Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 3)

16-12-2016 11:11 3052 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.



De stand van zaken:

fasedameswachten op startabusu, Hosta, Animal2307, miillaa, gelukspoppetje,

Lilly53, Dazzle_ (juni), Duufje (~juni), -Sense (juli)prikken&slikkenFruity-Pebbles, Sofie87wachten op cryo-tpAngel88 (11 mei), flipje2 (~20 mei)in de wachtwekenboulu (verse tp (2x), 12 mei), Weija (cryo-tp, 16 mei)



Handige links:

- Informatie over IVF/ICSI: brochure VUmc, brochure AMC, informatie Isala

- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum

- Website Freya: www.freya.nl

- Moeders voor moeders: www.moedersvoormoeders.nl



Blogs:

- Wensmama van flipje2

- Eerste kind wens van Lampje1



Bezig met behandelingen:

naam

(leeftijd)wens

sindsMMM

sindsoorzaakbehandelingstatus

#cryo'slocatieflipje2

(28/41) blogokt

2014okt

2015<1 miljoen/ml zaadcellen

ICSI1: 2x mk (F☆ 18w (T21+T8), P☆ 12w (Turner))ICSI1jan '16 start

mei '17 tp4? (2 cryo's)VUmcDazzle_

(34/36)2013mei

2015Geen oorzaak gevonden

2015: IUI 6x, 2016: IVF1, 5x tp

2017: mrt IVF2, 1 tp, geen cryo's IVF3wachten op startIVF1&2: NL

IVF3: Gentgelukspoppetje2014mrt

2016♂ slechte zwemmers

jun '16 IVF1 niet zwangerICSI+PGDwachten op startMUMC/AMCDuufje

(38/41)2013dec

2015zeer slechte zaadkwaliteit

ICSI1: geen bevruchtingen

ICSI2: B☆ICSIwachten op start?abusu

(39)20142014alleenstaand, schildklier

9x IUI gehad, ICSI1 niet zwangerICSI2MCKpianokruk

(42)20132013alleenstaand

IVF1&2: niet zwanger, ICSI3: geen bevruchtingenICSI4wachten op startMCKAnimal2307

(36/36+)2014Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad

IVF1 en 2 (Isala) niet geluktIVF3wachten op startDusseldorfAngel88

(28/32)2014onbekende oorzaak

6x IUI gehadIVF1feb '17 start

10 eicellen ingevrorenRadboudmiillaaIVF1.1 afgebroken wegens allergische reactieIVF1.2wachten op verder onderzoek?boulu2014slechte zaadkwaliteit, PCOS

dec '16 ICSI1: vmk ☆, geen cryo's

feb '17 ICSI2.1: geen eicellen gevondenICSI2.2apr '17 start

dubbele tp, 1 cryo?Fruity_Pebbles

(30/33)2015Laag AMH, IVF1 mislukt

mrt '17 IVF2.1: escape-IUIIVF2.2apr '17 startMCKHosta

(38)2016Laag AMH, 2x vmk ☆☆

IVF1 misluktIVF2wachten op start?Weija2013201311x IUI gehad, ICSI1 3x zwanger,

2x vmk ☆☆, X☆ (23 wk)ICSI26 cryo's over?MevrouwStippel

(36/39)man hersteloperatie gehadICSI+

MESA/TESEwachten op start

(±juni '17)AMCSofie87

(29/28)endometriose

4x IUI gehadIVF1april '17 start?Lilly53

verstoring LH

azoospermieICSI1wachten op start?-Sense-

2015halve baarmoeder, 1 werkende eileiderIVF1wachten op start (juli)Wij houden altijd een plekje vrij

voor nieuwe meeschrijvers!



ZWANGER!! De zwangeren schrijven hier gezellig verder!

*deni308 (27/30) 5 jan '18, weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.

*freexx(27/29) 31 dec '17 , verminderde zaadkwaliteit en translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen

*Chevrolet (31/29) xx dec '17?, geen oorzaak gevonden, 3x vmk ☆☆☆, 6x IUI gehad, zwanger in IVF1 (2 cryo's over), MCL/UMCG

*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's

*piene1987 (29) 15 dec '17 , ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over

*Lampje1 (33/37), 11 dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over

*nemoo (30), 1 dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger inICSI1

*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf

*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD)

*Zima, 3 nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's)

*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1

*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.

*anne-1985 (31), 13 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1,

*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK)

*rosings, 4 aug '17 , alleenstaand: 23x ZI 1 mk, zwanger in IVF2, Nij Geertgen

*tasje76 (39/34), 8 juli '17 , geen oorzaak gevonden, zwanger in IVF2 (geen cryo's)

*alto (28/37), 26 mei '17, verminderde zaadkwaliteit, ICSI1 (5 cryo's), Leuven

*Soof83 (33/34), mei '17, PCOS, azoöspermie, ICSI1



Bevallen

Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), itsi_us (IVF1), Duufje ☆ (ICSI2), Noortje81 (ICSI1), lilly1980, Sunflower07 (IVF1), Blauwoogje1980 (IVF1), zwangerwordenvanaf2014 (ICSI1), Tulpenbol_boterbloempje (spontaan), Lisette_ (spontaan), Budhababe (spontaan), _sun (ICSI3), Ann-81 (ICSI1).



Je kunt de tabel zelf aanpassen:

Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum

♂ = Alt+11; ♀ = Alt+12
Alle reacties Link kopieren
fruity hoe kan dat dan dat hij zelf niet doorbreekt?



baggal nou vanmorgen was het weer minder en nu zelfs weg? raar morgen echo dan even vragen:)

hou jij het nog uit tot de uitslag? wanneer krijg je die?
Alle reacties Link kopieren
Dat is irritant Fruity!



Wat gek Piene: gewoon maar ff vragen idd. Succes met de echo en hopelijk een voorspoedige TP.



De NIPT uitslag zou komen met 5-14 dagen. Ik neem aan dat ze werkdagen bedoelde. Ik ga er niet per se vanuit dat er iets mis is, maar ga er ook niet vanuit dat alles maar goed is als je begrijpt wat ik bedoel. Baggal-man is van zondag tot en met dinsdag in Zweden Niet erg fijn, maar het is niet anders. Zodra ik de uitslag heb deel ik het hier natuurlijk



Mijn NHS echo is over twee weken (dat is laat, maar ben blij dat er uberhaupt nog een plaatsje was). De vorige keer zei de sonographer wel dat alles er goed uitzag met 10.4 en dat de baby's hartslag goed was (180 beats per minute), de baby beweegelijk was en ze geen verdikte nekplooi, vocht oid zag dat haar zorgen baarde. Maar toch... het zal een pak van mijn hart zijn als alles idd goed blijkt te zijn.

Op basis van de hartslag zei ze overigens (als grap) dat het een meisje zou worden, ik denk nog steeds een jongen
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Piene, ik heb geen idee De vorige keren dat mijn menstruatie uitbleef had ik een (goedaardige) cyste. Was mijn eisprong niet goed gelukt in die maand.

Omdat de arts vorige week donderdag aangaf dat het er goed uitzag en ze niks geks zag, kan het nu eigenlijk geen cyste zijn.

Nou ja, afwachten maar tot maandagochtend. Dan eerst weer testen en dan bellen voor echo afspraak
Alle reacties Link kopieren
Oh nee dazzle wat kut! Had het zo anders gehoopt voor jou, precies wat baggal ook zegt. Je Schrijft zo lang mee en er is geen oorzaak gevonden. Heel frustrerend lijkt mij dat, vind ik zelf trouwens ook, maar heb nog geen ivf gehad. Hoe voel je je nu? Kun je nog beetje positief blijven nu je naar Gent gaat? Biedt toch andere kansen. Wel duurt het nog lang :(

Hebben de artsen een idee waar het aan kan liggen? was je bms wel dik genoeg.. dacht dat je vaak dunne bms had. Was het een goede kwaliteit embryo? Rot is het! Ik had zo vaak gehoopt dat er een oorzaak kon worden gevonden!

Sterkte en hoop dat je het een plekje kunt geven en toch nog met volle moed verder kunt in Gent!
Alle reacties Link kopieren
Repeated implantation failure following IVF-ET



Dazzle: Dit is het abstract waar ik het over had. Het is gewoon ontzettend ku* als je al zo'n tijd meeschrijft. En daar naast krijgt je vertrouwen iedere keer weer een deuk.

Het liefst zouden we allemaal geluksnummers zijn van eerste ronde raak na een TP. Dat sommige mensen wat meer teleurstellingen te verwerken hebben is tot op zekere hoogte geaccepteerd. Ik heb er ook lang over gedaan en veel mensen "voorbij" zien gaan. Maar ik had het jou nu wel extra gegund en had gehoopt dat de scratch je dat extra zetje zou geven.

Het is natuurlijk niet over en in Gent kunnen ze veel, maar het is wel enorm verdrietig en ontmoedigend. Dus een extra grote knuffel voor jou Dazzle en ik hoop dat ze ook wat extra onderzoeken doen zoals in het abstract vermeld...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Even snel een update; vanavond bruinig bloedverlies. Hoop dat het vannacht door zet en ik morgenochtend om 9 uur het mck kan bellen
Alle reacties Link kopieren
Baggal, angel en andere meiden bedankt voor jullie lieve woorden en knuffels. Hoop houden vind ik lastig. Met deze poging ook, probeerde ik maar houvast te houden aan de toevoeging van de scratch. Maar ik zie mezelf gewoon niet zwanger worden, ik kan me er ook geen voorstelling bij maken: een positieve test, bevalling. Ik zie het niet bij mij. Ik wil sowieso informeren naar een soort draagmoeder uit het buitenland. Maar daar zijn hoge kosten aan verbonden.
Alle reacties Link kopieren
Baggal, bedankt voor de link! Erg lief. Ik ga hem eens doorlezen.
Alle reacties Link kopieren
Dazzle: Ik kan/kon mezelf ook niet zwanger denken en dat heeft alles te maken met de MMM. Gold ook voor Lilly, met wie ik prive ook contact heb. Haar dochter heb ik inmiddels gezien en ook zij had helemaal niet het idee zwanger te kunnen worden. Ik ben ook iedere echo verbaasd. Kortom, dat je die gedachtes hebt wil niet zeggen dat het nooit lukt. Ik denk dat dit soort gedachtes komen doordat je jezelf als het ware aan het beschermen bent tegen een teleurstelling. Zo van: als ik maar denk dat het niet lukt is het een meevaller als het wel lukt De paar mensen die wisten van Kees hebben mij ook voor gek verklaard dat ik 'em al besteld had, maar Ik had zo weinig vertrouwen in de ronde...



Ik zou denk ik eerst even Gent afwachten. Hopelijk kunnen ze daar gedegen onderzoek doen. Toen ik net bij Boston Place Clinic kwam had ik ook de nodige onderzoeken (waaronder schildklier, sealine scan, cervix, etc). In het begin kwam het nogal commercieel over want elk onderzoek is weer een paar honderd £££. Maar, ik moet zeggen dat dit achteraf eigenlijk ok was. Ook om dingen uit te sluiten. Bij de NHS wordt geen nader onderzoek gedaan: one size fits all. En ik hoop dat ze bij jou ook extra onderzoeken gaan doen, die ze in Nederlandse ziekenhuizen niet hebben gedaan. Na 5 TP's die niet gewerkt hebben is er een reden tot nader onderzoek, zoals het paper ook stelt. Dus hopelijk kun je het draagmoeder idee nog heel even los laten. Dat kan altijd nog. En het zou helemaal mooi zijn als je iemand kan vinden die het onbaatzuchtig kan doen, een hele goede vriendin of zus die misschien zelf al kinderen heeft. Maar zo ver is het nog niet Dazzle...



Fruity: Ik hoop dat dit idd je menstruatie is! Klinkt wel zo Super - hoef je ook niet te wachten...



Hier: mijn man wordt gek van mij omdat ik hem steeds vraag of de NIPT al binnen is - zucht. Zo bang voor een slecht resultaat. Stom he?! Ik moet eerst door een soort pijn heen of zo. Snap mezelf niet... Bij de echo's was het niet anders. Iedere keer die angst
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
@fruity hopelijk kun je dan nu weer door!



Hier: door de ovitrelle is vandaag mijn eisprong, dus feitelijk zit ik dan nu al op het wachtbankje. Gek idee, omdat de tp nog niet eens zeker is, en áls die doorgaat is het pas maandag.

Maar goed, er zou theoretisch natuurlijk ook nog een natuurlijk wonder kunnen plaatsvinden... Anyway, met of zonder terugplaatsing, mijn NOD is 6 april.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
En heeft het doorgezet Fruity?



Raar idee blijft dat toch Flipje dat je idd ruim voor de tp al op het 'wachtbankje' zit. Ik vind zelf het grote voordeel van cryo-tp dat de zo lange wachtweken worden ingekort tot 9 dagen (een heel fijn voordeel aan dit traject).

Geruststellend idee denk ik dat er zondag nog een extra echo plaatsvindt en dan hopelijk maandag -eindelijk weer- een tp. Hoop het zo voor je.
Ja, het heeft doorgezet Vanmiddag 13:50 uur eco!

Gek eigenlijk dat ik blij ben dat ik ongesteld ben
Alle reacties Link kopieren
Flipje idd gek dat je al op wachtbankje zit. Bij ons gebeurd cryo tp ook met hormonen om bms dik te krijgen. Bij jou gebeurt het onder natuurlijke cyclus? En daarna nog wel met oetrogestan bollen?



@ dazzle, ik hoop net als baggal dat ze in België meer onderzoeken doen. Ook zijn er gingen als timelaps, 5 daagse cryo, immuunsupressiva die een invloed kunnen hebben op innesteling. Jij hebt volgens mij elke keer een 3 daagse terug gekregen?



Ik krijg ook de angst dat ik het zelfde mee ga maken... ook bij ons is geen oorzaak gevonden. Vaak genoeg lukt het wel, maar toch bang dat wij meerdere tp hebben zonder innesteling. Bij ons ziet alles ook goed uit. We weten alleen niet hoe het zit met de kwaliteit van embryos. Maar mijn bms was dik met tripleline. Genoeg folikels. Dus daar kan het niet aan liggen.
Alle reacties Link kopieren
Yes fruity, fijn nu dus weer lekker verder!
Alle reacties Link kopieren
Fijn Fruity! Op naar een mooie uitgangsecho en dan de start van de nieuwe poging. (Tweede poging toch?)
Alle reacties Link kopieren
Flipje: de vooruitzichten zijn goed. Ik duim op een goede echo en maandag een goede ontdooing!



Fruity: bizar dat je blij kan zijn met een menstruatie, maar ik snap het idee!



Nemoo: hou je het nog vol op de wachtbank?



Lieve meiden - en dan nu het nieuws: de uitslag van de NIPT is binnen en kwam helemaal goed terug: geen Trisomy 21, 18 of 13 of Turner. Het geslacht is... een meisje! Mijn man had een (kleine) voorkeur voor een meisje en ik ben helemaal gelukkig en dankbaar. Had mijn man huilend aan de telefoon (ook voor de eerste keer)! God is good zei hij nog en da's ook geen uitspraak van Baggal-man!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Wat een fantastisch nieuws Baggal!!!! (en super fijn zo snel!). En wat een super lieve reactie van je man. Zo blij voor jullie dat jullie in verwachting zijn van een dochter van jullie samen
Alle reacties Link kopieren
vanmorgen echo gehad en alles was goed . bms is nu 13mm en alles zag er goed uit en het bloedverlies was een bloedvaatje. dus ws volgende week vrijdag tp. pff als hij nu maar goed ontdooit ???? opgelucht dat alles goed is ook na de currrtage na bevalling enz



yess baggal!!! wat fijn nu proberen te gaan genieten he )



fruity wat fijn!
Alle reacties Link kopieren
Baggal wat een goed nieuws!



Piene en Flip, ik duim voor een voorspoedige ontdooiing en een terugplaatsing met een prachtige embryo!
Alle reacties Link kopieren
Baggal, wat leuk! Het lijkt me zo fijn om alvast meisjes dingen te mogen gaan shoppen, heel veel plezier alvast. Geniet lekker samen van het groeien van jullie dochter!
Alle reacties Link kopieren
Jeuhhhhh, wat fantastisch Baggal. Gefeliciteerd.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Baggal, het is jullie meer dan gegund! Geniet er samen van Een dochtertje! wauw



Ook goed nieuws voor jou Fruity,nu kan je weer verder.



Piene en Flip, ik hoop voor een super tp voor jullie beide!!



Hier is het nog steeds rete spannend! Het ene moment ben ik er van overtuigd dat ik zwanger ben, het volgende moment weet ik zeker dat ik ongi word. Maar deze gevoelens kennen jullie waarschijnlijk allemaal.

Hoeveel forums ik ook lees of websites bekijk, ik moet toch wachten tot maandag.
Alle reacties Link kopieren
thanx nemo pfff spannend nog 4 dagen
Alle reacties Link kopieren
Baggal... wat geweldig nieuws.

een kleine meid.



En nu gaan genieten van alle mooie momenten.
Alle reacties Link kopieren
Wowww baggal wat fijn!! Het is je meer dan gegund! En wat leuk een meisje ik hoop dat je nu iets meer kunt gaan genieten al blijft het tot de bevalling spannend! het gaat nu echt gebeuren. Je wordt mama baggal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven