Zwanger worden met een lange cyclus, wie sluit zich aan?

01-06-2015 15:01 418 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is voor vrouwen die proberen zwanger te worden, maar een lange cyclus hebben. Het is soms erg lang wachten op je eisprong en je hebt meteen ook minder kansen per jaar dan iemand met een normale cyclus(28 dagen). Je kan hier je hart luchten, samen wachten op een eisprong of NOD en alles met elkaar delen. Dat het maar een vruchtbaar topic mag worden!



Het topic is nog lang niet vol, dus vers bloed is altijd welkom! Het maakt niet uit of je net begonnen bent, of al lang bezig, we hebben ze in alle soorten en maten



Regels:

- Het maakt niet uit waardoor je cyclus langer is en of je onder behandeling bent of niet.

- Jouw gegevens kunnen in de tabel geplaatst worden als je al een tijdje mee schrijft.

- Als je zelf de tabel niet kan aanpassen geef de wijzigingen dan dik gedrukt in je bericht weer, dan zorgen wij dat het aangepast word.



NOD= Niet Ongesteld Dag.

DPO= Days Past Ovulation.

LF= Luteale Fase, de fase tussen eisprong en menstruatie.





NaamLeeftijdRonde?Wanneer begonnen?Nod/UdBijzonderhedenInspiratielooos275Maart 201511 SeptKorte LF(8-9dgn)Madelief99346November 2014?Zwanger Mv42814Maart 201419 juni3e kindjeLavendel269Juli 2014na 20 augustusWaarschijnlijk PCO, intake gyn gehadKorfje13274 (1e met clomid)Maart 201525 septemberPCOS, Clomid & controles gyn
Alle reacties Link kopieren
Om het topic terug te vinden
Alle reacties Link kopieren
Gevonden! Vanaf nu hier verder schrijven lijkt me? Mooie tabel :-) thanks @inspiratieloos!
Geniet van het leven :)
Alle reacties Link kopieren
WWW7 schreef op 01 juni 2015 @ 15:55
Geniet van het leven :)
Alle reacties Link kopieren
Ja vanaf nu hier verder schrijven, en omdat ik er niet uit kom met de inlog gegevens naar iedereen via een privé bericht sturen zet ik ze eenmalig hierin! Ik haal dit bericht later deze week weg, dus noteer allemaal even ergens deze inlog gegevens.



Gebruikersnaam: zwangerwordenviva

Wachtwoord: langecyclus2015
Alle reacties Link kopieren
inspiratielooos schreef op 01 juni 2015 @ 15:59
Geniet van het leven :)
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha ja dat doen wij gewoon even



Nee even zonder gein ik ben aan het duimen voor ons. Ik test trouwens pas op 13 juni, dan zit ik een paar dagen na NOD en hebben vriend en ik beide in de ochtend tijd ervoor, wil wel samen testen.
Alle reacties Link kopieren
Jeej, het werkt !

Ik heb net even ingelogd onder de gemeenschappelijke gebruikersnaam en een kleine aanpassing in de tabel gedaan (bij 'bijzonderheden': '1 kindje' toegevoegd). Hartstikke handig zo!
Geniet van het leven :)
Alle reacties Link kopieren
@inspiratieloos, ja, kan me voorstellen dat je samen wilt zijn met testen. Wil ik ook!



Ik weet nog niet wanneer ik ga testen. Ik kan vanaf ongeveer a.s. donderdag tot zondag normaal gesproken mijn menstruatie verwachten, dat is 11-14 DPO. Vanaf a.s. woensdag misschien al rozeverlies, dat heb ik vaak 1 dag van tevoren (niet altijd). Dus die dagen wacht ik eerst maar eens af. Als ik nog niet ongesteld ben gooi ik er zondag misschien een test tegen aan, dat is op 14 DPO (zo ver ben ik nog nooit gekomen haha, dus ik vrees dat ik ook nu voor die tijd vast weer ongesteld wordt).
Geniet van het leven :)
Alle reacties Link kopieren
Mocht je ongesteld worden dan scheelt dat wel een test doen en dus geld maaaaar jij bent altijd zo positief dus probeer een beetje hoop te houden er is 15 tot 20% kans dat het raak is!



Ik zeg dit nu wel zo leuk maar ik herken je gedachten wel, mijn gedachten gaan constant heen en weer van 'ik hoop zo dat het raak is' of 'wie weet ben ik wel zwanger' naar 'het zal wel niet raak zijn' of 'wie weet duurt het nog wel een jaar'.
Ik heb het nieuwe topic ook gevonden! Zal vanavond als ik thuis ben mezelf even in de tabel zetten en uitgebreid reageren (forum nu mobiel)!
Alle reacties Link kopieren
inspiratielooos schreef op 01 juni 2015 @ 17:28
Geniet van het leven :)
Alle reacties Link kopieren
Wow, het voelt alsof er op het topje van mijn neus opeens een knoepert van een puist aankomt; een puist is nog een understatement, het is meer een complete planeet ! Dat heb ik echt nooit, weleens puistjes hoor, maar die voelen niet zo en zitten nooit op zo'n gekke plek, laten we hopen dat het een goed voorteken is, haha. En anders loop ik gewoon voor niks een paar dagen voor l*l straks !
Geniet van het leven :)
Alle reacties Link kopieren
@ Korfje goed zo!



@ Madelief, ze zeggen dat 80% binnen een jaar zwanger is en 90% binnen 2 jaar, nou dan moeten wij toch wel heel veel pech hebben als het dan nog niet raak is. Binnen een jaar moet ons zeker wel lukken!! Ben ik van overtuigd.
Alle reacties Link kopieren
O en trouwens nog een vraagje misschien dat iemand dat weet. Is het erg om klaar te komen tussen eisprong en nod in? Ik heb weel eens gehoord dat dat niet goed is vanwege het samen trekken van de baarmoeder



Ik ga er vanuit dat ik wel alles kan vragen hier haha
Alle reacties Link kopieren
Mooie tabel inspiratieloos!! Wat betreft je vraag heb ik geen antwoord.. Heb er nog nooit iets over gehoord.. Hopelijk weet iemand het antwoord 😉
Alle reacties Link kopieren
Gevonden! Ik ben dus ook weer aanwezig

Morgen reageer ik even uitgebreider, vandaag een lange drukke dag gehad..
Hmm.. Volgens mij heb ik iets geks gedaan met de tabel. Het rechterhoekje sluit niet meer, maar ik zie niet wat ik verkeerd heb gedaan. Iemand die daar even naar kan kijken?



@inspiratieloos Uiteraard mag alles hier gevraagd, besproken en gespuid worden. We zijn volwassenen en snappen dondersgoed dat kindjes niet met ooievaars komen ;) wat betreft het klaarkomen: dat lijkt me geen probleem. Als t plakt, plakt t. Als zoiets dat verstoort, is dat natuurlijke selectie van moeder natuur (sorry voor de harde woorden). Zo'n embryo zou waarschijnlijk sowieso niet lang goed blijven.



@madelief He bah die puist. Zwangerschap doet wel gekke dingen met je huid, dus wellicht ben je straks erg blij met je puist (of praat ik je nu Dingen aan )



@80% Dol op jullie optimisme. Ik doe er voorzichtig aan mee (ben zeker van plan binnen t jaar zwanger te zijn), maar denk dat de mensen met lange(re) cyclussen wel vaker bij de andere 20% zitten (al was het alleen maar qua kansberekening: de kans dat je na 12x niet zwanger bent is stukken kleiner dan na 6x)
Alle reacties Link kopieren
@inspiratieloos, ik had geen idee m.b.t. klaarkomen na de eisprong, dus ik heb even gegoogled en ik las o.a. dit op een zwangerschapsforum:

"Volgens mijn verloskundige was dit juist goed, zowel voor de innesteling als wanneer je zwanger bent, omdat je baarmoeder dan even heel goed doorbloed raakt".



Kan er verder weinig over vinden. Denk daarom dat het in elk geval totaal geen kwaad kan!



@korfje, je hebt natuurlijk gelijk, als je langere cyclussen hebt dan heb je minder kansen per jaar dus zul je er gemiddeld gezien wat langer over doen. Laten we hopen dat we allemaal toch bij die 80% horen die binnen een jaar zwanger is :-) !
Geniet van het leven :)
Alle reacties Link kopieren
@ Madelief, ojee zn knoepert is nooit leuk en al helemaal niet midden op je neus! Het zou natuurlijk zomaar een goed teken kunnen zijn, maar goed dat kan met alles wat je nu voelt of merkt. Ben nog steeds voor je aan het duimen! Ben je de dagen aan het aftellen? Ik wel voor mezelf hahaha!



Lijkt me haast ook niet slecht voor een eventuele innesteling want dat zou wat zijn als je al die tijd erna geen seks meer kan hebben.



@ Korfje, wij met een lange cyclus hebben inderdaad minder kansen per jaar, maar het is ook voor ons gewoon mogelijk. Mara en WWW7 zijn daar het bewijs van, hopelijk staat ons mooie tabel snel vol met hartjes!



Ik denk dat ergens 1 / of [ ] vergeten is, ik kijk er morgen of woensdag even na 😉



Voor nu trusten meiden, ik ga dromen over mijn toekomstige zwangerschap/kindje hahahaha
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Wat gezellig dat hier zoveel geschreven wordt! En mooi opgelost zo, kunnen we allemaal inloggen.



@www7 Gefeliciteerd met de echo en dus je zwangerschap!! Is het al een beetje geland?



@madelief en inspiratieloos, wat een spannende week voor jullie! Ik duim echt ontzettend hard voor jullie allebei Fijn die knoepers op je neus madelief, hopelijk issie niet voor niks ;)



@optimisme, heel fijn idd, maar ben toch bang dat ik niet bij die 80% ga horen die binnen een jaar zwanger is. Dan zou het deze ronde raak moeten zijn. Binnen 2 jaar moet lukken ;) Soms heb ik opeens ook dat optimisme, en op een ander momentje het weer helemaal weg. Vandaag voor het eerst deze cyclus weer ovulatietest gedaan (dag 18). Was negatief zoals verwacht, maar wel een fijn idee dat ik weer een stapje verder kom.
Alle reacties Link kopieren
lavendel_3 schreef op 02 juni 2015 @ 08:44
Geniet van het leven :)
Meiden wat gaan jullie snel! Werken jullie niet

Nee hoor geintje, ik hou het gewoon bijna niet bij, maar lees het wel allemaal hoor!



Over dat om de dag sex hebben of elke dag. Ik lees daar zoveel verschillende dingen over. Om de dag omdat het goed is voor de kwaliteit van de sperma. Maar lees ook weer dat als je vriend/man gewoon normaal functioneert dat ook bij elke dag sex de sperma goede kwaliteit heeft. Hoe denken jullie daar over? Wij doen het in elk geval elke dag op de vruchtbare dagen, maar als we zin hebben ook gewoon elke dag. Ben van mening dat het ook leuk moet blijven.



@inspiratieloos, ik denk ook dat het niet uitmaakt hoor. Ik denk niet dat er veel vrouwen zijn die 2 weken lang niet klaarkomen. En die vrouwen worden gewoon zwanger.



@www7 wat fijn zeg dat je zo makkelijk een echo kan laten maken. Geeft toch weer meer vertrouwen!



@madelief, heerlijk he al die puistjes. Heb nog nooit zo veel puistjes gehad sinds ik met de pil gestopt ben.



Hier nu 4 dpo dus echt wachten. Wel geeft mijn fertility friend app nu een hele duidelijke rode streep precies op het punt waar ik ook dacht een eisprong te hebben (vanwege slijm en positieve ovulatietest dag ervoor) Ik heb ook zo het idee dat dit de eerste cyclus is met een eisprong. Zou dat kunnen?



Ik ga echt proberen dit groepje beter bij te houden! Het geeft namelijk wel veel steun!!
Alle reacties Link kopieren
tinka23 schreef op 02 juni 2015 @ 10:27
Geniet van het leven :)
Alle reacties Link kopieren
Haha ik werk ook fulltime, maar ben wel eigen baas. Dat maakt het reageren wat makkelijker ;)



Rond de eisprong proberen wij wel om de dag gezellig te maken, gezien idd vaak wordt gezegd dat dat beter is en we niet weten hoe de kwaliteit van het zaad van mijn vriend is. Wel fijn madelief dat jullie nu weten dat het niet uitmaakt.



Om de zaadkwaliteit te optimaliseren ( mocht het daaraan liggen) gaat mijn vriend deze ronde rond de eisprong niet drinken (niet dat hij anders heel veel drinkt hoor ) en we gaan van dat speciale glijmiddel gebruiken. Je weet maar nooit...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven