Zwanger worden na een miskraam vanaf mei/juni 2014

23-06-2014 10:16 2930 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij het nieuwe topic met tabel. Hopelijk mogen we snel allemaal lieve kindjes krijgen!



Inloggegevens:




Bevallen!

NaamLeeftijdKindjeBevallen Enya29 30/37 ? ? Theia 29/29April 2015 Divarg 29/28Mei 2015 Plukkie 36/36Mei 2015 MissMystique 29/34Juni 2015 Oreos 33/34Juni 2015Sara28/312e kindjeJuni 2015 Valentina82 32/431e & 2e kindjeJuli 2015 Bloes 30/30 1e kindjeAugustus 2015Sophietje3840/35 1e kindjeApril 2017





Lieve Clifford, hopelijk snel terug!

Stoere Sophie, goed herstellen en kom snel weer in de tabel!

Lucia en Feline, als je in de tabel wil, welkom! Jullie horen bij de groep!

moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:11
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
5.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Ik ben het helemaal met jullie eens: ik ben ook heel blij met dit groepje.



@Sophietje. Heel veel sterkte vandaag. Ik wilde nog even meegeven dat het misschien toch verstandig is om wel een echo te laten maken vandaag. Vooral omdat je nog zoveel kwaaltjes hebt. Ik wil je geen valse hoop geven, maar heel af en toe hoor je van die verhalen...



@Missy. Ik denk inderdaad dat je nog geen eisprong zal hebben zolang er nog hcg in je lichaam zit. Dat lijkt me tenminste logisch. Maar je miskraam is ook nog erg kort geleden. Dat gaat echt wel snel je lichaam uit volgens mij. Vandaar dat ze denk ik ook een termijn aanhouden van 4-6 weken tot aan de eerste menstruatie na een miskraam. Bij de een gaat het misschien iets sneller dan bij de ander? Ik heb zelf helemaal geen test gedaan, ook omdat ik het misschien liever niet weet. Dan ga ik me daar weer zorgen over lopen maken.



@Feline. Volgens mij hebben die sterretjes eerder te maken met een lage bloeddruk. Of met een laag hb. Wanneer is je nod ook alweer?



Hier gaat het goed. Ik heb echt alweer veel meer energie en heb dan ook besloten om er deze maand toch maar meteen voor te gaan. Aangezien het bruinverlies nu ook helemaal gestopt is, denk ik dat wij hier vanavond een leuke derde helft hebben
Jaa gevonden!

Top Clifford, dank je wel!

Veel plezier met de derde helft hihi.



Weet je wat vreemd is. Mijn temperatuur is wel weer normaal laag, ondanks dat ik nog HCG in mn bloed heb.

Ik dacht altijd dat je temp hoog blijft door de HCG.

Misschien dat HCG en een eisprong toch samengaan.

Het bloeden is hier alweer bijna gestopt. Ik durf nog niet echt sex te hebben denk ik.
Lotus, wil je hier even je gegevens posten? Dan zet ik je in de tabel.

En dan haal ik Valentina 1 maal weg, want ze staat er dubbel in ;)
Alle reacties Link kopieren
Dank! Dank! Ik voel me heel belangrijk...



En allemaal op naar de derde helft! Mijn menstruatie is ook afgelopen, dus ik geloof dat we weer kunnen beginnen. Je hoort verhalen van mensen die na een miskraam niet eens ongesteld worden, maar meteen zwanger. Dus hoe het zit met je eisprong... Volgens mij is je lichaam gewoon van streek.



Even een aanmoediging voor de meisjes die er nog middenin zitten: nu het slechte nieuws, de curettage, nabloedingen en menstruatie voorbij zijn (kortom; ik ben weer schoon en terug bij af) - voel ik me weer sterker worden. Weer wat positiever, nog wel verdrietig op zn tijd, maar wel weer met goede moed.



Dus... Period Tracker (appje) weer aan, wijntjes weg en weer samen met mijn man werken aan de tweede kans.
Alle reacties Link kopieren
Lotus 35

Partner 35



Mk 23 nov ontdekt 4 dec curretage



Dit word ons eerste kindje



NOD 20 juni
Alle reacties Link kopieren
De termijn die ze aanhouden is gemiddeld 6 wkn bij mij was de curretage 4 dec en de eerste keer dat ik pas weer ongesteld werd was pas 27 jan ( 8 wkn) na 6 wkn heb ik de gyn gebelt mocht toen langs komen voor een onderzoek om te zien of er iets bijzonders was. Bleek allemaal gewoon iets langer bij mij te duren. Maar vond het wel een fijne gedachte om te weten dat alles nog goed functioneerde
Lotus ik heb je er bij gezet. Ik wist alleen niet in welke ronde je zit, dus dat was een gokje.



Valentina wat een heerlijk positief bericht. Zo voel ik me ook! Het bloeden is nu helemaal gestopt. Ik kan niet wachten!!



Hadden jullie een voorgevoel toen het mis ging? Ik wel. Achteraf gezien heel duidelijk. Ik had een zwangerapp die elke week de groei van het kindje weergaf. De laatste twee weken vond ik het niet meer leuk om die te lezen. Ook mijn zwangerschapsdagboek vond ik niet meer leuk om bij te houden.

Ik had eigenlijk pas weer een echo op 30 juni. Dit vond ik te lang duren. Dus ik had een pretecho aangevraagd bij 10 weken. Ik vloog tegen de muur thuis. Ik had totaal geen rust, alleen maar stress of het wel goed zat. Iedereen vertelde me dat het heus wel goed kwam. Dat de kans zo klein was dat het fout ging. Ik geloofde ze niet. Maar ik had nog zoveel hoop. Tot dinsdag dus. Er was niks prettigs aan de pretecho. Mijn vermoedens werden bevestigd, het zat echt niet goed. Woensdag kwam alles eruit.

Ik ben zo blij dat ik het toen al wist, anders was ik helemaal geflipt woensdag.



Bij de volgende keer ga ik weer op mijn gevoel af. Blijkbaar is dat een goede raadgever. Zo ben ik ook erg blij dat ik donderdag al om een controle-echo heb gevraagd. Dit vonden ze veel te vroeg, maar ik had het gevoel dat alles al weg was, en dat was dus ook zo.



Sorry, heel verhaal. Moest t even kwijt denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal, heb jullie gevonden!



@Clifford, mag morgenvroeg naar ziekenhuis. En ga inderdaad als 1e aangeven dat ik nog zoveel kwalen heb. Geloof het ook niet hoor, maar wil het wel 100% zeker weten. Mn baarmoeder is gek gekanteld, en ze konden (inwendige echo) hem lastig vinden vorige week.

Heb het hele weekend ongeveer slapend doorgebracht, vanochtend bij lange meeting klant zat ik bijna te knikkebollen, zou graag weer energie krijgen.



Zal wel ontzettend domme vraag zijn, maar NOD? Wat bedoelen jullie daar nu precies mee. In mn app staat dat ook, maar begrijp het idee niet helemaal.
Alle reacties Link kopieren
@Mystique...lijkt me sowieso altijd een redelijk goede raadgever, je eigen gevoel. Zeker als je je lichaam een beetje kent.



Wat betreft je vraag, nee geen voorgevoel, en nog steeds niet. Heb me wel enigszins zorgen gemaakt over alle 'verboden' dingen die ik heb gegeten toen ik het nog niet wist, maar weet ook dat de kans dat dat de boosdoener is geweest nihil is....
Alle reacties Link kopieren
Mystique: ik wist het 'deep down' ook al. Wilde er niet teveel over praten, was bang voor de 2e echo met 10 weken, voelde kwaaltjes minder worden. Ik was dus niet verrast dat het hartje niet meer klopte.



Sophie: de kans dat het jouw 'schuld' is, is nihil. Het vruchtje had geen overlevingskans. Probeer jezelf echt niet (ook niet een klein beetje) de schuld te geven. Als het een sterk kindje was geweest, dan had het nog geleefd.



NOD is niet ongesteldheid dag (ik heb het moeten Googlen toen ik begon te forummen) - de dag dat je óf ongesteld óf zwanger bent.
Sophie, Veel succes morgen in het ziekenhuis. Ik snap dat je 100% zekerheid wilt! En zij vast ook wel. Wat lastig dat je baarmoeder was gekanteld.

Dat je moe bent is ook erg normaal.

Met NOD bedoelen we Niet OngesteldheidsDag, de dag dat je weer ongesteld moet worden, maar we hopen natuurlijk het niet te worden. Het is de dag waarop je weer kan testen of je weer zwanger bent.

Ik maak me ook erg druk over de dingen die ik gedaan hebt. Een week voor de positieve test heb ik een feestje gehad, waarbij ik flink gedronken en gerookt heb. De kans dat ik zwanger was, was erg klein. Het was de eerste ronde en hadden totaal geen rekening gehouden met vruchtbare dagen e.d.



Wil je in de tabel?
Alle reacties Link kopieren
@mystique: nu wel gestopt met roken?
Alle reacties Link kopieren
@MissMystique, dank je dat je mij hebt toegevoegd aan de lijst.

Ik neem aan dat je met rondes, de keren dat je een cyclus/kans op zwanger worden bedoelt? Dan klopt 5 wel.( denk ik ..)



Ik had trouwens totaal geen voor gevoel dat er iets mis was. Ik had een afspraak bij de gyn omdat wij er voor hadden gekozen om een nekplooi meting te laten doen. Het was standaard in het ziekenhuis dat je dan eerst op gesprek moest komen. Dus ik was daar ook met die gedachte omdat de verloskundige eerder al had aangegeven dat je voor zo'n gesprek nooit een echo krijgt. Dus ik dat kamertje in zegt ze we gaan vandaag een echo maken ik helemaal in de hoera stemming. Ik had al de nodige filmpjes gezien dus wist wel hoe het er uit zou moeten zien. Maar ik zag al heel snel dat het niet goed was. Ik moest in die week terug komen voor een vervolgt gesprek ( wat te doen na een MK) dus ik weer later die week terug heb ik een andere gynacoloog die heel vrolijk zei vandaag gaan we je eerste echo maken leuk he!? Dat vielt uiteraard ff rauw op m'n dak. Nee mijn hele lijf was in de volledige zwangerschapsmode. Maar goed ik heb na de MK verder niet bijgehouden of ik nog bepaalde waardes had voor mij was de menstruatie een aanduiding dat we weer opnieuw konden beginnen. En zoals ik al schreef liet dat ff op zich wachten. Mijn cyclus is nu langer dan daar voor plus net voordat ik ongesteld moet worden, worden mijn borsten ook niet meer gevoelig. Gelezen dat meerder vrouwen dat hebben maar raar is het wel het is toch een soort van graadmeter. Adv 2 verschillende appjes Period Tracker en Woman log hou ik mijn cyclus in de gaten en op de eerste ben ik 3 overtijd en de 2e app 4 dagen. Nee heb vanmorgen geen testje gedaan wil dat graag samen met mijn vriend doen dus op z'n vroegst is dat donderdag ( als ik het zolang kan volhouden



Vwb het ons zelf af moeten vragen of wij de oorzaak zijn van de MK ik denk dat we daar snel mee moeten stoppen. Ja het heeft ook bij mij ff rond gespookt maar dat is uiteindelijk iets waar je nooit een antwoord op zal krijgen ook de natuur heeft zo z'n redenen om iets af te breken..
Alle reacties Link kopieren
Nouja zeg, log ik in met juni2014, ga ik naar dit topic en ben ik weer ingelogd onder Divarg? Wat is dat nou voor iets geks.



Zou iemand mij erin willen zetten? Het lukt me maar niet en ben nu op werk dus kan niet uitgebreid reageren nu :(



Divarg, 28 jaar, eerste kindje, NOD geen idee! Ronde 1 na miskraam
Alle reacties Link kopieren
Oh he toch Juni2014.. Viva doet af en toe ook gek, nouja het is gelukt :D Tot later lieverds!



@Feline, ik bedoelde het niet rot hoor, fijn dat jij anders bent, het was geen kritiek, meer een angst, vooral omdat ik het erg confronterend en pijnlijk vind om nu nog overal te lezen dat ik zwanger ben omdat de TO nergens meer te bekennen is, vandaar
Alle reacties Link kopieren
@divarg ik zou je er wel in willen zetten maar ik weet niet hoe?? ik zag wel ergens een wachtwoord voorbij komen maar heb ik geen idee waar ik dan in zou moeten loggen om de tabel aan te passen
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je helemaal gelijk in Lotus, en toch heeft het ook door mijn hoofd rondgespookt. Ik heb een paar dagen voor de miskraam een flink stuk door de hitte gefietst. Ik moest echt een tijd in de schaduw zitten om af te koelen. Toen dacht ik nog: is dit wel goed; je mag toch ook niet naar de sauna? Een paar dagen daarna begon de miskraam.



Vanaf de eerste spat bloed op het wc papier wist ik trouwens dat het mis was, ookal duurde het toen nog vijf dagen Totdat het doorzette. Maar daarvoor wist ik het niet. Ik was heerlijk onbezorgd zwanger. Ik vrees dat dat een volgende keer niet meer het geval zal zijn.



@Sophietje: ik denk aan je morgen! Weet je al of je een curretage of pillen zou willen?



Hoe doen jullie het nu eigenlijk met alcohol? Ik heb al wel weer een paar glazen ijskoude, witte wijn gedronken. Dat is dan ergens in de verte nog een voordeel van de miskraam: dat ik de komende weken nog lekker een keer een terrasje kan pakken zonder vast te zitten aan het maltbier. Maar goed, als ik zou mogen ruilen...zucht.
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal, sorry dat ik even inbreek hier. het lijkt erop dat ik ook een miskraam heb. Hoe lang duurde het bij jullie voordat het begon? Ik verlies nu rood bloed, maar nog niet heel veel en ook geen buikpijn. Ik vraag me af wat ik kan verwachten, vooral hoe snel het ergste weer voorbij zal zijn. Kan het ook nog dagen duren voordat het echt begint? Ik ben ongeveer 5 weken zwanger.
Alle reacties Link kopieren
@clifford, dat we gezond moeten leven is een feit maar ik denk wel dat vrouwen van tegenwoordig zich zelf behoorlijk druk kunnen maken of laten maken door iedereen om hun heen over wat wel/niet kan ( en dan bedoel ik niet jou persoonlijk) ja medisch gezien weten wij nu meer maar als ik naar mijn moeder kijk heeft 4 gezonde kinderen op de wereld gezet zonder al die goed bedoelde adviezen van tegenwoordig en onder het genot van een sigaretje/ drankje ( uiteraard alles met mate). Of vrouwen in Afrika ( of andere warme oorden werken ook nog steeds op het land terwijl ze hoog zwanger zijn. Ik ben van mening dat ons vrouwenlichaam veel meer aan kan dan dat wij zelf denken. Denk dat het gevoel van het te willen beschermen soms de overhand kan nemen.
Alle reacties Link kopieren
@tralala je mag altijd "inbreken" heen enkel punt. Daar is een forum voor. Het spijt mij om te horen dat je misschien ook een mk hebt. Hoe het zal verlopen is per vrouw verschillend. ( snap dat je dat niet echt helpt) bij mij ging het verloop niet vanzelf en via de gyn kreeg ik medicijnen om het proces te helpen en om het samen met m'n vriend in huiselijke kring te laten gebeuren maar de medicijnen werkte helaas niet bij mij. Ik heb daarom een curretage gehad. Het is denk ik voor jou het beste om contact op te nemen met een vk/gyn om er zeker van te zijn dat het ook een mk is. Want tussen tijdje bloedingen hoeft volgens mij niet perse te betekenen dat je een een MK hebt.
Alle reacties Link kopieren
@Tralala: wat lotus zegt. Bij mij kwam het vanzelf op gang en toen het flink begon te bloeden verloor ik ook snel het vruchtje. Maar ik was wel al iets langer zwanger. Ik weet niet zeker of je ook al een vruchtje kan waarnemen als je vijf weken zwanger bent. Veel sterkte iig!
Alle reacties Link kopieren
Hé meiden, fijn weer een apart topic. Ik zal nu niks meer aanvragen hoor, qua samenvoegen haha!

Ik ga zometeen ook mezelf in de tabel zetten.



@voorgevoel: achteraf had ik misschien wel een voorgevoel. Ik maakte me in elk geval wel druk om het gegeven dat ik maar weinig klachten had. Ik dacht altijd dat als ik zwanger was, dat ik dan bizar moe zou zijn. En dat kwam helemaal niet. Toen mijn borsten zeer gingen doen, was dat een enorme opluchting, maar ik vond het vreemd dat mijn tepels geen zeer deden (normaal na de eisprong bijv. wel) en even later nam sowieso alle pijn iets af en werd ik wel weer iets onrustiger.

Ook toen ik last kreeg van bruine afscheiding werd ik onrustig, hoewel ik overal las dat het geen probleem hoefde te zijn. Het voelde niet goed. En de avond dat mijn miskraam begon heb ik zelfs nog tegen mijn vriend gezegd dat ik iets niet wilde eten (eten waar hij met een lepel in had geroerd waar hij ook de rauwe kip mee had gedaan). Met als reden: dat als ik een miskraam zou krijgen, dat ik dan altijd zou denken dat het door het eten van dat voedsel zou komen.

En die avond was het dus raak. Kortom, ik denk dat dat heus wel ergens vandaan is gekomen, zo'n opmerking maak je normaal niet.



@alcohol: ik drink geen druppel als ik zwanger wil worden of ben. Heb na mijn miskraam een paar dagen wat gedronken, maar sinds de eerste keer seks niet meer. Vriend en ik geloven er beide in dat dat ongunstig is voor het vruchtje, hoe jong ook. Ze zeggen niet voor niks dat je al vanaf je eerste dag van je menstruatie zwanger bent, dus dan zou je toch de eerste 4 weken nog hebben gedronken.

Ik weet dat artsen zeggen dat je gewoon moet stoppen vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent (wat impliceert dat je mag drinken tot aan je positieve test), maar ja, ze kunnen ook moeilijk zeggen dat je ook bij potentiële zwangerschap al moet stoppen.

Ik weet natuurlijk niet of ik dit ook zou volhouden als het jaren duurde voor ik zwanger werd. Ik vind alcohol laten staan nog best lastig



@tralala: ik had eerst wat dagen bruin bloed, maar tussen het echte rode bloed en de miskraam, zat bij mij zo'n 20 uur.

De krampen waren er eenmalig vóór het bloed en verder pas tijdens de echte miskraam. Tussendoor weinig krampen.

Veel sterkte
Heel veel sterkte tralala. Je bent welkom om mee te schrijven. Ik kan je weinig raad geven wat betreft het verloop. Het verschilt per vrouw. Ik heb wat dat betreft geluk gehad met m'n miskraam. Dinsdag op de echo gezien dat het mis was. Woensdag kwam alles eruit. Donderdag ben ik "schoon" verklaard en vandaag al gestopt met bloeden.



Valentina ja nog voor mijn positieve test ben ik gestopt met roken. Nu heb in wel weer wat sigaretjes gerookt. Maar ik stop weer voordat k zwanger kan raken. Ik denk dat het een manier is om me af te reageren.
Alle reacties Link kopieren
@theia: mijn verloskundige zei dat je je eten en/of drinken niet kan/hoeft aan te passen zodra je een kinderwens hebt. Toch doe ik dat wel hoor.. Ik eet en drink niets meer wat niet mag, ondanks dat ik geen flauw idee heb wanneer ik weer zwanger ben. Na mijn miskraam dacht ik namelijk: maar ik heb nog brie, zalm en een glas rosé gedronken. Ik wist niet dat ik zwanger was, maar dat schuldgevoel vond ik verschrikkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven