Zwanger worden ronde 12+ (+MM)

18-07-2016 10:57 2620 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deel 2 van het topic zwanger worden ronde 4+!



Iedereen kan meeschrijven die heel graag zwanger wilt worden, maar helaas al (veel te lang) bezig is.

De titel zegt het al, 12 maanden+ en/of medische molen.



Linkje naar: Deel 1!
Naam Leeftijd (v/m) Gestart Status NOD Bijzonderheden
Samoa_ 34/34 Juli 2015 12x clomid, 6x IUI, ICSI poging 1 mislukt. Primolut tm 23 okt, decapeptyl va 20 okt, Gonal 225 EH va 1 nov, FM 8 nov - Geen oorzaak gevonden
Tinkerbell1233 25/27 Augustus 2015 Vriend slechte kwaliteit zaad - IUI traject 31mei BBZ 'Nov16 (iui2)
Mariskam198 31/33 Oktober 2015 Februari 2017: geopereerd verklevingen, rechtereileider verwijderd - -
Groenebroek 33/32 Ronde 38 MMM tijdelijk stop gezet - -
Lauwie 27/28 Ronde 14 Testosteron supplementen voor man, anders over een paar maanden starten met ICSI-traject 3-5 Slechte zaadkwaliteit
Pollewop 28/29 Okt 2015 4e ronde IUI-D, 3x 150mg clomid, nu puregon! 28-10 PCOS & azoospermie. Tese mislukt. Door met donorzaad
Vanessakusje1987 30/42 - - - -
Elianora 29/30 jan 2016 8e ronde met Clomid & 1e ronde met Menopur - PCOS en moeilijk te stimuleren

Er is altijd ruimte voor nieuwe meeschrijvers!



Uilenkopje & Spurr: we hebben jullie al geruime tijd niet op het forum gezien, daarom hebben we jullie uit de tabel gehaald. Jullie zijn natuurlijk altijd meer dan welkom om weer mee te schrijven!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
36.97% gewijzigd
@Pollewop één tip: neem je eigen maandverband mee. Ik had er niet bij stil gestaan maar wat erin gaat komt er ook uit plastisch gezegd . Ik had niks bij me en kreeg vanuit de kliniek gortdroog en super stugge maandverband. Hoewel het me niet zou verbazen als het kraamverband was.



Ik doe mijn best later op iedereen te reageren .
Alle reacties Link kopieren
Haha bedankt voor de tip maanroosvis! Iehl ik zie er nu toch wel wat tegen op haha.



Groenebroek, balen ronde 38 al... Ik hoop echt dat je man gelijk heeft!

Maar wel heel fijn dat jullie huis verkocht is! En druk aan het klussen.. Stiekem ben ik heel benieuwd wat voor paleisje jullie er van maken!



Wolkje yesss!

Ik duim heeeeeeel hard dat de 2 eitjes doorgroeien! En op rechts.



04..... Ik heb met PCOS ook altijd hele bijzondere ovulatietest uitslagen gehad, omdat mijn hormonen zo'n chaos zijn. Ik heb afgelopen jaar eenmalig aan de clomid gezeten (toen we nog niet wisten dat mijn vriend onvruchtbaar is) en sindsdien een redelijk regelmatige cyclus. Ik merk nu ook echt aan mijn lichaam in welk deel van mijn cyclus ik ben. Dus als je nu redelijk regelmatig bent zou ik toch eens proberen om je eisprong op te sporen. Door af te vallen kan je cyclus ook terug komen, dus het is best logisch dat je nu regelmatiger bent!



Tinkerbel hoe is je IUI gegaan?



Vanessa ik ben ook benieuwd naar je veulentje! Hoe is het daarmee? En met jezelf?

Heb je nog onderzoeken lopen? Sorry, ben het even kwijt...
Alle reacties Link kopieren
Hier even een snelle update. Vandaag weer echo gehad. 1 ei was verdwenen? (ik snap nooit hoe dan kan). Maar goed, beter 1 dan geen, dus nu op dag 30 in mijn cyclus eindelijk een ei van 20mm. Moest meteen pregnyl spuiten en dan sprint ie morgen ergens. Neem ik ook eindelijk weer eens plaats op het wachtbankje.



Mariskam, volgens de tabel ben jij de enige die nog op het wachtbankje zit momenteel, hoe gaat het daar?
Alle reacties Link kopieren
Jaaa Wolkje wat fijn. Ondanks dat het inderdaad heel bijzonder is hoe je eitjes komen en gaan is er eentje die gaat springen!! En op rechts?

Ik ga 2 weken duimen draaien
Alle reacties Link kopieren
0401, jammer dat je je bij ons aan moet sluiten, maar uiteraard ben je meer dan welkom!



Ik ga verder even egoposten want ik voel me niet lekker in m'n vel. Letterlijk. Dat merkte ik pas echt sinds een paar dagen en toen dacht ik laat ik op de weegschaal gaan staan. Ben ik gewoon bijna 3 kilo zwaarder dan zo'n 2 weken geleden Had echt zoiets van wat de fuuuuuck?! Ik was altijd vrij stabiel in gewicht en stond dan ook nooit zo vaak op de weegschaal. Met m'n 53 kilo bij 1.60 lang was ik ook altijd wel blij met m'n figuur. Ik heb niks veranderd aan mijn eet- en beweegpatroon. Ik eet aardig gezond, sport 3 keer per week vrij intensief en drink geen alcohol. Dus dan blijft er maar 1 ding over waar het aan kan liggen. De pil. Het kloteding.



Vriend zegt dat ie niks anders aan me ziet, maar ik voel het wel. Ik voel me opgeblazen, vervelend en ongemakkelijk. En ik baal er gewoon echt van want het voelt niet lekker. Heb even wat gegoogeld en dan lees ik wel dat vocht vasthouden veel voorkomt als je net met de pil begint. Weet niet meer hoe dat vroeger was. Maargoed, toen was ik 17 en da's niet meer te vergelijken met nu.

Anyhoe, dan zou dat vanzelf weer goed moeten komen als ik er mee stop. Dus dan hoop ik daar maar op.



Voelde me vanmiddag ook echt niet lekker, had vreselijke kramp, alsof ik een driedubbele eisprong had of mega ongi moest worden. Kan beide niet, dus misschien dat m'n lichaam zo reageert op die pil. Ik hoop in elk geval dat het snel weer bijtrekt
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nog steeds met jullie mee en vind het zoooooo jammer dat er nog steeds niemand zwanger is in dit topic (ik ook niet). Sterkte Samoa
Alle reacties Link kopieren
Ach lieve Samoa :( Wat zou ik graag wat van je klote gevoel wegnemen.... Alsof alles al niet zwaar genoeg is.

om je een klein beetje gerust te stellen, ik jojo/ schommel ook giga de laatste tijd. (sport veel, verander niets in mijn eetpatroon). Heb het gecheckt bij de gyn, want baarde me zorgen. Maar kan dus gewoon heel goed door alle hormonen komen! Je kan inderdaad veel vocht vasthouden, en dat kan soms veel schelen :( Niet dat het je beter laat voelen, maar wellicht helpt een verklaring?



Verder is het gewoon een moeilijke situatie waarin je zit. Je hebt nu wellicht het gevoel dat je stil staat, en dan laat je lichaam je ook nog eens zo in de steek :( mega dikke knuffel voor jou meis!



Hi Rosalie, lief dat je af en toe nog een berichtje post. Balen dat ook jij nog niet zwanger bent :(
Alle reacties Link kopieren
Oh jakkes Samoa, kan dat er ook nog wel bij. Zit niemand op te wachten om ook nog eens aan te komen, maar ik schat in dat dit echt de pil is en het straks dus wel weer stabiliseert.



Een ei voor wolkje! En dan ook nog één op rechts. Is dat de allereerste keer sinds ze je cyclus monitoren? Is er eigenlijk een verklaring voor dat links dominant blijkt te zijn? En kunnen ze je iets vertellen waarom de eieren steeds verdwijnen? Of is dat iets wat het lichaam meteen regelt omdat dat ei niet goed genoeg is?



Ik kreeg na mijn operatie ook steeds van die dikke verbanden. Was ook wel nodig

Schuimecho moet meevallen qua pijn, dacht ik, dus dat is een meevaller. Gelukkig is het nu al bijna maandag. Weekend gaat altijd lekker snel dus voor je het weet zit het erop.



Tinkerbell hoe is de IUI verlopen?



Wow groenebroek, flink afgevallen! Kan me voorstellen dat je je dan een stuk lekkerder in je vel voelt. Ik ben het met je man eens dat je lichaam grote schoonmaak aan het houden is, zodat volgende ronde de weg vrij is. Staat hij er over het algemeen wel positief in?



Ik voelde vanaf dag 10 in mijn cyclus pijn op links dus goed teken! Ook gestart met ovulatietesten maar geen positieve test. Op dag 20 ben ik er maar mee gestopt, want ik heb een cyclus van 28 dagen en dan wordt de luteale fase toch tekort. Toen ik in februari ben geopereerd, was dat op cyclusdag 20 en toen stond het ei op springen en was dus ook aan de late kant. Gisteren op cyclusdag 23 weer wat krampen op links dus kans dat eisprong toen pas was. Maar ik hou mezelf nu gewoon voor dat ik de LH-piek eerder in de cyclus gemist heb en ik gewoon kans heb.
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieverds!



Pollewop fijn dat het redelijk met jullie gaat. Het is niet gek dat jullie verdrietig zijn natuurlijk maar voor jezelf is het wel heel fijn als er ook betere dagen tussen zitten. Waarom is die stomme echo eigenlijk verplaatst?



Wolkje schat eindelijk een einde aan het spuiten! Wat een rotmaand was dit voor je. Gaat het zkh uit zoeken hoe het kan dat je eitjes weer verdwijnen? Is toch een medisch raadsel wat ze op willen lossen lijkt me? Nu flink seksen voor een wolk van een baby! (Pun intended )



04 welkom! Wat knap dat je zoveel al bent afgevallen maar wat vervelend dat t nog niet gelukt is. Mag ik vragen waarom jullie al zo snel na de eerste weer begonnen zijn voor een tweede?



Groenebroek ook heel erg knap dat jij zoveel bent afgevallen. Je bmi is echt netjes nu! En ik sluit me aan dat het waarschijnlijk de mega schoonmaak is die je nodig hebt om je helemaal klaar te maken voor een zwangerschap aanstaande ronde! Om je nog maar eens een hart onder de riem te steken, mijn moeder deed er ook jaaaaaren over en heeft uiteindelijk 3 kinderen gekregen. Alles kan dus geef de moed niet op!



Samoa wat rot dat je niet lekker in je vel zit. Komt naast de achtbaan van emoties en hormonen dit er ook nog bij. Niet leuk! Maar, ookal is het natuurlijk balen: 56kg bij 1.60 is nog steeds een mooi gewicht!



Mariskam hopelijk hebben jullie gewoon kans deze maand. Waarom monitoren ze jou cyclus niet zodat je zeker weet wanneer je ei springt? En ondanks een korte lf kun je gewoon zwanger raken he lieverd!



Hier 2 dpo vandaag. IUI ging goed woensdag. Helaas maar 0.8 mln zaadjes maar hey, ik ben van minder zwanger geraakt de laatste x dus alles kan! We wachten het maar gewoon weer af. Merk wel na zo'n maand rust dat ik echt weer met frisse moed het traject in ga en er zin in heb!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
Goed. Maar tis een echte boef! Heb ff geen recente foto. Ga ik van t weekend weer eens scoren.



Bedankt voor de uitleg 04. Pff iedere dag.. moet er niet aan denken. Hihi.



Wolkje ik duim! Zou mooi zijn. Zo niet hoop ik wel dat je de volgende keer wat sneller resultaat hebt.



Jeee goed nieuws van jullie huis Groenebroek. Netjes van je BMI. Ikke jaloers.



Nee valt mee hoor Polle, zon erg onderzoek is het niet vond ik. Maar idd wat er in gaat loopt er ook weer uit. Bij mij eigenlijk gelijk al. Schaamde me kapot maar was normaal zeiden ze.



Kan t komen door vocht of de medicijnen Samoa? Lees later een ja. Hoop dat t hele gedoe snel voorbij is.



Balen ook voor jou Rosalie!



Wat naar dat het zo onduidelijk is / gaat bij jou Mariskam. Maar miss inderdaad van het positieve uitgaan. Hoop doet leven.



Tinkerbell spannend weer.. Wanneer testen?



16-5 naar fertiliteitarts maar nu eerst gebruik maken van de vruchtbare periode. Hoop dat t lukt.
Alle reacties Link kopieren
Dankje Tink! We zijn zo snel weer begonnen omdat we toen onze zoon 3 maanden was dachten dat ik zwanger was. Toen dachten we er over na en bedachten we dat we dat eigenlijk wel graag zouden willen, kinderen zo snel achter elkaar.
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Vanessa wat gaan ze dan bekijken de 16e? Want zwanger raken an sich is het probleem niet toch?



04 oh grappig dat je er zo achter komt dat je iets toch stiekem wel wilt. Jammer dat het dan zo lang duurt, maar het heeft er wel voor gezorgd dat het gat hopelijk niet erg groot is dalijk tussen 1 en 2.



Mijn nod is trouwens 3 mei. Eventueel testen op 4 mei als het zo ver komt. Kan op de een of andere manier niet uitloggen op mijn telefoon om de tabel aan te passen met het topic account hmm... iemand die toevallig iets gaat aanpassen en die mijn nod even op 3 mei wil zetten?
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden! Heel lang geleden voor mijn gevoel, maar ik kom toch maar weer eens even buurten. Ben een beetje random weer begonnen met teruglezen:



@Wolkje: Wat balen dat jouw lichaam niet echt reageert op die gonalf. Ik vind je heel stoer met al die spuiten maar de hele tijd. Fijn dat je toch uiteindelijk een springend ei hebt gekregen!



@Pollewop: Hoe heb je de schuimecho ervaren? Wat een wachten elke keer maar weer zeg. Waar ga je naar toe op vakantie?



@Vanessa: Mijn vriend zegt ook de laatste tijd als we een leuk babytje zien ‘awh, lief he?’. Dan gaat er in mijn hoofd ook altijd een stemmetje aan wat zegt dat we nog maar moeten zien of we dat ook ooit mogen hebben. Hebben ze je ook uitgelegd waarom ze geen progesteron willen geven? Behalve dat het niet bewezen is?



@Tinkerbell: Spannend zeg! Op naar een nieuwe IUI! Ik duim voor je. Hoe voel je je?



@Samoa: Ik heb de info papieren voor IVF hier ook binnen, maar daar lees ik niks over die pil-fase. Hoe zit dat bij jou? Duurt nog best lang voordat je kan starten dan. Kijk je er naar uit? Je zou als het goed is inderdaad al het extra vocht weer moeten kwijtraken als je stopt met de pil, maar kan me voorstellen dat het enorm frustrerend is.



@04012016: Welkom! Wat goed dat je al zoveel bent afgevallen!



@Groenebroek: Een voorjaarsschoonmaak! Wat een lief idee. ???? Wat goed dat je zoveel bent afgevallen! Knap van je hoor! En natuurlijk super dat jullie huis bijna verkocht is!



@Mariskam: Dat klinkt als een goede verklaring. Succes weer op het wachtbankje!



Hier is er ondertussen een hoop gebeurd. We hebben dus te horen gekregen dat de zaadkwaliteit zo slecht is dat IVF/ICSI de enige mogelijkheid is voor ons. Een hoop tranen om gelaten, maar ondertussen alles weer opgepakt. Echoscopisch is er niets mis met mijn vriend, maar hij blijkt wel te weinig testosteron aan te maken. Hij is vandaag begonnen met suppletie hiervan. Nu is er ons al duidelijk gemaakt dat dit de zaadkwaliteit niet zou moeten verbeteren, dus daar helpt het ons helaas niet voor. Wel kan het een aantal andere 'kwaaltjes' verklaren, dus hoop ik alleen maar dat het hem op een of andere manier toch gaat helpen. Ondertussen hebben we ook gehoord dat alleen ICSI nog maar een optie is, en dat zelfs IVF niet mogelijk is. Toch wel weer een beetje een domper. Gelukkig doet mijn lijf alles zoals het zou moeten doen, behalve redelijk lange cycli hebben, maar als dat het enige is....



We hebben nu bedacht dat we die testosteron suppletie toch 3-4 maanden de kans willen geven. Want je weet het maar nooit of het stiekem de kwaliteit toch ietsjes zou verbeteren... En anders gaan we tegen die tijd (rond september) toch heel hard nadenken over het starten van het ICSI traject. Dus ook wij gaan weer wachten, wachten en nog meer wachten..
Alle reacties Link kopieren
Meiden wat zijn jullie toch een lieverds! Jullie berichtjes helpen echt om me wat beter te voelen en de boel wat te relativeren. Dank daarvoor Ik voel me inmiddels wel wat beter. Zolang de riem van m'n broek nog op hetzelfde gaatje kan probeer ik het wat naast me neer te leggen en door te gaan zoals ik normaal doe. Het moet wel komen door hormoonschommelingen/vocht vasthouden door de pil, want dit heb ik nog nooit zo gehad. 3 kilo lijkt misschien niet veel, maar voor zo'n kleintje als ik is het relatief veel. Dus voorlopig even niet op de weegschaal staan, want dat heeft geen zin. Samoaman heeft 'm ergens in een hoekje weggemoffeld, de schat



Rosalie, wat leuk dat je je even komt melden, en dat je nog met ons meeleest. Wat jammer dat het bij jullie ook nog niet is gelukt.. Veel sterkte en succes



0401, wat knap dat je al zoveel bent afgevallen! Wordt aan de hand van BMI gekeken of je mag starten met een behandeling? En wat mag die dan maximaal zijn?



groenebroek, geldt ook voor jou, zoveel afgevallen, supergoed! Enne, dat idee van de grote schoonmaak vind ik ook wel een goede! Da's ook het beste wat je man/vriend kan zeggen op zo'n moment. Hij kan er niks aan veranderen maar leeft toch met je mee



Tinkerbell, wat spannend weer.. Ik ben heeeeeul hard voor jullie aan het duimen!



Wolkje, jeeej wat fijn dat je in elk geval 1 mooi ei had! En 1tje is genoeg he En eindelijk weer op het wachtbankje, naast Tinkerbell. Ik hoop op goed nieuws voor jullie! Ik gun het jullie zo, na alle ellende die jullie hebben gehad.



Mariskam, jij ook op het wachtbankje, ik duim voor jullie



Och Lauwie Wat snap ik die tranen toch goed, en zo herkenbaar. Als je de toch al hoge drempel neemt tot de MM verwacht je in de eerste instantie dat het met een klein zetje in de goede richting wel moet lukken, en lijkt IVF/ICSI zoooooo'n ver van je bed show. En dan ineens is het daar. Ik weet hoe het voelt.

Jammer dat de testosteronsupplementen de zaadkwaliteit niet verbeteren. Op welk gebied zou het dan wel een verbetering kunnen geven?

Zouden ze bij jullie wel voor IVF hebben gekozen als de zaadkwaliteit iets beter was? Want bij ons besloten ze direct dat ICSI de beste kansen zou bieden, ondanks dat de zaadkwaliteit van Samoaman niet heel slecht is. Alleen wat wisselend. Ik weet niet in hoeverre IVF dezelfde kansen zou bieden, maar het traject is verder hetzelfde, dus IVF of ICSI maakt voor mijn gevoel weinig verschil.



Wat betreft de pil, zodra er sprake was van de volgende stap kreeg ik een info boekje mee waar in staat dat voorafgaand aan de behandeling de cyclus wordt stilgelegd. Vervolgens werd er een persoonlijk schema opgesteld toen ik weer ongi werd, Daar staat in dat ik met de pil moet beginnen als ik ongesteld wordt tussen 21-3 en 21-4. Ik werd geloof ik 25-3 ongesteld, dus ja dan zit je 2 maanden met die pil... Als ik bij wijze van vorige week ongesteld was geworden was die periode minder lang geweest, want de einddatum van de pil staat vast op 13 mei.



Ik ben er, afgezien van het vocht vasthouden drama, aardig rustig onder en ik heb er wel vertrouwen in. Het is wel fijn om te weten wanneer wat allemaal gaat gebeuren. En ik geloof er wel in dat we met ICSI een mooie kans hebben. In dat opzicht zou je wel kunnen zeggen dat ik er naar uitkijk, ja



Ik hoop in elk geval dat het allemaal niet nodig gaat zijn voor jullie, en dat er iets moois gebeurt de komende maanden.
Alle reacties Link kopieren
Ze kijken idd naar mijn bmi. Deze mag maximaal 35 zijn, maar als hij er heel iets over zit maken ze daar geen probleem van. Zit nu op 36.0 dus schiet mooi op!
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Samoa wat fijn dat je weer iets meer kan relativeren! Ik denk inderdaad dat de pil de boosdoener is... Daar kan je ook echt wel wat down van worden. Dat in combinatie met wat vocht vast houden....... Maar ik vind je gewicht nog steeds erg netjes hoor. Ik wil wel ruilen .

En wat klinkt somoaman als een lieverd!

Wat je zegt over het uitkijken naar de behandeling herken ik wel. Ik kijk ook echt uit naar het moment dat we echt een kans hebben! Misschien raar voor buitenstaanders, maar dat interesseert me niet zoveel haha.



Lauwie wat een kutnieuws. Ik snap echt dat je verdrietig bent en dat het een klap is.

Maar probeer jezelf ook weer op te pakken. Want je hebt wel een goede kans om met ICSI zwanger te worden. Tuurlijk is het niet hoe je het voor ogen had, maar jullie zijn niet 'opgegeven'. Jullie zijn al zo goed bezig met gezond eten e.d. om zo gezond mogelijk het traject in te gaan. Je bent een powervrouw en kan dit gewoon aan!

Ik kijk natuurlijk van een ander perspectief (ik zou immers een intens gelukkig mens zijn als ICSI een mogelijkheid was voor ons) en ik besef me dat dat niet helemaal eerlijk is hoor. Maar wellicht kan ik je hiermee wel helpen om het te relativeren. Ik bedoel het goed . En verdrietig zijn mag!! Maar probeer ook je schouders eronder te zetten. Wij zijn er om je er doorheen te slepen!



Tinkerbell, je hebt er maar 1 nodig he. Dus kom op zaadjes, zwemmen .....



Vanessa ik ben benieuwd naar de foto's! Ze zal wel flink gegroeid zijn al. En veel plz de komende dagen .



Mariskam jij moet gewoon zelf proberen na de operatie he. Dus nu ook op het wachtenbankje... spannend!



Dames ik duim voor weer wat postiviteit! Dat hebben we hier wel verdiend dacht ik zo! En aardig wat dames op het wachtenbankje, ik heb goede moed!



Hier vandaag wat foto's uitgezocht die mee gestuurd worden. Best wel zin in morgen (niet in de echo), want we gaan de bestelling doen!! Lekker klinisch en niet romantisch, maar alles voor het goede doel.
Alle reacties Link kopieren
Rosalie wat lief dat je zo af en toe langs komt. En wat balen dat het nog niet gelukt is......



Hoe staat het er nu bij jullie voor? Nog zelf aan het proberen of?
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik lig helemaal in een scheur om dat icoontje Pollewop! Achter het berichtje aan tinkerbell. Whahaha lig in bed met m'n telefoon dicht voor me dus zie m

Super goed in beeld! Die blik! Dusssssss

Verder ga ik nu gauw slapen en schrijf ik morgen weer wat!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee Tinkerbell. Tsja wat is een probleem ik ben zelf het probleem denk.

Van de 28 dagen in de mnd 16 dagen bloeden is mijn inziens ook niet goed. Maar idd 2x zwanger geworden. Nog 1,5 wk voor jou. Toch ook weer n beetje spannend.



Lauwie, de enige reden was bij beide is dat ze er niet achter staan om dat het niet bewezen effectief is. Jeetje Lauwie.. dat is toch heel wat. Dat allemaal te horen krijgen en dat hele traject ingaan. Gelukkig lees ik zo tegen de regels door dat jullie alles goed bespreken dus ik denk dat als jullie een beslissing maken deze overdacht is. Ik hoop dat de wens mag uitkomen, en super knap dat jullie de tijd nemen. Ik zou gelijk aan het stuiteren zijn geweest denk ik.



Jij bent ook een lieverd hoor Samoa. Hoe je het allemaal maar ondergaat. Heel knap. Ik keek op de kalender en 13 mei komt al in zich. Dikke knuffel!



Goed bezig 04012016.



Ze is erg druk Polle dus heb nog geen geschikte alleen een vlek in beeld. Haha ik zet mn poging vanmiddag voort. Ik heb wel iets heel anders leuks te delen, zal daarvan ook zo even een foto plaatsen. Wat bedoel je met foto’s meegestuurd Polle? Donoren?

Succes vandaag. Hoop dat het allemaal meevalt en super goed gaat.



Hopelijk lekker geslapen Wolkje..op je wachtbankje!
Alle reacties Link kopieren
http://nl.tinypic.com/r/2q3ypv7/9

http://i65.tinypic.com/2q3ypv7.jpg

(Weet nooit welke link je moet hebben)

Maar iig de stalpoes is bevallen en hier een paar uur oud 4 op een rij.
Alle reacties Link kopieren
Wolkje ik hoop dat je lekker hebt geslapen, madat je in ieder geval vrolijk in slaap bent gevallen . Ik begin weer een beetje mezelf te worden, sorry .



Ahhh vanessa wat lief!! Jullie hebben veel dieren of niet? Houden jullie ze allemaal of?

Over die foto's: we moeten foto's van ons mee sturen zodat ze een goede match kunnen maken. Nu eerst sporten, want begin wel een beetje zenuwen te krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor ik heb alleen een paard, een veulen een 1/8 deel paard.

Dit is op de pension stal maar de kat is een beetje (te) veel aan mij gehecht.



Ow echt! Bijzonder. Ik dacht jullie mogen zelf kiezen. Bijzonder dat het zo gaat. Nooit overna gedcaht eigenlijk. Krijgen jullie ook info terug? Sport ze.
Alle reacties Link kopieren
Haha toch maar een katje meenemen naar huis dan ?



Soms mag je zelf kiezen hoor (bij cryos bijvoorbeeld)... Maar de kliniek waar wij zitten sturen al onze gegevens uit het bloed, foto's, uiterlijke kenmerken e.d. op naar een bank ik Duitsland. Deze gaan dan een match zoeken voor ons, waarbij de donor dan het meest op mijn vriend lijkt qua kenmerken.

Volgens mij worden we dan over 5 weken gebeld en dan krijgen we inderdaad een klein beetje info over de donor (lengte, bloedgroep, kleur ogen/haar, soort haar, beroep enz.).



Dus na vandaag weer wachten...... Gelukkig over 3 weken op vakantie, daarna is het al zo zover!
Alle reacties Link kopieren
De rietjes zijn besteld.. Provera en clomid in huis.. Ik ben er klaar voor!

En nu weer wachten op bericht uit Duitsland..........



Schuimecho was perfect. De arts werd helemaal enthousiast van hoe mooi het eruit zag. Dus dat is mooi. Vond het trouwens niet geheel pijnloos en heb nu ook wel wat krampen.
Alle reacties Link kopieren
@Samoa: Wat een goed idee om de weegschaal gewoon even weg te zetten. Frustreert anders toch alleen maar. Wat fijn om zoveel herkenning bij jou te lezen. Het voelt inderdaad als zo’n eindstation. Maar daardoor voelt het ook alsof het station ‘kinderloos’ weer een stapje dichterbij is. Het testosteron kan ook een heleboel kwaaltjes verklaren waar m’n vriend nu last van heeft. Zo zweet hij best veel, maar gister (de eerste dag) heeft hij bijvoorbeeld amper gezweten. Als de zaadkwaliteit beter was, dan hadden ze wel voor IVF gekozen. Het traject is gelukkig ook hetzelfde, maar vanuit m’n achtergrond heb ik meer moeite met ICSI, omdat het nóg minder natuurlijk is. Wist niet dat ik daar moeite mee zou hebben, maar zo leer je jezelf nog eens kennen.



Wat jij zegt over dat je het gevoel hebt een kans te hebben, ervaar ik ook zo. Ineens is er weer een sprankje hoop en durf ik weer een klein beetje gaan fantaseren over hoe het zou zijn als… En dat is stiekem ook best leuk.



@Pollewop: Je hebt helemaal gelijk hoor. En we hebben wel de schouders er weer onder gezet. Het dagelijkse leven gaat ook gewoon door natuurlijk. Alles is relatief, dus ik snap jouw reactie ook goed. Heb je lekker gesport? Ben je tevreden met de kliniek waar jullie nu zitten? Wat spannend dat de rietjes besteld zijn! Super dat de echo perfect was. Hoe is het de rest van de dag gegaan met de krampen?



@Vanessa: Ik vind het zo lief wat je schrijft. Ik vind het zo super stom dat ze geen goed antwoord hebben voor jullie. Zijn er geen specialisten in Nl die er meer ervaring mee hebben? Wat een leuke beestjes hebben jullie daar!



Ik heb net het boek 'Izar' besteld, over de ervaringen van een man die het IVF traject doorgaat met zijn (nu ex) vrouw. Ga hem morgen aan m'n vriend geven. Ben er erg benieuwd naar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven