Zwanger worden na een miskraam vanaf mei/juni 2014

23-06-2014 10:16 2930 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij het nieuwe topic met tabel. Hopelijk mogen we snel allemaal lieve kindjes krijgen!



Inloggegevens:




Bevallen!

NaamLeeftijdKindjeBevallen Enya29 30/37 ? ? Theia 29/29April 2015 Divarg 29/28Mei 2015 Plukkie 36/36Mei 2015 MissMystique 29/34Juni 2015 Oreos 33/34Juni 2015Sara28/312e kindjeJuni 2015 Valentina82 32/431e & 2e kindjeJuli 2015 Bloes 30/30 1e kindjeAugustus 2015Sophietje3840/35 1e kindjeApril 2017





Lieve Clifford, hopelijk snel terug!

Stoere Sophie, goed herstellen en kom snel weer in de tabel!

Lucia en Feline, als je in de tabel wil, welkom! Jullie horen bij de groep!

moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:11
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
5.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je er zo positief in lijkt te staan qfzqfz!



Onze tweede dochter is inmiddels geboren en doet het fantastisch. Een heel tevreden en lief meisje die nu alweer 400 gram boven haar geboortegewicht zit. Het is pittig maar ook erg leuk die 2 meiden zo.



Hoe is het verder met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Divarg! Weer een meisje erbij, wat fijn. Hoe ervaart dochter nr 1 dit allemaal? Reuze spannend natuurlijk, zo'n klein hummeltje in huis.



@Q, goed van jullie! Enorm balen van de ongesteldheid, maar klinkt super hoe jij en je vriend er nu instaan en mee omgaan. Hoop en duim met de rest mee voor je



@Valentina, stom he, zie ze gewoon voor me. Die 2 van jou. Waarschijnlijk omdat mn nichtjes exact aan je omschrijvingen voldoen



@Feline, hey meisje, hoe gaat het nu? Zo stoer en dapper als jij zijn er niet veel en ben apetrots op al de keuzes die je voor jezelf maakt!



Hier weinig nieuws. Puil uit mn kleren...buik zit met yoga al aardig in de weg. Maar over 2 weken de 20wkn echo, en dat is in mn hoofd een soort ijkpunt. Als dan alles goed is mag ik er wat meer in geloven..
Alle reacties Link kopieren
Vind het zo leuk om te horen dat je zo goed gaat Sophie! Het is je zó gegund! Grappig dat je m'n meiden voor je kan zien. Het is echt een lekker stel, ben heel trots.



Divarg, van harte! De tweede alweer... heel gaaf! Lijken ze op elkaar?



Alles verder goed hier. Ze lopen, babbelen en zijn lekker aan het ontdekken.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Divarg, geweldig nog een liefdevol mensje erbij. En fijn dat ze het zo goed doet!



@Sophie!!!!! Wat klinkt dat allemaal Super. Zoals valentina zegt "het is je gegund".



@Feline, wij komen er ook wel. Mooi hoe jullie er ook in staan.



Hier lijkt mijn lijf wel klaar te zijn voor n zwangerschap haha.... Ondanks negatieve test en 3 dagen ongi nog steeds grotere gespannen gevoelige borsten, af en toe hoofdpijn, vreetbuien, rommelende en stekende darmen. Een generale repetitie
als je maar geniet
Gefeliciteerd divarg! Wat heerlijk, twee meiden! Fijn dat ze gezond zijn en dat alles goed gaat!



Sophie: Fijn dat bij jou alles nog goed gaat. Niet te nerveus zijn hoor, voor die 20-wekenecho! Ik duim voor je dat alles goed zit!



Q: Dat klinkt wel spannend. Misschien toch nog een keertje testen, voor de zekerheid?



Valentina, goed om te horen dat het bij jou ook goed gaat.

Hier hetzelfde. Zoon loopt bijna, kletst de oren van m'n hoofd (ondertiteling zou soms wel fijn zijn) en qua gezondheid is het momenteel ook goed en stabiel. Eindelijk rust! Het begint bij ons langzaam wel te kriebelen voor een tweede. Momenteel is het zelfs een beetje spannend, want ik ben twee dagen overtijd. Dat is niet helemaal gepland, maar het zou natuurlijk niet erg zijn. Maar ik wacht het nog even af, omdat mijn cyclus niet altijd even betrouwbaar is...
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het beter gaat Bloes. Jullie hebben een aardige achtbaan gehad. Heerlijk, die kriebels ;) Jullie zijn allebei jong dus ga ervoor! Vindt je het nog spannend door de eerdere moeilijke ervaringen?



Ik ben dolgelukkig met de meiden en ben echt klaar. Wel heel leuk: mijn man zei laatst: als ik jonger was, had ik graag voor een derde willen gaan. Heel bijzonder, want hij wilde eerst eigenlijk geen kinderen meer.



We hebben het er heerlijk ontspannen over gehad, genoten van het idee, gedroomd over een groot gezin en besloten dat we helemaal tevreden zijn. Soms zit de vervulling van de wens al in de gedachte.
Alle reacties Link kopieren
Enne: als je positief test: laat ff weten!
Alle reacties Link kopieren
Update, bij 20wkn gezien dat er 2 aders in navelstreng zitten ipv 3. Dus door naar zkh voor GUO, uitgebreider onderzoek. Want kan duiden op afwijkingen aan nieren of hart. Nieren zagen er goed uit, rest ook. Alleen 2 afwijkingen bij hart gezien. Op 1e gezicht niet zorgwekkend, maar toch teveel 'markers' om het voorbij te laten gaan. Dus binnenkort nogmaals onderzoek, nu met cardioloog en gyn samen. En dan moeten we besluiten of we punctie willen of niet. Het kan nl duiden op een chromosale afwijking. Maar in welke mate kon men (nog) niet zeggen. Het wordt iig een keizersnee, want placenta ligt recht voor baarmoedermond. Al met al nog steeds niet lekker ontspannen genieten van t zwanger zijn dus...



Enneh Bloes, hoe was je test?
Alle reacties Link kopieren
Oh Sophie..... sterkte. Wat naar dat je nog zoveel zorgen moet hebben. Houdt vertrouwen. Bloes kan je vast meer vertellen over een kind met zorgen. Gelukkig kan het allemaal goed komen.



Over de keizersnede zou ik me niet te druk maken. Ik vind het echt jammer dat ik niet natuurlijk heb kunnen bevallen. Had het graag meegemaakt. Maar ach, het belangrijkst is dat het kind eruit komt. We hebben veel steun en support ervaren in het ziekenhuis. Dat het een beetje klinisch was (10 man in de OK) vond ik helemaal niet erg. Juist wel spannend, het was een hele onderneming! Ik was ook heel angstig voor de ruggeprik maar heb er niets van gevoeld. Laat me maar weten als je er meer over wil weten.
Alle reacties Link kopieren
Zijn gewoon even nare dingen die door je hoofd spoken. Hoeveel zorgen, en we zijn beide al wat ouder, er komen geen andere kindjes. Van die rare dingen ga je denken. Gelukkig een week goed na te denken en daar waar nodig te relativeren.

Maak me over keizersnee niet echt druk hoor. Als dat voor ons beider gezondheid het beste is, helemaal prima! Omdat hij echt pal ervoor ligt vind ik de bloedingen spannender, want ze garandeerde me min of meer dat die zullen komen. En heb met curretages 2x ruggeprik gehad. Ik ben geen fan
Alle reacties Link kopieren
Ach leeftijd..... mijn man is 45. Ik vind het een voordeel. Hij is niet snel op de kast te krijgen, weet wat hij wil. Is niet (meer) onzeker en geniet dubbel: want minder gejaagd.



Bloedingen zijn inderdaad niet leuk. Kans dat je bedrust moet nemen tegen het einde?
Alle reacties Link kopieren
Die aspecten van t ouder worden voel ik ook, en koester ze. Maar heb gewoon nog allerlei gedachten nu. Vinden vast een plekje deze week. Nu voelt het nog wat egoïstisch om een serieus zorgenkind op de wereld te zetten, met 2 oudere ouders.. kan over 3 dagen al weer anders zijn



Bedrust weet ik niet. Maar als baarmoedermond gaat wijken met 28 wkn dan wordt kans op bloedingen groter. En ik draag liefst zo lang mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt alle recht om allerlei gedachten te hebben. Hoop dat je er goed met je man over kan praten. Het kan me voorstellen dat van alles de revue passeert.



Ik kan allerlei sussende en opbeurende dingen verzinnen, maar wat heb je daaraan. Je voelt vast van alles en terecht, ouderschap komt met allerlei zorgen. Laat het maar gebeuren, de zorgen. Je weet snel meer gelukkig.



Alleen die oudere ouders.... zo oud ben je niet. En het heeft ook zoveel voordelen....



Heel veel sterkte Sophie.
Wat een schrik, Sophie! Ik voel waar je nu doorheen gaat. Verdriet, angst, maar ik was ook boos en gefrustreerd: waarom gaat het bij iedereen goed en bij ons niet?



Ons zorgenkind is inmiddels 16 maanden en hoewel het zwaar was en soms nog is, is hij ons alle zorgen meer dan waard geweest. Ik heb me tijdens de zwangerschap ook regelmatig afgevraagd of het niet egoïstisch van ons was. Maar bij ons zou het volgens de GUO's ook niet heel zorgwekkend zijn, dus we besloten erop (en op onze zoon) te vertrouwen. Ik proef bij jou een beetje hetzelfde. Praat erover, samen, met naaste familie. Er is ook maatschappelijk werk in het ziehenhuis, mocht je daar behoefte aan hebben. En jullie kunnen ook altijd praten met een kinderarts die jullie kan vertellen hoe het er straks na de bevalling uit zou kunnen zien. Praten helpt echt! Heel veel sterkte! En mocht je behoefte hebben om het er wat uitgebreider over te hebben, dan mag je me altijd een PB sturen.



Oh, en mijn test was negatief. Maar dat is niet erg, misschien was het ook nog wel wat te vroeg.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat heb je verhaal deelt Bloes. Heb veel respect voor je <3
Alle reacties Link kopieren
Dank Bloes, voor je verhaal! We hadden t er gisteren over dat we een week kunnen speculeren, maar dat we beter het oordeel van cardioloog af kunnen wachten en dan ons plan trekken. Punctie zien we allebei niet echt zitten eigenlijk..en idd, ze zijn enorm behulpzaam in het zkh. Dat merkte ik gisteren al. Mijn voorgeschiedenis nemen ze ook erg serieus wat een fijn gevoel geeft.

Mocht ik nog vragen hebben dan weet ik je per PB te vinden. Nogmaals dank
quote:sophietje38 schreef op 10 december 2016 @ 12:17:

Dank Bloes, voor je verhaal! We hadden t er gisteren over dat we een week kunnen speculeren, maar dat we beter het oordeel van cardioloog af kunnen wachten en dan ons plan trekken. Punctie zien we allebei niet echt zitten eigenlijk..en idd, ze zijn enorm behulpzaam in het zkh. Dat merkte ik gisteren al. Mijn voorgeschiedenis nemen ze ook erg serieus wat een fijn gevoel geeft.

Mocht ik nog vragen hebben dan weet ik je per PB te vinden. Nogmaals dank



Wij hebben toen ook besloten om niet voor een punctie te kiezen. Met zo'n punctie neem je toch een (klein) risico en dat vonden we het niet waard. Als het een afwijking was die niet met het leven verenigbaar was, hadden ze dat op de echo gezien, en dat was niet zo. En op basis van wat de gynaecoloog gezien had en na overleg met de betreffende kinderarts en chirurg hadden we voldoende vertrouwen in een goede afloop. Oh, en ik hoopte ook zo dat ik na de 20-weken echo eindelijk een beetje kon gaan genieten... maar niet dus. Dat vond ik ook zo zwaar. Ik hoop dat het je lukt om de komende week niet te speculeren. Vervelend hè, dat het dan zo lang duurt. Die dagen kruipen dan voorbij. Heb je een beetje afleiding de komende dagen? Je bent sterker dan je denkt, echt waar, zeker in dit soort situaties. Maar houd je niet te groot. (Dat deed ik dus wel...) Sterkte!!



Valentina: lief, thx!
Alle reacties Link kopieren
Ohhh Sophie..... balen van de echo uitkomst. Wat spannend allemaal en wat een zorgen tijdens je zwangerschap. Is het eindelijk gelukt... Ik weet nog hoe ik me voelde toen werd aangegeven dat ons meisje hoogstwaarschijnlijk een chromosoom afwijking had. Ik was zo blij zwanger te zijn na 1,5 jaar en dan dit... Bij mij kon met de NIPT worden aangetoond dat het ook daadwerkelijk zo was. Daar ben jij vast te ver voor nu. Ik wens je heel veel sterkte toe en een liefdevolle knuffel x
als je maar geniet
Hoe gaat ie nu Sophie? Kom je de dagen een beetje door?
Alle reacties Link kopieren
We zijn enorm gerustgesteld gelukkig. Voor NIPT hebben we geen indicatie, dus dat gaat niet. Sowieso ben ik al te ver idd. Maar de markers voor die chromosale afwijkingen van NIPT (13, 18 en 21) zien er eigenlijk heel goed uit. Dus daar maken we ons geen zorgen om. Het kan nu nog een (redelijk onbekende) afwijking zijn, maar we nemen liever dat risico dan het risico van een punctie. Ook al is het maar een klein risico, de laatste jaren stond het geluk niet echt aan onze kant, dus die gok nemen we niet.

Cardioloog vond de afwijkingen eerder varianten op normaal. Ze hebben bloedsomloop wel 10 minuten gecontroleerd, als die gespiegeld zou lopen zou het problemen opleveren, maar dit zag er gunstig uit. Dus we hebben gewoon een ukkie met een eigenwijs hartje. Past ook wel bij de gekke start van deze zwangerschap
Het is net alsof ik mijn eigen bericht lees, van anderhalf jaar geleden. Wat fijn, Sophie! En wat zal het spannend geweest zijn. Het risico op een hartafwijking is natuurlijk alsnog niet leuk, maar jullie kindje is in ieder geval levensvatbaar en gaat er gewoon komen. En wat er straks na de geboorte ook gebeurt: neem van mij aan dat jullie daar sterk genoeg voor zijn.



Krijg je nu extra controles? Ik kreeg zelf met 30 weken weer een uitgebreide GUO. En bleef bij de gynaecoloog (die elke controle een korte echo deed).



Ik hoop dat je nu toch nog (een beetje) op die roze wolk kunt klimmen!
Alle reacties Link kopieren
Fijn Sophie. Heb je al wat meer vertrouwen?
Alle reacties Link kopieren
Is ook zo, je wordt bij elke 'tegenslag' meer veerkrachtiger lijkt wel. Jij klinkt nl ook zo. Voor elke hobbel vind je wel weer een oplossing.

Vertrouwen komt idd steeds meer. Weet je wat het is, we hebben er bewust voor gekozen om niet het naadje van de kous te willen weten, dus we gaan nu op dat babytje vertrouwen.



Krijg idd extra controles nu, vooral ook vanwege de placenta. Op zich ook wel weer fijn. Je ziet soms misschien wel teveel, maar toch prettig om het leven in je te zien.
Fijn om het vertrouwen in je post te lezen, Sophie! Wij wilden ook niet alles meer weten, hadden ook vertrouwen in het kindje. Veerkrachtig word je er zeker van. Maar let wel op dat je jezelf niet voorbij loopt, want dat krijg je (op een later moment) geheid terug.



En dan nog dit (ja, ik had beloofd het te zeggen als het zover was): ik heb op kerstavond positief getest!! Heel blij, maar ik vind het ook doodeng (omdat het nog heel pril is, en gewoon... door alles).
Alle reacties Link kopieren
Oh Bloes! Wat een mooie timing ook! Even nog billenknijpen. Spannend! Heel veel geluk gewenst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven