Zwanger worden na miskraam/curretage

10-10-2016 20:10 905 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien er al wat forums lopen met de zelfde soort onderwerpen maar meestal al een periode lopen wil ik graag een nieuwe maken. Zodat we ervaringen negatief en positief kunnen delen.

Hier mijn verhaal.



Ik ben marjolijn 29 en mijn man is 35. We zijn begonnen aan onze 1e zwangerschaps poging in april. Terug gerekend was ik na het stoppen met de pil gelijk zwanger.

Op zich had ik niet veel kwaaltjes. Alleen wat krampjes zo nu en dan, hele gevoelige borsten en avond misselijkheid . Met 10.5 wk hadden we onze 1e echo. Hier uit kwam dat ons kindje / vruchtje gestopt was met groeien met 8 1/2 week. Ik kon afwachten op een natuurlijke miskraam of met tabletten. Koos voor afwachten . Na 2 dagen toch al tabletten . Vruchtje verloren, maar had nog aardig wat nabloedingen . Lang verhaal kort te maken. In anderhalve week tijd veel bloed verloren en stolsels met dagen dat er bijna niets verloor. Paar keer in ziekenhuis geweest maar op de echo zagen ze geen rest weefsel.Na anderhalve week ging de kraan open

Veel bloedverlies en hele grote stolsels ben 6juli ge curreteerd .

Nieuwe start. Volgende ronde.

Maar dat vind ik tegen vallen.

Zit in de 3e ronde na curretage.

1e ronde duurde 6 weken

2e ronde 31 dagen. Had week krampen toen toch ongesteld

Allebij de rondes veel minder ongesteld als normaal . Nu 3e ronde week 3. Krampjes beginnen weer een beetje.

Elke keer hoop maar elke keer toch ongesteld.



Wie praat er mee?

Alle reacties Link kopieren
Lelie, ik ga vanavond bloed laten prikken bij de dokter ivm HCG waarde die nog in men bloed zit door miskraam vorige maand. Waarde was vorige week nog maar 11 maar huisarts wou voor zekerheid nog een laatste keer kijken dat het er zeker uit is. Morgenmiddag weet ik de uitslag, Dus als ik nu zwanger ben moet de waarde gestegen zijn ipv op 0 staan :-).



Promesso, ja die onzekerheid is echt killing. Niet elke zwangerschap verloopt natuurlijk hetzelfde. Mss komt de misselijkheid nog opzetten de volgende dagen of heb je nu het geluk nt misselijk te zijn. Proberen positief te blijven. Komt wel goed! Ik duim voor je.
Alle reacties Link kopieren
Nee en rationeel weet ik dat ook wel hoor Dorien, maar het zou 'fijn' zijn als ik wat meer bevestiging van m'n lichaam kreeg. Maar we wachten het rustig af.



Is dat bloed prikken op eigen verzoek?
Alle reacties Link kopieren
Promesso, rationeel denken tijdens een zwangerschap is zo moeilijk e :-). De emoties en hormonen nemen het gewoon over. Maar idd rustig afwachten is het enige wat je kan doen. De natuur doet de rest.



Neen bloed prikken is op verzoek van de gynaecoloog. Moest na mijn miskraam door de huisarts mijn HCG laten bepalen dat het zeker mooi terug naar 0 gaat anders moet ik de gyn terug bellen voor een nieuwe controle. In Belgie wordt er heel frequent bloed geprikt. Ook bij een nieuwe zwangerschap gaat iedereen hier standaard naar de huisdokter voor een HCG bepaling in het bloed. Als deze niet ok is paar dagen erna opnieuw. Vind dit ook wel goed. Weet je direct of het goed zit of niet.
Alle reacties Link kopieren
dorien: fijn om te weten waar je aan toen bent. ik had het ook gevraagd hier maar was via vk geen optie dan zouden ze het zh moeten vragen. al gaf het geen garantie zeiden ze.



promesso: ik was bij de 1e van wk tot 20 misselijk. nu lijkt het erop dat het begint moet ook zeggen dat ik veel afleiding heb. snap dat je je zorgen maakt. heb je al afspraak gepland staan ?
Alle reacties Link kopieren
Ja 3 april de echo, ben dan 8 wkn. Nog 2,5 week wachten.
Alle reacties Link kopieren
Nou idd Dorien, dat weet je sneller waar je aan toe bent.
Alle reacties Link kopieren
Ken nog niet alle verhalen even goed, maar ga mijn best doen om de geschiedenis van jullie een beetje helder te krijgen..



Lelie, wat heerlijk een mooie echo!!



Dorien, lijkt me fijn dat je morgen weet waar je aan toe bent. Of in ieder geval of je weer zwanger bent (wat zou dat gaaf zijn!). Kan me ook goed voorstellen dat je nog niet durft te hopen.



Promeso, wat een onzekerheid is het toch! Hopelijk kun je je gedachten een beetje verzetten en is het heel snel tijd voor je echo.



Charlie, wat een verhaal inderdaad, heb er nog nooit van gehoord!



Spannend Juni!! Twee NOD's deze week? Hopelijk goede berichten :-)!



Zeepaardje, inderdaad rustig aan doen en vooral ook je emoties de ruimte geven. Het is ook niet niks...



Hier eigenlijk wel een goede dag sinds tijden, helpt denk ik met jullie meelezen en schrijven hihi. Heb deze vrijdag een afspraak gepland bij de gync, puur om de geruststelling te hebben dat alles er goed uit ziet. Ze vond het gelukkig helemaal geen gekke vraag en het was geen probleem om een afspraak te plannen.
Alle reacties Link kopieren
Spannend he Dorien. Hier ook aan het hopen.



Sterkte zeepaardje. Hopelijk is deze nachtmerrie snel voorbij. En dan weer wat rust in het koppie.



Fijn dat het van je afschrijven je helpt mm1983.

Lucht vaak op he.



Ik weet Charlie haar advies niet van de gyn.

Weet ook niet of de afwijking exact hetzelfde is.

Die van mij heet uterus didelphys.

Bij mij word niet gekozen voor ivf of iui omdat in principe in beide baardmoeders een zwangschap mogelijk zou moeten zijn. Wel zat mijn zoontje links en de miskraam rechts.

Dus hoop toch wel ergens op een zwangerschap links. Hihi. Laat ik deze maand nu me eisprong links te hebben. Denk ik. Morgen of donderdag Nod. Spannend.
Alle reacties Link kopieren
O hier zulk leuk nieuws.

Vanochtend eindelijk weer een positieve test in handen gehad!!!

Voorzichtig blij.
Alle reacties Link kopieren
Wauw gefeliciteerd Juni!



Hoe gaat het met je Zeepaardje?



Ik heb gisteren toch maar weer een test gedaan en binnen 1 sec een dikke vette streep dus dat was fijn. Maar voel me dan weer zo stom dat ik op die manier toch een soort van bevestiging wil
Alle reacties Link kopieren
Yeah, Juni, wat heerlijk!! Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Juni wat fantastisch! Hopelijk heeft het eitje de juiste baarmoeder gekozen!
Alle reacties Link kopieren
Juni, hier ook nog eens proficiat .



Promesso, goed! Het gaat de goede kant op.



MM hopelijk ziet vrijdag alles er mooi proper uit. Dan kan je opgelucht weer verder.



Mijn HCG is uit men lichaam. Goed nieuws dus, betekend ook wel dat niet opnieuw zwanger ben. Toch wel een teleurstelling, had er ergens stiekem op gehoopt.
Alle reacties Link kopieren
Op naar een nieuwe eisprong Dorien!
Alle reacties Link kopieren
Juni: gefeliciteerd! !



Dorien, begrijpelijk je teleurstelling. Wel weer goed nieuws om veder te kunnen.



Promesso: 2 lange weken komt goed!



Zoals ik me nu voel gaat het allemaal goed. Had vanmorgen weer beetje bloed schrok maar is nu al weg dus zit wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Juni gefeliciteerd!! Super!! Hopelijk aan de "goede" kant :-) ik duim voor je!



Ik heb uterus bicornis. Dus 1 bmmond en vagina, maar dat loopt uit in een soort hartje met dus 1 kleine en 1 normale kant. Echter wel kleinere ruimtes dan een normale, dus vandaar de kans op conplicaties en miskramen.



Juni, misschien weet jij dat... heeft de eileider-kant van de eisprong invloed op de kant van innesteling?

Want dan zou ik in theorie met een maandelijkse echo vlak voor de eisprong (om te kijken welke kant gerijpt is) de kant van innesteling kunnen bepalen....



Maandag heb ik pas een gesprek over de afwijking met m'n gyn. En net een knallende ovulatietest in handen..... we gaan er wel weer meteen voor, maar die vraag schoot ons meteen te binnen.



Voor ivf is het inderdaad nog veel te vroeg, ik ben afgelopen half jaar al 3x zwanger geweest dus aan de vruchtbaarheid ligt het niet. Denk dat ivf alleen een indicatie is als het uit de hand gaat lopen met miskramen. Voor nu gaan we gewoon met goede moed door. Onze zoon was meteen raak zonder problemen ervoor, ook zonder complicatie (alleen wat te vroeg) dus hopelijk een goede voorbode!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel allemaal.



O dan heb je net een andere afwijking dan mij.

Mij is verteld dat iedere eileider om de maand een eisprong heeft. Ongeveer dan natuurlijk.

Bij mij omdat ik 2 halve baarmoeders heeft is het daardoor echt kant bepalend.

Maar met jou afwijking lijkt me dat er wel een grotere kans is.
Alle reacties Link kopieren
Vannochtend een afspraak gehad bij de gync, mijn "kwaaltjes" natuurlijk even besproken en ze geeft aan dat dat van alles kan zijn, maar niks ernstigs, waarschijnlijk gewoon mijn cyclus die weer op gang moet komen na de miskraam.

Ze heeft alles uitvoerig nagekeken en ziet er top uit. Eileider goed en baarmoeder ook. Niks geen restjes of iets van de miskraam. Ze zag verdikt baamoederslijmvlies en gaat ervan uit dat ik binnen 1 a 2 weken weer een menstruatie zal krijgen. Wel raar; op een gegeven moment de opmerking: o hmm als ik het zo bekijk... en verder niks en ze wilde er ook niet op ingaan.. Naja we wachten het maar gewoon af de komende twee weken :-). Ovulatie testen hoef ik in ieder geval niet te gebruiken, voorlopig geen ei haha!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het hier met iedereen?



Juni al aan het idee gewend dat je zwanger bent?



En Zeepaardje, hoe gaat het met jou?



Lelie nog bloedverlies gehad?



Ik ben inmiddels 6 weken zwanger en sinds een halve week misselijk/weeïg gedurende de dag. Voel me dus niet top, maar hoort erbij. Had ik de vorige keer niet toen het mis ging, dus in dat opzicht een 'goed' teken hoop ik. Nog twee weken wachten tot de echo.
Alle reacties Link kopieren
morgen weer naar de verloskundige voor controle, ben dan 14+4 spannend blijf ik het vinden.....



sterkte met de kwaaltjes!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat geloof ik, die spanning blijft voorlopig wel denk ik. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Meiden, even een vraag tussendoor.

Dinsdag curettage gehad, nu bijna een week geleden. Heftiger dan in oktober. Maar ook meer zwangerschapsweefsel want vruchtje was verder ontwikkeld, dus logisch.

Nu heb ik sinds dinsdag telkens in de ochtend best wat bloedverlies (een maandverbandje vol in de 2 uren na het opstaan), wat dan de rest van de dag erg mindert en 's avonds bijna niks. Volgende dag zelfde patroon.

Nu voelde ik het net opeens uit me stromen, dus snel naar toilet. Het viel wel mee uiteindelijk (nog geen maandverbandje vol ofzo), maar wel wat stolseltjes, sliertjes en bliertjes erbij.

Moet ik hier wat mee? Ik maak me nog niet echt zorgen - heb ook geen pijn, of koorst ofzo - maar ben ergens wel bang om vannacht ineens in een bloedbad wakker te worden of zo.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen (en als ik het niet vertrouw bel ik uiteraard de poli gynaecologie / het ziekenhuis vanavond nog).
Alle reacties Link kopieren
Zeepaardje: even om je gerust te stellen misschien. Ik had weinig bloed verlies tot niets en na een week ineens een stolsel te grote van mandarijn maar dan plat zeg maar daarna weer matig bloedverlies.

Is niet heel raar denk ik om nog na te bloeden met kleine stolsels. Als je het niet vertrouwd of het erger word zou ik contact opnemen voor een controle check
Alle reacties Link kopieren
Dankje lelie. Nu een uurtje verder, ook even gedoucht, en nauwelijks bloedverlies meer (vergelijkbaar met afgelopen dagen). Dus ik hoop dat het even een eenmalige schoonmaakgolf of zoiets was
Alle reacties Link kopieren
O he bah zeepaardje. Ik snap je onzekerheid.

Hopelijk lukt het je om een beetje te ontspannen en te kunnen slapen vannacht.



Promesso, hier voelt het nog heel onwerkelijk. Ik leef ook echt naar de echo toe. Maar wil hem niet te vroeg doen. Wilde eigenlijk met 8 weken.

Vorige keer was ik met 6 1/2 en dat gevoel van twijfel is het wel of niet goed, dat wil ik echt niet meer.

Maar heb nu dus pas een afspraak met 9 weken. Want in de week dat ik 8 weken ben kon ik precies niet op de dagen dat ze echo's maken.

Anders word het bij 7 weken. Maar ergens vind ik dat ook wel weer erg vroeg.

Verder alleen wat gevoelige tepels.

Soms moet ik ineens huilen. Maar misschien komt dat door de stress van de verbouwing waar ik nu in zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven