten we in ronde 4.

Ik merk wel dat ik soms onzeker wordt van het wachten, maar dit zijn vlagen. Je hebt die keuze dan gemaakt en dan moet het ook gelijk he. We hebben alle tijd gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee. Sinds maart gestopt met de pil en sinds eind juni zijn we ervoor gegaan. 14 juli moest ik ongesteld worden maar nu al 13 dagen te laat. Zwangerschapstesten negatief. Nu maar even afwachten.



Ik ben trouwens 26 jaar en dit is voor ons ook de eerste
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,



Ik zou ook graag mee willen schrijven. We zijn halverwege de eerste ronde, dus nu afwachten. Wel al een jaar gestopt met de pil, dus mijn cyclus ken ik wel aardig. Het is ons eerste kindje:)

Ik ben 25 en mijn vriend 28.



@draakje. Wat vervelend dat het zo lang duurt, fijn dat je een verwijzing hebt gekregen voor de Gyn.
Ik zou ook graag meeschrijven. Afgelopen vrijdag de laatste pil geslikt en nu aan het wachten op mijn menstruatie. Ook begonnen met foliumzuur.



Ook voor ons de eerste!
Alle reacties Link kopieren
Wow nu al zoveel reacties! Leuk! Wachten duurt lang he... Vooral als het gaat om dingen waar je zelf geen invloed op hebt. Althans, bijna geen invloed . Ik ben zelf niet zo goed in loslaten hihi. Voor mij wordt het de tweede zwangerschap, maar ik ben gewoon weer ongeduldig hoor!! Ik moet wel zeggen dat ik minder let op allerlei "tekens" van mijn lichaam. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goedkomt. Dat is voor jullie (met een eerste zwangerschap) misschien spannender. Ik leef met jullie mee!!
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal,



6 juli me laatste pil geslikt, daarna ongesteld geworden na stoppen pil.

Nu wachten op me echte menstruatie. Ben benieuwd hoe mijn cycus gaat lopen na 15 jaar de pil te hebben geslikt. Heb er niet zoveel last van, af em toe wat steken bij me eierstokken verder niks
Alle reacties Link kopieren
Leuk! We zijn al met veel.

@draakje. Vervelend dat je al zolang bezig bent. Hopelijk geeft de doorverwijzing meer duidelijkheid



@thjs. Ik ben ook benieuwd hoe mijn cyclus zal zijn. In het verleden na 12 jaar pil slikken tijdelijk gestopt. Toen na 2 mnd weer regelmatig ongesteld. Daarna spiraal gehad en nu ruim 1 jaar weer de pil.



Hoe was dat bij jullie?



Ik ben trouwens 30
Alle reacties Link kopieren
Zo gaat zeker hard met de reacties.

Ik vind het soms ook maar moeilijk om los te laten, hoop er zo op (en anders m'n vriend wel:p) maar ja, als je hier op het forum leest is dat vaak niet het geval en zit het ook heel vaak tegen...

Ben wel blij dat ik al een jaar gestopt ben met de pil, duurde ruim 3 maanden voor ik weer ongesteld werd (na de laatste ontrekkingsbloeding).

Iemand handig met tabelletjes voor het overzicht? Anders probeer ik dat morgen even op de computer.
Alle reacties Link kopieren
Hai!



Ik heb me speciaal bij het Vivaforum aangemeld om ergens lekker te kunnen kletsen over zwanger worden, dus dit topic is me op het lijf geschreven.

Ik ben 31, mijn man 40 en we gaan voor ons eerste kindje. Begin juni laatste pil geslikt en laatste onttrekkingsbloeding. Ik heb PCOS en was dan ook blij verrast toen ik 5 juli al netjes ongesteld werd.



Ik had me, juist door de PCOS, van tevoren heel erg ingesteld op dat het lang gaat duren en misschien wel niet natuurlijk zal gaan, en me voorgenomen absoluut niet teveel met zwanger worden bezig te zijn, maar dat is inmiddels al ontzettend mislukt
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Het lijkt mij leuk om ook mee te schrijven. Ik ben 28 jaar en mijn vriend bijna 28, we gaan voor ons eerste kindje en zijn gestopt met de pil sinds mei. Ik heb 2 jaar lang de pil door geslikt ivm een eerdere trombose been. Ik gebruik nu ovulatie testen om mijn eisprong te herkennen. 2 weken geleden heb ik hem ook duidelijk gevoeld. Vandaag 'ongesteld' geworden, nog niet veel bloed verloren.

Ik hoop een beetje ervaringen uit te kunnen wisselen.
Woestijnvosje, ik heb dat nog nooit gedaan een tabel maken. Leuk voor het overzicht!



@pil: ik heb bijna nooit doorgeslikt. Alleen wanneer het net wat handiger uitkwam. Jaren geleden toen ik geen vriend had vond ik zonder anticonceptie fijner, want dan zit ik net wat beter in mijn vel. Toen had ik een regelmatige cyclus. Ik hoop nu nog steeds!
Het is denk ik voor iedereen lastig om er niet teveel mee bezig te zijn. We willen het tenslotte graag.



In mijn omgeving weten de meeste mensen ook dat we een kinderwens hebben en dan wordt er af en toe ook gevraagd of het al zover is... Daarom hebben we bewust nog aan bijna niemand niet verteld dat we nu naar de gyn gaan, juist om meer vragen te mijden. Ik hoop het op die manier een beetje los te kunnen laten en hier van me af te schrijven.



En natuurlijk hoop ik dat er veel goed nieuws berichten verschijnen in dit topic
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag mee, ik ben 26 en mijn vriend 29.

Voor ons is het ook het eerste kindje. Wij zijn gestopt met condooms, ben al bijna een jaar gestopt met de pil. Ik vind het echt heel erg spannend!

Deze ronde hebben we volgens mij mijn ovulatie gemist, moet nog wachten op mijn menstruatie (of als het meezit niet).

Wij gaan nog niet aan de ovulatietesten o.i.d., eerst maar even kijken wat er gaat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
@lou, ik heb je een pb gestuurd met de tabel. hopelijk doet hij het.



Bij ons weten alleen twee vriendinnen van mij het, vond het erg fijn om er over te praten met iemand anders dan mijn vriend. We willen al best lang kinderen maar door omstandigheden beginnen we nu 'pas'.



Ik ben erg benieuwd wanneer de eerste positieve testen hier voorbij komen:D
Alle reacties Link kopieren
Hier ook alleen aan een vriendin verteld! Anders zo vervelend om elke week de vraag "en...?" te krijgen.



Bij ons kan het een lange weg worden, doordat ik in het verleden ziek ben geweest en een groot aantal chemo's heb moeten ondergaan, wat niet bevorderlijk voor de vruchtbaarheid is.



Maar we gaan er gewoon voor! Proberen juist niet teveel druk erop te zetten omdat dit niet bevordelijk werkt, maar ik merk dat ik in m'n hoofd er toch wel veel mee bezig ben!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij weten best veel mensen dat we het proberen. Dat we een kindje willen is nooit geheim geweest, en we zijn niet zo lang geleden getrouwd, dus toen kwam er af en toe wel eens een vraag. Ik antwoord daar gewoon maar eerlijk op. Niet dat ik trouwens per se getrouwd wil zijn om moeder te worden, maar toen die bruiloft eenmaal gepland was, zag ik het niet zo zitten om zwanger te trouwen. Mijn hormonen gaan tijdens menstruaties altijd behoorlijk met me aan de haal, dus durfde niet echt te gokken dat ik me goed ga voelen als ik zwanger ben. En om nou je hele bruiloft kotsend boven de wc te hangen...



Ondanks dat ik al tig vrouwen om me heen heb met een kindje en de zwanger-worden-verhalen dus wel ken, had ik van tevoren echt niet kunnen inschatten hoe verschrikkelijk LANG die twee weken duren voor je ongesteld moet worden, haha.



Wanneer hebben jullie je eerstkomende testdag? Ik in principe komende dinsdag.
Alle reacties Link kopieren
@Amelie: dat klinkt heftig! Mag ik vragen wat je had? En hebben ze getest of je nog vruchtbaar bent?
Alle reacties Link kopieren
quote:SeRi84 schreef op 26 juli 2016 @ 11:38:

@Amelie: dat klinkt heftig! Mag ik vragen wat je had? En hebben ze getest of je nog vruchtbaar bent?



Ik heb leukemie en Hodgkin gehad. Wel laten testen en hoewel ik aardig wat minder "geschikte" eitjes dan de gemiddelde vrouw heb, is het zeker wel mogelijk op natuurlijke wijze zwanger te worden. Alleen met iets meer geduld. Waar ze bij andere vrouwen vaak aangeven te komen als het na 1 jaar niet gelukt is, zei ze bij ons het eerst 2 jaar aan te kijken.



Om dan meteen even in te haken op je andere bericht: Wij zouden ook volgend jaar in juni in Amerika (mijn thuisland) gaan trouwen, maar hebben nu besloten in het najaar in Nederland voor de wet te trouwen en wanneer we ons eerste kleintje hebben in Amerika de receptie etcetera te doen.



Voelde gezien de situatie toch niet fijn om er nu nog een jaar overheen te laten gaan puur voor het huwelijk.
Alle reacties Link kopieren
@SeRi dat wachten duurt inderdaad lang, en ik ben pas op dag 2 geloof ik:p



@ Amelie, heftig zeg.

Hoe ben je trouwens in Nederland terecht gekomen? Door je man, werk, studie of andere reden?



@ de rest: hoe lang zijn jullie al samen? en zijn jullie getrouwd?

Mijn vriend en ik zijn 10 jaar samen alweer en op papier zijn we nu een paar weken getrouwd. Het grote feest komt in september (dus met een beetje pech/geluk hang ik dan kotsend boven de wc:P)
Alle reacties Link kopieren
@ Amelie, wow heftig zeg! Maar fijn dat je nog wel gezonde eitjes hebt!



@ woestijnvosje, niet getrouwd & 3 jaar samen. Als je dan kotsend boven de WC hangt, is het om een goede reden



Bij mij weet 1 vriendin het, wil voorkomen dat mensen het inderdaad gaan vragen. De dag dat we besloten er voor te gaan, deden we een kop koffie bij mijn schoonouders. Die vertelden toen dat er s' ochtends een ooievaar boven hun huis rondjes aan het vliegen was. Ik veranderde in een tomaat geloof ik, nu maar hopen dat ze het nog niet door hebben. Oeps.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven