Zwanger worden ronde 4+

08-02-2016 13:08 1342 berichten
Wil je graag zwanger worden en zit je nu in ronde 4 (poging nummer 4) of in ronde, 5, 6, 7, enz.? Kom dan hier je verhaal doen.



Vind je het wel eens lastig om tussen de verhalen van zwangere vrouwen in je eigen topic, jouw verhaal te plaatsen? Krijg je niet genoeg respons op je dringende vraag? Ben je nieuw op dit forum en zoek je een plekje om mee te schrijven en ben je de ontpil fase al voorbij? Wil je nog niet alles lezen over een zwangerschap, en pas de wereld van de zwangeren ontdekken als je zelf zwanger bent? Dan is dit de juiste plek voor jou.



Wil je meeschrijven:

Geef aan in welke ronde je zit, hoe oud je bent, hoe oud je partner is en eventueel je bijzonderheden. Als je zwanger bent moet je helaas dit topic weer verlaten (maar dat vindt niemand erg denk ik ). Dit is ook niet de juiste plaats om IVF, ICSI, IUI te bespreken. Ik zie dat daar heel veel andere topics voor zijn.



De tabel zit nooit vol, dus schroom je niet!



Naam Leeftijd Leeftijd partner Ronde NOD Bijzonderheid Lieksie 28 34 11 - Na 4 maanden zelf proberen weer afspraken in het ziekenhuis Samoa_ 32 33 11 28-07 Gebruikt Clomid & Pregnyl Kimj25 25 25 10 16-07 Neemt even afstand Groenebroek 32 33 26 - - Wolkje85 31 30 13 - Operatie gehad voor verklevingen in de eileiders, start met Clomid Spurr 37 37 8 13-06 - Juul2014 25 251230-07 Niet altijd een eisprong Sexyladygirl88 28 30 10 14-07 Lange onregelmatige cyclus Pollewop 27 27 - Onregelmatige cyclus Tinkerbell1234 24 25 12 06-08 weer zelf proberen na 1 poging iui + Clomid Sarahhh 21 21 4 - - Nena 32 32 6 - PCOS start met Clomid MaanRoosVis 25 33 5 - - Lieve zuster 27 31 8 - - VanessaKusje1987 29 42 8 05-08 Korte luteale fase Rosalie 28 29 7 11-08 -
.
Alle reacties Link kopieren
Goed idee! Ik schrijf mee. Wij zitten nu in ronde 8 en zijn 31 (ik) en 35 (mijn man) jaar. Elke maand weer spannend wanneer de weken tussen ei en menstruatie weer zijn aangebroken. Aan het 'klussen' licht het in ieder geval niet . Zou nu 20-2 mijn nod moeten hebben dus wie weet! Ik ben heel benieuwd of je ovulatietesten gebruikt, welke en hoe lang je door test.
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik ben 2 januari gestopt met de pil ben 6 januari ongesteld geworden maar heb de pil niet meer ingenomen mijn vriend en ik willen heel graag een kindje we hebben 2 keer seks gehad in de vruchtbaarste dagen ben nu nog niet ongesteld geworden
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lieksie,



Volgens mij voldoe ik aan de criteria Ik schrijf ook mee op een ander topic (volgens mij kan je dit wel zien onder het loepje bij mijn naam), maar ik ben daar zo'n beetje de enige daar die nog niet zwanger is, dus ervaringen delen met meiden die nog in dezelfde fase zitten als ik is wel fijn!



Ik ben 32, vriend is ook 32 en we zijn nu ongeveer een jaar bezig (eerste kindje). Ik zit al in de mm omdat ik geen goede cyclus had (soms meer dan 60 dagen). Alles lijkt lichamelijk verder in orde (geen pco, zaad is goed) dus nu met behulp van clomid proberen regelmatig een eisprong te krijgen. Momenteel zit ik in ronde 5 met clomid. De laatste keer was helaas mislukt omdat er geen eisprong kwam, maar een cyste. Deze ronde krijg ik pregnyl erbij om de eisprong op te wekken. De clomid zelf lijkt tot nu toe elke keer goed aan te slaan. Vanmiddag weer een echo.



Hoe zit het met jou zelf?
Oh leuk dames, ik was al even aan het puzzelen met een tabel!



Mees31 > leuk dat je moet doet. Ik knutsel de tabel even af en dan zet ik je er in. Ronde 8 al weer. Eigenlijk duurt dat heel lang, omdat je zo lang wacht. Maar tegelijkertijd ben je ook zo bij ronde 8 beland. Ik duim al vast voor je!



Tiffanyroode > Sorry maar je kunt pas mee schrijven als je bij ronde 4 bent. Omdat je net bent begonnen raad ik je aan om een andere groep te zoeken. Heel veel succes met zwanger worden! Hoop dat het snel raak is!
Hallo Somoa! Ja je voldoet zeker! Ik denk dat het fijn is om met meiden te praten die al wat verder zijn dan experimenteren en in hun eigen topic steeds berichten lezen over zwangere vrouwen. Wat natuurlijk heel erg leuk is, ben heel blij voor iedereen, maar soms wil je nog niks weten over zwangerschapskwalen, blije dozen, testen, echo's etc. Ik zal je aan de tabel toevoegen zodra ik hem heb geknutseld.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik schrijf hier graag mee

We zijn beide 25, in mei 2015 is mijn spiraal verwijderd, in dec was ik eindelijk zwanger maar dat is helaas een miskraam geworden.

Nu weer wachten op een menstruatie en dan weer op naar de volgende ronde.
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Hi! Ik schrijf ook graag mee.

Wij zijn inmiddels ook al een klein jaar bezig en zitten ergens in ronde 14 (ben op een gegeven moment gestopt met tellen) Moet er wel gelijk bij zeggen dat ik waarschijnlijk niet heel actief zal meeschrijven omdat ik het soms echt moeilijk vind om er bewust mee bezig te zijn en dan wil ik er ook niets over lezen of over horen haha. Een aantal weken terug ben ik naar de gynaecoloog geweest en op het eerste gezicht zag alles er goed uit. Wij hebben ons voorgenomen om nog 2 a 3 maandjes zelf te proberen en dan gaan we ons verder laten onderzoeken! Ik hoop natuurlijk dat het niet zover hoeft komen
If you can dream it you can do it
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn 32 en 33 en (moest het even uitrekenen, ik denk ik niet in rondes) in ronde 20.

Inmiddels de mmm qua onderzoeken ook al helemaal doorlopen en begin maart weer een gesprek om te horen wat ze in het ziekenhuis nog voor ons kunnen betekenen. Alles lijkt namelijk helemaal normaal en goedwerkend.

Deze maand ben ik sowieso niet zwanger want ik heb een onderzoek gehad waarbij de eicel met de contrastvloeistof weggespoeld is.
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik zou ook graag mee schrijven met jullie. Ik zit in de 5e ronde, ik ben 24 en mijn vriend 23. Mijn NOD is 18-02. Deze maand voor het eerst ovulatie testen gebruikt. Dus nu op het wacht bankje.
Alle reacties Link kopieren
Lieksie, ik raad je echt enorm af een topic zoals deze te maken als je er in ronde 4 al zo instaat.



Je bent dan nu verantwoordelijk voor het updaten van de tabel, wat volgens jouw regels dus ook inhoudt dat je mensen die zwanger zijn gaat verwijderen, wat dus gaat betekenen dat je er heel erg mee geconfronteerd gaat worden dat anderen zwanger zijn terwijl jij dat (nog) niet bent.

Ook zal je er mee door moeten gaan zodra je zelf zwanger bent, heb je daar dan nog zin in?



Als je echt wil praten in topic waar mensen die zwanger zijn niet meer mogen meepraten dan zou ik een nieuwe maken met een algemene inlog.



Succes ermee ik weet uit ervaring dat het moeilijk is.
Correct me if I am wrong! (Nederlands is niet mijn moedertaal)
Alle reacties Link kopieren
Hallo, fijn, een topic voor mensen die al iets langer bezig zijn... count me in!



Ik (30) vriend (30) , gaan ronde 9 in (nod van ronde 8 was vorige week, beetje lastig, niet zwanger, ook niet ongesteld, maar heb vaak geen eisprong...) Heb al aantal onderzoeken gehad en we moeten nu eigenlijk kiezen of we met clomid willen beginnen (omdat mijn ei vaak niet springt en ik daarom hele rare en lange cylcus heb) of toch nog even zo verder gaan.



Oh, we zijn bezig voor onze eerste!! Naïef had ik gedacht dat het bij ons wel goed zou komen (net zoals iedereen in onze omgeving lijkt soms... ) helaas... een frustrerend iets als je maar niet zwanger wordt..... Vandaar dat ik sinds kort actief ben geworden op dit forum.



Samoa, ik lees dat jij net met clomid bent begonnen, ben heel benieuwd naar je ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te lezen dat er genoeg meiden zijn die in hetzelfde schuitje zitten! Wat je zegt Lieksie, in mijn omgeving vliegen de zwangeren en baby's me om de oren. En natuurlijk misgun je het een ander niet, maar het is erg moeilijk om blij te zijn voor een ander over iets wat je zelf ook graag wil maar nog niet wil lukken.



@groenebroek; da's een hsg toch? Ik lees hier en daar dat dat best pijnlijk is... Hoe heb jij dit ervaren? Mijn fertiliteitsarts is er nog niet over begonnen, maar ik hoop niet dat dit nodig zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wolkje,



Clomid bevalt mij tot nu toe goed. Elke keer groeien er 1 of 2 eitjes dus het slaat goed aan. Ook geen last van bijwerkingen. Klinkt alsof jouw situatie overeen komt met die van mij. Als je cyclus telkens zo ontzettend lang duurt zou ik dus zeggen probeer het met clomid.
Alle reacties Link kopieren
Ja idd hsg.



Viel uiteindelijk wel mee. Voelt als enorme ongesteldheidskrampen, na het onderzoek was het vervelende gevoel ook wel vrij snel weer weg (maar dat verschilt volgens mijn gyn per persoon).
Wat leuk dat er zo veel damens zijn die mee willen schrijven! Ik denk wel dat ik er nog even bij moet zetten dat als je in een ivf traject komt, icsi, etc. dat je dan bij een ander topic mee moet gaan schrijven. Hier bestaan namelijk al heel veel topics voor.

Onderzoeken in het ziekenhuis, echo's, clomid, etc. kan natuurlijk allemaal wel!
Mijn verhaal:



Ik zit in ronde 4. Ik vind het heel leuk om bezig te zijn met zwanger te worden. Wel heel spanned elke keer zo na de eisprong. Ben teleurgesteld als het niet is gleukt. Maar ja ook dat hoort er bij. Ik geloof er nog steeds in dat we alle kansen hebben maar houd er tegelijk rekening mee dat het wat langer kan gaan duren.



Ik heb deze topic opgericht omdat ik merkte dat er in verscheidende topics al veel mensen zwanger zijn geworden of dat er mensen aansluiten die net begonnen zijn en nog zo veel vragen hebben. Alles is prima, het geeft allemaal niet, maar ik zoek ik plekje waar ik mijn ei kwijt kan (of niet haha). Ik denk dat er heel veel meiden zijn die het zelfde gevoel hebben als ik. Je bent al wat rondes verder, al veel ervaring opgedaan maar wil nog niet mee praten over echo's, blije dozen, testen, etc. Ik ben daar nog niet aan toe. Ik wil graag van deze tijd genieten, het zwanger worden. De rest komt later wel en wil in mijn eigen tempo daar kennis mee maken.
Alle reacties Link kopieren
Voor de tabel mijn vriend is 23 😊
Haha oeps! Heb het aangepast. Je moet nog 10 daagjes wachten zie ik. Spannend! Ging het makkelijk met de ovulatietesten? Ik gebruik ze ook. Vind het dan makkelijker om te bepalen wanneer mijn NOD is.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het trouwens ronde 8 , NOD is onbekend.
Carpe diem
Pas ik even aan KimJ25. Je wacht nog op je eisprong toch?
Alle reacties Link kopieren
Thanx, ja klopt.
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 31 :-) ik heb de ovulatietesten van zwangerenkids en van de action gebruikt. Deze keer ineens 3 dagen eerder dan de berekening van mijn app een positieve ovulatietest. Eerste keer dat het afwijkt..... Gebruik de testen al vanaf ronde 1. Vind het erg handig om idd de nod te bepalen en ook erg fijn om te zien dat er in ieder geval een eisprong is.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog wat meer info voor de tabel: mijn leeftijd is 26 en die van mijn man 37. Mijn nod is waarschijnlijk op 26 februari.



Ik gebruik ook ovulatietesten maar sinds afgelopen maand ben ik ook gaan temperaturen. Wilde toch eens weten of ik wel echt een eisprong heb en dat was gelukkig afgelopen maand wel zo
If you can dream it you can do it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven