Zwanger worden ronde 12+ (+MM)

18-07-2016 10:57 2620 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deel 2 van het topic zwanger worden ronde 4+!



Iedereen kan meeschrijven die heel graag zwanger wilt worden, maar helaas al (veel te lang) bezig is.

De titel zegt het al, 12 maanden+ en/of medische molen.



Linkje naar: Deel 1!
Naam Leeftijd (v/m) Gestart Status NOD Bijzonderheden
Samoa_ 34/34 Juli 2015 12x clomid, 6x IUI, ICSI poging 1 mislukt. Primolut tm 23 okt, decapeptyl va 20 okt, Gonal 225 EH va 1 nov, FM 8 nov - Geen oorzaak gevonden
Tinkerbell1233 25/27 Augustus 2015 Vriend slechte kwaliteit zaad - IUI traject 31mei BBZ 'Nov16 (iui2)
Mariskam198 31/33 Oktober 2015 Februari 2017: geopereerd verklevingen, rechtereileider verwijderd - -
Groenebroek 33/32 Ronde 38 MMM tijdelijk stop gezet - -
Lauwie 27/28 Ronde 14 Testosteron supplementen voor man, anders over een paar maanden starten met ICSI-traject 3-5 Slechte zaadkwaliteit
Pollewop 28/29 Okt 2015 4e ronde IUI-D, 3x 150mg clomid, nu puregon! 28-10 PCOS & azoospermie. Tese mislukt. Door met donorzaad
Vanessakusje1987 30/42 - - - -
Elianora 29/30 jan 2016 8e ronde met Clomid & 1e ronde met Menopur - PCOS en moeilijk te stimuleren

Er is altijd ruimte voor nieuwe meeschrijvers!



Uilenkopje & Spurr: we hebben jullie al geruime tijd niet op het forum gezien, daarom hebben we jullie uit de tabel gehaald. Jullie zijn natuurlijk altijd meer dan welkom om weer mee te schrijven!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
36.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Over dat het tijd wordt dat er hier weer eens wat positiefs gebeurt, ik kijk naar de tabel, maar er heeft ook niemand een nod binnenkort? Pfff hoe kan dat nou toch!? Statistisch gezien zou een van ons toch nu echt wel een gezonde zwangerschap moeten hebben/ krijgen!

Verdienen doen we het sowieso allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve schatten! Ik heb jullie de laatste tijd een beetje verwaarloost maar gezien wij een maand moesten overslaan had ik besloten het even helemaal los te laten en dat is goed gelukt gelukkig!



Pollewop wat een kosten allemaal zeg, pff krijg je dat ook nog. Heb je al besloten of je misschien wil proberen 2 eitjes te laten groeien? & wat zouden jullie vinden van een tweeling?



Wolkje voor jou een dikke knuffel! Ik snap dat je stapelgek word van de onwetendheid zelfs tijdens een cyclus die gemonitord word. Ik snap dat het zkh positief is, er zouden bij jou nu geen problemen moeten zijn na de operaties, je vriends zaad is goed en je bent zwanger geweest dus jullie kunnen samen ook een kindje krijgen. Maar, ik snap zó goed wat je bedoelt. Ik heb ook niet dat ik denk: oh ik kan in ieder geval zwanger raken. Ik denk alleen maar: wat als dat een gelukstreffer was? Wat als het weer mis gaat? Ellende!!



Samoa hoe kijk je tegen de punctie aan? Lijkt me zeer spannend omdat t ook de eerste keer is natuurlijk. Ik ben heel benieuwd waar je reis heen gaat maar ik snap dat je daar niets over kwijt wil! Veel voorbereidingsplezier gewenst .



Mariskam ik snap helemaal dat je een voorkeur hebt voor je linker eierstok. Ik hoop dat het je mee zit en je voor je gevoel ook een echte kans hebt!



Vanessa ik kan me ook echt niet voorstellen hoe het voor jou is. Ik heb echt respect voor jou! Ik heb zó veel moeite met mijn vroege miskraam na 5 weken, ik weet niet of ik nog overeind zou staan als het me 2 keer overkwam, in zo'n laat stadium als bij jou. Meid echt heel veel respect! Ik hoop ontzettend dat het je snel gegund is en jullie ook zwanger blijven!



Nou het is duidelijk, ik meld me weer! Gisteren ongesteld geworden (precies 28 dagen in mn eigen cyclus, jeej!) en gister te horen gekregen dat vriend zikavrij is. De dokter adviseerde om alsnog een ronde over te slaan en voor de zekerheid nog een keer te prikken maar ik heb het met mijn gyn besproken en die zei ook: meer zeker dan zeker kun je niet zijn. Dus we gaan een nieuwe ronde in! Vriend gaat wel nog bloed prikken maar meer voor onze eigen gemoedstoestand mocht het deze maand lukken zodat dat in ieder geval zeker geen stress zal veroorzaken. Een maand rust heeft me eigenlijk wel goed gedaan en een maand geen medicatie nog meer maar ik heb er weer heel veel zin in!

Oja en ik vind ook dat het tijd word dames, volgens mij was ik de laatste die zwanger raakte (toch?) en mijn miskraam is alweer een half jaar geleden. Dus kom op dames, deze maand moet iemand het topic echt gaan verlaten!!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa Tinkerbell is weer in de race .

We gaan voor 2 eitjes denk ik. Een tweeling is meer dan welkom .



Wolkje pff weer zo'n raar iets... Ik hoop dat de gonal f gewoon zn werk doet en je nog een mooi ei krijgt, al dan niet verlaat!



Samoa alweer gedoe met de apotheek..... Ze moeten je wel hebben zeg. Zie je al op tegen al de medicatie of? Wij gaan ook een gave reis maken in september!!! Fijn om iets leuks te hebben om naar uit te kijken he.



Mariskam ook al een gave reis in het vooruitzicht! Ik hoop ook op een eitje links voor je, duim me een ongeluk .



Vanessa spannend nog een veulentje.. en hopelijk ook snel weer raak bij jou!



Hier een beetje een down week. Toch weer veel aan het piekeren..... Achja gaat wel weer over!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen lieve meiden,



Wat een rust hier.. Zou zo graag eens t forum willen openen en hier een mooi positief bericht lezen!

Helaas heb ik zelf ook weinig positiefs te melden, in tegendeel, tis allemaal een beetje klote.



Afgelopen zaterdag terug geweest naar het ziekenhuis, 0 resultaat, nog steeds geen eitje dat groeit, het blijft hangen op 12mm...

Dus, opnieuw rees het vermoeden dat ze toch wellicht mijn eisprong hadden gemist.. Want dit kan toch niet? Gister moest ik weer terugkomen, en jawel, weer geen ei! Dus meteen weer bloed geprikt, want dan moest het toch echt wel zo zijn dat mijn ei gewoon al gesprongen was. Daar ging ik zelf inmiddels ook helemaal van uit. Het idee dat ineens helemaal, zelfs met verhogen, niets meer groeit, het moest gewoon gesprongen zijn dat we het hebben gemist!



Maar, het is niet zo moeilijk raden natuurlijk. Gister werd ik gebeld met de uitslag van het bloed, er is echt geen eisprong geweest (er was geen progestoron in mijn lichaam). Ik moet nu tot vrijdag 100e. gonalf blijven spuiten, maar dan zit ik op dag 24, als er dan nog niets te zien is gaan we de cyclus afbreken.. Ik zat (zit) er even helemaal door heen. De angst bekruipt me, wat noiu als nooit meer een eitje groeit??? Hoe kan dit nou? Geen ei? Het leek een paar maanden zo goed te gaan. Bah...........
Alle reacties Link kopieren
He wat ontzettend balen Wolkje! En wat raar ook dat er in eerste instantie wel iets groeide en nu ineens niet meer. Hebben ze daar geen enkele verklaring voor?? Pff.. kun je de gonal f nog ophogen? Wat een ellende.. Hopelijk gaat er alsnog iets groeien maar ik snap dat je er een hard hoofd in hebt.
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Tinkerbell maar zo heb ik voor iedereen hier respect terug wat we allemaal meemaken is niet leuk. Maar er zijn ook mensen het topic (gelukkig) positief verlaten dus laten we ons daar maar aan vast houden en hopelijk snel allemaal volgen maar de laatste loodjes wegen het zwaarst. Wij dus! Wat een goed nieuws voor jullie. Op naar deze nieuwe ronde. Succes!



Wauw Polle 2.. ja zou ik ook kiezen! Hoop dat t allemaal voorspoedig gaat. En snap je beetje down wel hoor tis ook allemaal niet wat.



Echt een rot ei wolkje! Ik kan er niet meer van maken vind t zo sneu voor je. En we staan zo met de rug tegen de muur denk dat iedereen je wil helpen maar niets kan. Nu je lichaam nog.

Hoop dat je vrijdag eindelijk na deze slopende weken duidelijkheid hebt.
Alle reacties Link kopieren
Dames hoe is het met iedereen? Het is hier zo stil!



Ik heb de laatste dagen echt weer hele erge babykriebels. Het was een beetje afgezwakt de laatste maanden want ja, wie weet hoe lang het nog gaat duren. Maar sinds een paar dagen dus weer echt die hele erge kriebels die ik ook 3 jaar lang aan en af heb gevoeld voordat we begonnen met proberen. Vind deze gevoelens eigenlijk heel vervelend want het kan zomaar nog een jaar of meer duren dus ik hoop dat het snel afzwakt.
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
Haii, ik ben er nog. Heb alleen niet zoveel te vertellen. Wachten tot volgende week donderdag op de schuim echo en dan ook al het papierwerk opsturen en dan weer 5 weken wachten..... Die baby kriebels herken ik wel tinkerbell. Die heb ik ook echt al heel erg lang! Wel met vlagen. En inderdaad 'vervelend' wanneer ze zo extreem aanwezig zijn.



En wolkje pff wat een verhaal zeg. Ik hoop echt dat er vrijdag toch ineens iets zit. Maar ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt :( . Ik duim nog even 2 dagen door hoor!!



Hoe is het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbell ik herkel het wel hoor maar t komt met vlagen. De ene keer meer dan de andere keer.

Enige wat wel opvalt nav een zeer goed gesprek met vriend dat ie nu steeds zegt als ie een grappig kind ziet, leuk he? Dan denk ik ja hehe maar weet nog steeds niet of ik het je ooit kan geven. Voorlopig nog steeds afwijkende cyclussen en zeker geen zwangerschap. Ik hoop voor jou dat t toch niet zo lang hoeft te duren hoor.



Jemig Polle ik dacht dta t wel sneller zou gaan allemaal. Hoop dat t volgende week allemaal meevalt en daarna alles snel er vlekkerloos doorheen gaat.



Wolkje nog 1 nachtje. Ik duim me rot!



En hoest met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden, leuke pasen gehad?



Wolkje hoe was de echo vrijdag?



Polle nog 3 dagen tot je schuimecho, kijk je er naar uit / tegen op?



Vanessa ik hoop uit t diepst van mn hart dat het allemaal goed komt met een volgende zwangerschap. Heb je altijd zo'n onregelmatige cyclussen gehad? Want dan kun je daar toch medicatie voor krijgen?



Hier vanmorgen een echo gehad en ei van 17,5mm dus vanmiddag de pregnyl zetten en woensdag iui5 (of iui3 na mn miskraam). Heb er zin in!!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Tink! Ik duim keihard voor jullie!



Tis niet onregelmatig hoor juist heel regelmatig alleen veel te snel bloed na eisprong. Maar de ms zet altijd precies door op je juiste datum. Ik wil graag progesteron maar daar wil niemand in mee omdat t lumc en wkz/umc zeggen dat t niet bewezen werkt.



Polle nog een paar dagen voor jou. Hoop dat t een goeie echo wordt en jullie steeds dichterbij komen.



Hoe is het met de rest?

Wolkje nog wat veranderd??
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve meiden!



Het werd weer nodig tijd om even wat van me te laten horen.



Wolkje, wat een ellende zeg.. Hoe is het gegaan afgelopen vrijdag? Ik hoop goed nieuws.



Polle, 5 weken wachten.. pff. Het zal wel normaal zijn maar toch, het duurt lang. Je bent niet alleen, want ik zit nog in de pil-periode, wat eigenlijk ook als wachten voelt. En dit moet nog tot halverwege mei. Hoe voelen jij en je vriend je er verder onder?



Tinkerbell, spannend!! Ik ga voor jullie duimen Weten jullie al hoeveel IUI pogingen er gedaan worden? Al hoop ik natuurlijk niet dat er eer nodig zullen zijn!



hier, nog steeds rustig. Nog in de pil periode dus. Ik zal binnenkort contact met het ziekenhuis op moeten nemen want ze hebben me te weinig mee gegeven. Het is vrij lang die bijna 2 maanden pil, maar ik moet zeggen dat ik er aardig rustig onder ben. Ik heb een heel onverschillige kant die soms vervelend is, maar nu wel even van pas komt

Ik merk de pil trouwens wel een beetje aan m'n stemming, heb ik het idee. Weet niet zo goed welk woord er aan te geven, maar het komt neer op afwisselend een beetje down, onzeker, en dan weer aardig stabiel en positief. Wisselt elkaar af. Het is toch weer een omslag in m'n hormonenwereld dus misschien ook wel logisch. Ik had wel zoiets van, pfff heb ik mezelf dit aangedaan van mn 17e tot m'n 30ste?....



Ik hoop dat het met de rest ook goed gaat
Alle reacties Link kopieren
Ja Samoa, merk je verschil? Bijzonder!!

Ik had juist t idee dat ik me er beter bij voelde maar hoor idd wat jij zegt vaker.

2 mnd?? Jemig wat een tijd! Alles voor t goede doel. Hopelijk is t snel tijd.
Alle reacties Link kopieren
Oehh Tinkerbell spannend! Voelt het nog 'anders' na je wachtmaand?

Ik probeer niet teveel aan de schuimecho te denken. Laat het wel over me heen komen . Het moet toch gebeuren.



Ja dat wachten is verrot he Samoa. Je kan niks doen...... Heel irritant. Ik kan niet wachten tot ik weer aan de clomid mag . En dan echt onze aller aller eerste kans.

Pasen heb ik gewerkt. Eigenlijk gaat het wel redelijk goed met ons. We werken, sporten en doen leuke dingen..... We kunnen wel heel verdrietig zitten zijn, maar daar schieten we niets mee op . Heel soms wordt het nog wel even allemaal teveel hoor. Maargoed dat is ook niet zo gek denk ik.

Jij dus tot half mei aan de pil... Wij gaan in mei nog op vakantie en ik denk ook kort daarna wat te horen vanuit Duitsland! Gaan we wellicht nog een beetje gelijk op.



Hoe is het met de rest? Wolkje hoe is het vrijdag gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Even berichtje vanuit de wachtkamer (verveel me, duurt lang .... )

Zal straks ff op iedereen reageren. Vrijdag was er geen ei, ongelooflijk... de moed begint in mijn schoenen te zakken. Nu is al dag 28!!! Spuit inmiddels 112.5e gonalf, je verwacht dat dat toch iets doet maar nee. Nu wéér echo, als er weer niets te zien is wil ik deze cyclus afbreken, dan zie ik het gewoon echt niet meer gebeuren.... die hele medische molen is al zo slepend, maar dat ik nu gewoon 0 kans maak, geen ei.... het beangstigd me wel een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Wachten duurt lang he wolkje haha. Maar wat een ellende zeg.... Ik snap dat het je wel een beetje bang maakt. Hele dikke knuffel .
Alle reacties Link kopieren
Wolkje hoe is het gegaan?



Ik werd vandaag gebeld. Foamecho is verplaatst naar maandag.
Alle reacties Link kopieren
Pollewop, betekent dat dat je een extra weekend moet wachten? Bah



Wolkje, ik ben heel benieuwd hoe het is gegaan gisteren..
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,



Ik wil graag bij jullie mee schrijven! Mijn man en ik zijn nu al 13 maanden bezig voor baby nr 2. Ik ben 24 en hij is 26. Ik heb PCOS en ook overgewicht, gelukkig al 11 kilo afgevallen maar er moet nog 4 kilo af als ik een behandeling wil krijgen. We hebben volgende week dinsdag een afspraak met de fertiliteitsarts.
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Jaa Samoa... Balen he! De arts was vanwege familieomstandigheden donderdag uitgepland. Nouja, dat zal ook wel niet voor niets zijn. Ze komt nu maandag extra werken, dat is wel lief.

Alleen wel balen, want ik was echt aan het aftellen en nu moeten er nog 4 dagen bij op... En nu moet ik ook vrij nemen haha, morgen was ik vrij. Maargoed als dat alles is. Wachten en tegenslagen zijn 2 dingen waar ik tegenwoordig aardig goed mee kan dealen haha.



Hallo 04.... Wat knap dat je al zoveel bent afgevallen. Ben je van je 1e wel spontaan zwanger geraakt? Heb je helemaal geen eisprong of wel af en toe?
Alle reacties Link kopieren
@pollewop van de eerste wel spontaan idd.. maar toen was ik nog zo'n 30 kilo lichter dan nu, dat zal vast wat verschil maken.



Volgens mij heb ik zo nu en dan wel een eisprong, maar gebruikt geen ovulatietesten dus kan het niet met zekerheid zeggen. Ik wordt op de een of andere manier wel vrij regelmatig ongesteld
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Polle wat vervelend. Mara gelukkig niet heel veel extra dagen/weken.



Wolkje go for it! we duimen allemaal.



Welkom 04012016. Hoe oud is je 1e? Knap dat je zoveel bent afgevallen. Waarom gebruik je geen ovu testen als je al zon poos bezig bent? (zal je vast wel een goede reden voor hebben)
Alle reacties Link kopieren
Ah pollewop, wat rot zeg! Ik kan me voorstellen dat je je helemaal hebt ingesteld op morgen.... Dan is het heel vervelend wanneer dit soort dingen last minute gewijzigd worden.



04012016, welkom... En wat hier al gezegd wordt, knap hoor dat je zoveel bent afgevallen!

Het klinkt wel alsof je vrij regelmatig een eisprong hebt toch!? Als je iedere maand ongesteld wordt, heb je volgens mij ook een eisprong gehad! Wel fijn dat jullie dinsdag bij de fa terecht kunnen.



Hier zijn de wonderen toch de wereld nog niet uit... Gister had ik dus weer (dag 28 zucht) een echo. En jawel, er zat zowaar een eitje! Sterker nog, het lijkt erop alsof er twee eitjes gaan groeien, en nog beter, op rechts!? Mijn eierstok die 'niet werkt' en waar nog nooit wat is gebeurd... Ene eitje leek 14mm andere 15mm. Ik juich nog niet, want paar weken geleden dachten ze ook dat er een eitje zat en die 'verdween' ook. Morgen dus weer terug. Hopelijk is het dan doorgegroeid, mijn buik en lichaam zijn een beetje klaar met het spuiten deze maand.



Hoe is het met de rest? Samoa, hoe gaat het met jou?



Groenebroek, nog steeds druk aan de klus?



Vannessa, hoe is het met je veulentje? En de ongesteldheid een beetje overleefd?



Tinkerbel, hoe gaat het met jou? Vandaag weer iui toch!? Hoe voel je je?



Mariskam, weet je al of er een eitje aan de goede kant groeit? Ik ga zo hard duimen voor je!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is nu bijna 17 maanden..

Ik heb wel een tijdje ovulatietesten gebruikt, maar omdat ik door de PCOS zo onregelmatig een eisprong had, vond ik het zonde van het geld en de testen.. nu ik wat regelmatiger een cyclus lijk te hebben, gebruik ik wel een app en in mijn vruchtbare week proberen we dan ook elke dag seks te hebben.
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Een voorzichtige whoohoeeee Wolkje! Blijf maar lekker groeien eitjes!



Pollewop wat balen dat het uigesteld is. Nog weer langer wachten!



Samoa jeetje wat lang 2 maand! Na ja hopelijk met het gewenst resultaat straks!



Vanessa, ik ben ook heel benieuwd naar je veulentje! Hoe doet ze het? En hoe gaat het nu met jezelf?



Tinkerbell succes maar weer met de IUI vandaag! Ik duim voor je hoor! Wordt een keer weer tijd voor goed nieuws hier



En Mariskam, groeit er iets aan de goede kant??



Lauwie hoe gaat het bij jullie? Lukt het om de gezonde levensstijl vast te houden?



04012016 welkom hier. Jammer dat je je hier moet aansluiten. Wel goed dat je na 13 maanden stappen gaat ondernemen. Zou denk ik, nu je menstruatie weer wat meer regelmatig is wel weer met ovu testen beginnen. Het kan maar zo zijn dat je app er namelijk naast zit. Volgens al onze gyn's (daar lopen we inmiddels allemaal, joepie !) is het om de dag seks hebben het beste. Je hebt dan sowieso je gehele vruchtbare periode goed gedekt ( ) en het zaad is op z'n best als er steeds een dag tussenzit.



Hier weer ongesteld geworden. Op de dag dat ik wilde testen (dag 35) was het al niet meer nodig. Ben wel enorm ongesteld deze keer. Loop echt leeg, lang niet meer gehad. Manlief opperde dat het misschien een grote voorjaarsschoonmaak was en dat het nu volgende ronde dan zeker moet lukken Hahaha de schat. Ronde 38 alweer

Verder nog vol op aan de klus. Moet ook wel want ons huis is nu onder voorbehoud financiering verkocht. Jeej! Toch niet voor niets met de Openhuizendag meegedaan.

Heb het dus momenteel super druk (blijft ook nog wel zo tot de zomer), dus lees wel mee maar gun me niet altijd tijd te reageren.

Inmiddels toch nog weer wat afgevallen, een leuke extra bijkomstigheid van al dat klussen. In een jaar tijd van bmi 33 naar 24,8 gegaan. Heel erg fijn, voel me stukken beter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven