Zwanger worden najaar 2015

22-04-2015 16:47 383 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden!



Hier de algemene post; we praten hier gezellig over het beginnen aan kinderen in het najaar van 2015. Als je dat ook van plan bent, of je moet langer wachten of iets dergelijks, praat lekker mee! Graag dik gedrukt aangeven of je met gegevens in de tabel wilt en zo ja met welke

Lijkt mij erg leuk om het proces samen door te gaan!



de tabel!



NaamLeeftijd+PartnerWanneer beginnen?Hoeveelste kindjeNODBijzonderhedenDonkey_24+36Juli/augustus1exxTinkerbell123423+25Juli/November1exStop Juni met pil Rinkiee22+25September1exxSlagroom-met-dip31+24September/November1exxMaulin8628+33Juni1exxAnoniem20141528+30September/Oktober1exxelastiekje26+31Oktober1exjuli/augustus laatste pilviajera2630+32november1exxTinkeltje30+33november1exaugustus mirena verwijderenIkjuh26+26september1exxGijsje198727+28September/oktober1exgestopt met pil in maart
Bedoel je niet najaar 2015?
Alle reacties Link kopieren
Ohhh sorry ik bedoel natuurlijk najaar 2015 :( dom, het is al een lange dag op werk (vandaar dat ik forum zit haha)
Even aan de mods vragen of ze het voor je aanpassen. Verder veel succes! Ik weet van een paar mensen die ook in het najaar willen beginnen, dus allicht sluiten ze zich aan!
Alle reacties Link kopieren
Na 4 maanden bij je nieuwe werkgever zwanger willen worden? Hoe denk je dat, dat overkomt?

Daarnaast geven ze tegenwoordig niet snel meer lange contracten weg, meestal voor een half jaar of een jaar en je hebt ook nog een proeftijd van 3 maanden.

En de meeste werkgevers zijn ook niet echt achterlijk lijkt me, vooral niet in deze tijd dat half Nederland een baan zoekt.
Alle reacties Link kopieren
km1989, ik zeg toch net dat ik mij dit besef (en dat ik bovendien al 7 maanden bezig zou zijn voor ik het zou vertellen, want dat doe je doorgaans na drie maanden) maar dat ik de consequenties hiervan wil aanvaarden omdat ik mijn kinderwens belangrijker vindt?
Ach en ik vraag me af hoeveel vaart dat werkelijk loopt. Iedereen kent wel iemand die die pech had ja, maar ik ken ook een heleboel mensen die die pech niet hadden. Gewoon doen joh, het komt meestal gelukkig wel goed
Alle reacties Link kopieren
Precies en als je maar achter je keuze staat dan deal je met de consequenties!
Denk ik ook. Maar goed ik ben dan ook enorm onverantwoordelijk en weet totaal niet wat ik wil qua werk en studie maar wel dat ik een gezin wil en verander dus elke week van gedachten op dit moment
Alle reacties Link kopieren
Ja aangepast ok Lux, wat is dan jouw situatie? Of heb je geen zin deze hier uit te leggen, wat begrijpelijk is
Ik snap helemaal dat je er gewoon voor wil gaan. Met werk weet je het toch nooit in deze tijd. Ik begin zelf in juni bij een nieuwe werkgever en tegelijk gaat de ac de deur uit. Het klinkt misschien heel dom, maar wij wachten om verschillende redenen al 4 jaar en zijn het gewoon beu om ons leven stil te zetten. Ik ben bijna 33 en mijn man ook. Met mijn lange onregelmatige cyclus verwacht ik ook dat het wel even kan duren. Maar als het wel direct raak is komt het ook wel goed. Het helpt wel dat ik heel goed lig in de arbeidsmarkt, dus ik ben niet zo bang geen ander werk te kunnen vinden. Sterker nog ik word momenteel bijna gestalkt door een recruiter en daar word ik niet zo blij van.



Maar ik begin veel eerder dus aan mij heb je verder weinig, maar er zijn vast andere leuke meiden die dan ook gaan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben werkloos geraakt tijdens mijn zwangerschap (bedrijf failliet), dat is echt niet leuk hoor. Ik zou het niet bewust opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk moet je het niet bewust opzoeken....maar als je een redelijke stabiele financiële situatie hebt, dan kan je wel altijd wachten op een vast contract/je droombaan/een toezegging van je werkgever....maar dat komt misschien nooit. en dat zet je een enorme wens in je prive leven dus opzij voor een baan...ja het is fijn om een vast contract te hebben, maar dat lukt bij mij sowieso niet te laat afgestudeerd! Wel veel werkervaring opgedaan ook tijdens mijn studie. @tara82, wat spannend! Gefeliciteerd met je nieuwe baan, super leuk! Ben je er blij mee? Vroegen ze nog wat bij het gesprek? Ik vind dat als je iemand van 33 aanneemt zonder kinderen, je ook wel kan verwachten dat die persoon op termijn zwanger wordt. Mijn moeder was lang leidinggevende, en zei altijd; er moeten toch kinderen gebaard worden .
quote:huis2015 schreef op 22 april 2015 @ 17:29:

Ja aangepast ok Lux, wat is dan jouw situatie? Of heb je geen zin deze hier uit te leggen, wat begrijpelijk is



Studeer geneeskunde. Bijna derde jaar af, wilde voor een kind gaan, bedacht me dat ik geen arts wil worden, nieuwe master gevonden aan de andere kant van het land, master bleek ook bij mij in de buurt, blijkt dat ik deficienties heb, weer identiteitscrisis, omdat ik zo opzie tegen die eerste master aan de andere kant van het land (maar niet een beetje er tegenop zie, maar echt extreem) me af aan het vragen of ik wel echt zo graag die master wil doen, geen idee wat ik anders moet doen, nu serieus een hbo-baan aan het overwegen die me wél aanspreekt en dan mijn deficienties wegwerken en volgend jaar eventueel, mocht ik het echt willen, toch nog een master doen. Maar niet echt van plan om de kinderwens nog echt heel actief uit te stellen ofzo (wacht al 2 jaar inmiddels).



En ja ik weet hoe het allemaal klinkt en dat het vreselijk onverstandig overkomt enzo. Maar we redden het financieel wel op man's (wel vaste) contract en voor hetzelfde geld duurt het nog 5 jaar voor ik erachter ben wat ik wil doen. En daar ben ik ook nog eens jong genoeg voor en tóch wil ik niet wachten



Het leven is niet zo maakbaar. Dit willen we, dit kunnen we betalen. De rest komt wel goed.
Ik meld me voorzichtig ;)



Het plan is om in november te stoppen met AC en het dan ook te gaan proberen.

We trouwen 27 november en dat is voor ons het moment om de pil eruit te gooien.



Beiden een vaste, leuke baan, een fijn koophuis waar we de komende 30 jaar prima kunnen vertoeven

Ik rammel sinds we het over samenwonen en het kopen van een huis hadden, wat nu bijna 4 jaar geleden is. Vriend rammelt sinds de eerste paal van ons huis de grond in ging.



De enige reden om nu nog niet te starten is die witte jurk die in bestelling is
Ik wil trouwens helemaal niet zeggen dat het een slecht idee is om daar wél op te wachten, de wens is bij ons gewoon, net zoals bij jou, heel groot.
Alle reacties Link kopieren
@chantilly21, spannend! Leuk vooruitzicht eerst de bruiloft en dan de baby! Hoe oud ben jij als ik vragen mag?



En Lux, ja lastig he! Soms lijkt het wel of een baby krijgen met een vast contract op zal bij een baan die je leuk vind onmogelijk is in deze tijd. En dan vind ik idd ook dat je die keuze moet maken lost van je baan, mits verantwoord natuurlijk. Heb je al een baan op het oog? Lastige keuze ook met de master...kan me voorstellen dat je die op zak wilt maar dit ook heel graag wilt!! En zeker andere kant van t land...pff. Al ren beslissing genomen?
Nee nog geen beslissing definitief genomen, maar hele leuke baan gezien om mee te beginnen en eens rustig na te denken, dus ga iig solliciteren. Als ik word uitgenodigd kan ik altijd nog verder zien en ondertussen loop ik bij de loopbaanadviseur. Heb sowieso wel íéts te doen (heb nu een baan van 32-36u die niet weg loopt), man heeft een vast contract, we hebben een kamer voor de baby, dus we gaan denk ik binnenkort wel 'echt' beginnen (nu seksen we om de eisprong heen).. En dan werken we er wel omheen. Er is geld en een huis, dus 't is goed zo verder, wat mij betreft.
En of ik echt een master wil doen zie ik nog wel
Ik ben 26, vriend 27 2 dagen voor ons trouwen word ik 27 en hopelijk ben ik ook nog 27 als ik zwanger ben/mag bevallen. Vriend en ik schelen 8 maanden al met al.



Een vast contract voor beiden is volgens mij bijna niet haalbaar.

Hier beiden het grote geluk om direct na een eerste contract een vast contract te krijgen, maar dat was eind 2011, begin 2012. Toch een andere tijd dan nu, met de wetswijzigingen die op 1 juli ingaan..



Zolang je een stabiele emotionele en financiële basis hebt, lijkt me een vast contract helemaal niet zo nodig. Een tijdelijk contract volstaat dan ook, alleen loop je de kans dat je contract niet verlengd wordt. Vriend vond het belachelijk dat je als vrouw-zijnde zo bezig moet zijn met het feit dat je zwangerschap een vast contract in de weg kan staan. Helaas zit de markt op dit moment zo in elkaar :(



Met een beetje goed CV en een fijne buffer moet je het al met al toch een tijdje uit zien te houden lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga al eerder stoppen met de pil dan het najaar, dus aan mij heb je niets, maar er zijn er wel een aantal die zich zullen aansluiten denk ik.





En ja klopt Chantilly, belachelijk dat de markt zo in elkaar zit. Je vriend heeft gelijk, vrouwen raken nou eenmaal zwanger, zeker in de leeftijd van 20-35.. is dat zeer waarschijnlijk.. maar het ligt ook maar net aan de werkgever, bij mijn man op het werk verlengen ze gewoon je contract/ geven ze vast contract tijdens een zwangerschap, als ze maar tevreden zijn..
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Ja ik denk dat het ook allemaal best meevalt! Zeker als je even hebt kunnen laten zien dat je een waardevolle medewerker bent, dan zullen ze heus wel je graag zien terugkomen. Bovendien krijgt het bedrijf de kosten voor het verlof gewoon van het UWV, dus zij kunnen een nieuw iemand inzetten die je ook nog kunt inwerken.

Ik heb nog even getwijfeld of ik dan maar hier zou blijven voor de 'zekerheid'maar een baan die je niets vind is ook niks! En bovendien gaat je leidinggevende dat op een gegeven moment ook werken. Dus gewoon verder solliciteren en het wel zien! Huis moet er bij ons nog komen, maar ik heb altijd wel een baan weten te vinden...moet nu ook wel weer lukken.



@whished, ik vind het sowieso heel leuk om verhalen te horen over hoe lang het duurt, hoe het gaat in het begin van ze zwangerschap, etc! Dus schroom niet te blijven schrijven ik wil nu zo graag zelf dat alle verhalen interessant zijn!!



@lux, nou prima toch, er klinkt erg in je verhaal door dat jullie het graag willen en het kan....als je die Master niet belangrijker vindt dan dat lijkt het mij duidelijk! Spannend dat je al binnenkort gaat beginnen!



Chantilly21 super fijn dat jullie beiden een vast contract hebben! ook al kun je er nu niet op rekenen het is natuurlijk wel het ultieme gevoel. Ach ja, een bedrijf kan ook failliet gaan. Spannend dat je november gaat proberen! Stop je al eerder met AC?



Tata82: als je nog mee wilt schrijven leuk, zoals ik zie, ik ben ook benieuwd naar verhalen nu!!
Ik moet zeggen dat het voor rust zorgt hoor, die twee contracten. We hoeven niets, we hebben beiden een leuke baan, waar niet moeilijk gedaan wordt over minder werken en het betaald verder prima.



Ook beiden werkzaam bij echt grote organisaties, die goed draaien en ik ben werkzaam in een ICT organisatie, waar het echt voor de wind gaat. Maar niets is zeker in het leven natuurlijk



Ik wilde eerst 1 november stoppen, maar ik hoor teveel verhalen van vrouwen die ineens veel puisten/pukkels krijgen na het stoppen en dat wil ik absoluut vermijden voor de 27e november Dan maar 27 dagen later stoppen. Liever het zekere voor het onzekere ;)
Hallo dames



Zou hier ook willen meeschrijven! Wij beginnen juli/augustus na onze vakantie. Nog een beetje sparen en afvallen voor mij dus.



Onze gegevens

Leeftijd: 26

Partner: 30

Start: 08/2015



:D
Bedenk me net, hoort augustus niet gewoon bij medio 2015?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven