Zwanger worden na miskraam/curretage

10-10-2016 20:10 905 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien er al wat forums lopen met de zelfde soort onderwerpen maar meestal al een periode lopen wil ik graag een nieuwe maken. Zodat we ervaringen negatief en positief kunnen delen.

Hier mijn verhaal.



Ik ben marjolijn 29 en mijn man is 35. We zijn begonnen aan onze 1e zwangerschaps poging in april. Terug gerekend was ik na het stoppen met de pil gelijk zwanger.

Op zich had ik niet veel kwaaltjes. Alleen wat krampjes zo nu en dan, hele gevoelige borsten en avond misselijkheid . Met 10.5 wk hadden we onze 1e echo. Hier uit kwam dat ons kindje / vruchtje gestopt was met groeien met 8 1/2 week. Ik kon afwachten op een natuurlijke miskraam of met tabletten. Koos voor afwachten . Na 2 dagen toch al tabletten . Vruchtje verloren, maar had nog aardig wat nabloedingen . Lang verhaal kort te maken. In anderhalve week tijd veel bloed verloren en stolsels met dagen dat er bijna niets verloor. Paar keer in ziekenhuis geweest maar op de echo zagen ze geen rest weefsel.Na anderhalve week ging de kraan open

Veel bloedverlies en hele grote stolsels ben 6juli ge curreteerd .

Nieuwe start. Volgende ronde.

Maar dat vind ik tegen vallen.

Zit in de 3e ronde na curretage.

1e ronde duurde 6 weken

2e ronde 31 dagen. Had week krampen toen toch ongesteld

Allebij de rondes veel minder ongesteld als normaal . Nu 3e ronde week 3. Krampjes beginnen weer een beetje.

Elke keer hoop maar elke keer toch ongesteld.



Wie praat er mee?

Alle reacties Link kopieren
Ja vorige week dinsdag/woensdag gevonden. Nu maar afwachten.



Ja dat lijkt me heel erg moeilijk.

Misschien kijkt hij wel samen met je sterretje naar je en is hij zo trots op je.



Soms doen dingen meer met je dan dat je tevoren had gedacht.

Ik had nooit gedacht dat ik zo lang en zoveel verdriet kon hebben. Dacht dat ik daar iets makkelijker overheen kon stappen. Ik ga altijd maar door door door. Tsja nu ging dat emotioneel even niet.
Alle reacties Link kopieren
voor Northcape



Ik word vandaag teruggebeld door de vk ivm mijn positieve test, ben benieuwd. Ik ben dan na m'n miskraam niet ongesteld geweest, en er is ook geen HCG geprikt oid. Het zou in theorie wel kunnen aangezien ik twee weken geleden een positieve ovutest heb gehad. Maargoed, eerst maar even afwachten wat de vk zegt.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat was snel! Ik ben zo goed als zeker zwanger, gezien de tijd na m'n miskraam én het feit dat ik twee weken geleden een positieve ovutest had.



Nu weer wachten tot de 8 weken....
Alle reacties Link kopieren
Northcape: ik ben de eerste 12 weken ook echt heel erg 'depressief' geweest. Had nergens zin in, lag alleen maar op de bank de hele dag alles was gewoon teveel. Zelfs eten pakken uit de keuken was soms teveel voor me. Ik kreeg al therapie maar toen ik ongeveer 12,5 week zwanger was merkte ik op dat het opeens een stuk beter ging. Nog niet helemaal top maar ik had niet meer dat gevoel van nergens zin in of nergens energie voor hebben. Nu gaat het de helft van de week heel goed en de andere helft van de week wat minder. Ik heb ook ontzettend last gehad van de darmen. Op gegeven moment maar zelfs 1x in de 2 weken naar de wc. Ik heb toen een laxeerdrankje gekregen van de huisarts en dat werkte. Maar ook die klachten zijn na de 12 weken weer weggetrokken gelukkig.



Nu heb ik daar wel weer maagzuur voor in de plaats gekregen en hoofdpijn maar ja het hoort er allemaal bij zeg ik dan maar. Makkelijk is het echt allemaal niet vooral als de hormonen je zo down laten voelen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat fijn Promesso dat je zo snel weer zwanger bent geraakt! Gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Promesso super! Proberen positief te blijven. In de meeste gevallen gaat het gewoon goed. Moet een fijn gevoel zijn om zo snel terug zwanger te zijn



Cupcake wat jammer dat je er niet met volle teugen van kan genieten. Hopelijk blijft het nu de goede kant opgaan. Komt goed meid!
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel! Ik vind het moeilijk te geloven waarom het dit keer wél goed zal gaan, maar de tijd zal het leren.
Alle reacties Link kopieren
Northcape: veel sterkte hopelijk voel je je snel beter



juni : succes weer met wachten is volgende week je Nod?



Promesso gefeliciteerd even spannend nog, nieuwe zwangerschap nieuwe kans. Probeer te genieten van het zwanger zijn.



Cupcake: vervelende start vd zwangerschap. Gelukkig gaan de klachten iets beter. Hopelijk nu lekker genieten



ik heb inmiddels al weer een paar dagen lichte bloedingen. Vk gebeld mag volgende maandag gelijk voor echo. Hopelijk zien ze een mooi kloppend hartje ben dan 8 weken
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel allemaal! Het gaat goedkomen, moet mijzelf alleen niet voorbij lopen.



Vervelend ge lezen cupcake dat je de eerste 12 weken ook niet positief ervaarde.



Lelie, hopelijk stop het bloeden snel en is er niks aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Lelie, hopelijk is het snel maandag voor je.



Ik heb net de vk gebeld en ik mag maandag 3 april voor de echo, ben dan 8 weken.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het hartje 6 dagen geleden gestopt
Alle reacties Link kopieren
Nee Zeepaardje!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan m'n bericht niet meer aanpassen, maar was nog niet klaar.



Wat ontzettend rot voor je joh.
Alle reacties Link kopieren
O nee zeepaardje wat verschrikkelijk! Ik vind het zo erg dat jij en andere hier meerdere miskramen mee moeten maken. Ik hoop zo voor je dat het er vanzelf uit komt. Heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Zeepaardje neen dat meen je niet!! Hoever was je al? Veel sterkte meid
Alle reacties Link kopieren
Zeepaardje wat rot zeg! Hoe ver was je en worden er eventueel onderzoeken gedaan? Dikke knuffel!



Hier nog niet van de klachten af, denk dat ik beginnende bekkeninstabiliteit heb en sinds een paar dagen is mijn huid gescheurd op mijn eerst zo mooie borsten . Die zag ik niet aankomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nu 9 weken zijn. Hartje gestopt met 8.1 denken ze. Ik wil nog geen verdere onderzoeken (heb al 2 gezonde kids natuurlijk). Donderdag intake bij de gyn, vorige miskraam deed mijn lijf na 5 weken niks en met hulp van tabletten nog steeds niks, dus ik ga meteen voor curettage kiezen.
Alle reacties Link kopieren
O jeetje zeepaardje wat erg!!!

Sterkte!!!
Alle reacties Link kopieren
Zeepaardje. Hoe was je controle? Mocht je direct voor curretage??
Alle reacties Link kopieren
Zeepaardje wat erg! Heel veel sterkte. Goed dat je kracht haalt uit dat je al 2 gezonde kindjes hebt. Neemt nooit weg dat je een 3e gezond kindje op komst had.

Hopelijk valt de curretage je mee.
Alle reacties Link kopieren
Nee staat voor dinsdag gepland. Verder leef ik even onder een steen en ben ik zooooooo bang voor (herhaling in) de toekomst. We nemen hierna ook even 2 maanden pauze.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte zal aan je denken. De tijd nemen die je nodig hebt is wel verstandig.

De angst ken ik.
Alle reacties Link kopieren
Snap ik. Even tot rust komen. Doet een hoop geestelijk en lichamelijk. Want ondanks alles is je lichaam gewoon al een aantal weken zwanger. Sterkte zeepaardje!
Alle reacties Link kopieren
Hoe snel verdwijnen zwangerschapkwaaltjes eigenlijk na een miskraam / curettage? Ik ben nog steeds supermisselijk en heb zere borsten, maar nu kan ik niet denken dat het voor een goed doel is natuurlijk Wat zijn jullie ervaringen?



(vorige keer was de ontwikkeling in zo'n vroeg stadium gestopt dat ik helemaal geen kwaaltjes had - waardoor ik ook wel het voorgevoel had dat het destijds niet goed zat, toen dus niet ervaren na hoeveel tijd ik geen kwaaltjes meer had)
Alle reacties Link kopieren
Zeepaardje, bij mij vrij wel direct na de curettage, helaas verdwenen mijn borsten ook als sneeuw voor de zon. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven