Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 3)

16-12-2016 11:11 3052 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.



De stand van zaken:

fasedameswachten op startabusu, Hosta, Animal2307, miillaa, gelukspoppetje,

Lilly53, Dazzle_ (juni), Duufje (~juni), -Sense (juli)prikken&slikkenFruity-Pebbles, Sofie87wachten op cryo-tpAngel88 (11 mei), flipje2 (~20 mei)in de wachtwekenboulu (verse tp (2x), 12 mei), Weija (cryo-tp, 16 mei)



Handige links:

- Informatie over IVF/ICSI: brochure VUmc, brochure AMC, informatie Isala

- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum

- Website Freya: www.freya.nl

- Moeders voor moeders: www.moedersvoormoeders.nl



Blogs:

- Wensmama van flipje2

- Eerste kind wens van Lampje1



Bezig met behandelingen:

naam

(leeftijd)wens

sindsMMM

sindsoorzaakbehandelingstatus

#cryo'slocatieflipje2

(28/41) blogokt

2014okt

2015<1 miljoen/ml zaadcellen

ICSI1: 2x mk (F☆ 18w (T21+T8), P☆ 12w (Turner))ICSI1jan '16 start

mei '17 tp4? (2 cryo's)VUmcDazzle_

(34/36)2013mei

2015Geen oorzaak gevonden

2015: IUI 6x, 2016: IVF1, 5x tp

2017: mrt IVF2, 1 tp, geen cryo's IVF3wachten op startIVF1&2: NL

IVF3: Gentgelukspoppetje2014mrt

2016♂ slechte zwemmers

jun '16 IVF1 niet zwangerICSI+PGDwachten op startMUMC/AMCDuufje

(38/41)2013dec

2015zeer slechte zaadkwaliteit

ICSI1: geen bevruchtingen

ICSI2: B☆ICSIwachten op start?abusu

(39)20142014alleenstaand, schildklier

9x IUI gehad, ICSI1 niet zwangerICSI2MCKpianokruk

(42)20132013alleenstaand

IVF1&2: niet zwanger, ICSI3: geen bevruchtingenICSI4wachten op startMCKAnimal2307

(36/36+)2014Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad

IVF1 en 2 (Isala) niet geluktIVF3wachten op startDusseldorfAngel88

(28/32)2014onbekende oorzaak

6x IUI gehadIVF1feb '17 start

10 eicellen ingevrorenRadboudmiillaaIVF1.1 afgebroken wegens allergische reactieIVF1.2wachten op verder onderzoek?boulu2014slechte zaadkwaliteit, PCOS

dec '16 ICSI1: vmk ☆, geen cryo's

feb '17 ICSI2.1: geen eicellen gevondenICSI2.2apr '17 start

dubbele tp, 1 cryo?Fruity_Pebbles

(30/33)2015Laag AMH, IVF1 mislukt

mrt '17 IVF2.1: escape-IUIIVF2.2apr '17 startMCKHosta

(38)2016Laag AMH, 2x vmk ☆☆

IVF1 misluktIVF2wachten op start?Weija2013201311x IUI gehad, ICSI1 3x zwanger,

2x vmk ☆☆, X☆ (23 wk)ICSI26 cryo's over?MevrouwStippel

(36/39)man hersteloperatie gehadICSI+

MESA/TESEwachten op start

(±juni '17)AMCSofie87

(29/28)endometriose

4x IUI gehadIVF1april '17 start?Lilly53

verstoring LH

azoospermieICSI1wachten op start?-Sense-

2015halve baarmoeder, 1 werkende eileiderIVF1wachten op start (juli)Wij houden altijd een plekje vrij

voor nieuwe meeschrijvers!



ZWANGER!! De zwangeren schrijven hier gezellig verder!

*deni308 (27/30) 5 jan '18, weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.

*freexx(27/29) 31 dec '17 , verminderde zaadkwaliteit en translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen

*Chevrolet (31/29) xx dec '17?, geen oorzaak gevonden, 3x vmk ☆☆☆, 6x IUI gehad, zwanger in IVF1 (2 cryo's over), MCL/UMCG

*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's

*piene1987 (29) 15 dec '17 , ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over

*Lampje1 (33/37), 11 dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over

*nemoo (30), 1 dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger inICSI1

*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf

*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD)

*Zima, 3 nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's)

*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1

*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.

*anne-1985 (31), 13 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1,

*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK)

*rosings, 4 aug '17 , alleenstaand: 23x ZI 1 mk, zwanger in IVF2, Nij Geertgen

*tasje76 (39/34), 8 juli '17 , geen oorzaak gevonden, zwanger in IVF2 (geen cryo's)

*alto (28/37), 26 mei '17, verminderde zaadkwaliteit, ICSI1 (5 cryo's), Leuven

*Soof83 (33/34), mei '17, PCOS, azoöspermie, ICSI1



Bevallen

Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), itsi_us (IVF1), Duufje ☆ (ICSI2), Noortje81 (ICSI1), lilly1980, Sunflower07 (IVF1), Blauwoogje1980 (IVF1), zwangerwordenvanaf2014 (ICSI1), Tulpenbol_boterbloempje (spontaan), Lisette_ (spontaan), Budhababe (spontaan), _sun (ICSI3), Ann-81 (ICSI1).



Je kunt de tabel zelf aanpassen:

Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum

♂ = Alt+11; ♀ = Alt+12
Alle reacties Link kopieren
@baggal, gefeliciteerd met de uitslag.



@nemoo nog heel even geduld... Goed het weekend vol plannen en voor je het weet is het de 27ste. (En dan hopelijk ook het gehoopte resultaat.)



@piene gezellig, samen op de bank straks. Hoe is de procedure bij jullie in EMC? Moet je met ovutesten in de weer of krijg je follikelmetingen? Is er vandaag een follikel opgemeten?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Baggal, wat fijn dat de nipt goed was. En wat leuk een meisje!!!!!



Piene, een mooie echo dus en niks om je zorgen om te maken. Nu op naar een goede ontdooiing!



Nemoo, laatste paar loodjes wegen het zwaarst Nog even!



Hier net terug van de echo. Eierstokken en baarmoeder zagen er goed en rustig uit. We mogen starten met ivf2.

Vanavond Decapeptyl en vanaf morgen Fostimon erbij
Alle reacties Link kopieren
Hier nu ook een embryo aan boord! Was mooi om te horen dat na de punctie maar 14 eicellen rijp waren en pas later in de middag de andere 2 ook, zodat ze deze ook hebben kunnen bevruchten. Er zijn nu nog 7 embryo's in de strijd, waarvan ik een kwaliteit 1 embryo terug heb gekregen. Bij de rest heb ik heel vaak 6bb en 6bc zien staan. Die mogen nog 1 of 2 dagen door delen en worden dan ingevroren. Helaas horen we over 2 a 3 weken pas hoeveel dat er zijn. Het was heel bijzonder om dat kleine stipje in mijn baarmoeder te zien, maar ik vind het een bizar idee dat er nu een embryo in mij zit. Ben zo bang m uit te plassen!



Zitten alleen nemoo en ik nu op het wachtbankje? Zou heel fijn zijn als Piene en Flip er snel bij mogen komen zitten!
Alle reacties Link kopieren
flipje ik heb schema provynova en utro. dus geen testen of meting. zolang mn bms goed is bij de echo die ik vandaag had krijg je een tp, dus verder geen gedoe behalve veel pilletjes haha

idd leuk en spannend beide op het bankje straks jij zenuwachtig voor de echo? die was zondag toch?



yes lampje die zit iedergeval. ik durf erna nooit te plassen terwijl ik dan altijd erg moet vanwege de volle blaas haha maar dat kan niet zomaar. ik hoop volgende week ook op het bankje te zitten. en hoop op veel cryos voor jullie!



fruity fijn dat alles goed is. nu weer aan de prikken bah maar alles voor een goed doel! of vind jij dat niet zo vervelend?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Lampje een embryo aan boord! Mooi 7 embryo's, ik duim voor een paar mooie cryo's maar belangrijker ik hoop voor je dat deze gewoon raak is. Succes met de komende spannende weken.



Piene ook goed nieuws dus! Spannend over een ruime week waarschijnlijk ook een embryo aan boord. En dan hopelijk samen met Flipje in de wachtweken.



Nemoo. Spannend..... gebruik je nog medicijnen? Heel veel succes met de komende super spannende dagen!
Alle reacties Link kopieren
En fijn Fruity. Succes met prikken!



Fijn zoveel goed nieuws op het forum vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt lieve meiden zo opgelucht! Mijn stabiele man die volschoot - dat vond ik wel heel schattig. Ik denk dat hij twee meiden en twee jongens erg leuk vindt. En ik ben wel een meisjes-achtig, gerokt type



Piene: Wat fijn dat je BMS goed was! Ontdooien gaat bijna altijd goed. Bij Boston Place in 80% tot 90% van de gevallen.



Flip: Aftellen naar zondag. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat. Je BMS is ook veel beter en nagenoeg geen vocht.



Lampje: Wow yes - embryo binnen Overigens: 6BB is heel goed hoor! Ik vermoed nu zwanger te zijn van een 4BB (er is ook een 3CC terug geplaatst). Dus, ik heb goede hoop voor je!



Nemoo: Week 2 is altijd rot. Je gaat aan alles twijfelen. Afleiding zoeken als het lukt en hopelijk goed nieuws op de 27e!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
@Baggal... wat een prachtige reactie van je man... een meisje leuk en vooral fijn dat de NIPt goed is.



@Flip.. Nog even en dan in het zondag..



@Lampje.. wat spannend zeg.. dat uitplasgevoel herken ik wel.. dat had ik na mijn eerste terugplaatsing.. haha raar idee he..



ik zit een soort van op het wachtbankje.. er is geen terugplaatsing gedaan, maar wel een IUI.. maar moest er niet teveel van verwachten..

De pregnyl in in ieder geval wel al uit mijn systeem.. Nu wachten tot volgende week zondag..



@Fruity.. succes met prikken :D dat er maar veel gaan groeien..



@Nemoo.. nog eventjes geduld.. duimen voor en positieve test..
Call it magic, Call it true, I call it magic, When i'm with you !
Alle reacties Link kopieren
baggal ikweet niet waar ik die resultaten kan vinden over het ontdooien
Het wordt weer spannend hier! Ik duim!
Alle reacties Link kopieren
@deni dan zet ik je gewoon erbij op het wachtbankje hoor deni... Hoge of lage verwachtingen, elke kans is er 1.



@piene klopt, ontdooien gaat - statistisch gezien - vaker goed dan fout. Cijfers heb ik niet paraat maar iets van 80-90% staat mij ook bij... Maar voor mijn gevoel is het een loterij, 50-50. Ik vond dat telefoontje voor het wel/niet doorgaan van de de cryo-tp het naarste moment van de hele behandeling.



@lampje Ik heb de metafoor van het hagelslagje in de pot pindakaas denk ik nog niet aan je verteld? Stel je even dit voor: je duwt met je vinger een korreltje hagelslag flink diep in een pot pindakaas. Houd de pot daarna op zijn kop en probeer het hagelslagje er dan nog maar eens uit te schudden. Gaat je niet lukken. Dat hagelslagje (embryo) komt er pas uit wanneer de pindakaas (slijmvlies) eruit komt: bij je eerst volgende menstruatie of bevalling.

(Calvé, smeuïg tot op de bodem)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
lieve baggal, wat een fijn nieuws! nu loslaten en gaan genieten van al het moois dat gaat komen! en van de aankondiging natuurlijk! weten veel mensen het al in je omgeving? of heb je op deze uitslag gewacht?



flip, ik duim nog steeds mee!



en dikke knuffel aan alle anderen die het nodig hebben!!!
Alle reacties Link kopieren
ok kleine gniffel om de pindakaas metafoor
Alle reacties Link kopieren
vind dat ook heel spannend flip. ik heb al keer gehad dat ik helemaal geen tp had omdat hij de 2e dag was gestopt met delen. en vond dit bijna nog rotter dan negatieve test gek genoeg!



grappig die vergelijking mijn arts vertelde het als dat je heel dik boter op 2 boterhammen doet, een hagelslagje ertussen en de boterhammen op elkaar. no way dat hij eruit valt
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa Baggal, wat geweldig!! Ben zo blij voor jullie! Gewoon alles goed en een mooi meisje op komst . Soms bijna ongelooflijk na al die jaren of niet? Wat lief dat je man ook vol schoot. Het lijkt me zo bijzonder allemaal...



Ik reageer even op het belangrijkste nieuws hoor!



@Dazzle: Ik vind het zo onwijs balen voor je. Had zo gehoopt op nu beter nieuws, kan me voorstellen dat je de moed een beetje in je schoenen zakt. Ik kan me voorstellen dat een buitenlands ziekenhuis nog wel betere kansen geeft. Maar dat duurt nog allemaal lang... Heel veel sterkte, ik heb ook niet echt een tip voor hoe je er het beste mee om kan gaan eigenlijk, het is gewoon zwaar.



@Chevrolet: Ook voor jou enorm balen weer. Jullie zijn ook al zo lang bezig. Sterkte!



@Piene: Wauw wat spannend nu weer, het komt dichtbij!! Fijn dat alles er goed uit zag.



@Fruity: Jeeej, het heeft eindelijk doorgezet! Haha ik was ook wel eens blij hoor als ik ongesteld was, je kunt weer verder! Begin je nu weer meteen met prikken en het korte protocol?



@Lampje: Mooie scores hoor!! Ik zou ook enorm blij zijn! Nu wachten...



@Nemo: Succes nog even, die laatste dagen zijn echt niet leuk inderdaad.



@Flipje: Voor jou ga ik ook duimen zondag!! Hoop zo dat je eindelijk weer een kans hebt!!



Hier heb ik best goede dagen gehad maar vandaag voel ik me ronduit klote en ik weet niet eens precies waarom. Ik ben nu in ieder geval aan het wachten op de fietskoerier die al mijn medicijnen komt brengen ;). Het duurt gewoon allemaal zo lang, ik denk dat het dat is en ik krijg even geen energie van andere dingen terwijl ik dat normaal wel heb. Ik voel me echt een beetje depressief. Maar ik weet dat dat vaak maar 1 of een paar dagen is. Ik denk dat het ook goed is dat het morgenavond weekend is .

Nog bedankt trouwens voor jullie begripvolle reacties van mijn afgelopen post, heel fijn! Ik merk nu dat ik ook weer jaloers ben op Lampje die zo'n goede score heeft met de emrbyo's en ook op Wished van het andere topic. Terwijl ik het ze echt zo erg gun en zij ook een lange weg hebben!! Maar ik wil ook een keer een fatsoenlijke score :(.
Alle reacties Link kopieren
@lampje Ik heb de metafoor van het hagelslagje in de pot pindakaas denk ik nog niet aan je verteld? Stel je even dit voor: je duwt met je vinger een korreltje hagelslag flink diep in een pot pindakaas. Houd de pot daarna op zijn kop en probeer het hagelslagje er dan nog maar eens uit te schudden. Gaat je niet lukken. Dat hagelslagje (embryo) komt er pas uit wanneer de pindakaas (slijmvlies) eruit komt: bij je eerst volgende menstruatie of bevalling.

(Calvé, smeuïg tot op de bodem)[/quote]



Flip, precies dit verhaal heeft de gynaecoloog ons net ook verteld. Dan de versie met een boterham met pindakaas, maar het idee blijft hetzelfde. En toch voelt het anders ; -). Ik ben daarna al twee keer wezen plassen trouwens, dus heb mijn zorgen opzij gezet.



Naar lijkt dat me als je cryo niet ontdooit! Kan er dan nog een andere geprobeerd worden of moet je meteen die maand overslaan? Ik zal alvast beginnen met duimen voor jullie, piene en Flip.
@Baggal wat fijn dat de nipt uitslag goed is. Dan mag je nu echt proberen om te genieten van de kleine uk in je buik.



@lampje, volgens mij hangt het er vanaf welk protocol je volgt. Ik heb tp in gestimuleerde cyclus en dan maakt het niet uit of je nog een paar dagen langer wacht. Dus bij ons gaan ze net zo lang door met ontdooien tot er eentje goed is. Maar volgens mij kan dat niet als je een tp hebt in eigen cyclus.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer vrijwel nooit en ben al ruim een jaar een stille meelezer, maar wil toch even reageren op het berichtje van Dazzle! Ik herken me enorm in jou en onze situatie is - vrijwel - hetzelfde. Het enige verschil is dat er bij ons wel een oorzaak gevonden is, namelijk mijn man's sperma die zeer slecht is. Ondanks dat hebben we zeer goede scores en na vijf terugplaatsingen sta ook ik nog steeds met lege handen, zonder enige zwangerschap. Ik kan je alleen maar zeggen dat ik ook precies hetzelfde voel als jij, ik kan mij niet voorstellen dat ik dan ook maar ooit zwanger zal raken, een positieve test in handen zal hebben, een dikke buik zal krijgen.... Alleen denk ik dat geen enkele vrouw zich deze voorstelling goed kan maken, want zwanger zijn is zoiets bijzonders, als je het nooit hebt meegemaakt kun je er volgens mij gewoon echt niks bij voorstellen. Ik was bang dat ik dit voelde omdat ik het voorgevoel had dat het nooit gaat lukken bij ons. Toen ik dit onzeker aan mijn schoonzus - mama van mijn twee mooie neefjes - vroeg, stelde ze me echt gerust door te zeggen dat ze, ook toen ze al zwanger was geweest van de eerste, het nog steeds moeilijk te vinden om zich voor te stellen hoe het zwanger zijn is. Omdat het gewoon zoiets bijzonders is!



Ik hoop echt van harte dat jij goede resultaten gaat behalen in België, namelijk een kindje! Ondanks dat we elkaar niet kennen en we nooit samen geschreven hebben gun ik het je zo en schiet vol als ik je berichtje lees. Ikzelf ga nu mijn tweede poging in Nederland in en wij zijn op dit moment heel bewust bezig met voeding, wat extra vitamines, yoga en binnenkort ga ik naar een osteopaat (dit ook omdat ik pas geleden getest ben op reuma en het idee heb dat er een heleboel niet lekker zit bij mij). Ik wil niet zeggen dat dit helpt, integendeel, het heeft meerdere redenen waarom ik deze dingen doe, maar baat het niet dan schaad het niet en aangezien ze ons niet veel meer dan een scratch kunnen bieden in het ziekenhuis, moet ik het heft maar in eigen handen nemen..



Baggal, wat een geweldig nieuws heb jij gekregen! Gefeliciteerd en ga er lekker van genieten met elkaar!!



Nu kruip ik weer terug in mijn meeleesmodus, ik wil iedereen enorm veel succes wensen en hopelijk leidt het trjaect jullie allemaal tot een mooi resultaat!
Alle reacties Link kopieren
@lampje Bij VUmc moet je een maand wachten, maar dat is in sommige ziekenhuizen anders.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Ik heb mijzelf weer bij elkaar geraapt en meld mij ook weer!



BaggalYes! Yes! Yes! Van harte gefeliciteerd met de goede NIPT uitslag en jullie meisje Pak van jullie hart en weer een mijlpaal bereikt, heerlijk nieuws!



Flipje2 Voor jullie is het ook alweer spannend! Hopelijk is dat laatste beetje vocht volgende echo helemaal weg en ontdooit er een heel mooi embryo'tje wat zich lekker gaat innestelen.



nemoo Heel veel sterkte met de zware loodjes, uren voelen op zulke momenten als dagen. Hopelijk wordt het wachten beloond met een positieve test.



Lampje Jippie! Embryo on board! Nu de vreselijke wachtweken in, hopelijk vliegen ze voor je voorbij.



Fruity Jij mag ook alweer beginnen. Fijn is dat!



boulu je bent meerdere malen in mijn gedachten geweest en bij deze een



De periode na de ivf poging heb ik moeilijker ervaren dan ik had verwacht. Deze rustperiode voelde een paar dagen heel nietszeggend, geen geslaagde ivf poging maar ook er niet mee bezig kunnen, even helemaal niets. Had echt even weinig energie en zo ken ik mezelf helemaal niet. Weet mijzelf altijd goed op te beuren en het positieve te blijven zien. Daar was na de mislukte poging niet veel van over maar goed, ik ben er weer



Begin deze week evaluatiegesprek gehad en volgende ivf poging zelfde protocol als eerste keer. Alles besproken en toen kwam de vraag of ik misschien aan scratching onderzoek wil meedoen... Gaat wel d.m.v. loting dus het was nog maar de vraag of ik daadwerkelijk de scratch mocht ondergaan... Ik ben dus ingeloot en mijn volgende cyclus is dan de scratch en dan cyclus daarna ivf poging 2.

Ik moest even schakelen omdat ik mij al had ingesteld om binnen nu en een week weer te gaan beginnen met hormonen spuiten maar die extra weken wachten om te beginnen lukt dan ook wel weer.

Hopelijk is dit net een extra zetje bij de volgende poging.
Alle reacties Link kopieren
hee hosta wat fijn dat je er weer bent

ben benieuwd of de scratch het goede zetje gaat geven!. veel suc6 met wachten
Alle reacties Link kopieren
Xkussie: wat een lieve post voor Dazzle. En wat jammer dat de behandelingen tot nu toe geen effect hebben gehad. Dat maakt het zo verdrietig. Wat jouw schoonzus zegt is helemaal waar. Dat je jezelf niet zwanger kan zien hebben meer mensen, ook dames die niet in de MMM zitten. Ondanks het goede nieuws van gister vind ik het lastig te beseffen dat er waarschijnlijk echt een kindje / buik gaat komen. Voelt zo onrealistisch / onwerkelijk.



Hosta: Welkom terug. Zo'n periode na een mislukte ronde is altijd een beetje een anti-climax. Zo van: en nu wat?! Ergens wil je zsm verder ook en aan de andere kant zit je nog midden in de teleurstelling. Ik hoop dat je in aanmerking komt voor de scratch.



Angel/Boulu: gaan jullie weer een scratch doen?



Piene: Ik had de ontdooi-cijfers uit het info-pack van Boston Place over de FERC. Die staan volgens mij niet online. Als de ontdooing goed gaat, is dat vaak ook een indicatie dat het een sterk embryo is, aldus het BP lab.



Flipje: Ik begrijp heel goed dat het telefoontje op de dag zelf weer zenuwslopend is. Ik vond het ook heel eng. Bij BP krijg je het nl. op de dag zelf te horen, vlak voor de TP. En als het niet lukt heb je een abandoned cycle - zonder geld terug. Gelukkig komt het weinig voor, maar ik heb daar ook wel eens met angst gezeten.



Nemoo: Elke dag is er weer eentje minder! Ga je braaf wachten tot 27/03?



Ann! hello!



Het begint er echt op te lijken dat April weer drukker gaat worden met meer mensen op de wachtbank, en hopelijk ook weer meer meiden naar de volgende tabel.



Overigens heeft mijn man het gister tegen zijn dochter gezegd en die reageerde aangenaam positief. Misschien heeft ze in het afgelopen jaar toch het inzicht gekregen dat ook andere vrouwen een kinderwens kunnen hebben, ondanks een, in haar optiek, gekke relatie. Ze wilde altijd al een zusje had ze tegen mijn man gezegd. Dat vond ik eigenlijk best schattig...

Het is allemaal nog heel teer, maar misschien is dit een mooie stap naar een nieuw begin. We zullen zien.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
@baggal Dat is hier ook op de dag zelf baggal. Fingers crossed...



Fijn dat mans dochter leuk reageerde. Zou leuk zijn als de relatie weer een beetje verbetert.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ja ik probeer te wachten met testen tot maandagmorgen (heel vroeg waarschijnlijk) mocht ik voor die tijd nog niet ongesteld zijn geworden. Vandaag een ietsiepietsie donkere afscheiding gehad. Heel weinig maar schrok er toch van. En ik heb nog steeds last van buikpijn, dit komt met vlagen en blijft dan een tijdje zeurderig aanwezig.



Fijn dat de dochter van je man enthousiaster reageerde dan je had gedacht!
Alle reacties Link kopieren
Even een ego-post.

Ik ben vanochtend weer bij het MCK geweest voor een echo door de hoofd-gyn. Maandag had ik een telefonische afspraak met hem omdat ik vorige week naar de mogelijkheden van een scratch en een hogere dosering hormonen voor de volgende behandeling had gevraagd. Hij heeft uitgelegd waarom dat wel/niet zin had en gaf toen aan dat hij zelf nog even wilde kijken vandaag.

Ik dacht vanwege het oude eitje dat was achter gbeleven, maar het bleek te gaan om het vermoeden van een poliep.

Er waren in de afgelopen maanden inderdaad een aantal artsen die zeiden dat ze dachten er eentje te zien, maar dat heb ik steeds weg gewoven omdat ik in oktober onder volledige narcose op de OK lag en de gyn van het Bronovo toen niets vond (tenminste, niet in de baarmoeder, wel 2 kleintjes in de bm-hals).

Maar vandaag bleek er een grote poliep te zijn (wellicht dezelfde van september/oktober, maar nu nog duidelijker & groter) en die zit echt in het gebied dat innesteling zou moeten plaats vinden. Ontzettend kut!



Na wat heen en weer praten bood hij dan toch aan om maandagmiddag weer zelf de hysteroscopie te doen, deze keer met een morfine-infuus. In september heeft hij het ook geprobeerd (zonder morfine) en toen was het onderzoek al zo pijnlijk dat we het verder afgeblazen hebben en ik naar het ziekenhuis verwezen ben. Nu dus een nieuwe poging, met morfine.

Ik hoop zo dat het goed gaat, anders heb ik weer minimaal 2 maanden extra vertraging en weer onder narcose moeten wil ik liever ook niet.
WTF?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven