Zwanger worden lente 2017

22-04-2017 20:08 867 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik wil graag met andere meiden kletsen over het zwanger worden ik zie dat veel topics al langer lopen, dus ik denk ik open maar een nieuwe. Ben zelf vanaf januari bezig, dus zo'n 2 rondes onderweg. Ik zou graag informatie en ervaringen willen uitwisselen met elkaar. Wie doet en schrijft er mee?
Naam Leeftijd Hoeveelste kindje? Hoeveelste ronde? NOD Bijzonderheden
Leyla18 28/33 1e 1e 11-10 MA juli 2017
charmed1 26/34 1e 4e 29-09
Sannieeee88 29/30 1e 3e
fema 28/28 1e Zwanger :heart:
Ukkepuckje2017 31/33 2e Zwanger :heart:
lovelynoukske 29/29 2e Zwanger :heart:
luna1900 30/38 1e Zwanger :heart:
Esther93 24/26 1e Zwanger :heart:
Lawtist 25/30 1e Zwanger :heart:
miss-oops 31/32 1e Zwanger :heart:
Daphnee__, MsWolowitz, Diedy, Nathalie114, Liddy, omdat jullie al een tijdje niet geschreven hebben, heb ik jullie eruit gehaald. Jullie zijn natuurlijk van harte welkom om weer mee te schrijven!!
anoniem_342669 wijzigde dit bericht op 17-09-2017 17:15
54.60% gewijzigd
Hoi Leyla, wij gaan zelf pas in 2018 starten. Maar ik wilde je even wat zeggen. Ik zag toevallig een berichtje van je in andere topics. In principe zitten tabellen nooit echt vol, dat mag namelijk niet, omdat het een openbaar forum is. Ik hoop dat je ook een groepje krijgt waarbinnen je kan schrijven over de spannende tijd van zwanger proberen te worden. Veel plezier ook
Alle reacties Link kopieren
Ah super dankjewel voor je antwoord, jij ook veel plezier, ook al is het pas in 2018
Alle reacties Link kopieren
Hallo Leyla,

Wij zijn sinds twee maanden begonnen. Een half jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Mijn partner hield eerst de boot nog een beetje af maar is nu ook klaar ervoor.

We zitten nu in ronde twee en ik had gisteren eigenlijk mijn NOD (voor zover dit klopt.) Normaal heb ik een cyclus van 26 dagen. Dit zou nu misschien nog wat kunnen wisselen ivm dat ik een half jaar geleden gestopt ben met de pil. Ik vind het zooo spannned maar durf niet teveel te hopen. Wil niet teveel teleurgesteld zijn. Ik wilde namelijk al veel langer beginnen met kinderen. Mijn vriend hield dit altijd af. Wanneer ik maandag nog niet ongesteld ben ga ik voorzichtig eens testen. Ik heb wel wat kleine symptoompjes maar ik vraag me dan altijd af of ik dit nu denk?! Normaal heb ik 1 a 2 dagen voordat ik ongesteld wordt last van krampen en rommelige darmen, dit heb ik nu veel minder. Heb wat krampjes gehad maar deze zette niet door. Verder heb ik afgelopen week 2 x een bloedneus gehad terwijl ik dit normaal nooit heb. 1x wat hoofdpijn en verder voel ik me gewoon prima.. Ik ga het met toch wel enige spanning afwachten haha..

Ik wil in ieder geval graag met je mee kletsen!! Hopelijk is het bij jullie snel raak!



Groetjes
Als men zegt het leven is hard, vraag ik me altijd af in vergelijking met wat?!
Alle reacties Link kopieren
Hey Leyla en Fema,



Zou graag willen meeschrijven. Half jaar gestopt met de pil, sinds vorige maand aan het proberen. Ben 29 jaar en mijn vriend 30. Ik wil ook al langere tijd kinderen en ook ik moest mijn vriend overhalen. Net ongesteld geworden na ronde 1. Had voor mijn gevoel allerlei klachten, maar dat zal wel zijn omdat ik er iets te veel mee bezig was. Heb een vrij regelmatige cyclus van 28-29 dagen. Nu op naar ronde 2 en hopelijk meer ontspannen. NOD is 20 mei. Vind het gezellig om mee te praten zodat ik mijn vriend niet constant aan het hoofd zeur over alles wat ik denk te voelen etc
Alle reacties Link kopieren
Heeee Liddy. leuk dat je ook komt mee praten. begrijp t helemaal dat je t even ergens anders kwijt wilt zodat je vriend wat rust heeft haha. spannende en leuke tijd zo he. houd ons op de hoogte in de volgende ronde. Maak je gebruik van testen rondom eisprong? of temp meten?

groetjes
Als men zegt het leven is hard, vraag ik me altijd af in vergelijking met wat?!
Alle reacties Link kopieren
Vorige ronde geen gebruik van iets gemaakt. Vanwege regelmatige cyclus denk ik ongeveer te weten wanneer de eisprong is. Maar denk er wel aan deze wel misschien deze ronde te gebruiken, om te kijken of ik gelijk heb
Alle reacties Link kopieren
Hoi Fema en liddy,

Wat leuk dat jullie mee willen schrijven!

Fema, Ben heel benieuwd morgen!

Oh en liddy, ik herken dat zo al die klachten! En dan denken dat er wat aan de hand is maar niets aan de hand. Ik heb ook het gevoel dat ik alles veel meer voel nu ik geen pil meer slik.



Ik maak gebruik van zo'n app, en ik dacht altijd dat ik een cyclus had van 28 dagen maar het zit nu meer richting de 29. Niet dat het zoveel scheelt maar ik merk dat we veel sex hebben aan het begin van m'n vruchtbare periode en dan op de dag van de eisprong hebbenwe het wel beetje gehad haha. Maar daardoor mis ik het mss nu juist wel omdat we te vroeg stoppen met sex zeg maar haha. Ik had bijvoorbeeld volgens die app vorige week maandag m'n meest vruchtbare dag, alleen ik voelde veel gerommel in m'n buik rond de woensdag. Toen ik ging googlen las ik ook dat veel vrouwen de eisprong soort van voelen door menstruatie pijn. Ik dacht tja als m'n eisprong dan later ligt, dan stoppen we bijv op zondag en dan paar dagen niet (nu al bijv niet meer sinds afgelopen zondag) , tja dan maak je de kans wel.kleiner denk ik Haha. Volgende maand toch iets beter op letten :-). Ik veranderde in de app mijn cyclus ook naar 29 dagen en toen versprong alles.

Houden jullie een app oid bij?

Ik probeer het allemaal beetje los te laten maar merk dat ik dat toch heel lastig vind, hoe zit dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
hee beide.

die klachten denk ik ook steeds te hebben maar ze zijn soms zo vaag.. en lijken vaak op ongesteldheid klachten haha.. ben nu nog steeds niet ongesteld maar heb eigenlijk helemaal geen klachten meer.. ik ga zo dadelijk bij de kruitvat een test halen.. pff ben beetje gespannen nu wel. ik hoop zo dat t raak is maar doordat ik geen verdere klachten heb ben ik bang toch wel teleurgesteld te zijn. Ik ga de test wel pas morgen vroeg doen omdat mn vriend dan ook thuis is. Hij reageert in ieder geval al enthousiast en hoopt de babykamer al te mogen gaan schilderen haha.

Ik maar verder ook gebruik van een app en verder nog niets. We wilde het eerst zo eens proberen omdat ik ook een redelijk regelmatige cyclus heb. de eerste dagen hadden we om de 2 a 3 dagen sex. Ik voel mn eisprong niet echt.. soms lijkt t vaag zo te zijn maar dan vraag ik me af of dat maar n gedachte is van me haha.

groetjes
Als men zegt het leven is hard, vraag ik me altijd af in vergelijking met wat?!
Alle reacties Link kopieren
Hey!



Ik gebruik inderdaad momenteel ook alleen een app, En dan in de vruchtbare periode inderdaad om de dag sex. Wat soms best lastig is omdat mijn vriend vaak meerdere dagen van huis is voor werk. Ik ben bang dat als ik aan ovulatietesten ga beginnen ik er nog meer mee bezig ben dan momenteel het geval is en ik wil het juist zo "ontspannen" mogelijk doorkomen. Wat vast niet gaat lukken :P Vorige keer een week voor NOD was ik al helemaal gefocused op alle kleine "klachtjes". Kon het toen tevens niet laten om al vroeg te testen en natuurlijk negatief. Voor komende ronde wil ik niet voor de NOD testen.



@Fema ik hoop voor je dat deze test positief is!
Alle reacties Link kopieren
Oeh zo spannend Fema, dat je kan wachten tot morgen joh! Haha. Wel leuk dat je vriend super enthousiast is.

Haha ja snap het wel hoor, misschien praat ik het mijzelf wel aan, kan ook, maar ik voel toch wel daadwerkelijk menstruatiepijn achtig, en dat blijft dan zo'n 1,5 dag en dan is het weer weg.

ik heb vorige maand ook getest, een dag na mijn nod. Toen was hij negatief.

Eigenljik wil ik het zo ontspannend mogelijk houden ook inderdaad.. maar merk dat het me gewoon niet altijd lukt. Dat het te veel iets wordt om op te focussen en dat wil ik niet.

Ik heb een voorgevoel dat het bij mij niet gelukt is deze maand. Weet niet waarom..



Vinden jullie het leuk als we zo'n tabel maken voor bovenin het scherm? Waarin we wat dingen bijhouden? Hoe denken jullie daarover?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me goed!
Alle reacties Link kopieren
inderdaad ik wilde t ook allemaal zo ontspannen mogelijk.. ik dacht al die testjes kan ik altijd nog gebruiken.. eerst eens zo proberen!

herken dat focussen op allerlei klachten wel.. haha en dan al die klachten googlen en kijken of ze wat betekenen haha.. beter pas na je NOD testen ja.. voorkomt ook wel wat teleurstelling dan!

ik kan eigenlijk ook niet wachten.. maar omdat ik nu niks merk of voel, geen klachten of kwaaltjes ben ik ook wel bang teleurgesteld te worden. Maar goed morgen weten we meer.. de test ligt klaar pff.. heb dr voor de zekerheid maar twee gehaald haha.



zon tabel vind ik prima ja. leuk!!



jammer dat je zo'n voorgevoel hebt Leyla.. waarom heb je dat gevoel of gewoon zomaar?
Als men zegt het leven is hard, vraag ik me altijd af in vergelijking met wat?!
Alle reacties Link kopieren
Hee beide.. vanochtend een test gedaan. (had twee testen gehaald van etos eigen merk).. met ochtend urine getest en de test was negatief.. net nog even gaan kijken maar nog steeds negatief. Verder ook nog altijd geen enkel teken van een opkomende menstruatie. Pfff.. zo gek dit.. ik test over twee a drie dagen nog maar een keer. Of zou het merk van de testen nog wat uitmaken?
Als men zegt het leven is hard, vraag ik me altijd af in vergelijking met wat?!
Alle reacties Link kopieren
Ah balen fema :(, das geen leuk nieuws. Volgens mij maakt het merk van de testen niet uit. Maar je kan het inderdaad over paar dagen nog een keer proberen. Heb je de afgelopen maanden nadat je met de pil gestopt bent, wel een regelmatige cyclus gehad?



Ja haha, ooh en maar controleren wat de klachten betekenen. Maar ik merk ook omdat ik altijd aan de pil heb gezeten, dat de pil wat klachten onderdrukt heeft. Dus de klachten die ik nu voel als ik ongesteld moet worden, die horen er bij, alleen heb ik vaak niet gevoeld omdat de pil het onderdrukte.

Ik weet niet waarom.. misschien omdat ik denk dat we niet genoeg seks hebben gehad.. En wel rondom de ovulatie, maar das volgens de app. Ik heb het gevoel dat mijn vruchtbare moment toch paar dagen later ligt, en rondom die tijd hebben we het juist niet gedaan. Maar ja, misschien is het ook meer dat ik denk van afgelopen twee/drie keer was het ook niet raak, dus waarom nu wel?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net even een tabel er in gezet. Willen jullie even kijken of jullie informatie klopt?
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik lees al wel langer de forums van Viva maar vandaag maar eens geregistreerd en ik kwam jullie topic tegen.



Mijn verhaal is wel ietsjes anders, dus ik hoop dat ik jullie het niet erg vinden als ik hier aansluit om mee te kletsen.

Waarom anders?

Nou ondanks dat wij momenteel ook bezig zijn om zwanger te raken, is dit van ons tweede kindje, aangezien wij in januari van dit jaar ouders zijn geworden van een stil geboren dochter.



Iets meer onzekerheid hier dus over of het dit keer wel goed zal gaan, maar we blijven hopen.

Ik ben na mijn bevalling niet teruggegaan naar anticonceptie. Had na 5 weken m'n eerste menstruatie alweer en na 30 dagen nummer 2. Dus ik gok zo dat m'n cyclus hetzelfde is al van voordat ik aan de spiraal begon, 30 dagen.

Het is een gokje omdat ik vorig jaar bij het stoppen van de anticonceptie gelijk bij de eerste eisprong zwanger was.

Hopelijk gaat het nu ook allemaal zo snel, omdat de kinderwens nu alleen maar groter is geworden.

Ik ervaar dus nu, gek genoeg, ook alles voor de eerste keer, krampjes, ovulatiepijn, meer of minder afscheiding, is dit een teken? Of word ik gewoon gek



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Balen dat je nog geen zekerheid hebt Fema. Mijn gegevens kloppen trouwens!



Welkom Ukkepuckje, wat vreselijk naar om dat mee te moeten maken. Hoop voor jou dat het weer snel lukt en nu allemaal goed verloopt! Lijkt mij geen probleem als je hier meepraat!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij niet dat een merk verschil uitmaakt hoor Fema.

Ik heb door de jaren heen verschillende testen gebruikt en ze waren allemaal goed.

Enige wat uitmaakt is dat je zeker moet weten of je overtijd bent met 'gewone' winkeltesten.

Anders moet je voor een iets duurdere en gevoelige test gaan als je je daar beter bij voelt.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Leyla betreft het schema: mijn leeftijd is 28 en mijn vriend ook. De rest klopt!



Welkom ja Ukkepuckje, leuk dat je mee praat. Wat erg om mee te maken, een stil geboren dochter. Geloof goed dat jullie nu wat onzeker zijn of het allemaal goed gaat. Hopelijk is het bij jullie ook snel weer raak en verloopt het dan allemaal goed!!

Hopelijk is het bij ons alle 4 snel raak. Zou erg leuk zijn!

Ik denk dat ik ongesteld ga worden, had zojuist een druppel bloed na het plassen. Hopelijk zet het door.. Dan kunnen we in ieder geval verder naar ronde 3 en dat geeft weer wat zekerheid. Uiteraard wel jammer.

Had vandaag wel de hele dag een rommelige buik en ontzettende honger terwijl ik gewoon normaal at haha.

Ik denk dat ondanks ik al een half jaar gestopt ben met de pil mn cyclus dus toch nog niet helemaal stabiel is. De afgelopen 3 maanden had ik wel elke keer een cyclus van 26 dagen.. We gaan het komende maand weer aankijken. Eerst even kijken of mijn menstruatie doorzet nu.

Hoe gaat het nog bij jullie?

Fijne avond.
Als men zegt het leven is hard, vraag ik me altijd af in vergelijking met wat?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fema schreef op 25 april 2017 @ 19:25:



Hopelijk is het bij ons alle 4 snel raak. Zou erg leuk zijn!

Ik denk dat ik ongesteld ga worden, had zojuist een druppel bloed na het plassen. Hopelijk zet het door.. Dan kunnen we in ieder geval verder naar ronde 3 en dat geeft weer wat zekerheid. Uiteraard wel jammer.

Had vandaag wel de hele dag een rommelige buik en ontzettende honger terwijl ik gewoon normaal at haha.

Ik denk dat ondanks ik al een half jaar gestopt ben met de pil mn cyclus dus toch nog niet helemaal stabiel is. De afgelopen 3 maanden had ik wel elke keer een cyclus van 26 dagen.. We gaan het komende maand weer aankijken. Eerst even kijken of mijn menstruatie doorzet nu.

Hoe gaat het nog bij jullie?





Ja wat dat betreft kan ik mij voorstellen dat je zoiets hebt van.. laat het nu maar komen dan, dan kunnen we weer verder. Het is dan wel fijn te weten hoe regelmatig je cyclus is. Misschien zit je eisprong wel eerder of juist later.

Als het bij mij allemaal nog klopt mag ik dinsdag testen, op de verjaardag van mn schoonmoeder, haha.
Hoi dames,



Ik schrijf ook graag mee! Schreef ook mee in een ander topic van vorig jaar, maar toen waren we er toch nog niet helemaal klaar voor. Nu wel Mijn NOD is, denk ik, 5 mei. Heb de laatste maanden geen stabiele cyclus gehad, dus dit is gebaseerd op het gemiddelde van de afgelopen maanden. Wij zijn beiden 30 jaar!



Ukkepuck: Wat een verlies :( Kan me er niks bij voorstellen... Ik sluit me bij de rest aan; fijn dat jullie er nu weer klaar voor zijn en hopelijk gaat het deze keer allemaal goed!
Alle reacties Link kopieren
Gezellig nog meer meeschrijvers. Welkom Squirrel!



Ik snap wat je bedoeld Fema, was uiteindelijk ook "blij" ongesteld te worden, ik wist dat ik niet zwanger was.. dus dan het liefste zo snel mogelijk door. Ik had een constante cyclus van 28 dagen, maar nu tijdens het eerste keer proberen toch ook 30 dagen. Alsof de "stress" rondom graag zwanger willen worden toch je cyclus wat aanpast.



Zal voor je hopen Ukkepuckje dinsdag! spannend hoor



Was vandaag bij mijn moeder, die begon weer eens over "als je kinderen hebt". Vertel het nog momenteel niemand dat we aan het proberen zijn. Wel lastig wil het graag kwijt, maar mocht alles nog lang duren dan zou ik het heel moeilijk en pijnlijk vinden als er steeds naar gevraagd wordt. Houden jullie het "proberen" voor jullie zelf of vertellen jullie wel dichte familie/goede vriend hierover?
Alle reacties Link kopieren
quote:Liddy schreef op 25 april 2017 @ 20:48:

Zal voor je hopen Ukkepuckje dinsdag! spannend hoor

Dank je. Echt super spannend!



quote:Liddy schreef op 25 april 2017 @ 20:48:

Was vandaag bij mijn moeder, die begon weer eens over "als je kinderen hebt". Vertel het nog momenteel niemand dat we aan het proberen zijn. Wel lastig wil het graag kwijt, maar mocht alles nog lang duren dan zou ik het heel moeilijk en pijnlijk vinden als er steeds naar gevraagd wordt. Houden jullie het "proberen" voor jullie zelf of vertellen jullie wel dichte familie/goede vriend hierover?



Eerste keer hebben wij niks gezegd, dat was vrij makkelijk vol te houden omdat ik zo snel zwanger was.

Nu ligt dat natuurlijk anders. Vrienden vragen er niet naar en mijn moeder weet dat ik liever gisteren dan morgen al weer zwanger was, dus dat maakt het makkelijker om er over te praten. Maar ik vertel niet dat we echt aan het proberen zijn, dat ik mijn ovulatie in de gaten houd ed. Ik houd het meestal op, komt het, dan komt het
Alle reacties Link kopieren
UkkePuckje2017,

tuurlijk ben je van harte welkom. Wat ontzettend naar wat er bij jullie gebeurd is. Ik geloof heel goed dat het onzeker is aan jullie kant. Wil je ook in het tabel bovenin? Lever je dan de input even aan?

Spannend dinsdag! Ik duim voor je!



Squirrel8,

ook van harte welkom! ik zal jouw gegevens ook verwerken in de tabel!



Ik heb het aan mijn beste vriendin in ieder geval verteld. Voor de rest eigenlijk niet, vind het toch iets wat je met elkaar deelt. Mis het af en toe wel, maar ik vind het ook te veel informatie om iedereen het te vertellen. Mijn ouders weten het ook niet, schoonouders ook niet. Ik ga het hen pas vertellen als het daadwerkelijk gelukt is zeg maar haha. Vrienden vragen er overigens wel naar, maar ik houd het dan een beetje in het midden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven