Zwanger worden mbv IUI, IVF of ICSI

05-04-2016 16:22 1550 berichten
Dit topic is een vervolg op dit eerdere iui-topic: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... bUxnuYE3aQ.

Welkom vrouwen bij wie het zwanger worden niet vanzelf gaat en die (bijna) bezig zijn met een IUI- IVF- of ICSI-traject. Een topic om je gevoelens te delen, je hart te luchten, vragen te stellen en steun te vinden in deze lastige en soms frustrerende tijd.
Er is meer dan genoeg ruimte voor nieuwe schrijfsters, voel je vrij om mee te schrijven!

:redrose: Onze dames!
Naam Leeftijd Gestart Vruchtbaarheid Status Bijzonderheden
Diamond30 ♀ 31
♂ 37
febr 2014 ♀ goed ♂ goed
geen oorzaak gevonden
wachten op start IVF2 mk maart'16, 6x IUI en 1xIVF gehad
Mevrouwkoekie ♀ 31
♂ 31
?? ♀ goed ♂ goed
geen oorzaak gevonden
wachten op start IUI6 5x IUI mislukt
mssfiddler ♀ 28
♂ 28
aug 2014 ♀ 1 discutabele eileider
♂ op het randje
officieel geen oorzaak gevonden
pauze eerst mk’s verwerken MA mei (7,5W), MA oktober (10,5W) 4x iui
Zizo ♀ 34
♂ 38
okt 2014 ♀ goed ♂ matige zaadkwaliteit
geen oorzaak gevonden
wachten op start ICSI2 6x IUI en ICSI 1mislukt
nieuwe schrijfster Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
nieuwe schrijfster Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!

:sun: Zwanger!
Naam Leeftijd Gestart Vruchtbaarheid Opmerkingen Uitgerekend
Anne-1985 ♀ ?
♂ ?
sept 2014 ♀ rechter eileider ws dicht
♂ goed
zwanger ivf1, na 4x iui 13 okt 2017
Wensel ♀ 30 ♂ 33 april 2015 ♀ goed
♂ verminderde zaadkwaliteit
zwanger icsi 2 half nov 2017
Sammie81 ♀ 36
♂ 33
april 2014 ♀ goed ♂ goed
Geen oorzaak gevonden
1x mk(2016), 4x iui, ivf1 zwanger 31 jan 2018
jongen
Angel88 ♀ 27
♂ 31
jan 2014 ♀ goed ♂ goed
geen oorzaak gevonden
6x IUI, zwanger IVF1 1 mrt 2018
Chevrolet ♀ 30
♂ 28
maart 2013 ♀ goed ♂ goed
geen oorzaak gevonden
na 6x iui, 4x vmk, spontaan zwanger 9 april 2018

Bevallen:
Luina, zoon ivf1
Sohappy, dochter iui3
Rockabillies, baby ivf1 na 7x iui
Miesjee, zoon iui6
Heytan, zoon iui4
Gadgetfreak, zoon iui4
Blueroosje, zoon spontaan na iui3
Ylva85, dochter ivf1 na 6x iui


*NOD = Je 'niet-ongesteldheids-dag', de dag dat je menstruatie zou moeten beginnen, maar hopelijk, de dag waarop je een positieve test krijgt!

Je kunt de tabel zelf aanpassen:
Login: zwangerwillenworden
Wachtwoord: ZwangerV1V4!
♂ = Alt+11; ♀ = Alt+12
anoniem_283255 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 21:18
72.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk kunnen we hier verder gaan, met iets meer zicht op waar en wanneer iedereen zich bevindt!

Mocht het niet lukken je gegevens in de tabel te zetten, laat het weten, ik help je graag, of ik zet de gegevens er voor je in.
Check!
Alle reacties Link kopieren
Yeah!

We moeten maar even kijken of allebei de tabellen nodig zijn (bovenste was afkomstig uit een ander topic, kan je in 1 oogopslag zien waar iedereen zit, maar is misschien beetje veel werk en overdreven )
Vind ik wel. Ik werk zo'n tabel dan 1x per half jaar bij en om nou een half jaar lang folikelmetingen te hebben is ook weer zo wat ;)



Maar als mensen het actief bijhouden dan kunnen zij gewoon in de tabel toch?
Alle reacties Link kopieren
Zeker!

Hij is juist voor ieders gemak.
Alle reacties Link kopieren
nou kijken of die nu mijn berichtje wel pakt ....
Alis volat propriis
Gevonden! Zal straks even mijn gegevens invullen.. dat we maar snel allemaal in de derde tabel staan!
Alle reacties Link kopieren
O zo, Chevrolet, daar gaan we voor!



Die tabel doet af en toe een beetje gek, merk ik. Soms pakt ie de wijzigingen niet in 1 keer, heel irritant, dat doet ie bij mij ook wel, weet niet hoe dat komt.

Maar als je voordat je het bericht verstuurt de hele aangepaste tekst even selecteert en kopieert, kan je het daarna meteen nog een keer proberen en doet ie het vaak wel.

Gek, maar goed...
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal



Wat goed zeg dat het is gelukt zo een tabel! Hier ook even stil geweest omdat ik er een beetje doorheen zat. 2e poging ook mislukt en met de goeie score van mn vriend had ik toch veel hoop. Drie maal scheepsrecht?



Invullen lukte me niet zou je dat ajb willen doen :-)



Ik ben 26 , vriend 25. Geen oorzaak gevonden en sinds juli 2014 bezig.

Nu 2 iui gehad met gonal f en ovitrelle.



Ik ga nog even uitzoeken hoe ik het zelf kan bijhouden anders blijf je bezig hihi. Hoop indd heel snel op een lange lijst in de onderste kolom!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel luina voor invullen ! Hopelijk raakt de onderste rij snel vol .



Hier word ook na derde 3 iui ben ik bang van , vanochtend in alle vroegte getest ...negatief .

Bij ons bij ziekenhuis mag je pas 18 dagen na iui testen , zou zaterdag zijn dus dan nog maar keer voor zekerheid . Maar vorige keer brak het met 16 dagen door en teste ik op dag 15 ook negatief . Ben bang dat ze de hormonen gaan ophogen , vorige keer 1 ei ... pff . Ben zo bang dat ik er dan in ene te veel ga aanmaken . Eerste keer drie , nu 1 . En dat met twee grote feesten in vooruitzicht , voel de bui hangen . Wil eigenlijk geen maand tussenpauze , al klinkt dat nu ergens wel heel lekker . Moet hem even zien om te buigen in me hoofd ....



Succes die nog aan wachten zijn , de duimen draaien hoor !
Alis volat propriis
Alle reacties Link kopieren
@Flamingo, wat naar voor je! Bah. Kan me heel goed voorstellen dat je dan meer hoop hebt, met zo'n goeie score (ik heb diezelfde hoop nu nl. ook, tegen beter weten in...) en dat het dan extra hard valt.. sterkte! Ben je alweer bezig met gonal?

Je info staat in de tabel, geen probleem hoor!



@Rockabillies He bah, maar goed, toch wachten of het weer doorbreekt.. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Zo herkenbaar flamingo , hier manlief ook betere score dan vorige keer . En ik dacht 1 ei misschien makkelijker te bevruchten dan 3 . Gaan ze allemaal op 1 af ..



Luina dank je , helaas begint al door te breken ..Dus vrijdag de spuit er weer in
Alis volat propriis
Alle reacties Link kopieren
He verdikkeme, Rockabillies, sterkte...

En, jij prikt dus al vanaf dag 3? Ik hoef altijd pas op dag 5 na de uitgangsecho te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg geen uitgangsecho , dag drie prikken rond dag tien echo en dan met geluk bij positieve ovu test pregnyl en dan dag erna iui . Moet op dag van bloeden als eerder is dan dag 18 zwangerschapstest doen voor zekerheid . Vreemd eigenlijk dat elk ziekenhuis of kliniek het weer anders doet .
Alis volat propriis
Zo, wat een klus die tabel zeg! Wil iemand bij mij mannetjesteken en vrouwtjesteken zetten? Weet niet hoe dat moet.



@rock en flamingo, geen leuke berichten. Was dit bij jullie poging 2? Wordt echt tijd voor betere berichten.. Hopelijk brengt nieuwe topic meer geluk!



Ik heb nog geen eisprong gehad. Ben dus aan wachten en 26 april afspraak.
-
anoniem_283255 wijzigde dit bericht op 06-04-2016 18:52
Reden: onder verkeerd account geplaatst
% gewijzigd
Hierboven is dus angel:)
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik had het ook wel eens gelezen ja, maar je zou toch denken dat er een optimale manier is die ze allemaal toepassen..

Nouja, zoals zoveel met deze behandeling, er is veel giswerk.

Maar je moet dus zelf een ovulatietest doen? Ga je niet na dag 10 naar het ziekenhuis voor follikelmetingen?
Alle reacties Link kopieren
@ luina dan je wel voor aanpassen. Lief van je!



Valt me wel op dat bij ons allen geen oorzaak is gevonden.

Slikg niemand clomid hier? Volgens mij is iedereen aan prikken.
Alle reacties Link kopieren
@Angel, geen probleem, tis zo gebeurd



En ik slikte in het begin wel clomid, 3 keer gedaan, maar toen 2 keer cyste gehad, dus ging ik ook over op gonal-f.
Alle reacties Link kopieren
Ow sorry haha jawel rond dag tien een echo en dan kijken hoeveel eitjes en hoe groot en of behandeling dan door mag gaan natuurlijk . Fertilteitsarts laat me dan weten wanneer ik met ovu testen moet beginnen . Bij smiley bellen pregnyl erin ...zo is wat duidelijker uitgelegd ;) .



Jup op na ronde drie erna overleg .

Hoop dat er gauw wat positieve berichten hier komen ,geeft weer beetje hoop .

Succes dames mijn duimen draaien

En voor de gene die knuffel kunnen gebruiken hou je vast ..komt ie
Alis volat propriis
Wat anders dan bij ons Rockabillies, wij mogen niet beginnen als de echo op dag 3 niet goed is. Dus moet ik altijd heen voor een echo.

Dan vanaf dag 10 echo's tot ze 17mm zijn en dan de pregnyl er in. Betekend dus dat ik soms 4x per week heen moet voor een echo.



Ik gebruik menopur, maar volgens mij gebruiken veel meer mensen gonal-f.



Inderdaad gek dat het overal zo anders is.



allemaal
Alle reacties Link kopieren
@zo moest even zoeken naar het nieuwe topic. Was nog in de oude aan het tikken..

Zit vandaag op dag 30 en helaas wat licht bloedverlies en soms gerommel.

Heb het ziekenhuis gebeld om te melden. Afspraak gemaakt voor maandag voor een echo. Gaan ze kijken of alles schoon is. Vorige keer had ik 4 eitjes en ging de iui niet door. Nu willen ze ook kijken of ik geen cysten heb ontwikkeld, kan namelijk gebeuren zei ze bij teveel eitjes en dat zien ze liever op tijd.

Ga dan beginnen met gonal. Reageerde de laatste keer te heftig op de clomid.

Voelde me best emotioneel dat ik de verpleegkundige aan de lijn had vanmiddag. Je hoop toch weer zo dat het niet nodig is..



Me man zei gisteravond nog dat hij dacht dat ik zwanger was.. ach de schat wil het ook zo graag!

Wat hem betreft haal ik vandaag een test.. aangezien het niet doorzet en me borsten ook nog voel..
Alle reacties Link kopieren
@mssfiddler dat gaat dan idd een stukje anders . Wel fijn dat ze het even na kijken voor je begint lijkt me .



@sohappy jeetje , das nie niks . Hopelijk slaat gonal beter aan voor je , al hoop ik toch liever dat niks doorbreekt verder en er toch eentje zit ;) Dikke knuff



Vandaag ziekenhuis maar weer gebeld op na iui 3 ...Morgen mogen we weer beginnen met prikken ,jeej *kuch* En dan volgende week vrijdag echo . Eigen arts is er niet dus ben benieuwd wie ik krijg . Zaterdag feestje , heb maar gevraagd of één wijntje kwaad kon , maar mocht er van genieten , als ik hem lekker vond mag ik er twee . Ze moest erg lachen om mijn vraag , maar aangezien ik zelden drink ..(laatste oud en nieuw )Heb ik er aan 1 wel genoeg haha .



Me duimpjes draaien nog hoor voor de gene op wachtbankje , meiden die met nieuwe ronde weer starten voor jullie ook natuurlijk .
Alis volat propriis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven