Zwanger worden november 2016

31-10-2016 20:31 1300 berichten
Wie gaan er nog meer starten in november 2016?

Hoop dat we een leuk groepje kunnen worden waarin we kletsen over zwanger worden, zwanger zijn en het ouderschap



Mama's to be:

NaamLeeftijdKindjeNODRondeBijzonderhdenAliesje8333/352e?5Appelflappie31/301e?2Lange cyclus na pilstopAV199224/261e29-048B8829/341e08-055Litano29/302e21-044Miskraam februari '17 Roosiex 23/241e?52 miskramen Tamagotchi24/282e?4Onregelmatige cyclus



De zwangeren van ons topic!

NaamLeeftijdKindjeUitgerekendBijzonderhedenMaatje86 30/331e3 augustus 2017 Een jongen!_Lady_29/353e7 augustus 2017Selise28/291e22 oktober 2017-Jet199323/271e17 november 2017Deye28/311e24 november 2017Roermondse36/432e?-Marilynne28/311e7 december 2017-Laurabb31/312e1 januari 2018



Uit de tabel gehaald ivm lang niet meer meeschrijven: Numberonejasmin, babyboom31, wilmamaworden, bastogne-02, kinderwens2017, hoopvol31, Minke1984, MM1983, Kells3v. Willen jullie er wel weer in, let us know!





Algemeen account zodat iedereen de tabel kan aanpassen

Gebruikersnaam: november2016

Wachtwoord: zwangerworden
Alle reacties Link kopieren
Haha Vossenest, ik heb daar normaal gezien geen last van!!

Ik had wel vorige week de dag voor m'n menstruatie EINDELIJK doorbrak wel een super gelukkig gevoel, echt abnormaal hoe gelukkig ik liep. Ik liep bijna al zingend op m'n werk. Zo happy was ik. Normaal ben ik niet overdreven zo dus m'n man vond het ook al vreemd totaal on-pms-like.

Hopelijk heb je zaterdag een positieve test in handen!



Wat jammer Litano! Goed dat je er zelf zo nuchter mee omgaat!



Hier wel ff wat domper: m'n man is superblij dat m'n cyclus het toch doet uit zichzelf, maar zou nu liever tot april wachten om raak te schieten om geen baby op het einde van het jaar te krijgen...

Ik wist dat hij dit op voorhand al gezegd had maar ik vind dit echt allesbehalve leuk! Hij gaat er nog steeds van uit dat ie onmiddellijk raak schiet en dat terwijl ik gewoon vier maand moeten wachten heb op n menstruatie.

Zijn er nog meiden die daarvoor een ronde overslaan? Ik zou ook liever geen December baby hebben maar ik heb zo een grote kinderwens dat het me eigenlijk niet veel uitmaakt maar je bent natuurlijk met twee..
Testen is helaas niet meer nodig, net ongesteld geworden.



Appelflappie, dat roep ik ook altijd, maar no way dat ik nu ga stoppen. Het lukt blijkbaar niet snel bij ons, dus ik ga het niet meer proberen te plannen. Ook een kerstkindje is ontzettend welkom.
Alle reacties Link kopieren
Jammer AV! Kan je wel lekker wijntjes drinken morgenavond



Ja ik denk dat je zoiets sowieso weinig kan plannen... eerst maar eens volgende menstruatie afwachten zeker denk ik...
Alle reacties Link kopieren
Hè balen AV, al is een glaasje alcohol en t weekend in t verschiet best ok.



Wbt plannen: We hadden wel berekend dat het jammer zou zijn om twee bruiloften te missen in augustus in Duitsland en september op Ibiza, die in Duitsland is net over de grens, dus hoogzwanger durfden we die wel aan, maar vliegen naar Ibiza in de 3e trimester is geen goed idee. Maar die bruiloft is een jaar verschoven! Yeey! Onze 2 kinderen schelen maar 4 dagen in april (ik was zelfs uitgerekend op de verjaardag van de oudste) en ik hoop eigenlijk de 3e daar niet tussen te proppen, in de zomer moeten we dus even uitkijken, maar ik hoop al wel eerder zwanger te zijn eigenlijk.

Mijn preventieve tampon bij t zwemmen was echt zwaar overdreven.. ik begin nu echt te vermoeden dat ik zwanger ben, mijn buik voelt helemaal niet pmsig namelijk, maar dat moet ik niet hardop zeggen
Just do it
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Mag ik hier ook mee schrijven ?

Ik ben inmiddels al vanaf januari 2016 bezig zwanger te worden. Zie in de kop staan november 2016, hopelijk is dat geen bezwaar.

Vind leuk om ervaringen uit te wisselen.

Door dat er in november een te langzame schildklier is ontdekt duurt het bij mij wat langer voordat alles op gang is.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Babyboom!

Ik ken je vanuit het andere topic over geen menstruatie na pilstop he.

Ook welkom hier!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



wat leuk weer een aantal zwangeren erbij! Van harte gefeliciteerd iedereen! Ik ben helaas ongesteld geworden. We gaan op naar de volgende ronde
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,



Welkom babyboom. En Roermondse succes weer met de volgende ronde!



Ik had vanmiddag een positieve ovulatie test van clear blue.

Ik zit op dag 17 van mijn cyclus. Ik dacht eigenlijk m'n eisprong altijd eerder was dus misschien verklaard dat een hoop!



we hebben het vanaf vorige week zaterdag om de dag netjes gedaan.

Vanmorgen ook seks gehad en vanmiddag teste ik positief. Wat is nu jullie advies ; vanavond nog een keer? Of morgen middag pas weer? Omdat het in de ochtend niet lukt.



Benieuwd wat jullie ervaringen zijn.



Gr jet.
Alle reacties Link kopieren
Zo even proberen bij te lezen.



Welkom babyboom!



Litiano wat naar zeg jeetje maar wat ga je er goed mee om!



Av wat jammer weer ongesteld! Succes weer!



Vossenest die pms afkorting HahahHa.



Succes weer allemaal meiden! Vind wel fijn hoor zo af en toe even delen en te lezen waar jullie mee struggelen. Zo herkenbaar



Hoe is het met de zwangere ladies? Alles nog goed?



Wij gaan geen rekening houden met de december maand. Dat is dan maar zo. Onze kinderwens is groter.



Hier dus bij ronde 4. Mijn cyclus blijft een zooitje. Ben wel begonnen deze maand met temperaturen. Had wel een dip in temp maar dat was echt vlak na menstruatie. Ovutest zei niets maar toch mer even aan de slag geweest.

Bij m'n dochter merkte ik echt dat m'n afscheiding anders was, maar toen was m'n cyclus ook super regelmatig.

Ik heb nu okk moeilijk zo het wanneer ik nou ongesteld moet worden aangezien ik laatste keer 1,5 week te laat was. Dus dacht ik ga tempen. En heb nog berg ovutesten van vriendin gekregen dus als m'n temp laag ik ga ik ook testen. Tot nu toe zonder resultaat maar ik heb nog nooit een positieve ovutest in handen gehad. Dus gewoon maar afwachten. Volgende cyclus gaan we gewoon dag op dag af. Ook wel lekker hihihi
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel voor het welkom !! :-)



Hier ook ronde 4, ondanks al in januari 2016 gestopt te zijn met a.c.



Mega onregelmatige cyclus

1 x 203 dagen

2 x 41 dagen

3x 106 dagen

en sinds gisteren 4x met 64 dagen !!



Vind wel lastig om dingen te plannen, wij willen graag in september op vakantie.

Maar ja, stel dat .....

Erg lastig, wil er niet te veel rekening mee houden, omdat dat ook weer voor teleurstellingen zorgt.

Maar vakantie is dan wel weer moeilijk

\
Welkom Babyboom! Dingen plannen is inderdaad heel lastig vind ik ook, je wilt er niet teveel mee bezig zijn, maar dingen als een vakantie zijn dan ingewikkeld.



Hoe is het nu bij jou Vossenest, heb je al duidelijkheid?



Jammer Roermondse, jij zit nu in ronde 5 denk ik?
Alle reacties Link kopieren
Op het wchtwanlje tot vrijdag.

Hebben deze maand getemperatuurd. Bij dip in temp hebben we sex gehad.



Heb nu sinds gister gevoeligere tepels, ze zij ook eat groter als normaal. Stekend gevoel in rechterlies. En overvallen door moeheid soms.

Was gister aan het stomen voor m'n verkoudheid en kukelde zowat met m'n hoofd in m'n teiltje zo moe



Bij mij dochter had ik zon sterk gevoel dat het raak was, nu niet, maar toch kriebelt er iets. Zou het!! Word weer spannend!
Ik zal ook weer eens wat van me laten horen Gefeliciteerd aan alle zwangeren!



Ik zit nu ook op het wachtbankje, ronde 4, maar heb niet het idee dat het raak is. Ik probeer het een beetje los te laten, vandaar dat ik hier niet meer zoveel rondhang. Ondertussen druk bezig met voorbereidingen verjaardag van onze zoon, die wordt volgende maand alweer 1



@appelflappie: tja, ik heb niet zoveel met 'plannen', maar dat komt ook omdat het bij ons 11 rondes (en twee miskramen) heeft geduurd voor ik blijvend zwanger was van zoon. natuurlijk is december minder leuk omdat je dan niet zo makkelijk met de kinderwagen naar buiten kan enzo. maar aan de andere kant, tegen de tijd dat het zomer is, kun je al wel weer lekker fietsen met het kind voorop. voor alles is wel wat te zeggen hoor. ik zou iig heel dankbaar zijn voor een zwangerschap, ongeacht welke uitgerekende datum.



@babyboom: wat moet jij veel geduld hebben zeg! kan me voorstellen dat dat best een domper kan zijn. ik zou denk ik zelf die vakantie in september gewoon boeken, tenzij je de Mount Everest gaat beklimmen, backpacken in India of naar een land waar het Zika-virus heerst. als je gewoon in Europa blijft, is er volgens mij niet zoveel aan de hand



@aliesje: wat verwarrend van die ovulatietesten. ik duim voor je dat het raak is. ik heb wel eens gelezen dat iedere zwangerschap anders kan zijn. dat vind ik dan weer verwarrend want bij mijn zoontje wist ik dat ik zwanger was nog voor ik een test had gedaan



@jet: volgens mij moet je het niet te vaak doen, dat schijnt de zaadkwaliteit niet ten goede te komen. het advies is eenmaal per dag of om de dag, geloof ik



@vossennest: is er al nieuws?



@roermondse: volgende ronde maar samen zwangeren dan?
Laurabb, leuk dat je weer even langskomt, jouw berichtje geeft mij ook weer hoop. Dat het nu 'nog steeds' niet gelukt is hoeft niet te betekenen dat er iets aan de hand is; jij bent het bewijs daarvan



Loslaten vind ik erg lastig, ik had bedacht om geen ovulatietesten meer te doen, maar ik heb ze nu dus toch weer besteld.. het is ook wel weer fijn om te weten waar je aan toe bent. Mijn eisprong komt volgens mij te laat, het is dan niet zo gek dat het niet lukt.



Sterkte met wachten! Hopelijk weer een paar poppetjes erbij deze ronde
@av: het is ook heel lastig voor wie graag wil. ik ben nu wel rustiger omdat ik weet dat het kan. maar het blijft gewoon balen iedere keer dat het niet raak is hoor. hoe dan ook, de meeste stellen worden binnen een jaar wel zwanger. uiteindelijk heeft maar 10% van de stellen medische hulp nodig en zelfs daarvan krijgen 9 van de 10 een kind. Kortom, alle reden tot optimisme
Hoi allemaal!

Afgelopen weekend brachten we een bezoek aan de huishoudbeurs, hier ook even over de negenmaandenbeurs geweest en toch terug gekomen op ons besluit. Alles in mij schreeuwt IK WIL NOG EEN BABY???? wij gaan dus gewoon weer verder met proberen. Alleen dan wel zonder ovulatietesten, ik word behoorlijk chagrijnig door die dingen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Ik ben ook weer even teruggekomen en heb weer bijgelezen.



Litano, wat vervelend om te horen :( Je gaat er idd nuchter mee om, knap hoor!



Gefeliciteerd voor de zwangeren!



Ik ben nu op dag 20 van ronde 3! Volgens de app die ik bijhoud voor m'n cyclussen is 33 dagen het gemiddelde tot dusver en vandaag (en gisteren en eergisteren) zouden dus mijn vruchtbare dagen zijn. Ik doe het sowieso maar om de dag, dan zitten we hoop ik altijd goed!



Ik merk dat ik last heb van kleine bultjes op m'n gezicht. Geen puistjes ofzo, maar echt bultjes. Die had ik eerst nooit toen ik de pil nog slikte. Of ik het daarvoor ook had kan ik me niet meer herinneren, want dat is veel te lang geleden. Ik merk dat ze altijd komen middenin m'n cyclus, zou dat te maken hebben met de ovulatie? Al die hormonen die aan het pieken zijn voor de eisprong? Iemand daar ook last van?
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen test gedaan. Niet zwanger.

Door naar de volgende ronde.

Wat weten jullie over manieren om de innesteling te bevorderen? Qua voeding enz
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Ben ik ook weer eens... Heb even een forumloos maandje achter de rug. Gelukkig hebben we een redelijk rustig topic zodat ik snel weer bijgelezen ben



Volgens mij geen nieuwe zwangeren? Of toch iets gemist?



En Litano, wat erg om te lezen van je miskraam. Dat lijkt me heftig om mee te maken zeg...



Hier vanmorgen weer ongesteld geworden helaas. Ronde 7 nu. Heel jammer, maar ik merk ook dat mijn ongeduld wat begint af te nemen. Blijkbaar duurt het bij ons wat langer, so be it. Nu natuurlijk maar hopen dat deze stemming lang aanhoudt haha!



Jammer ook van de anderen die niet zwanger zijn geraakt nog! Succes iedereen!



@aliesje: geen idee, heb me daar niet zo in verdiept eigenlijk...
Alle reacties Link kopieren
ps: kan iemand aan mij uitleggen hoe ik in de tabel kom? Dat lijkt me wel leuk
Alle reacties Link kopieren
Het is hier inderdaad erg stil... ik kom terug van shortski en bijna geen nieuwe berichten (of zwangeren?)



Aliesje ik heb ook geen idee... ik weet enkel dat granaatappel de menstruatie bevordert, dus daarvan heb ik er hopen gegeten toen m'n menstruatie niet op gang kwam haha



Ik ga de komende weken wat minder op het forum zitten.

Vorige week was wel wat heftig. Na m'n eerste cyclus van 113 dagen was ik toch enorm benieuwd hoe de volgende zou zijn en tegen alle adviezen in (dat het enkel werkt bij een regelmatige cyclus) heb ik ovulatietesten van clearblue begonnen. Heel groot was dan ook m'n verbazing dat ik op de derde dag van testen een lachende smiley te zien kreeg

Maar aangezien mijn man dus liefst geen baby wil eind november of december hebben we hiervan geen gebruik gemaakt.

Ik heb het hier IMMENS lastig mee aangezien bij mij n kindje zo welkom zou zijn, wanneer het ook geboren wordt. Maar we zijn met twee en ik kan u eenmaal niet veel veranderen aan zijn hersenkronkels



Ik hoop maar vanaf nu een regelmatige cyclus en vanaf April gaan we er weer volledig voor.
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve dames!



Deze ronde heel weinig bezig geweest met zwanger worden. Wat ik erg knap vind van mijzelf. Ook weinig seks gehad.....



Ik ben nu een paar dagen over mijn eiersprong en ik ben toch moe! Ik ben zo moe! Of ik nu 5 uur slaap of 20 uur slaap, ik ben zo moe!



Kun je al zo snel naar de eiersprong verschijnselen krijgen zoals vermoeidheid of heb ik dan toch een griepje in mijn lijf?



Ook voelde ik paar dagen geleden een hele erge steek in mijn buik, erge buikkramp. Hield 30 seconden aan en daarna was het over. Was dit dan de sprong?
Life doesn’t come with a manual, it comes with a mother.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Roosie, het is wel zo'n kwaaltje die op alle 'vroege symptomen lijstjes' prijkt... Spannend hoor. Hoeveel dgn na je eisprong is het dan? Gemiddeld doet een ei er 8-10 dagen over om je baarmoeder te bereiken en in te nestelen geloof ik en kunnen daarna pas symptomen optreden.



Maar misschien heeft jouw eitje een bumpy road af te leggen en kost het veel energie?? hihi



Of gewoon griepje...'t heerst wel...



En oja, zie dat ik al in de lijst sta, toppie! Is er 1 iemand die het steeds aanpast of allemaal zelf (ingeval van laatste; hoe?)
Alle reacties Link kopieren
He meiden, inderdaad ergggg rustig hier

Marilynne: Als je het zelf wilt aanpassen dan moet je even uitloggen en inloggen met november2016 en ww: zwangerworden

Je kunt dan het eerste bericht wijzigen, je ziet dan wel je eigen naam staan en daar kun je dan info aanpassen

Ik was verbaasd over het aantal miskramen in februari 2017! Ik moet nodig teruglezen denk ik....

Hier zitten we weer op het wachtbankje, ik denk dat mijn nod 14/3 is, maar lastig te zeggen na een miskraam. Ook niet heel erg bezig deze ronde, dus ik denk niet dat het raak is. Of misschien probeer ik mezelf al te behoeden voor een teleurstelling straks.



Spannend Roosie, ik duim voor je!!!!

Irritant he Appelflappie die mannen. Hier ook een hoor die soms niet erg meewerkend is terwijl de kinderwens er zeker wel is.... Misschien voelen we als vrouwen die drang toch wat meer?

Jammer Aliesje, ik heb geen idee wat je kunt doen qua voeding. Als je iets tegenkomt dan hoor ik het graag hihi

B88 ik herken je bultjes niet, heb wel altijd last van pukkeltjes rondom hormonale gebeurtenissen. Kunnen het geen onderhuidse pukkeltjes zijn?

Tamagotchi: ZO dat is een overtuigend bericht! Fijn dat dat nu duidelijk is, en idd die ovulatietesten kan ik ook helemaal niks mee. Denk toch dat regelmatig seks het sleutelwoord is.

Laurabb: leuk de eerste verjaardag! Mijn dochter is ook net 1 geworden, erg bijzonder!

Zo, nu stop ik even, hopelijk krijgen we weer wat meer actie in dit topic, ik heb er zeker wat aan!
Marilynne ik herken wat je zegt, ik zit nu in ronde 6 (wel pas 1 november begonnen trouwens) en ik word iedere ronde weer iets rustiger. Ik kan me er steeds wat beter bij neerleggen dat het langer duurt en misschien wel veel langer gaat duren. Toch blijft het moeilijk om weer ongesteld te worden of bij blije zwangerschapsaankondigingen ('het was meteen raak!' dat soort dingen).



Wat onwijs lastig appelflappie, mijn vriend zei dat altijd voordat we begonnen, maar nu ik aan hem vroeg of hij tijdelijk condooms wilde gebruiken keek hij me aan alsof ik gek was. Ik ben zelf eind december jarig dus ik weet hoe vervelend het kan zijn (mensen die afzeggen vanwege de sneeuw of omdat ze op wintersport zijn en je houdt sowieso taart over omdat iedereen vol zit van kerst en van de oliebollen), maar mijn ouders hebben er ongeveer 2 jaar over gedaan voordat ik kwam en ik was dus super welkom en dat zou bij ons ook zo zijn. Met de zomervakantie heb je ook het probleem dat alle vriendjes op vakantie zijn, en in de herfst regent het vaak dus kun je ook niet buiten in de tuin spelen. Als we allemaal in 1x zwanger waren en het konden plannen, werden er alleen nog maar kinderen in maart - juni geboren denk ik haha. Maar goed, je moet hem niet willen overtuigen denk ik, en het is goed dat je je erbij neerlegt.



Roosie ik heb elke cyclus wel een overheersend symptoom gehad waardoor ik dacht 'deze keer is het echt raak' (vermoeidheid, misselijkheid, grotere en gevoelige borsten), maar bij mij paste het allemaal bij een aankomende menstruatie. Ik doe er dus maar geen uitspraken meer over

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven