Zwanger worden november 2016

31-10-2016 20:31 1300 berichten
Wie gaan er nog meer starten in november 2016?

Hoop dat we een leuk groepje kunnen worden waarin we kletsen over zwanger worden, zwanger zijn en het ouderschap



Mama's to be:

NaamLeeftijdKindjeNODRondeBijzonderhdenAliesje8333/352e?5Appelflappie31/301e?2Lange cyclus na pilstopAV199224/261e29-048B8829/341e08-055Litano29/302e21-044Miskraam februari '17 Roosiex 23/241e?52 miskramen Tamagotchi24/282e?4Onregelmatige cyclus



De zwangeren van ons topic!

NaamLeeftijdKindjeUitgerekendBijzonderhedenMaatje86 30/331e3 augustus 2017 Een jongen!_Lady_29/353e7 augustus 2017Selise28/291e22 oktober 2017-Jet199323/271e17 november 2017Deye28/311e24 november 2017Roermondse36/432e?-Marilynne28/311e7 december 2017-Laurabb31/312e1 januari 2018



Uit de tabel gehaald ivm lang niet meer meeschrijven: Numberonejasmin, babyboom31, wilmamaworden, bastogne-02, kinderwens2017, hoopvol31, Minke1984, MM1983, Kells3v. Willen jullie er wel weer in, let us know!





Algemeen account zodat iedereen de tabel kan aanpassen

Gebruikersnaam: november2016

Wachtwoord: zwangerworden
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je Guusje met "die viel in m'n pil cyclus"? Was je niet gestopt met je pil op het einde van je strip dan?



Welkom GettingEven! Waw 5kg afgevallen na je pil, das veel!

Ik hoop voor jou ook dat het snel lukt! Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren
Dankje Appelflappie. Ja dat afvallen was ook niet de bedoeling, want ervoor zat ik op ideaal gewicht...

Ik ben 30, partner 10 jr ouder. Als ik had geweten dat cyclus zo van slag zou zijn, was ik wel eerder begonnen.



Dat is inderdaad apart, dat je pijn aan je eierstokken voelt. Ik heb al veel gevoeld of dacht iets te voelen het laatste half jaar maar dat nog niet
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook al 30+ (31 haha) maar ook bang dat het allemaal veel langer gaat duren nu...

Ik wou er al vroeger aan beginnen maar m'n man niet. Die is nu pas 30 en staat er eerlijk gezegd nog niet voor te springen...

Gelukkig beginnen zijn vrienden nu ook langzaamaan kindjes te krijgen (meestal zijn hun vrouwen wel jonger!)

Maar hij is daar enorm naïef in en denkt dat het na 1 maand al prijs gaat zijn (I wish!)
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan ik me voorstellen.. Ook van het naïef zijn, dat had zelf ook wel een beetje om eerlijk te zijn. Maar ik was er echt pas begin dit jaar over uit, en wilde nu dat dit eerder was geweest. Ook omdat mijn man iets ouder is. Maar goed, dingen lopen zoals ze lopen. We zullen zien wat er gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Als het aan mij had gelegen was ik ook eerder begonnen... Maarja je moet met twee zijn...



Ps hoe pas je die tabel aan? (Ben nieuw hier)

Als ik inlog onder november2016 krijg ik zon rare tabel te zien...
Alle reacties Link kopieren
Dag allen, ik ben nieuw op dit forum. Mijn vriend (39) en ik (33) hebben een grote kinderwens en zijn anderhalve week geleden gestopt met de pil, inmiddels heb ik de eerste menstruatie achter de rug.....

We hebben allebei al een kindje mogen krijgen in een vorige relatie en willen nu gaan voor een kindje sámen. Het lijkt me gezellig&fijn om ervaringen te delen.
Alle reacties Link kopieren
@appelflappie ik bedoelde te zeggen dat m'n cyclus gewoon doorliep en dus regelmatig bleef. Dat was wel super fijn.



Ik denk dat mannen er vaak toch anders in staan dan vrouwen. Zij zien vaak meer beren op de weg lijkt het wel.



Je moet bij je voorgangers even kijken tussen welke 2 tekens je moet schrijven voor de tabel. Als je de eerste eenmaal hebt wordt het voor de rest een stuk makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Zou iemand mij in de tabel kunnen zetten?



36/43

kindje 2

start oktober

NOD 3 november
Alle reacties Link kopieren
Wat gezellig zoveel nieuwe schrijfsters!



Ik reageer vanavond als de kids in bed liggen uitgebreid, dan zal ik ook mijn best doen met de tabel
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Graag zou ik willen meeschrijven. Ik merk dat er een aantal in de groep een gelijkaardig verhaal kennen dan het mijne :-)

Ik ben 33 en manlief is 38. We hebben altijd gezegd 2 à 3 kindjes.

We hebben 2 kindjes van 6 en 5 en dachten toen eigenlijk dat het zo goed was. Omdat die eerste jaren toch wel heftig en druk waren.

We werken beide voltijds.



Maar een tijdje geleden begon het bij ons beide weer te kriebelen en hebben we de knoop doorgehakt.

Wij zijn nu bezig aan ronde 1. Mijn NOD is 6 november.



Ik ben bij beide zwangerschappen telkens van de eerste keer zwanger geraakt.

En ergens heb ik nu het gevoel dat het weer zo zal zijn. Maar ik weet dat ik daar niet mag op voort gaan.

Dus ik probeer er niet te veel aan te denken. Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan

Ik verdraag mij aansluitende broeken namelijk niet meer. Alles lijkt daar zo gespannen.

Een beetje zoals ik tijdens de andere zwangerschappen had. Maar ja ik pak dan ook al 100 jaar de pil zeg maar en heb nog nooit een volledige cyclus meegemaakt sinds ik 13 jaar was

Het kan dus even goed zijn dat ik nu gewoon alles voel omdat ik eens geen pil neem.



Succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Als je me er ook even kan bijzetten Lady:



31/30

Kindje 1

Start oktober

NOD onbekend

Ronde 1





Daarnet een ovulatietest gedaan maar die was alweer sneeuwwit... Niet een beetje n lijntje.

Toch nog steeds raar dat ik dan zon pijn aan eierstokken en onderbuik heb. Had gehoopt op n snelle ovulatie haha.

Binnen drie dagen dan ook maar eens proberen maar dan gaan we net op weekend met vrienden.

Zou ik zon test meesmokkelen dan maar? Geen zin om hen nu al op de hoogte te stellen dat we aan het 'proberen zijn'



Drinken jullie trouwens ook al geen alcohol meer? Of zijn jullie daar maar pas strikt in van zodra je zwanger bent. Ik heb er de voorbije twee weken niet echt op gelet. Het is in onze vriendengroep en familie nogal de gewoonte om vaak eentje te drinken dus denk dat iedereen gaat denken dat ik al zwanger ben als ik plots niet meer drink... :-/
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar met die alcohol.. Ik ben afgelopen weekend nog flink doorgezakt, maar ga dat nu als excuus gebruiken om voorlopig niet meer of héél weinig te drinken (even klaar met drank). Ovulatietesten heb ik ook paar keer geprobeerd maar nog niet kunnen traceren.



Hoe doen jullie dat @Eva777, full time werken met 2 kindjes?
Alle reacties Link kopieren
x
anoniem_172590 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 16:24
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@gettingEven,

Ik werk vaste uren van 8u30 tot 16u30

De school begint ook om 8u30. Kids gaan elke dag al om 8u Naar school. Dan ben ik ook net op tijd op het werk.

Mijn man werkt in shiften maar heeft vaak een shift van 7u30 tot 15u15. Wat perfect uitkomt gezien de school om 15u20 al gedaan is en hij op 8km van de school werkt. Ze moeten dus maar af en toe naar de naschoolse opvang tot 16u50.

Ook werkt hij 1 weekend op 3 en die overuren kan hij dan vaak opnemen op woensdagnamiddag.

We hebben geen hulp van ouders of zo en neen ook geen poetsvrouw. Daar vloek ik soms wel eens over



En ja het is best wel druk, want ik speel toneel, zit ook in het bestuur. Dus veel repetities en vergaderingen maar dat is steeds na bedtijd. Ook geef ik muziekles, maar mijn kindjes zitten bij mij in de klas. Dus die tijd was ik sowieso al kwijt als ik ze moest brengen en halen. Verder hebben ze elk ook hun hobby's. (2xvoetbal en jeugdbeweging)

Maar met een goede planning en een man die evenveel doet in het huishouden dan ik lukt dat allemaal wel
Alle reacties Link kopieren
Gezellig dat iedereen zo actief is!



@eva777, druk maar wel gezellig lijkt me. Blijkbaar lukt het jullie goed met een strakke planning.



@appelflappie, khoop een snelle ovulatie voor je...... Ik verwacht volgende week mijn vruchtbare dagen.

Ik drink eigenlijk niet, dus heb dat dilemma niet. Kan je er niet mee helpen.

Zelf zou ik niet graag het risico lopen dat het daarmee een mogelijke zwangerschap in de weg zou staan maar ik moet eerlijk zeggen dat ik té weinig af weet van de risico's.



Zijn jullie er ook veel mee bezig? Ik vind het fijn om hier gelijkgestemden te vinden, manlief is wel heel blij over dat we het gaan proberen maar niet zo prater.

Ik kan niet wachten......
Alle reacties Link kopieren
Appelflappie, ik heb eigenlijk naar 1 tip. Luister naar je lichaam. Dat vind ik betrouwbaarder dan een negatieve ovulatietest. Ik heb 1 maand met die dingen gewerkt en geen een positief resultaat. Terwijl mijn lichaam duidelijk wel die signalen gaf. Buikpijn, gevoelige tepels en vruchtbare afscheiding. Ik doe dat ook en begin nu na 3 maanden redelijk inzicht te krijgen.



Wat alcohol betreft, zodra ik die 2e streep heb stop ik er helemaal mee. Nu drink ik wel nog zo nu dan eens. Ik denk dat zo af en toe een glaasje niet echt veel kwaad kan, maar zodra ik weet dat ik zwanger ben kan ik geen druppel meer drinken.



Ik zit even te kijken met die tabel, ik ben daar niet zo goed in eigenlijk . Dus als iemand toch bezig is en mijn gegevens erbij wil zetten zou ik dat heel fijn vinden!
Alle reacties Link kopieren
@eva777 het lijkt me ook erg druk. Maar het klinkt wel alsof jullie het erg goed op de rit hebben.



Ik heb na mijn eerste zwangerschap nauwelijks meer gedronken. Die 9 maanden zonder alcohol bevielen me eigenlijk wel goed. Geen katers meer. Haha volgens mij wordt alcohol wel afgeraden als je zwanger wil worden. Maar volgens mij kon het nog niet zoveel kwaad.



Ik heb de tabel gisteren voor mezelf wel ingevuld. Wil daar straks best even naar kijken als de kleine man in bed ligt.
quote:GettingEven schreef op 01 november 2016 @ 11:40:

Ik ben ook nieuw vandaag net als Wilmamaworden, en ga nu ronde 7 in voor eerste kindje. Ik móet nu van me af schrijven want maak mezelf gek. Na het stoppen met de pil (12 jaar gebruikt) heb ik eerst 6 maanden lang dagelijks bloedverlies gehad. Dat is sinds 1 maand gestopt, daarna tijd lang niets waardoor ik dacht zwanger te zijn, nu lichte menstruatie. Geen idee dus van cyclus. Hoop dat dit de maand is waarin alles weer normaal wordt.



Omdat ik ondergewicht heb (5 kg afgevallen na stoppen met pil) probeer ik ook weer een paar kilo aan te komen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.Jij bent ook al iets langer bezig dus! Spannend heh! Toch wel leuk om dan mee te schrijven in zo'n topic heh woow heftig hoor 6 maanden lang iedere dag bloedverlies! Hoop inderdaad voor je dat alles snel normaal is!
quote:roermondse schreef op 01 november 2016 @ 13:55:

Zou iemand mij in de tabel kunnen zetten?



36/43

kindje 2

start oktober

NOD 3 novemberWooow bijna je NOD!! Spannend
Lady jij morgen je NOD zie ik! Super spannend!
Alle reacties Link kopieren
@Guusie

Ik heb zonet geprobeerd om de tabel aan te passen voor mezelf.

Ik kan het bericht wel wijzigen alleen komt de tabel helemaal niet als tabel zichtbaar op mijn scherm maar met allemaal rare tekens onder elkaar.

Ik heb het geprobeerd met google chrome, firefox en internet explorer. Maar telkens de zelfde rare tekens.

Heb wel vaker problemen met het forum. Ik kan al een jaar mijn avatar niet meer aanpassen.



Zou jij me in de tabel kunnen zetten of eventueel iemand anders?

Ik ga voor kind 3.

Ik ben 33, manlief 38,

start oktober,

NOD 10 november (zou willen testen op 6 november)

en ronde 1



Dank je!
Alle reacties Link kopieren
Tabel aangepast

Ik ga even lezen en reageren op iedereen...
Alle reacties Link kopieren
@wilmamaworden: jullie zijn al lang bezig! kan me voorstellen dat je inmiddels ongeduldig bent of valt het mee?



@guusie: wat leuk voor een 2e! Met 1.5 zijn het echt al kindjes he.... het baby is er af

vorige keer snel zwanger dus? spannend of dat nu weer zo is!



@appelflappie: ik heb 11 jaar de pil geslikt. na het stoppen duurde het een half jaar tot ik regelmatig was... incl allerlei ontpillingsverschijnselen waardoor ik ging denken dat ik zwanger was. in de eerste ronde daarna hele vroege miskraam (meteen na NOD), daarna weer regelmatig en 3 maanden later zwanger van zoon

Na die bevalling borstvoeding gegeven, toen ik stopte meteen weer een regelmatige cyclus en na drie maanden zwanger

Na de bevalling van dochter ook borstvoeding gegeven, na stoppen niet meteen regelmatig (cyclus ging van 33 naar nu 26-28 dagen en dat is wat voor mij 'normaal' is)



@gettingeven: jeetje 6 maanden lang bloedverlies! hopelijk komt je cyclus nu op gang!



@eva777: wat een geluk twee keer meteen zwanger! hier ook maar ik heb juist het gevoel dat het nu niet zo gaat zijn?

bijna je NOD dus, spannend!

wat een druk leven hebben jullie! maar klinkt alsof het jullie prima af gaat?



Ik ben vandaag ongesteld geworden dus we gaan nu echt ronde 1 in (afgelopen week al de condooms in de la gelaten maar ik heb mijn ovulatie gevoeld twee weken terug dus kon niet raak zijn)

Ik merk dat ik er (weer) veel mee bezig ben. We hebben het ook al regelmatig over namen en praten vaak over hoe het zou zijn met drie kindjes. Vriend had zelfs al gedroomd over een vakantie met zijn vijven hihi



Alcohol drink ik weinig meer sinds de eerste zwangerschap. Heb er niet zoveel behoefte meer aan

Ik drink nu een paar wijntjes per maand gemiddeld, meestal als we uit eten gaan en soms thuis wel eens

Echt stoppen doe ik vanaf het moment dat ik weet dat ik zwanger ben. Dan ga ik ook letten op wat ik wel en niet mag eten (bye bye carpaccio en filet americain :( )
[quote]_lady_ schreef op 01 november 2016 @ 21:39:

@wilmamaworden: jullie zijn al lang bezig! kan me voorstellen dat je inmiddels ongeduldig bent of valt het mee?



Klopt wij zijn inderdaad al lang bezig! Aankomende keer wordt het al ronde 11! Mijn cyclus is altijd 27 dagen. Vorige maand was ik opeens een week overtijd, ik begon ook extreem moe te worden en zelfs een beetje misselijk. Ik dacht dat ik zwanger was, maar ik had (jammer genoeg, of juist gelukkig) niet getest, dus ik zal nooit weten of er iets gezeten heeft! Een week later werd ik alsnog ongesteld, en ook heel erg en met heel veel pijn, dus misschien dat er toch iets gezeten heeft. Sindsdien wil ik het echt zoo graag! Daarvoor ook al, maar sindsdien denk ik er nog meer aan.. Deze maand was mijn NOD eigenlijk 7 november maar ik werd 30 oktober al ongesteld, ik dacht woooow wat vroeg(nooit eerder gehad), en ik dacht zondag avond aan een innestelingbloeding, maar helaas, snachts werd het toch veel erger en het is toch echt een menstruatie! Ik had gister dus wel even een dipje! Maar nu heb ik er weer zin in! Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Alle reacties Link kopieren
@wilmamaworden: wat spannend moet dat geweest zijn vorige maand! Misschien inderdaad goed dat je niet getest had, dan was de klap misschien nog harder aangekomen...

ik duim dat je heel snel zwanger bent!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven