Zwanger (worden) na hernia(operatie)

10-04-2016 19:17 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!



Ik heb 5 jaar lang met een hernia, en uiteindelijk een dubbele hernia gelopen. En half jaar terug ben ik geopereerd, en het gaat gelukkig goed! Mijn vriend en ik zijn nu bezig om in verwachting te raken.



Ik vraag me dus af of er meer meiden zijn die met een hernia lopen of gelopen hebben en die nu ook zwanger zijn of zwanger willen worden. Hoe gaat het met jullie? Vinden jullie het ook spannend of gaat alles goed?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hernia gehad en ben in januari bevallen.



Tijdens de zwangerschap helaas een flinke terug val gehad en 2 weken compleet plat moeten liggen.

Verder had ik tijdens de zwangerschap wat meer last dan normaal maar op zich vond ik het goed te doen.

Ik had me erger voorgesteld.



Ik ben overigens niet geopereerd.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Hoi!

Hier ook een dubbele hernia, een jaar of 2 geleden vastgesteld.

Een tijd fysio gehad (3x per week), corset en medicijnen en dat heeft goed geholpen, geen last meer.

Nu in ronde 5 voor zwangerschap!

Ben wel pas met zumba begonnen omdat ik wat aan mijn conditie wilde doen, maar nu voel ik het soms weer opspelen. Misschien geen goede keus.

Ben ook wel een beetje zenuwachtig voor het gewicht van een zwangere buik en de bevalling!
Alle reacties Link kopieren
Ik was 21 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap.



Bevalling was ik ook bang voor dat ik last zou krijgen maar helemaal geen last van de hernia gehad toen.



Na de bevalling wel last gehad, waarschijnlijk omdat er opeens de buik weg was en je een iets andere houding weer krijgt.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik heb 3 hernia's onderin mijn rug, die niet geopereerd kunnen worden.

Ik ben bijna 13 maanden geleden bevallen en was tijdens de zwangerschap 35 kg aangekomen, dat was erg heftig vooral op het laatst.

Heb er zeker na de zwangerschap meer last van en dat zal helaas ook wel zo blijven ondanks dat ik het gewicht kwijt ben op 5 kg na (die probeer ik nog kwijt te raken).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kleine hernia onderin mijn rug, daar had ik gelukkig al een tijdje geen last meer van. Helaas ben ik maar kort zwanger geweest, want ik kreeg een miskraam. Tijdens het zwanger zijn geen last gehad, maar nu erna wel meer pijn. Ik ben nog steeds onder fysio behandeling en zij helpt me hierbij.

Geen idee dus hoe het straks gaat als ik (hopelijk) weer zwanger ben en tijdens de bevalling. Lees dus graag hier mee!
Alle reacties Link kopieren
Overleg als je eenmaal zwanger bent, of je op een natuurlijke manier of via keizersnede zult kunnen bevallen.
5 jaar geleden hernia gehad en totaal geen last gehad tijdens zwangerschap. Pas nu gewrichten etc weer minder soepel zijn krijg ik last van mn rug en valt het weer ff tegen nu ik ben bevallen en een tijd die pijn niet meer was gewend !
Alle reacties Link kopieren
Madame, zon terugval ben ik ook wel bang voor. Ze chirurg heeft wel gezegd dat alles weer moet kunnen, maar toch.

Ik denk inderdaad dat dat ook zo is. Als je zwanger bent veranderd langzaam je houding, maar als je bevallen bent moet je snel weer in de oude houding.



Viajera, zumba heb ik ook een tijdje gedaan, voor de operatie, maar kreeg er helaas wel last van. Hopelijk blijft dit erg bij jou!



Mama2015 ik ben ook al een tijd aan het schommelen met mijn gewicht. Blijf er natuurlijk om denken, maar ik denk niet dat ik bijv maar 8 kilo aankom tijdens de zwangerschap. Vond je het lastig om ze er weer af te krijgen?



Bloempje wat erg van je miskraam! Gelukkig helpt de fysio goed! Ik kan er gelukkig ook snel terecht mocht t weer nodig zijn. Hopelijk is het snel weer raak bij je!



Apiejapie dat is een goede! Gewoon bespreekbaar maken. Ik ben natuurlijk niet de eerste ermee. ;)
Alle reacties Link kopieren
Madame, zon terugval ben ik ook wel bang voor. Ze chirurg heeft wel gezegd dat alles weer moet kunnen, maar toch.

Ik denk inderdaad dat dat ook zo is. Als je zwanger bent veranderd langzaam je houding, maar als je bevallen bent moet je snel weer in de oude houding.



Viajera, zumba heb ik ook een tijdje gedaan, voor de operatie, maar kreeg er helaas wel last van. Hopelijk blijft dit erg bij jou!



Mama2015 ik ben ook al een tijd aan het schommelen met mijn gewicht. Blijf er natuurlijk om denken, maar ik denk niet dat ik bijv maar 8 kilo aankom tijdens de zwangerschap. Vond je het lastig om ze er weer af te krijgen?



Bloempje wat erg van je miskraam! Gelukkig helpt de fysio goed! Ik kan er gelukkig ook snel terecht mocht t weer nodig zijn. Hopelijk is het snel weer raak bij je!



Apiejapie dat is een goede! Gewoon bespreekbaar maken. Ik ben natuurlijk niet de eerste ermee. ;)
Alle reacties Link kopieren
Mijn bevalling na hernia heb ik de eerste uren een rugge prik gehad, om weeën op te vangen. Ze waren bang dat dat teveel zou zijn met mijn rug. Uiteindelijk de bevalling wel gedaan zonder pijnstilling. Ik vond het wel spannend, maar het is goed gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen bananendoos!
TO, ik schommel al jaren met mijn gewicht, was voor de bevalling ruim 20 kg afgevallen en moest nog 5 kg, heb er 2 jaar over gedaan omdat sporten echt niet gaat met mijn rug (behalve wandelen wat ik veel doe met ons hondje).

Toen werd ik zwanger en werd lijnen afgeraden, heb erg gelet op mijn voeding en de eerste 16 weken kwam ik maar 5 kg bij dus was erg tevreden, na die 16 weken ging het helaas heel erg snel maar ik hield ook wel ontzettend veel vocht vast.

Op het eind van de zwangerschap was ik dus 35 kg bijgekomen, vreselijk vond ik dat.

Na de bevalling ging het de eerste weken wel heel erg snel, na 6 weken was ik al 15 kg kwijt (geef geen borstvoeding omdat ik morfine slik voor mijn rugklachten en dan mag borstvoeding niet), maar dat was ook veel vocht. De overige 15 kg ben ik de 6 maanden erna langzaam kwijt geraakt door goed op te letten, 6 maanden na de zwangerschap kon ik mijn 'oude' kleding weer aan van voor de zwangerschap.

Ik moet nog 5 kg, in principe heb ik mijn figuur terug behalve dat ik echt nog een buikje heb wat ik verschrikkelijk vindt, daar zitten die 5 kg ook echt allemaal! Dus doe nu mijn best om die 5 kg kwijt te raken en dan nog de 5 kg die ik sowieso nog wilde afvallen voor de zwangerschap, dus nog 10 kg in totaal, dan zit ik weer op een gezond gewicht.



Ik ben trouwens op de natuurlijke manier bevallen, ik kreeg wel direct een ruggenprik omdat het anders niet te doen was, helaas door de hernia's en vergroeiingen onder in mijn rug was een ruggenprik erg lastig dus daar heeft de anesthesist erg veel werk aan gehad. Was ook bont en blauw op mijn rug maar ja, de eerste uren heeft de ruggenprik echt goed geholpen, daarna kreeg ik flinke rugweeën, wat ik totaal niet kon opvangen door mijn slechte rug en heb toen nog een morfine-infuus gekregen wat ik zelf kon bedienen, dat heeft wel goed geholpen. Helaas heb ik 12 uur lang flinke weeën gehad dus het was zeker wel heftig maar goed, wij hebben een mooi gezond zoontje gekregen en het was het allemaal waard.



Wij zijn zelfs aan het denken om misschien over een jaartje voor een tweede kindje te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Sporten gaat bij mij ook de ene week wel en de andere week niet. Het lijkt er zelfs wel op dat wanneer ik sport ik meer last krijg dan als ik rustig aan doe. Wel fiets ik elke dag 10 km, elektrische fiets, maar toch!



Ik heb ook veel pijnstillers gehad, tramadol, oxycodon, morfine en morfinepleisers. Morfine werd ik helaas erg misselijk van. Toen m'n linkerbeen uitviel moest ik wel geopereerd worden en sindsdien red ik t zonder pijnstillers.



Qua gewicht blijf ik schommelen. Nu letten op wat ik eet en eerst maar eens zwanger worden.



Hoe oud zijn jullie?
Hoi!

Even nieuwsgierig; bloempje of vivamamamona; al zwanger? Hier nog niet gelukt..
Alle reacties Link kopieren
Nee, nog niet helaas
Hoi! Weet niet of iemand hier nog kijkt, maar wilde laten weten dat in inmiddels 16 weken zwanger ben! Ben benieuwd, tot nu toe nog alles ok met mijn rug. De gyneacologe heeft wel meteen aangegeven dat het een geplande keizersnee zal worden om risico´s te voorkomen, heb ik eigenlijk geen moeite mee want ik hoef echt geen permanente rugklachten omdat ik persé natuurlijk wil bevallen.

Hoe is het bij jullie?
anoniem_648c7da27c61a wijzigde dit bericht op 30-09-2016 01:08
Reden: Iets vergeten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, gefeliciteerd!!

Gaat alles goed? Hoe gaat het met je rug tot nu toe?



Hier helaas nog steeds niet zwanger

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven