Zwanger worden na miskramen...

29-04-2015 18:25 1468 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik schrijf hier vaker en open soms een nieuw topic omdat oudere topics uitsterven.

Mijn situatie: Ik probeer zwanger te raken vanaf januari 2014. Daarvoor al een jaar gestopt met de pil.. In september 2014 deed ik na een menstruatie een test omdat ik pijnlijke borsten hield. Deze bleek positief te zijn.. Na een echo in het ziekenhuis bleek ik een hele vroege miskraam te hebben gehad.. Afgelopen februari had ik weer een positieve test.. Helaas, na een paar dagen een bloeding en twee weken later weer een bloeding. De laatste bloeding is de miskraam geweest.. Heb hiervoor nog verschillende echo's gemaakt en alles was verder goed! Nu weer twee maanden verder.. Ik zoek vooral hulp in de alternatieve wereld.. Acupunctuur en ben nu ook twee keer bij een osteopaat geweest! Ik wil vooral meer rust in mijn lijf en hoofd krijgen.. Ik ben soms bang dat het nooit gaat lukken en dat de volgende keer weer een miskraam is.. Ik ken in mijn omgeving maar weinig mensen die dit hebben gehad. Wel vriendinnen die in de medische molen terecht zijn gekomen, vanwege slecht zaad van hun man.. Beide zijn nu moeder :)! Ik heb eerder een gesprek gehad met een gynaecoloog en deze geeft aan dat ik gewoon zwanger kan raken en het dus gewoon zelf kan proberen (en dat wil ik ook het liefste natuurlijk...)! Het is dus vooral een kwestie van geduld! Voor wie is deze situatie herkenbaar en wie is alsnog succesvol zwanger geraakt??
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!!



Dames, goed dat jullie aanhaken en je verhaal vertellen!! Het helpt om er veel over te praten.. Het is niet niks waar we doorheen moeten! Bij mij stelde de miskramen am sich niet zoveel voor.. De eerste was meteen en de tweede na ongeveer 6 weken! Het is meer de emotionele lading die het heeft.. Het romantische beeld van een kindje krijgen! Je bent maar aan het wachten wat je lichaam allemaal doet.. Ik ben inmiddels al 3 keer bij een osteopaat geweest en ik merk echt verbetering!! In de zin van het minder obsessief ermee bezig zijn.. Maar het is wel erg moeilijk!!



Laurabb: Jeetje zeg! Wat een onzekerheden allemaal meid!! Ik wou dat ik een advies had om ermee om te gaan.. Tegen mij werd ook vaak gezegd: je moet wel positief blijven.. Maar soms is dat gewoon niet te doen!!



Missglitch: Het is ook erg heftig allemaal!! Je hebt eerst de euforie van een positieve test.. Je verwacht ook niet dat het mis kan gaan!!! En dan die klap.. Het is ook echt een soort rouwproces.. Je krijgt er niks positiefs voor terug!!



Gelukkig dames, lezen we hier ook vele verhalen van vrouwen die na meerdere miskramen toch nog succesvol zwanger werden dus laten we daar hoop uit halen..
Alle reacties Link kopieren
Saart: shit dat je weer ongesteld bent geworden!!! Ik vind dat altijd zo'n klote moment.. Mag je jezelf weer herpakken en er weeer opnieuw voor gaan! Sterkte meid!!
Ja, ik ben de laatste twee dagen heel emotioneel. Het zal vast allemaal een reden hebben, maar het doet gewoon vreselijk pijn allemaal.

Ik kan het best hebben, maar als sport en werk ook even niet zo best loopt dan is het me al gauw allemaal te veel.
Alle reacties Link kopieren
Laurabb.. Het is ook erg heftig waar je allemaal doorheen moet!! Dikke knuffel!!
Alle reacties Link kopieren
Pfoe Laura, heel heftig! En herkenbaar, echt. Even een hele dikke knuffel tussendoor voor jou! Het lijkt me heel heftig om de pijn toe te moeten laten, sterkte meis!
Hoe is het met je moeder MissGlitch?



Dank voor knuffels. Op een of andere manier is het vivaforum toch een fijne plek, ook omdat ik niet de hele dag door tegen mensen aan wil zeuren erover.
Alle reacties Link kopieren
Hier mag je zeuren tot je een ons weegt!! Ik had ook weer ff lastig momentje.. Collegaatje vertelde dat ze zwanger was! Zij begon met proberen toen wij 8 maanden bezig waren.. Dan moet ik wel ff slikken! Volgende week mot ik ongesteld worden.. Voel weer helemaal niks! Zal dus wel weer niks worden.. Het wordt bijna normaal :(!
Dat soort dingen zijn idd niet leuk Doortjeee. Ik heb zelf beslissing genomen nu even vol op carrière in te zetten, ik zie wel of daar nog een succesvolle zwangerschap bij komt. Voor nu wil ik even niet meer wachten op wat er gaat gebeuren, maar gewoon een beetje aan toekomst werken - anders word ik echt gek
Alle reacties Link kopieren
Ik ken doortje al een beetje via een ander forum, en sluit me graag hier aan.

Ik heb met mijn ex-vriend 2 miskramen gehad, werd door het gebruik van de anticonceptie zwanger. Dat was is 2011 en 2012. Toen heel moeilijk, nu "blij" dat het nooit goed gegaan is.

Met de man van mijn dromen zijn wij sinds begin dit jaar aan het proberen. Wij hebben niet het probleem dat het moeilijk is om zwanger te worden, maar om zwanger te blijven. In april heb ik een operatie achter de rug wegens een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, en vorige week lag ik in het ziekenhuis omdat ik een bloeding in mijn buik had, en de nieuwe zwangerschap ook al ten einde kwam. Daar heb ik serieuze weeën van gehad afgelopen vrijdag, dus al met al echt enorme rotweken.

Heb soms het gevoel dat het nooit meer goed komt, en herken heel erg het gevoel: geen dikke buik, dan maar een sixpack...

Heb therapie, want ook ik heb het gevoel dat ik het niet alleen aan kan.

En vanmiddag naar de gyn om dingen te bespreken... Vind het doodeng, ben bang voor de nieuwe echo, benauwd voor de uitslag van de hcg. ( want de kans is nog steeds dat het buitenbaarmoederlijk was ook vorige week... )



Dus als het mag, schrijf ik graag met jullie mee!
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Hormonster, dat klinkt ook al zo heftig.

En Laura, het gaat gelukkig erg goed met mijn moeder! Daar ben ik iedere dag weer zo blij om, ben gek op m'n ouders

Oh en Doortje: Herkenbaar! Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, ook hier weer een mededeling tussen neus en lippen door gehad en ik kan het zo slecht hebben.

Vorige week moederdag was bij mij weer even de druppel, gewoon het feit dat het kindje wat er even was er toch niet gaat komen. Confronterend.



En Laura, wat je schrijft over het storten in je werk is ook precies hetgene wat ik nu aan 't doen ben. Ik moet ergens grip op houden, dus dan maar gewoon heel erg belachelijk goed worden in m'n werk. Ofzo. Knettergek word ik ervan. Ik zou zo graag willen dat het allemaal niet meer zo donker zou zijn. Of dat m'n hoofd het niet meer zo donker maakt. Maar ik denk dat het 'onbevangen' beginnen aan een zwangerschap echt een gepasseerd station is.
Alle reacties Link kopieren
Welkom hormonster!!! Ik reageer later meer!!! Sluit maar gezellig aan!!! Ben benieuwd wat er uit je bloedtest nog kwam... Xxx
Welkom Hormonster! Jij hebt zo te lezen ook al heel carroussel gehad. Hoe was het bij de gyn? Ik heb in maart ongeveer met zelfde klachten in zh gelegen. Bij mij was het 'gelukkig' een mk en geen bbz. Maar er was wel even paniek.



@missglitch: vriendin is zwanger en ik informeer braaf naar haar echo's, maar merk ook dat ik afstand houd. ander meisje van sporten kwam laatst even bij training haar nieuwe baby laten zien. ik stel drie beleefde vragen, kijk in de kinderwagen en dan vind ik wel dat ik het prima gedaan heb



Met mij gaat het wel ietsje beter. Zit nu weer in vruchtbare week (al temperatuur ik niet en hou ik geen lijstjes bij, zwanger worden is het punt niet echt...). Dan merk ik toch wel weer dat ik iets optimistischer ben. En verder trek ik nu heel egoïstisch m'n eigen plan en doe ik vooral wat ik leuk vind op dit moment, zoals beetje hengelen naar ander carrièrepad (promoveren).
Alle reacties Link kopieren
Wat lastig Laura! Zeker nieuwe baby's en zwangere vriendinnen. Knap dat je wel interesse toont, dat moet heel moeilijk voor je zijn!

Mijn zusje is zwanger, en vriendinnen bevallen allemaal of zijn zwanger. Echt lastiger en confronterende bestaat haast niet...



Ben je er tijdens je vruchtbare periode nu ook meer mee bezig qua sexen?

Jullie allemaal trouwens?



Ik heb gister een echo gehad en uitslag hcg. Het hcg is gedaald naar 12, dat is voor in deze situatie positief.

Ze kunnen, zoals verwacht, nog steeds niet zeggen of het nu een normale zwangerschap was of een EUG. En daarom mogen we het gewoon weer gaan proberen.

Ze adviseerde wel om 1 menstruatie ertussen te laten, vanwege de berekening mocht er weer een positieve test komen. Stel dat de eisprong later was, dan kan een echo meer onzekerheid geven ( stel dat er geen hartje te zien is terwijl dat wel zou moeten etc. ) Maar niet wegens gezondheidsdiensten of grotere kans op een miskraam.

Ben nu erg in dubio of we het nu al zouden proberen, of exht gaan wachten. Heb nu nog maar 1 eileider, en aan de kant van de goede eileider staat er een eitje klaar, ben bang om de boot te missen en dan weer maaaaaanden te moeten wachten... Niet dat het gezegd is dat het gelijk lukt, maar voor het idee zeg maar...

Wat denken jullie daarover?
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.
Alle reacties Link kopieren
Oei Hormonster, ik zou echt niet weten wat ik in jouw situatie zou doen. Om eerlijk te zijn denk ik niet dat ik 't geduld zou kunnen opbrengen, maar dat is denk ik vooral de paniekvogel in mij die overheerst Zeker het gevoel 'de boot te missen' zou ik ook hebben. Dus lastig!



Hier net ook de vruchtbare periode achter de rug. Geloof ik. Was er niet zo mee bezig en merkte ineens dat ik er al bijna 'voorbij' was en werd daar meteen flink naar van. Stom hoor, hoeveel invloed zoiets dan toch op je kan hebben. Ben je er niet zo mee bezig omdat je helemaal gek wordt van jezelf, word je alsnog gek van jezelf omdat je er niet mee bezig bent. Kon mezelf wel voor m'n kop slaan dat we misschien door onoplettenheid een ronde 'gemist' zouden hebben. Ik moet echt een chill-pil.



Maar! Vandaag wel iets positiefs gevoeld! Een collega heeft vandaag verteld dat hij vader gaat worden in december en afgezien van heel veel verwarring merkte ik dat ik oprecht blij voor ze ben. Nou weet ik dat zij een jaar geleden ook een miskraam hebben meegemaakt en in welke emotionele achtbaan ze hebben gezeten, dus dat zal ongetwijfeld meespelen. Maar toch! Voelt voor mij wel als een overwinning.
Alle reacties Link kopieren
Whahaha miss g, alsof ik mezelf hoor praten! Ik las je tweede alinea voor aan vriendlief, en die begon ook te lachen. Zo herkenbaar allemaal!

En wat fijn dat je ook blij kon zijn voor je collega. Het is zo moeilijk, zeker als je zelf zo graag wilt! Vind het een overwinning op jezelf! Hosee! ( vandaag mag je jezelf trakteren op een wijntje 😁 )



Vandaag belde mijn gyn: we mogen wel de schildklier laten onderzoeken. Dus dat gaan we doen.

Echt alle andere dingen niet, daarvoor moet het nog eens misgaan.

Had aangegeven zo bang te zijn dat het weer een BBZ zou worden in toekomst met fatale afloop als gevolg. Hadden ze nu ook een idee voor: mijn enige eileider afbinden (dus steriliseren) en dan via ivf 😳😳😳

Ik moest even zitten om van de schok te bekomen, en binnen 2 seconden was mijn beslissing al duidelijk: never! Eerst nog een keer gewoon proberen...

kan over een half jaar ook nog afgebonden worden dacht ik zo...
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!!

Hormonster... Pffff! Wat een heftige dingen krijg je allemaal te horen toch.. Ik zou gewoon sex hebben nu wanneer je zin hebt (als je er nog zin in hebt na dit alles).. En dan vanaf volgende maand weer gericht gaan proberen!! Geef jezelf genoeg tijd om dit alles te verwerken.. Het liefst wil je dat je meteen weer zwanger bent, had ik ook.. Ben ook nu sinds 2 maanden er weer wat rustiger onder! Hier: ongesteld over 4,5 dagen.. Heb nog weinig symptomen dus reken maar nergens op!!

@ Hoe gaat het met jou Laurabb?? Heb je deze maand wel goed kunnen benutten? Ik merk ook altijd dat ik dan altijd weer optimistischer ben..

@ miss glitch: Hoe gaat het met jou?? leuk altijd die confrontaties met andere zwangeren.. Aaaarghhh!! Bij mij op mn werk 2 zwangeren en 2 net bevallen.. Ochhja, ooit zijn wij die vrouwen!!!!
Moeilijk Hormonster... Na mijn laatste miskraam duurde het alles bij elkaar 9 weken voor ik weer menstrueerde. Ik wist alleen niet wanneer ik weer vruchtbaar was, dus heb het maar gelaten. Weet niet of ik in jouw situatie zou wachten.



MissGlitch: herkenbaar. Ik ben er ook niet mee bezig, maar te weinig. Zo sla ik mijn foliumzuur nog wel eens over.



Doortje: ik ga niks zeggen over je aanstaande menstruatie, met name omdat ik het zelf echt gehad heb met opmerkingen als 'spannend!'
Ik vind het zelf moeilijk, heb deze maand nog niet echt tekenen gehad van vruchtbare periode. Normaal zie ik wel iets van vruchtbaar slijm ofzo. En cyclus wil nog wel eens wisselen in lengte



Eerste keer ben ik zwanger geworden op 13e dag. Ik zit nu op dag 17. 11e en 13e dag wel seks gehad, maar erna niet meer omdat werkschema's beetje door elkaar liepen en we elkaar pas na 01:00 zagen
Alle reacties Link kopieren
Oh Laura, wat herkenbaar. Over de 'spannend', ik kan me daar heel goed in vinden. Dat het spannend is weten we allemaal Al is 'slopend' misschien een betere beschrijving.



Wij zijn op dit moment bij een vriend van ons in Engeland, het is erg fijn om er even helemaal uit te zijn. De omgeving is prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk miss g! Er samen even uit en compleet andere omgeving doen vaak wonderen ☺️

Veel natuur? Of zitten jullie in een stad?



Laurabb, ja de onvoorspelbaarheid van je cyclus zijn wel lastig. Het kan je ook paranoïde maken, of heb je daar geen last van?

Jij zei dat je 9 weken heb moeten wachten op je nieuwe cyclus: dat is wel echt lang! Mag hopen dat het hier wat sneller gaat. Maar vooralsnog geen tekenen van ovulatie., terwijl die er normaal rond dit moment ( dag 11 ) wel langzaamaan aan komen. Ach... Heb de tijd. Misschien maar beter ook om het even niet te weten/ te hebben...!
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.
@hormonster: tja, ik had een miskraam die 5 weken duurde (pas in laatste week werden bloedingen minder). dus dat je dan pas vier weken daarna weer ongesteld wordt, vind ik zelf niet zo heel gek... maar het duurde wel lang, alles bij elkaar. Ik probeer mezelf steeds voor te houden dat ik dertig ben, dus dat ik nog alle tijd heb, maar ik vind het wel irritant.

ik moet ook om herhaling van de anencefalie te voorkomen een tienvoudige dosis foliumzuur slikken. maar ik ben er toch even vanaf gegaan en slik er nu nog maar een viervoudige dosis, ook omdat een overdosis schade aan je zenuwstelsel kan toebrengen... en ik zat echt al zeker zes maanden aan die tienvoudige dosis.



hoe dan ook, ik ben redelijk geduldig. al vind ik het wel moeilijk, vorig jaar juni was ik voor het eerst zwanger. nu zijn we een jaar verder en is er nog steeds geen gezonde zwangerschap. maar goed, ik ben 30 en heb de tijd. en ik heb met man afgesproken dat als het in augustus 2016 nog niet 'vanzelf' is gelukt, we dan hulp gaan zoeken (of als we nu nog drie miskramen krijgen). eigenlijk mogen we nu ook al het medische traject in, maar ik heb er a) nog geen zin in want het zijn niet de leukste onderzoeken, en b) ik heb nog wel hoop dat het vanzelf gaat lukken en goedkomt.



maar ik herken wat je schrijft MissGlitch, 'slopend!' is een betere benaming voor alles. fijne vakantie daar toegewenst
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!!



Hier weer ongesteld! Toch weer een flinke teleurstelling hoewel mijn lichaam gelukkig geen gekke symptomen had.. Ik voelde het al een paar dagen aankomen! Ik heb het voor nu weer geaccepteerd maar het blijft echt klote.. Wist ik maar wanneer het goed kwam en dat het een volgende keer wel blijft plakken! Maar dat weet je niet.. Dus ga je maar gewoon verder met dezelfde hoop als de maand ervoor.. Ik drink vnvd maar een extra wijntje op mezelf! Laurabb.. Ik merk ook dat ik voor mezelf graag een soort limiet wil afspreken! Ik blijf tot december zelf proberen en als het dan nog niet is gelukt of weer is misgegaan ga ik aandringen op extra onderzoeken of hulp van de medische molen.. Maar je blijft idd hopen op een goede afloop van zichzelf! Het moet ons gegund zijn toch?!
Alle reacties Link kopieren
Doortjee wat frustrerend, toch weer ongesteld:-( Ik ben ook iedere keer heel weer heel even van slag, en kan me de teleurstelling goed voorstellen.



Hier is de vruchtbare periode weer achter de rug, dus het is weer afwachten geblazen!
Alle reacties Link kopieren
He wat kak Door! Had het je zo gegund...!!
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.
Minder Doortje, al voelde je het wel aankomen.



Hier wat drukke periode. Ik kan om herkenbaarheid te voorkomen niet heel veel prijsgeven, maar ik geef naast mijn baan nog workshops en lezingen. Nu heb ik er daar deze week drie van, dus dat is even aanpoten geblazen. Vandaag nr. 1.



Gister afscheidsborrel gehad van collega op andere locatie, dat was een leuk feestje. Maar wat zou ik graag eens een avond onder een dekentje op de bank liggen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven