Zwanger worden met PCOS en Clomid

06-08-2016 11:51 421 berichten
Hoi meiden,



Na een jaar lang proberen zwanger te raken en een miskraam in februari, weet ik sinds afgelopen week na onderzoeken bij de gynacoloog dat ik PCOS heb.

Vol goede moed begin ik vandaag aan mijn eerste kuur Clomid.



Zijn hier meiden die in een vergelijkbare situatie zitten? Het lijkt me fijn ervaringen met elkaar te kunnen delen.



Liefs,

Nova



NaamLeeftijdRonde/mgAfspr. gynNODNovaEve292/50mg9/9 27/9Lievezuster282/100mg12/923/9K84321/50mg23/8ZwangerNoekse251/50mgxxxBabbes8333nog niet gestartxxxH300252/50mgxxEmzi291/50mg28-9x
Je moet er wel mee uitkijken. Ik heb vroeger 2 keer een half jaar Clomid geslikt en ik werd er erg depressief van. Ik ben eigenlijk nooit chagrijnig of zo maar met Clomid werd ik een geheel ander mens. Een tweede kind is er jammer genoeg niet mee gelukt dus ik heb het nog voor niks geslikt ook. Later heeft de arts voorgesteld om hormonen te gaan spuiten maar mijn man wilde absoluut niet meer dat ik nog hormonen binnen kreeg want dat zou me ons huwelijk gekost hebben. Ik was zo depri dat ik de straat over stak zonder te kijken want het kon me niks schelen. Voor mij was het vergif die Clomid. Dat haden ze me van te voren niet verteld.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Nova,



Herkenbaar wat betreft de pcos, sinds vorige week is dat, bij mij ook de reden van ruim een half jaar uitblijven van een menstruatie of zwangerschap...



Mijn bloeding is gestart, met behulp van medicatie. Maandag kan ik dan beginnen met Clomid.

Ben erg benieuwd hoe mijn lichaam erop gaat reageren... Ook wel spannend allemaal.

Daarom ook wel fijn om wat ervaringen uit te wisselen.



Groetjes Noekse
Alle reacties Link kopieren
Hier ook iemand met PCOS. Wij proberen het tot eind van het naar zelf. Mocht dat niet lukken nemen wij ook de stap om naar het ziekenhuis te gaan.



Succes met de behandeling. Al veel succesverhalen over gehoord, hopelijk helpt het snel!
Alle reacties Link kopieren
Dames!



Hier ook een PCOSer, heb al 1 kindje met heel veel geluk zonder medicatie gekregen.

nu voor de 2e bezig. Maer werd maar niet ongesteld. Naar gyn geweest.



Heb Provera geslikt om menstruatie op te wekken. Poeh behoorlijke menstruatie gehad. En nu vandaag laatste pil Clomid 50 mg genomen. Nu afwachten. Moet op dag 21 van mijn cyclus bloed laten prikken. Jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ook de 21ste dag bloed laten prikken, wat zijn jouw eerste ervaringen van het gebruik van Clomid tot nu toe, lievezuster?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een succesverhaal: ik heb ook PCOS en ben nu net zwanger na de 1e keer 100mg clomid. 50mg sloeg bij mij niet genoeg aan (cyclus afgebroken met provera), maar 100mg zorgde voor een eisprong op dag 17 en dus meteen een zwangerschap.



Bij mij hebben de artsen wel echt eindeloos gehamerd op de bijwerkingen van clomid, en dan vooral de stemmingswisselingen. Bij 50mg had ik nergens last van en bij 100mg viel het me reuze mee: op dag 3, 4 en 5 van clomid was ik 's ochtends (vlak na het innemen) een beetje neerslachtig, maar omdat ik wist dat het van de clomid kwam kon ik er prima mee omgaan.



Dit zegt natuurlijk niets over hoe het bij jullie gaat, maar ik wilde even aangeven dat het allemaal ook mee kan vallen. Ik hoop dat jullie allemaal snel zwanger zijn!
Alle reacties Link kopieren
@nena & spinnenkop: wat super dat jullie zwanger zijn! Gefeliciteeerd!



@noekse: hier helemaal geen bijwerkingen tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook PCOS en nut in de eerste ronde clomid voor ons tweede kindje, dinsdag op dab 14 echo om te kijken of de clomid aanslaat gister was er in elk geval een begin

Eerste kindje ook met clomid gekregen. Heb wel wat last van de bijwerkingen maar het valt mij net als de vorige gelukkig (nog) mee
Wow wat snel al veel reacties!

Als er 1 ding is wat ik heb geleerd is dat ieder lijf anders is, en dat er bij een grote kinderwens weinig vaste theorieren op los te laten zijn.

Ik probeer er positief in te blijven staan!



Ik ben vandaag gestart met 50 mg, heb 15 aug een controle echo in het ziekenhuis.

Ik heb een zeer onregelmatige cyclus (kortste 26, langste 55), maar niet iedere maand een eisprong.



Hoop dat dit aanslaat! Een kortere cyclus met eisprong zou al echt zo'n verbetering zijn.
Ha k84, dan lopen we ongeveer gelijk! Leuk om zo ervaringen te kunnen delen met elkaar.



Hoeveelste ronde was je bij de eerste in verwachting? En vanaf welke dag kun je bijwerkingen verwachten?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Nova,

De eerste x was ik meteen in de eerste ronde zwanger, dat werd Helaas met 7.4 wkn een miskraam. Daarna zwanger in ronde 3 en het resultaat daarvan is nu 2,5 jaar



Qua bijwerkingen heb ik van dag 2 t/m dag 9 best wat hoofdpijn gehad en mijn buik is wat opgezet maar voor de rest valt het goed mee, zit nu op dag 11.

Hopelijk heb jij ook niet teveel last van de bijwerkingen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, hier een succesverhaal. Ook PCOS en de eerste keer met 7 maanden zwanger van een jongetje. Begonnen met 50, daarna 100 en daarna 150mg. Mijn cyclus werd met PCOS 36 dagen en ik kreeg er ook Pregnyl bij. De eerste paar maanden niet en toen sprong het eitje steeds veel later dan dat ze inschatte. Toen hij 10 maanden was heb ik een vroege miskraam gehad; ik wist niet dat ik zwanger was en mijn cyclus was weer een puinhoop. Daarna weer aan de Clomid en toen was ik met 4 maanden zwanger van twee kindjes. Daar heb je dus wel iets verhoogde kans op :D

Ik had wel last van de hormonen, maar bleef steeds tegen mezelf zeggen; " dit rotgevoel komt door de hormonen, dit gaat over"

Die echo's zijn na twee keer ook helemaal prima. Dan klets je gezellig met die mevrouw over wat je gaat eten terwijl ze die staaf inbrengt. Wij hebben ervoor gekozen dat ik de echo's alleen deed, anders moest manlief op zijn werk gaan uitleggen en ik deed het voor mijn werk aan. Ik bezoek veel bedrijven, dus dat viel niet op. Alleen mijn zus wist er van. Ik had niet de behoefte om het met anderen te delen.

Mijn tip is; blijf met elkaar in gesprek. Het is alles bij elkaar best heftig, maar probeer ook het fijne te zien, je gaat voor een kindje samen. En de kans dat het lukt is gewoon heel groot.
Alle reacties Link kopieren
Zullen we elkaar op de hoogte houden van het traject?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vind het wel leuk om te lezen hoe het met jullie gaat!
Hier ook iemand met PCOS. Net besloten om er voor te gaan en gaan het voorlopig zelf proberen. Lees graag even mee, ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Hoop dat het voor iedereen hier snel lukt en de clomid goed aanslaat! Duim met jullie mee
Alle reacties Link kopieren
Heee meiden! Net van de week te horen gekregen van de Gyn dat ik PCOS heb. Nu eerst een afspraak samen met mijn vriend om het dossier compleet te maken. Daarna starten met Clomid. Vind het wel heftig om hier de bijwerkingen van Clomid te lezen. Zou het heel erg fijn vinden om er hier over te spreken. Eerst volgende afspraak kon pas eind aug is het ziekenhuis. Heel irritant dat je zo lang moet wachten als je weet wat er aan de hand is en wat je er mee kunt doen. Wel fijn om te lezen dat er best wel wat meiden toch snel zwanger mee zijn geworden. Ben benieuwf of dat komt omdat je er zo boven op zit door het hele trakect..
Lijkt mij ook fijn meiden!



Ik ben me aan het verdiepen in het aanpassen van mijn voeding. Mijn gyn heeft gezegd dat het niet perse nodig is om af te vallen, maar met mijn maat 42 mag er best een beetje af vind ik zelf. Ik lees dat gewichtsverlies en een aangepast eet patroon de verschijnselen van PCOS kan verminderen - dus we gaan ervoor!



Hebben jullie hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me ook fijne om elkaar een beetje op de hoogte te houden hoe het bij iedereen gaat, en wat ervaringen uit te wisselen.
Alle reacties Link kopieren
@nova: hier pcos terwijl ik maat 36 heb. Eet gezond en gevarieerd dus weet niet of dat voor iedereen geld. Maar gezond eten is altijd goed zou ik denken!



Leuk dat er zoveel meiden mee willen schrijven.



Nova zou het leuk zijnmet tabel?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maat 38-40 maar had wel heel erg overgewicht. Maar al heel erg afgevallen voor ik naar de gyn ging. De gyn vindt mijn bmi prachtig;) maar heb ook gelezen dat met bepaalde voeding het minder kan worden. Volg zelf momenteel de recepten van your 50 days of green happiness. Een van die meiden had ook PCOS en ze besteden er ook aandacht aan. Misschien een leuke tip om eens te kijken.

Vind het super fijn om ervaringen te delen!
Alle reacties Link kopieren
@nova hire hetzelfde als lievezuster, PCOS met prima bmi en maat 38, gezond en gevarieerd eten is altijd goed natuurlijk, maar bij mij zijn de PCOS klachten niet gerelateerd aan gewicht oid.



Leuk dat het groepje al groter wordt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een prima BMI, en altijd al gezond met voeding bezig. Een tabel lijkt me ook wel handig.
Ik ook maat 38, en heb een goed BMI. Eet gezond en beweeg veel.



Er zijn volgens mij theorieën over het glucosegehalte in je bloed, waardoor er hormoonschommelingen kunnen optreden. Hoewel sommige theorieën dit juist weer andersom achten. Je hebt PCOS en krijgt als gevolg daarvan een hogere bloedsuikerspiegel. Een vriendin van mij die ook PCOS heeft, is suikerarm gaan eten. Menstruatie kwam wel weer op gang, maar uiteindelijk toch aan de hormoonpillen (weet niet precies welke) en daarna binnen een paar maanden zwanger geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven