Zwanger worden na miskraam in 2016!

06-07-2016 08:58 882 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!



Er zal waarschijnlijk reeds een topic bestaan over dit onderwerp, maar heb er niet dadelijk een recent gevonden vandaar dat ik er een nieuw open. Even kort mijn verhaal. Ik ben reeds 1 jaar en paar maanden gestopt met het nemen van de pil en ben na 8 maanden actief proberen uiteindelijk zwanger geworden. Dit was begin juni. Ik was blij dat ik eindelijk een positieve zwangerschapstest had maar dit was helaas maar van korte duur. 6 juni had ik na enkele dagen overtijd een positieve test. Op 10 juni is dit spijtig genoeg een vroege miskraam geworden...



Ik ben op 10 juni beginnen bloeden. Dit heeft ongeveer 6 dagen geduurd. Ik heb ongeveer rond dag 14 in mijn cyclus opnieuw een eisprong gehad en verwacht mijn menstruatie eind deze week.



Ik vroeg me af of er nog meiden zijn die kampen met een verlies en hier graag over willen meeschrijven...? Zou leuk zijn om met lotgenoten te kunnen praten over ons lichaam, het verloop van de cyclussen, hoe we ons voelen, etc.



Ik hoop dat er nog meiden zijn die graag willen meespreken in dit topic!

Groetjes,

Milly1988



NaamLeeftijdRonde na MKnodPluk9125/38521/09Mennes_25/2739/10Milly198828/28428/09Messe8531/34131/08Kans29/?130/09mupje12330/32401/10Loes12345626/281 Tamara_9224/261?pfff198729/281?
Wat naar van je miskraam.

Ik hoop dat je hier veel lotgenoten zult treffen en snel weer een positieve test in je handen mag houden.

Ik had vorig jaar een miskraam rond deze tijd en inmiddels weer 36 weken zwanger. Er is dus hoop!
Ja hier.

Ik had begin mei een positieve test in handen cb teste 1-2 weken. Met 7w5d een vroege echo gehad en alles was goed. Hartje zien kloppen en helemaal in de wolken samen met mijn vriensd. Zwangerschap kwam erg onverwachts. Ik zat aan de pil dus het was best een shock. Begin juno termijn echo en ik zou die dag 9w4d zijn..



Echoacopiste zag direct dat het niet goed was. Hartje was met 8w6d gestopt.. zeer veel vocht in de nek en het hoofd wat duidde op ernstige chromosoomafwijking. Daar gingen we.. van een roze wolk een diep zwart gat in. Zijn er beide erg realistisch onder gebleven.. dit is beter zo, beter voor ons kindje. Helaas wilde mijn miskraam niet snel op gang komen en zou ik 20 juni naar de gyn moeten voor gesprek voor curretage.. je raad t al. 18 op 19 juni kwam de mk op gang. Maar vk vertrouwde het de volgende dag nog niet. Dus doorgestuurd voor een echo in jet zkh. Daar aangekomen was ik inmiddels schoon. Il heb tot de donderdag erna dus nog 5 dagen bloedverlies gehad.
Ik forum mobiel.. en mijn toetsenbord doet af en toe wat hij wilt. Mijn excuses voor de spelfouten (a)
Alle reacties Link kopieren
@ana_Isabel : Super dat alles opnieuw goed gaat met je zwangerschap nu. Dat geeft me toch wat meer hoop alweer. Ik heb vooral schrik dat het opnieuw vrij lang gaat duren of dat het opnieuw misloopt... De hoeveelste ronde na je mk was jij opnieuw zwanger?



@het spijt me van je verlies... Jij zat dan ook nog een pak verder als ik.... Als ik het goed begrijp is de bloeding dus nog maar net twee weken afgelopen? Ben je van plan om onmiddellijk opnieuw te proberen?



Groetjes!
Was inderdaad iets verder dan jij was. Hier gaan we er wel voor nu ja maar t komt zodra t komt dus geen pil meer. Maar ook geen ovulatie testen of temperaturen of iets:) en jullie?
Alle reacties Link kopieren
De dokter zei me te wachten om opnieuw te beginnen nadat mijn menstruatie er opnieuw een eerste keer is doorgekomen, maar dat hebben we niet gedaan. Wij zijn ook gewoon opnieuw begonnen van zodra het bloeden stopte. Ik heb wel nog ovulatietesten gebruikt om te checken of ik effectief al een eisprong zou hebben na de mk. We zitten dus eigenlijk beide in de eerste ronde na de mk :-)



Temperaturen heb ik een tijd gedaan maar voorlopig niet meer, ik maak me hier soms ook zorgen over vermits mijn basale temperatuur heel laag ligt (ongeveer 36.2 voor eisprong, 36.7 na eisprong).



Gaan jullie voor je eerste?
Haha herkenbaar. Verloskundige zei me ook dat je het beste een cyclus kan wachten om zo (voor hun) beter te weten hoever je precies bent. Maar dat het geen kwaad kon als we direct weer zouden starten. Wij zijn na het bloeden ook gelijk weer gestart, en ik zit me nu helemaal op te vreten. ik heb 30 juni namelijk weer wat bloedverlies gehad. Maar echt heel weinig. Gisteren ongi krampen en normaal zette dit binnen 24 uur door tot echt ongi zijn. Nu zijn deze krampen weer helemaal verdwenen ( of mn lichaam is nog van slag.. of de 30e was een innesteling maar dat lijkt me erg sterk want dan zou ik 5 dagen na mijn mk mn ei hebbem gehad en toen ben ik net gestopt met bloeden.. maar aan de andere kant.. dit voelde ik precies het zelfde als toen .. net voordat ik er achter kwam dat ik zwanger was.. mocht ongi niet komen over 1,5 week ongeveer testen want ik had normaal een cyclus van stipt 28 dagen en die zijn dan voorbij *fingerscrossed* maar even niet al te hard van stapel lopen nu)



Wordt voor ons ons eerste kindje inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Waw, dat zou echt wel super zijn. Maarja, het kan inderdaad van alles zijn, innesteling of voorbode van menstruatie, je weet het nooit helaas! Ik heb normaal vanaf een week voor nod erg pijnlijke borsten, maar nu absoluut niets. Dus m'n lichaam is denk ik ook nog wat van slag. Ik heb wel menstruatiepijn dus ik verwacht ze wel één dezer dagen.



Hoelang heb je er de eerste keer eigenlijk over gedaan? Had je snel een positieve test?
De eerste keer was door de pil heen. Waren er hier eigenlijk nog helemaal niet mee bezig. Wilden eerst een ander huis omdat we nu heel klein wonen. Maar dat huis is er nu inmiddels en als het goed is krijgen we nog voor 1 oktober dit jaar de sleutel van ons eerste koophuis

Ik was eind april ziek geworden rond koningsdag maar eigenlijk altijd als ik ziek werd liet mijn menstruatie op zich wachten. voor mij dus geen reden tot paniek want als ik dan beter was, zou ik na 1 a 2 dagen wel ongi worden.. dacht ik Nadat ik beter was geworden en weer aan het werk was kwam ongi nog steeds niet om de hoek kijken. Dus voor mijn eigen gevoel toen een cb test gekocht. Deze gaf gelijk zwanger 1-2 aan.. na een paar dagen geloofde ik t nog niet dus de 2e cb test gedaan en die werd 3+.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, je had het al vermeld in je eerste berichtje, sorry. Wow dat is wel echt gek inderdaad, door de pil heen. Dan vermoed (hoop!) ik dat je wel erg vruchtbaar bent ;)



Mag ik vragen hoe oud je bent?
Terug kijkende op die tijd ben ik eind maart niet lekker geweest en werkte de pil blijkbaar niet zo goed. Maar inderdaad hopend op goed vruchtbaar zijn haha .



Ik ben 25, vriend 26 en jullie?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn allebei van 1988, dit jaar 28 dus



Ik wou altijd voor m'n 30 m'n eerste kind dus het begint af te korten haha !
Dat heb ik ook altijd geroepen haha. Heb dus nog 4 jaar. Wordt ik oktober 26 vriend wilde dat ook die wordy over n maand 27 dus eigenlijk nog 3 jaar. Maar door deze zwangerschap is kinserwens wel erg gegroeid
Alle reacties Link kopieren
Ja snap ik. Bij mij hetzelfde. Nu dat ik 1x een positieve test in handen heb en weet dat het gaat, wil ik het zo snel mogelijk opnieuw. Ik denk wel dat ik in augustus maar eens naar het ziekenhuis ga, als ik dan nog niet opnieuw zwanger ben. Ik ben dan een klein jaar bezig (mk inbegrepen).

Ik ben dus alleen nog maar langs de huisarts geweest, niet langs de gyn...
Alle reacties Link kopieren
Ja! Begin april onverwachts een positieve test in handen, voelde me de hele week al raar en was over tijd, had geen zin om nog langer te moeten wachten op m'n menstruatie en dus maar een test gedaan. Was even schrikken! Vriend en ik hadden namelijk al 3 jaar seks zonder pil/condoom o.i.d. maar kwam nooit wat uit, dus hadden het al een soort van opgegeven. Dus was een aangename verrassing.



Met 6.1weken echo gehad, alleen een vruchtzakje en week terug gezet. Twee weken later weer terug toen wel een vruchtje met hartje. Maar weer een week terug gezet. Twee dagen later bloedverlies en de volgende dag bevestiging dat het hartje niet meer klopte. Kon paar dagen later terecht bij de gynaecoloog en heb toen cytotec gekregen om de mk op te wekken. Heeft 5 dagen geduurd tot alles eruit was, bij controle was ik schoon. En na 28 dagen, na mk, weer netjes ongesteld.



hebben de eerste cyclus laten gaan, deze ronde wel een poging gedaan. Maar zojuist ongesteld geworden.



@milly, ondanks dat wij al drie jaar bezig zijn moeten wij nu weer een jaar wachten voordat we terug mogen naar de gyn. Omdat je wel zwanger bent geworden beginnen ze dus weer opnieuw te tellen. Vond ik zelf niet zo heel leuk.
Alle reacties Link kopieren
@Pluk91 Stom te moeten horen dat je dit ook hebt moeten meemaken. Tof dat je ook wilt meeschrijven in dit topic Hopelijk heb jij ook snel opnieuw een positieve test in handen!



Wel goed dat je cyclus al meteen terug goed was, hoop dat ik dit ook mag meemaken!! Ik ben na mijn miskraam langs de huisarts geweest, was paar dagen ervoor gewoon spontaan beginnen bloeden. Hij zei me dat ik verder niets hoefde te doen, behalve wachten tot de bloeding stopte. Heb dus nooit een controle gehad bij de gyn.... Maar ik hoor zo vaak verhalen dat er nog iets 'achterblijft', hoop maar dat dit bij mij niet zo is..



Ik weet niet wat jullie ervan denken maar zullen we zo'n tabel aanmaken? Met onze namen, ronde, nod?
Alle reacties Link kopieren
@mennes voor jou is het dus behoorlijk spannend nu, misschien wel gelijk weer raak! Het kan, dus waarom niet! En als je al door de pil heen zwanger wordt moet je wel mega vruchtbaar zijn



Hoe zijn jullie er "emotioneel" onder? Merk dat ik het nog wel redelijk makkelijk/snel een plek kon geven (voor mijn gevoel), maar als ik nu mensen tegenkom die in december zijn uitgerekend ren ik het liefst heel hard weg. Helaas zijn er echt heel veel mensen in m'n omgeving in december uitgerekend, dus kan ze niet allemaal ontwijken... En ontkom er dus niet aan...
quote:Milly1988 schreef op 06 juli 2016 @ 10:07:

@ana_Isabel : Super dat alles opnieuw goed gaat met je zwangerschap nu. Dat geeft me toch wat meer hoop alweer. Ik heb vooral schrik dat het opnieuw vrij lang gaat duren of dat het opnieuw misloopt... De hoeveelste ronde na je mk was jij opnieuw zwanger?



@het spijt me van je verlies... Jij zat dan ook nog een pak verder als ik.... Als ik het goed begrijp is de bloeding dus nog maar net twee weken afgelopen? Ben je van plan om onmiddellijk opnieuw te proberen?



Groetjes!



Ik was 16 weken zwanger,kreeg medicatie om het op te wekken,ben bevallen,kreeg binnen een maand mijn menstruatie weer en was alsnog binnen 4 maanden weer zwanger.

Het is dus niet onmogelijk
Alle reacties Link kopieren
@Pluk91 Ik heb het wel een plaats kunnen geven. Had van het begin een slecht voorgevoel en ben nooit echt blij geweest omdat ik diep vanbinnen wist dat er ergens iets niet goed zat. Raar maar waar.

Op zich zat ik ook nog niet ver in de zwangerschap, het is allemaal heel snel gegaan. Ik voel vooral teleurstelling en misschien zelf een beetje jaloezie... In mijn omgeving is er de afgelopen dagen bijna ELKE dag een aankondiging geweest van zwangerschap. Dit roept bij mij echt de vraag op 'waarom bij anderen wel en niet bij mij???'

Achja, niet wanhopen en blijven doorgaan zeker?



@ana_Isabel: bedankt voor je bemoedigende post ik hoop echt zohard dat wij hier ook zo snel weer positief zullen testen...
quote:Pluk91 schreef op 06 juli 2016 @ 12:54:

@mennes voor jou is het dus behoorlijk spannend nu, misschien wel gelijk weer raak! Het kan, dus waarom niet! En als je al door de pil heen zwanger wordt moet je wel mega vruchtbaar zijn



Hoe zijn jullie er "emotione el" onder? Merk dat ik het nog wel redelijk makkelijk/snel een plek kon geven (voor mijn gevoel), maar als ik nu mensen tegenkom die in december zijn uitgerekend ren ik het liefst heel hard weg. Helaas zijn er echt heel veel mensen in m'n omgeving in december uitgerekend, dus kan ze niet allemaal ontwijken... En ontkom er dus niet aan...





Ja zeker heel spannend! Ik ga alleen niet te hard van stapel lopen. Dus pas op zn vroegst volgende week donderdag testen. Dan is het 2 weken na dat rare bloedverlies. Gister opgemerkt dat ik een iets wat gevoeligere tepel had, maar met een menstruatie had ik hier ook altijd last van .. En vanmorgen na mn koffie wat misselijk.. maar had ook nog niet gegeten.. dus wie weet.



Emotioneel zijn we er beide goed onder. Hebben het naar ons idee goed en snel een plekje kunnen geven

Maar merk idd ook bij aankondigingen dat ik denk .. ja hoor jullie wel ik niet. Erg frustrerend was dat toen ik te horen kreeg dat ons kindje was overleden ik die avond op facebook 2 aankondigingen had.. dat was wel even slikken en nu ook als mensen vertellen dat ze in januari een kindje verwachten.. ik was 5 jan uitgerekend namelijk...
Alle reacties Link kopieren
@milly zo herkenbaar wat je schrijft! Vanaf de eerste echo dat ik een week terug werd gezet was ik al sceptisch. Wist precies wanneer ik eisprong had en wanneer we seks hadden gehad. En wat je schrijft, diep van binnen inderdaad zo'n onderbuik gevoel van er klopt iets niet.



Maar we blijven positief voor mij nu weer op naar ronde 3!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mennes_ schreef op 06 juli 2016 @ 13:16:

[...]





Ja zeker heel spannend! Ik ga alleen niet te hard van stapel lopen. Dus pas op zn vroegst volgende week donderdag testen. Dan is het 2 weken na dat rare bloedverlies. Gister opgemerkt dat ik een iets wat gevoeligere tepel had, maar met een menstruatie had ik hier ook altijd last van .. En vanmorgen na mn koffie wat misselijk.. maar had ook nog niet gegeten.. dus wie weet.



Emotioneel zijn we er beide goed onder. Hebben het naar ons idee goed en snel een plekje kunnen geven

Maar merk idd ook bij aankondigingen dat ik denk .. ja hoor jullie wel ik niet. Erg frustrerend was dat toen ik te horen kreeg dat ons kindje was overleden ik die avond op facebook 2 aankondigingen had.. dat was wel even slikken en nu ook als mensen vertellen dat ze in januari een kindje verwachten.. ik was 5 jan uitgerekend namelijk...



Ja dat is zeker even slikken! Voelt allemaal zo oneerlijk.



Knap van je hoor dat je niet te hard van stapel loopt. Zou mezelf helemaa opvreten!
Alle reacties Link kopieren
Wow ik ben even heel erg aan het knoeien met zo'n tabel hahah
Alle reacties Link kopieren
Oké, tabel is min of meer gelukt Zo is het voor ieder gemakkelijker om wat overzicht te houden en te weten wanneer er bepaalde vragen gesteld moeten worden haha

Willen jullie de ontbrekende gegevens doorgeven? Dan plaats ik ze ook in de tabel. Of als jullie dit liever niet hebben, evengoed hoor!



Laat maar weten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven