Zwanger worden november 2016

31-10-2016 20:31 1300 berichten
Wie gaan er nog meer starten in november 2016?

Hoop dat we een leuk groepje kunnen worden waarin we kletsen over zwanger worden, zwanger zijn en het ouderschap



Mama's to be:

NaamLeeftijdKindjeNODRondeBijzonderhdenAliesje8333/352e?5Appelflappie31/301e?2Lange cyclus na pilstopAV199224/261e29-048B8829/341e08-055Litano29/302e21-044Miskraam februari '17 Roosiex 23/241e?52 miskramen Tamagotchi24/282e?4Onregelmatige cyclus



De zwangeren van ons topic!

NaamLeeftijdKindjeUitgerekendBijzonderhedenMaatje86 30/331e3 augustus 2017 Een jongen!_Lady_29/353e7 augustus 2017Selise28/291e22 oktober 2017-Jet199323/271e17 november 2017Deye28/311e24 november 2017Roermondse36/432e?-Marilynne28/311e7 december 2017-Laurabb31/312e1 januari 2018



Uit de tabel gehaald ivm lang niet meer meeschrijven: Numberonejasmin, babyboom31, wilmamaworden, bastogne-02, kinderwens2017, hoopvol31, Minke1984, MM1983, Kells3v. Willen jullie er wel weer in, let us know!





Algemeen account zodat iedereen de tabel kan aanpassen

Gebruikersnaam: november2016

Wachtwoord: zwangerworden
Helemaal vergeten: welkom terug Tamagotchi! Leuk dat je er toch weer bent. Ik had deze ronde ovulatietesten gebruikt en aan de ene kant geeft het wel wat inzicht, maar aan de andere kant ook weer niet. Zo werd mijn 2e streepje niet echt heel donker wat me onzeker maakt, en wilde ik die dag en de dag erna perse seks waardoor het minder fijn was dan dat het normaal is.
Bedankt AV1992! Ik heb de eerste twee rondes ovulatietesten gebruikt. En alleen de eerste ronde mijn eisprong gevonden. Ik doe het deze maand ook niet nog eens. We doen het om de dag, dan kunnen we het nooit missen.
Alle reacties Link kopieren
Welke ovulatietesten hebben jullie gebruikt? Ik las ergens op het forum de tip bij oplopende goedkopere testen pas een cb ertegenaan te gooien. Dus ik gebruik kruidvat en CB.

Bij die van de kruidvat kreeg ik ook niet echt een duidelijk 2e streepje, en van cb nog geen smiley gezien. Maar heb t ook nog niet heel consequent gebruikt, ga ik deze ronde wel proberen! t Lijkt me leuk een positieve test te hebben, toch een soort bevestiging dat t werkt! Hoewel de verplichte seks mogelijk weer minder is... Maar dat is om de dag voor mij inmiddels ook wel beetje haha. En omdat mijn cyclus met 5 dagen kan verschillen vind ik het wel heel fijn iets zekerder te weten!



Trouwens; als je de cb test uit de houder haalt kun je daar ook gewoon streepjes spotten! Dan zag ik toch een oplopend streepje terwijl er nog steeds geen smiley was. Dus geeft iets meer info om ook gewoon naar de streepjes te kijken.



AV, fijn dat bij jou ook beter gaat met neerleggen erbij. De tijd gaat ook met grote stappen in het zwanger worden traject vind ik. Toch elke keer weer ca. vier weken verder.
Hoi hoi,



Ik gebruik vanaf het begin ovulatietesten, vind het heel fijn werken. Ik heb ze besteld bij zwanger en kids. Deze moet je in wat opgevangen urine steken. Ik plak ze daarna op een overzichtje. Mijn cyclus is super regelmatig, precies 28 dagen. Ik kan met deze testen mijn ovulatie goed vinden. De eerste maand heb ik een heel zootje gebruikt, maar nu heb ik genoeg aan 5 dagen. Helaas heeft het nog niet tot een positieve zwangerschapstest geleid....Maar ik houd de moed erin ;) hopelijk heb je iets aan de informatie.
Alle reacties Link kopieren
ik ga denk ik stoppen met mee schrijven met dit topic, ik schrijf ook mee met zwangerwordenjanuari2017 en het wachtbankje, ik vind het lastig worden om alles bij te houden.

Iedereen heel erg bedankt voor de vriendschap, tips en steun en heeeeeel veeel succes en liefde gewenst met jullie gezinnetjes



Ps. symptomen die ik had en zelfs dacht dat zwangerschapshormonen waren de afgelopen rondes, (misselijk, moe, draaierig )waren geen hersenspinsels en wel degelijk symptomen... niet van de zwangerschap maar van hepatitis E. .. de 3 stadia heb ik nu doorlopen en zou nu weer beter moeten worden, over 2 weken weer bloed testen om de waardes te vergelijken. Ben in elke geval blij dat ik niet gek ben. En nu ga ik mijn vruchtbare periode in.. doei
Just do it
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames



Hier weer even een berichtje van mij.

Ik had gisteren of vandaag mijn NOD. Weer niet precies welke dag.

Tot op heden nog niet ongesteld.

Vanaf afgelopen vrijdag soort van ongesteldheids buikpijn. Tenminste zo voelde het. Maar niet zo heftig als normaal. Ik ging/ga eigenlijk uit van dat ik gewoon ongesteld word. Omdat ik geen zwangerschap kwaaltjes voel of heb. En wel wat buik klachten. Maar nog geen menstruatie. Kan het zo zijn dat je wel zwanger bent maar toch zulke buikpijn ervaart als normaal? Iemand ervaring mee? Wil nog niet testen wat vind dat altijd een ergere tegenvaller als menstruatie. Dus ik wacht denk ik nog tot morgen of woensdag.



Hoe is het met de rest van de dames? Nadert al iemand z'n NOD?



Groetjes Jet
Jammer Vos, en wat schrikken, ik hoop dat je gauw weer helemaal de oude bent en dat we hier snel positief nieuws van je horen.



Wat spannend Jet! En zo knap dat je zo geduldig bent. Wat betreft je vraag: vrijwel elk symptoom kan wijzen op zowel vroege zwangerschap als een aankomende menstruatie. Ook menstruatiekrampen of helemaal niks voelen. Lastig hè? Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Voor mij ook alweer een tijdje geleden. De vorige keer zat ik op dag 25 en verloor ik bloed, dat heeft doorgezet en ik was daar behoorlijk van in de war. De vorige keren kwam mijn menstruatie op dag 35 en 31, best een verschil. Inmiddels heb ik nog n ronde meegedaan van 28 dagen. Ik hoop dat t nu stabiel blijft of nog liever dat ik daar niet achter kom.



Er valt geen touw aan vast te knopen maar ik denk dat ik nu rond mijn vruchtbare dagen zit. En dat komt goed uit want ik ben heerlijk een week op vakantie. Mijn nod zal als ik reken op 28 dagen de 21e zijn. Ben benieuwd!



Jammer Vos maar begrijpelijk. Lijkt me best veel. Wat schrikken zeg! Hoop dat over 2 weken alles goed blijkt te zijn. En veel plezier met je vruchtbare dagen!



Jet jij veel geluk en geduld gewenst de komendd dagen. Ik ga t forum in de gaten houden voor je berichtje!



AV, werk je in de zorg? Het valt me op dat je ontzettend veel kennis hebt. Zag laatst ook ergens een berichtje van je over de NIPT ergens anders. Knap hoe je het allemaal in begrijpelijke taal uit kunt leggen, leest lekker weg.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Ja ben ontzettend nerveus. Nog niet ongesteld. Maar durf soort van geen zwangerschapstest te doen.

Vind het eng. Ben bang dat het negatief is. Gek he...

Ben nu 1 à 2 dagen overtijd denk ik.



Had 2 weken geleden op zondag een positieve ovulatie test. Dus nu is het dinsdag.. Wat denken jullie? En hoe rekenen jullie dat precies?
Alle reacties Link kopieren
Dames, heb net toch een test gedaan van clear blue. En er staat gewoon ; ZWANGER!!!! 1 à 2 weken!!!



Kan het gewoon niet geloven. Moest spontaan huilen toen ik het zag.

Heb de test alleen gedaan net zonder mijn man.. Dus die weet van niets... Iemand leuk idee om hem te verassen?

Pff kan het niet geloven. Zo bizar dit!!
Alle reacties Link kopieren
Geweldig Jet, gefeliciteerd! Is het idee inmiddels al een beetje geland? 't Lijkt mij ook heel bizar inderdaad, als het eenmaal raak is.

Ik zou het zelf 'gewoon' vertellen aan mn man, maar mss heb je tijd om zo'n schattig rompertje te kopen ofzo? Of iets met de test? Haha ok ben dus niet zo idee rijk / creatief.

Heel veel plezier in ieder geval, geniet van dit speciale moment!
@Jet Gefeliciteerd!!! Misschien kun je een taart bakken met roze en blauwe hagelslag? Of je pakt de positieve test even leuk in? Wauw, ben echt blij voor je.



MIjn NOD is over 1,5 tot 2.5 week. Mijn cyclus schommelt de hele tijd tussen 28 en 39 dagen. Om gek van te worden! Met ons eerste kindje was het de derde maand raak. Wij zitten nu ook in de derde maand en ik heb nu de hele tijd het gevoel dat het deze maand MOET lukken. Best wel stom want het kan met de tweede ook best langer duren natuurlijk..
Wat leuk, gefeliciteerd Jet! Ik heb zelf al heel lang het idee om mijn vriend het boek van Kluun te geven als het zover is (help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt).



Leuk dat je er weer bent Kells! Zo frustrerend dat het zo onduidelijk is al vind ik het zelf ook frustrerend dat mijn cyclus heel duidelijk is en het toch niet lukt, dan 'moet' er wel iets anders mis zijn, denk ik soms. Onzin natuurlijk, maar zo voelt het weleens. Haha, je hebt me betrapt, klopt inderdaad! Dankjewel voor het compliment.
Alle reacties Link kopieren
Wauwwww eindelijk weer goed nieuws hier, gefeliciteerd Jet!!!! Hoe reageerde je man??
Alle reacties Link kopieren
Oeh meiden ik heb toch opeens zo enorm de kriebels!!! Heb er gewoon zoveel zin in dat het raak zal zijn....

Positieve test, echo's, vertellen aan familie/vrienden, babyspulletjes kopen, naam bedenken etc. etc. etc. Het lijkt me geweldig om mee te maken allemaal! Geduld opbrengen is soms maar moeilijk Over 1/2 dagen begin ik weer met ovulatie testen. Dat is voorlopig nog het enige dat ik al kan doen haha.
Alle reacties Link kopieren
Oooooh Jet gefeliciteeeeeerd! Wat geweldig! Hoe reageerde je man? Je zult wel ronddwalen op een roze wolk nu!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel allemaal! Lief!



Ja bizar allemaal hoor.

Heb en wit rompertje gekocht en er zelf een tekst op geschreven.

En de positieve test er bij in gedaan.

Hij was er helemaal stil van. En was helemaal overrompeld. Zo mooi om te zien. Zijn helemaal blij en idd op een roze wolk.

Ben wel moe merk ik en was drukkend gevoel in m'n buik. Maar verder gaat het prima. As vrijdag 5 weken.



Jullie succes allemaal ik zal af en toe nog eens wat laten horen en voor jullie duimen.



Gr Jet
Wat superleuk Jet! En ook zo mooi hoe je vriend reageerde, heel lief. Laat zeker af en toe nog iets van je horen!



Marilynne, ik begrijp je helemaal, hier hetzelfde. Vind het nu in de 6e ronde ook wel moeilijk om zo enthousiast te zijn, omdat de teleurstelling daardoor ook groter is.
Van harte Jet!



Hier net weer ongesteld geworden, helaas. Dus op naar de volgende ronde



P.S. Av1992, dat boek zou ik nu juist niet kopen Mijn man vond het vreselijk, werd er ook helemaal bang van dat ik een uitgedijd zeikwijf zou worden en hij nooit meer zou slapen
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer, Laurabb!!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij gaan aantal mensen alweer richting NOD toch? Roosie, B88, Litanop, en AV ook alweer...? Nog spannende dingen gaande?
Alle reacties Link kopieren
Jet gefeliciteerd! Super leuk!! Leuk gedaan met het rompertje.



@tamagothi. Mijn cyclus schommelt ook zo. Nu weer bruin verlies vanaf vorige week dinsdag maar nog steeds niet goed doorgezet. Gek van te worden.



Gister kwam vriendin van mijn vertellen dat ze zwanger is. Was al bijna jaar bezig dus heeeeel blij voor haar. Die weet ook dat wij bezig zijn. Dus zei al, nu jij, kunnen we lekker samen zwangeren. Wij gaan nu ronde 5 in. Bij m'n dochter was het ronde 5. Dus dat gevoel van moeten ken ik wel.

Nu eerst maar eens hopen dat deze menstruatie doorzet.....
Wat balen laura! & hahaha bedankt voor de tip, ik wist niet dat het zo erg was! Misschien maar iets anders verzinnen dan inderdaad



Klopt Marilynne, zondagavond ongeveer moet ik ongesteld worden, ik heb al een paar dagen van die typische menstruatiekrampen, sinds vanochtend gevoelige borsten en m'n maandelijkse puist ( ) is ook weer terug. Al blijf ik hoop houden dat het toch raak is, stom is dat eigenlijk..



Wat fijn voor die vriendin Aliesje! Ik vind zwangerschapsaankondigingen best moeilijk, maar als mensen zo lang bezig zijn geweest voelt het toch anders dan 'na 1x raak'. En spannend voor jou! Het kan natuurlijk per keer verschillen maar ik zou zelf ook die vergelijking maken. Ik duim voor je!
Marilynne, inderdaad heb ik ook 'alweer' een NOD, ben net als de meeste van ons sinds november 2016 bezig, maar omdat m'n cyclus zo kort is ga ik als een trein.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!



Gefeliciteeerd Jet! Joehoeee!!



Je gaat zo mee leven met iedereen en hopen dat het raak is!!!



Ik ben nu al ongeveer 2 weken achter elkaar moe, moe en nog eens moe! Terwijl ik wel goed slaap?

Heb sinds paar dagen ook een zwaar gevoel in mijn hoofd, hoofdpijn wil ik het nog net niet noemen. Ook heb ik al een week lang overal puistjes. Op mijn borst, tussen mn borsten en op mijn voorhoofd. (Normaal helemaal geen last van, nooit veel puisten gehad). En ik heb sinds 3 dagen steeds zuurbranden, wat omhoog komt...

Ook had ik 2 dagen geleden hele dikke witte brei ik mijn onderbroek en tussen mijn schaamlippen zitten (wat een heerlijke details! Sorry).



Maargoed, nu let ik dus op ALLES! Het kan net zo goed zijn dat ik ziek word



Zondag is mijn NOD. De dagen er voor ga ik ook niet testen. Ben zo bang voor die teleurstelling dat het niet raak is.....



Succes weer allemaal!
Life doesn’t come with a manual, it comes with a mother.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven