Zwanger worden van 1e kindje

15-02-2017 22:29 1785 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,



Sinds augustus ben ik gestopt met de anti conceptie. Tot nu toe wel bezig geweest maar een heel onregelmatige cyclus. Sinds deze maand is ie weer normaal dus nu kunnen we echt beginnen!

Ik vind het leuk om te kletsen met andere dames die ook bezig zijn voor hun eerste en we zo onze ervaringen kunnen delen (in hoeverre wij die hebben haha)



Tabel Volquote:NM1717 schreef op 24 februari 2017 @ 23:08:

NaamLeeftijd (v/m)# KindNODRondeBijzonderhedendingetje9125/2716 April3ZWANGERNM171725/27130 Mei5In augustus gestopt met prikpil. Januari gyneacoloog: dun baarmoederslijmvliesAnanee34/37131 Maei2Beginnen na laatste pil aprilSilentStorm28/29119 Mei5Ronde 3 MK bij 6 wekenBebis29/27111 April1ZWANGERVivaforum201724/301???Pcos, afwachting ziekenhuisLove2229/32127 Mei - 5 Juni6Lange cyclusPhoebe-Buffay34/35129 Mei4-hendrika8729/30112 Mei4-DPW24/2917 Mei5-Nelle8927/29129 Mei4-Mellala26/31116 Maart7ZWANGER
nm1717 wijzigde dit bericht op 10-06-2017 03:36
0.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Die app heb ik inderdaad ook gedownload maar nog niets gevonden wat voor mij werkt. Mn psych raadde me aan er mee te gaan werken, ze wilde mij eigenlijk ook op de cursus hebben.. niets voor mij. De klaagmomenten wbt werk zijn wel afgeschermd en ik weet ook dat het over 4 maanden voorbij is met de stress maar 10 maanden stress doet echt veel met je.

Ik zal de bodyscan eens testen, nadeel is dat ik het niet op het werk kan doen.



Daarnaast moet ik medicijnen gaan afbouwen, net gesprek gehad met directeur over de effecten hiervan op mijn gezondheid. Ben maar even heel open geweest, dat kan gelukkig! Vanuit het management gaan ze me zo goed mogelijk helpen.



Verder weet 1 vriendin het, de rest kan ik het niet zeggen. Zij zijn of te blij of jaloers ivm eigen kinderwens. We weten natuurlijk niet hoe lang het duurt, dus voorlopig zeg ik lekker niets. Hoe moeilijk dat ook is in mijn enthousiasme, ook herkenbaar?
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Silentstorm, fijn dat je bij hun je hart kunt luchten!



Ananee, wat vervelend dat je zoveel stress ervaart op je werk. Ga je over 4 maanden iets anders doen?



Ik heb het niemand in mijn omgeving verteld maar merk dat ik het best lastig vind af en toe.. soms ook echt opletten met wat ik zeg. Alhoewel ik denk dat de mensen in onze omgeving het nog niet echt verwacht, aangezien ik altijd roep 'voorlopig nog niet hoor' als mensen ernaar vragen (wat ik trouwens echt super irritant vind)..



Ik was heel blij dat ik nu na 35 dagen ongesteld werd (na die 6 maanden wachten op eerste menstruatie) maar ik verlies echt bijna geen bloed. Tijdens de pil en mijn vorige menstruatie toch wel veel bloedverlies gehad en nu eigenlijk de afgelopen drie dagen alleen maar wat in de ochtend.. in de middag, nacht en avond eigenlijk helemaal niks.. maakt me toch best onzeker en vraag me af of ik dit wel echt als menstruatie kan rekenen..
Alle reacties Link kopieren
Ananee: ik deed de bodyscan voor het slapen gaan in bed (ook al raad de app het af). Ik sliep hierdoor veel beter en kon mn lichaam s nachts ontspannen. Dat scheelde voor mij al een heleboel. Hoop dat je er iets aan hebt.

Als je niks met dit soort dingen hebt moet je de mantra oefeningen enzo niet eens gaan proberen. Dat gaat mij ook veel te ver
Alle reacties Link kopieren
Ah ok, ik zal de bodyscan eens uittesten, bedankt voor de tip!

Slapen gaat sinds de laatste afspraken wel goed, mn adrenaline-gehalte moest omlaag en dat is gelukt . Ik slaap weer door!!

Alleen op de echt heftige dagen gebruik ik melatonine om in slaap te komen, verder gaat het gelukkig weer als vanouds.

Laten we het verder een project noemen wat nog 4 maanden duurt, dan is het voorbij. Krijg alle steun op mn werk, maar iemand moet het vuile werk doen En dat was het klagen voor nu, back on topic "zwanger worden"



Vivaforum, dat lijkt mij ook zo lastig om je mond niet voorbij te praten!! Daarom heb ik 1 vriendin in vertrouwen genomen, lekker nuchter type. Vriend weet dat ook, hij zelf is geen prater en hoeft het dan ook niet te delen. Wel hebben we een vriend "aangewezen" die hij het eventueel kan vertellen. Die vragen zijn ook echt heel vervelend, krijg ze helaas ook wat ik begrijp mbt leeftijd (34). En dan is ook ons antwoord: Nee voorlopig echt niet!

Wbt je bloeding... ik heb geen idee. Toch even een test?
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben wel een stelletje verteld van onze vrienden dat wij proberen een kindje te krijgen.. Hun willen zelf straks met het zomer proberen.. Ik heb zelf 3 vriendinnen verteld.. 1 van hun zijn zelf ook bezig om zwanger te worden..

Mag het zijn dat k zwanger ben dan word het nog moeilijk om te verbergen.. Ze hebben het gelijk door als k geen drankje drink.. Dus maar gewoon verteld.. Mag het zijn dat het mis

Met een zwangerschap horen ze dat net zo..
Alle reacties Link kopieren
Helaas ik ben ongesteld geworden! Op naar de volgende ronde.. verder iemand nog nieuws?
Alle reacties Link kopieren
Nope nog niks.. en voordat ik aan de pil ging nooit mijn cyclus bij gehouden dus ik heb geen idee hoe lang die normaal duurt. Nu dag 38 dus als het komend weekend nog niet gebeurd is ga ik testen



Jammer hoor DPW! Hopelijk volgende ronde!
Alle reacties Link kopieren
Heej!

Ik ben ook bezig om zwanger te raken.

Heb in Augustus een miskraam gehad ik was toen 7 weken zwanger. ????

Hopelijk hebben we beide snel een positieve test in onze handen.

Waar woon jij? .
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer DPW! Hopelijk volgende ronde leuker nieuws!



Mies89, helaas komt het vaak voor. Hopelijk wel je enige keer!



Nelle89, als het raak is gaan we het ook niet stil houden, alleen dat we binnenkort gaan proberen vertellen we niet.



Ik merk aan mezelf dat, nu we de knoop door hebben gehakt, ik helemaal geen zin heb om de pil nog door te slikken deze 2 maanden. Laten we er nu maar vast mee beginnen... ben beetje ongeduldig. Deze maand maak ik zeker nog af, eens kijken hoe ik er dan over denk en wellicht gooien we die laatste strip in de kast om onder te stoffen ;) Medicatie ben ik aan het afbouwen, dat is als het goed is einde van deze strip klaar en kan dat ook geen gevaar/probleem opleveren.
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Ananee.. Daar kan k me in denken dat je daar dan geen zin in hebt! Mss idee om de strip op te maken en die laatste inderdaad in de kast gooien je lichaam heeft toch even tijd nodig om te ontpillen...



Vraagje voor de andere als er mensen om je heen snel zwanger worden voelen jullie dan op een manier ook een druk? Twijfels van zal k dan de gene zijn waar het lang gaat duren?
Alle reacties Link kopieren
Oh ja die druk is er constant. Vooral het gevoel van oneerlijkheid omdat er om mij heen ook nog redelijk wat meiden ongepland zwanger raken.

Ik zit op het wachtbankje en k moet nog even 1,5 week wachten... ik ben zo ongeduldig
Alle reacties Link kopieren
Help, ik dacht echt dat ik ongesteld werd/was.. maar had was wat bruinig met afvegen en daarna een inleg kruisje ingedaan voor als het echt door zou breken.. nou uiteindelijk was die niet echt nodig want het was amper de moeite zeg maar. En nu sinds gister avond niks meer.. zal ik morgen ochtend toch maar een test doen als het dan nog steeds niet doorgezet is?



Ik ben trouwens normaal echt heel erg ongesteld de eerste dag!
Alle reacties Link kopieren
Ja zou ik zeker doen! Kan gewoon wat oud bloed zijn of bloed van de innesteling. Gewoon testen morgenochtend dan ga ik keihard voor je duimen
Alle reacties Link kopieren
Ooo spannend DPW, we duimen voor je!
Alle reacties Link kopieren
@dpw ik zou idd gewoon ff een testje doen.. Weet je het zeker..



@nm1717 gelukkig

Ben k njet alleen.. Het ongepland zwanger worden kan k ook soms wel wat oneerlijk vinden.. Nu is er op moment ook iemand zwanger beetje impulsief beslist lm er voor te gaan en het wa zo raak. Dacht ff toen k het hoorde damn... Das snel.. Zal k nu de gene zijn waar het ozo lang gaat duren
Alle reacties Link kopieren
Word er echt een beetje zenuwachtig van.. vooral omdat ik me er al bij had neer gelegd dat het niet gelukt was.. en ben echt al zo vaak naar de wc geweest om te controleren Haha!

Hopen dat het duimen werkt!
DPW, spannend zeg. Ik ga aan je denken morgenvroeg.



Ik heb zelf nog geen druk die ik voel vanuit anderen die zwanger raken. Wel ben ik altijd verbaasd als weer de zoveelste kennis uit de omgeving zwanger is van een partner waarmee ze hooguit een half jaar samen is. Net alsof ze zomaar aan kinderen beginnen en dat het dan ook altijd meteen lukt. Inderdaad, dat impulsief zwanger raken.



@ananee: ik snap je. Zou ook liever vandaag dan morgen stoppen als ik jou was. Wel zou ik hierin altijd je vriend betrekken. Het belangrijkste is dat jullie het samen eens zijn over het moment waarop je stopt. Misschien kun je hem overhalen dat het sowieso altijd nog 9 maanden duurt als je überhaupt zwanger bent, hihi?



@Mies89: ik heb twee weken geleden een 'miskraam' gehad bij 6 weken. Deze week controle gehad: mijn baarmoeder is schoon en er staan al weer heel veel eitjes klaar. Op naar de volgende ronde!
Alle reacties Link kopieren
Jaa... de beslissing neem ik echt niet zonder mn vriend! We bespreken alles, dit weet hij ook al. Hij maakt zich zorgen over het echt afgebouwd hebben van medicatie, begrijpelijk want ik wil ook niet dat dat enig risico vormt. Ontpillen hoeft waarschijnlijk niet, ben er nog geen 3 jaar aan. Heb altijd om de 5 jaar een stopperiode gehad van ongeveer een half jaar, altijd een regelmatige cyclus gehad vanaf het moment dat ik stopte. Murphy's law zal nu wel in werking treden en dit keer wel ontpillen



Silent, Fijn dat je er klaar voor bent ! Ik hoop dat het snel beter nieuws word!



NM1717..spannend! Lijkt me dat een week dan echt lang kan duren!



DPW..zowaar nog spannender! Duim met je mee



Druk om zwanger te worden ervaar ik overigens totaal niet. Er zijn niet veel vrienden met kinderen. Onze omgeving is er drukker mee bezig dat wij ooit nageslacht zouden krijgen dan wij zelf. Ik heb eerder nog vrienden die er totaal niet mee bezig zijn. En vrienden die obsessief zijn met het krijgen van kinderen maar niet bezig zijn ivm hele goede redenen. Die vertel ik voorlopig ook niet van onze doorgehakte knoop, ze hebben al frustratie genoeg. Maar nu eerst een dag werken en dan een weekend weg, genieten van alles wat nu in elk geval nog wel kan ;)
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Ananee: fijn dat je er zo luchtig in staat. Hoop voor je dat je niet hoeft te ontpillen. Ik had helaas de prikpil en bij mij heeft het wel even geduurd. Wel gelijk menstruatie gekregen maar heel licht en heel onregelmatig. Soms 3 weken lang. Sinds afgelopen maand is het eindelijk goed dus nu wil ik er ook echt vol voor gaan! We hebben geen haast, maar ik heb niet zoveel geduld hihi.



DPW; laat je het weten als je getest hebt? Spannend hoor!
Alle reacties Link kopieren
Helaas toch nog flink ongesteld geworden.. hopen dat deze snel over is want mijn vruchtbare dagen beginnen zondag al aangezien ik een cyclus heb van 22 dagen.. ga er even vanuit dat ik eergister als 1e menstruatie dag moet tellen.



@silentstorm: wat goed dat je er zo positief in staat! Hopen dat het snel lukt en goed gaat!



@NM1717: ik snap dat je ongeduldig bent Haha ik ga duimen voor je!



@ananee: kan me voorstellen dat je dan eigenlijk gewoon gelijk wil beginnen.. misschien wel al stoppen voor het geval dat je wel moet ontpillen? Scheelt toch weer 2 maanden.. en tussendoor kan je het altijd nog veilig doen toch?
Alle reacties Link kopieren
Jammer DPW, maar nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Alle reacties Link kopieren
Jammer DPW dat de ongesteldheid toch door heeft gezet.



@ananee je kan inderdaad misschien alvast stoppen voor de zekerheid en eventueel nog condooms gebruiken.



Ik ervaar niet per se druk om zwanger te worden maar ben wel vaak bang dat het bij ons lang gaat duren.. ook omdat mijn menstruatie zo lang is uitgebleven.. als je dan gaat googelen kom je toch regelmatig tegen dat er dan kans is op PCOS.. ik hoop maar gewoon dat mijn lichaam gewoon even de tijd nodig had om te ontpillen..



Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Druk bestaat bij ons niet, maar onze omgeving is er ook niet zo mee bezig. Wel vertelde een collega gisteren dat ze zwanger is en hoewel ik erg blij was voor haar was er toch ook een klein steekje van jaloezie..



Ook vreemd, gisteravond had ik lichtroze slijm dus ik verwachtte ongesteld te worden maar vandaag is er niets aan de hand! Mindfuck!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, zou ik ook mee mogen schrijven?

Ik ben 34 en mijn vriend 35.

Begin februari zijn we begonnen met ronde 1.
Natuurlijk Phoebe! leuk.



We zijn allemaal pas net bezig, dus welkom.



DPW, jammer dat je toch ongesteld bent geworden. Maar nieuwe ronde, nieuwe kansen he!



Ben benieuwd wie van ons de eerste is. Het lijkt wel alsof iedereen om mij heen zwanger wordt en ik ben ook altijd bang dat ik dan net degene zal zijn bij wie het lang gaat duren. Maar wie dan leeft, wie dan zorgt. Rustig aan, we gaan pas stressen als het lang gaat duren om zwanger te worden. Ik geef mezelf een jaar. En jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven