Zwanger worden na een miskraam vanaf mei/juni 2014

23-06-2014 10:16 2930 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij het nieuwe topic met tabel. Hopelijk mogen we snel allemaal lieve kindjes krijgen!



Inloggegevens:




Bevallen!

NaamLeeftijdKindjeBevallen Enya29 30/37 ? ? Theia 29/29April 2015 Divarg 29/28Mei 2015 Plukkie 36/36Mei 2015 MissMystique 29/34Juni 2015 Oreos 33/34Juni 2015Sara28/312e kindjeJuni 2015 Valentina82 32/431e & 2e kindjeJuli 2015 Bloes 30/30 1e kindjeAugustus 2015Sophietje3840/35 1e kindjeApril 2017





Lieve Clifford, hopelijk snel terug!

Stoere Sophie, goed herstellen en kom snel weer in de tabel!

Lucia en Feline, als je in de tabel wil, welkom! Jullie horen bij de groep!

moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:11
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
5.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het blijft altijd doodeng. Zeker na jouw ervaringen. De combitest met 12 weken is eng, 20 weken is eng, dan spannend tot je de 32 weken haalt en het 'zou mogen komen'. En dan vallen ze van de commode en de trap en de fiets en en.... Pfff.



Ik had op de een of andere manier op een gegeven moment gewoon vertrouwen, ook al is het soms best even spannend.



Heel veel succes en plezier maandag, die eerste echo's zijn wel heel bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat t Sophie?
Alle reacties Link kopieren
@Valentina, best goed. Schiet niet meer door t plafond van de stress. Heb nog wel in mn hoofd dat ik meestal MA's heb gehad waar ik niets van merkte, maar gaat steeds beter. Komende week combitest. Ook spannend.

Verder alles wel. Waar ik tot 7 weken fluitend 3xper week aan t sporten was, ben ik nu een dag aan t herstellen na 1 lesje crossfit. Veel en vaak moe dus. Maar stelt allemaal niets voor en heb het er heel graag voor over.
Alle reacties Link kopieren
Goed om te horen dat het nog steeds goed gaat! Ik blijf je volgen!



Ik had daar ook zon last van... de trap lopen.... pffff. Maar alles voor het goede doel.
Alle reacties Link kopieren
Heb combitest gehad. Zo bizar dat je werkelijk alles al kunt zien in zo'n klein frummeltje. De navelstreng had maar 2 ipv 3 bloedbanen. Maar hoefde ik me niet direct zorgen om te maken, want dat kan alsnog met 20wk te zien zijn. Maar maak me natuurlijk wel beetje zorgen.

Fitheid is nog niet echt terug, hoop wel dat het snel komt. Ga nu al kapot van een lesje poweryoga...voel me echt 80 dan
Alle reacties Link kopieren
Fijn om weer naar binnen te kunnen kijken he?! Hartje gezien, armpjes, beentjes ??



Mijn conditie werd na 12/14 weken weeer wat beter hoor.



Geniet er van! Leuk dat je blijft posten!
Alle reacties Link kopieren
Fijn om weer naar binnen te kunnen kijken he?! Hartje gezien, armpjes, beentjes ??



Mijn conditie werd na 12/14 weken weeer wat beter hoor.



Geniet er van! Leuk dat je blijft posten!
Alle reacties Link kopieren
Fijn om weer naar binnen te kunnen kijken he?! Hartje gezien, armpjes, beentjes ??



Mijn conditie werd na 12/14 weken weeer wat beter hoor.



Geniet er van! Leuk dat je blijft posten!
Alle reacties Link kopieren
Hoort er allemaal bij Sophie!! Gelukkig was de echo weer goed. Super fijn.
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Was benieuwd of het onderwerp nog actief was. En ja! Wat leuk. Dan ook even bericht van mij.



Hier alles nog steeds hetzelfde qua kinderwens: wel een wens maar geen zwangerschap. Zelfs geen miskraam, alhoewel ik dat niemand toewens!!!! Het zou mij misschien een bevestiging geven dat ik echt wel weer zwanger kan raken....



In de tussentijd paar maanden met clomid en pregnyl injecties aan de gang geweest om meerdere eitjes te laten springen. had er gelukkig een last van maar heeft ook niet geholpen. We hebben altijd gezegd geen medische stappen te willen nemen omdat er geen medische afwijking bij ons is geconstateerd. Maar nu ik na meer dan twee jaar na mijn afgebroken zwangerschap en vier jaar nadat ik gestopt ben met de pil nog steeds geen kindje is merk ik dat ik ga twijfelen.....Ben inmiddels 35....



Heb trouwens wel mijn energieslurpende baan opgezegd deze zomer. Dus dat kan nog positief bijdragen.



Benieuwd of jullie ervaringen hebben met IUI en IVF?



Hele dikke knuffel Q
als je maar geniet
Alle reacties Link kopieren
Hey q, leuk om je weer te horen. Balen dat het ondertussen nog steeds niet wil lukken. Wilde net een update plaatsen toen ik je bericht zag.

Ook wij hadden geen medische afwijking, maar toch naar zkh gegaan. En dus ja, het hele IUI traject doorlopen. En daarna IVF. Dus als je vragen hebt, geef maar een gil!

Nu dus na 4 miskramen al 15 weken zwanger. Voelt nog hartstikke onwerkelijk. Combinatietest was gelukkig goed en het is een bijzonder actief wezentje hierbinnen. Begin heel langzaam aan t idee te wennen. Zkh is een grote stap, dat snap ik. Het is ieders eigen keus en dus altijd goed. Doen waar jullie je fijn bij voelen.





Ps. Bij mij werkte rust in mn lijf en hoofd heel goed. Dus denk dat je baan gedag zeggen een goede zet is!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sophie,



Wat leuk zo'n een snelle reactie. En wat ontzettend fijn dat je 15 weken zwanger bent. Echt geweldig!!! En wat zal het tegelijkertijd spannend blijven...



Ik vind het echt een moeilijke keuze. Mijn vriend is er heel duidelijk in, voor hem hoeft het niet. Valt gelukkig wel ver te praten als ik het heel graag wil. Ben al paar keer in een fertiliteitskliniek geweest. Eventueel naar België of Duitsland gaan voor onderzoeken hangt ook nog in mijn hoofd. Daar schijnt de kwaliteit van de fertiliteitszorg beter te zijn. Vanmiddag maar eens rustig samen op de bank bij de kachel met een pot thee en lekkere koekjes bespreken.



Ben wel heel benieuwd hoe jij IUI en IVF hebt ervaren. Bij beiden pillen en of injecties gehad?



als je maar geniet
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sophie, fijn dat t nog steeds goed gaat! Langzamerhand mag je er van gaan genieten...



Q, leuk van je te horen. Wat verdrietig dat het niet lukt... ik kan er niet over oordelen of meebeslissen, maar ik denk dat ik wel het medische traject zou overwegen. We weten nog niet alles van fertiliteit, wie weet is er wel een reden dat je moeilijk zwanger wordt - alleen weten ze het nog niet. Het lijkt me geen makkelijke beslissing dus wens je veel sterkte. Fijn dat Sophie advies kan geven.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Q,



Wat verdrietig dat het bij jullie nog niet gelukt is. Ik zou ook het medische traject in willen gaan, Mja zoals Valentina zegt wij kunnen daar niet over meebeslissen.

Hopelijk hebben jullie vanmiddag een fijn gesprek kunnen voeren!



@sophie: wat zei je omgeving?! Hoe heb je het grote nieuws verteld??!
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Alle reacties Link kopieren
@Q, omdat er bij ons geen medische afwijking bestond ging ik redelijk relaxt het traject in. Zkh noemde het uitblijvende zwangerschap, en dat in combinatie met leeftijd maakt dat we traject ingingen. Maar ergens weet je dat het niet per se je aller-aller-laatste halte is. Gaat alleen (als t goed is) wat sneller. Ben bij IUI met pillen begonnen, later werd het spuiten. Geen giga doseringen.

Met IVF leg je eerst je systeem plat (hormoon en humeurtechnisch wel een dingetje) en daarna kreeg ik max hoeveelheid hormonen met spuiten. Lag wederom aan leeftijd, kans op overstimulatie is nihil op je 40e. Bij een terugplaatsing alleen nog pillen slikken.

Al met al is het wel pittig. Voor mij vooral lichamelijk, kwam veel aan (ook door telkens die korte zwangerschappen) was regelmatig lusteloos. Ik zal best een draak zijn geweest af en toe, maar mn lief is zo verstandig geweest omdat niet ter sprake te brengen. Vriendin van me is ook 2 jaar aan t proberen, zonder zkh, en zij zegt ook dat haar humeur niet meer zo best is. Dus of het nu per se aan het medische traject ligt..

Ik heb er geen spijt van, maar weet ook dat ik niet nog extra onderzoeken, andere klinieken zou bezoeken als dit niet zou werken. Dan hadden we ons 'verlies' geaccepteerd.



Heb je een fijn gesprek gehad vanmiddag?

Succes met jullie keuze



@Saaraa, alom verbazing. Niemand zag het aankomen, dus erg grappige reacties. Wel leuk. En gaat ook echter voelen nu.
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal, dank voor de fijne reacties.



@ Sophie dank voor het delen van je ervaring. Het is flink wat gedoe en voelt nogal onnatuurlijk....maar ja als de wens er is en het lukt niet.... Je reactie geeft mij een helder beeld dank je.



We hebben gister een heel fijn gesprek gevoerd. Er hebben veel tranen gevloeid en we hebben elkaar flink stevig geknuffeld. Fijn om te horen van elkaar wat het uitblijven van zwangerschap gevoelsmatig doet en waar mijn vriend en ik mee worstelen qua volgende stap. Het was goed om daar extra tijd voor te nemen en eens uit te spreken naar elkaar.



We hebben besloten om stapje voor stapje het medisch traject in te gaan. Vanwege de tijdsduur mogen we direct het IVF traject in. We starten met een genetisch onderzoek. Als daar uitkomt dat we samen prima kindjes kunnen maken dan starten we met IUI. De sterkste zaadcelletjes op de plek brengen klinkt als een mooie kans op zwangerschap.



Hoe is het verder met iedereen? Een aantal al toe aan een tweede las ik. Wat mooi! Zijn sophie en ik de enige nog zonder kindje?



Ik houd jullie op de hoogte. X
als je maar geniet
@ q; nee hoor je bent niet de enige, ik ben er ook nog steeds. Morgen is het 3 jaar geleden dat we besloten om ervoor te gaan. 4 miskramen verder en geen baby. Lees af en toe mee, maar heb niet zoveel te melden...



Wij hebben besloten om voorlopig even pauze in te lassen. Juist omdat ik me sinds ik mijn baan heb opgezegd (sinds de zomer) zo goed voel en ik middenin (eindelijk positieve) veranderingen zit. Ik gun mezelf (lijf en hoofd) even rust, eerst even ervoor zorgen dat dit positieve gevoel iets meer normaal is. Ik ben nu nog erg euforisch van blijdschap. Ik wil me gewoon graag even een tijdje zo goed blijven voelen zonder de onzekerheden van zwanger worden en de onzekerheden van het zwanger zijn. Deze keuze voelt verbazingwekkend goed. Nooit gedacht op dit punt te komen, maar wel fijn dus. Ook geen moment afgesproken wanneer we er weer voor gaan en ook dat geeft rust...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo bijzonder hoe je erin staat Sophie. Hulde! En zo fantastisch voor je dat je gewoon al op en top gezond zwanger bent, heerlijk!



Lieve qfzqfz, heel moeilijk om er iets over te zeggen zonder het risico te lopen je of iemand anders voor het hoofd te stoten en ik weet dat ik heel makkelijk praten heb maar ik denk dat je er spijt van krijgt als je het inderdaad niet probeert, de medische mallemolen. Ik hoop zo voor je dat het het allemaal waard is en je niet al teveel fratsen uit hoeft te halen om een kindje te krijgen.



Feline, hetzelfde geldt voor jou natuurlijk, maar wat fijn dat je je zo goed voelt! Dat is het belangrijkste natuurlijk. Sterkte voor jullie allebei en blijf vooral posten, het blijft toch een beetje een oude liefde he dit topic Wat hebben we mekaar er destijds doorheen gesleept. Het was echt een grote steun en ik vind het nog steeds leuk om over jullie te lezen.



Hier gaat alles z'n gangetje! We zijn inmiddels terug verhuisd naar Nederland en ik ben over een paar dagen uitgerekend van dochter nummer 2. Dochter 1 is bijna 1.5 nu en een fantastisch ondernemend meisje. Ik ben dolgelukkig en ook erg moe op het moment :D
Alle reacties Link kopieren
Feline, wat verdrietig dat het bij jullie ook niet wil lukken.... En wat goed dat je je baan opgezegd hebt. Ik herken het helemaal. Heb ik ook gedaan sinds deze zomer. Voel de energie steeds meer terugkomen in mijn lijf en ben echt blij. Kom er wel achter dat ik flinke roofbouw op m'n lijf heb gepleegd afgelopen jaren. En nu alle ruimte en tijd om te herstellen. Kan alleen maar goed zijn . Genietze van deze fijne tijd. En echt super goed dat je dit hebt gedaan.



Divarg, wat fijn dat de tweede er bijna aan te te komen. Wat zullen je blij zijn. En lief dat je nog meeleest en reageert. Dank



En Sophi, het klinkt alsof je toch redelijk ontspannen in de zwangerschap zit. Wat knap en fijn!
als je maar geniet
Ik ervaar precies hetzelfde q!!! Ik heb zelf sterk het gevoel dat het goedkomt als we er weer voor gaan omdat ik nu pas voel hoe slecht ik voor mezelf heb gezorgd. Eerst dit even een poosje vasthouden, goed voor mezelf blijven zorgen en dan gaan we er weer voor. Geloof dat als we er weer voor gaan, ik er ook oprecht weer zin in heb ofzo.



En natuurlijk ben ik blij voor alle moeders en voor Sophie ook zooooo ontzettend blij! Vind het niet moeilijk om te lezen, juist leuk!
Alle reacties Link kopieren
Hee Stoere meiden! Leuk dat jullie allemaal hier terug komen. Feline, Q - hopelijk kunnen jullie inderdaad de tijd nemen goed voor jezelf en elkaar te zorgen. Soms ben je zó op iets gefocust dat je jezelf vergeet. Sterkte daarmee, investeren in je gezondheid en mentale rust is echt heel waardevol.



Divarg, bijna uitgerekend van 2! Wat gaaf! Laat je het weten? Jongen of meisje?



Hier alles goed. De meiden doen het geweldig, de ene is kalm, evenwichtig en onverstoorbaar. De ander is een enorme rauwdouwer, goedlachs en een knuffelkontje. We zijn heel gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk klinkt dat Valentina . En super leuk dat t twee van die verschillende meiden zijn. Mooi eigen karakterjes.



Ben sinds half augustus gestart met t geven van yogales. Die mentale rust komt dus helemaal goed. Er zit ook een flink fysiek deel in en merk hoeveel sterker mijn lichaam al is nu ik er zoveel tijd aan besteed. Met wat advieswerk ernaast (kwam ineens langs) kan ik mijn dagen volledig zelf invullen. Heel fijn die vrijheid.



Ben heel benieuwd wat er in mijn lichaam aan de gang is. Sinds ik van de zomer clomid en pregniel heb gebruikt is mijn cyclus van 26 naar 28 dagen gegaan. En zit vandaag op 1 dag overtijd....met gespannen en heel gevoelige borsten. Zondag was de test negatief dus ga er niet van uit. Toch geeft zo'n overtijd dag wel wat hoop....Jullie horen t!
als je maar geniet
Alle reacties Link kopieren
Spannend Q. Toch duim ik voor je.



Even een update vanuit hier: Onze oudste is ruim drie jaar. En wat een geweldige leeftijd is dat. Ik moet er nog niet aan denken dat ze volgend jaar al naar de basisschool gaat..



De jongste is nu ruim 16 maanden en doet het ook prima. Ik wacht wel met smart tot ze gaat lopen. Onze oudste liep al voor haar 1e verjaardag. Geen enkel kind is hetzelfde ????
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Alle reacties Link kopieren
O ik snap niet waarom die vraagtekens daar staan. Dat moest een smiley zijn!
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Donderdagochtend ongesteld geworden. Had er al een beetje op gerekend maar toch hoop gezien de symptomen. Die avond heerlijk uit eten geweest met mn vriend. Even fijn tijd voor elkaar. Het geloof dat t echt een keer gaat lukken is gegroeid na ons goede gesprek en besluit stap voor stap de medische molen in te gaan.



Dank sara voor t duimen . Ik heb een nichtje van 3 waar ik heerlijk van geniet. Een echte babbelkous haha.
als je maar geniet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven