Zwanger worden van 1e kindje

15-02-2017 22:29 1785 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,



Sinds augustus ben ik gestopt met de anti conceptie. Tot nu toe wel bezig geweest maar een heel onregelmatige cyclus. Sinds deze maand is ie weer normaal dus nu kunnen we echt beginnen!

Ik vind het leuk om te kletsen met andere dames die ook bezig zijn voor hun eerste en we zo onze ervaringen kunnen delen (in hoeverre wij die hebben haha)



Tabel Volquote:NM1717 schreef op 24 februari 2017 @ 23:08:

NaamLeeftijd (v/m)# KindNODRondeBijzonderhedendingetje9125/2716 April3ZWANGERNM171725/27130 Mei5In augustus gestopt met prikpil. Januari gyneacoloog: dun baarmoederslijmvliesAnanee34/37131 Maei2Beginnen na laatste pil aprilSilentStorm28/29119 Mei5Ronde 3 MK bij 6 wekenBebis29/27111 April1ZWANGERVivaforum201724/301???Pcos, afwachting ziekenhuisLove2229/32127 Mei - 5 Juni6Lange cyclusPhoebe-Buffay34/35129 Mei4-hendrika8729/30112 Mei4-DPW24/2917 Mei5-Nelle8927/29129 Mei4-Mellala26/31116 Maart7ZWANGER
nm1717 wijzigde dit bericht op 10-06-2017 03:36
0.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Love 22 ik ga de tabel morgen aanpassen!

Jij zou ook de etos zwanger worden capsules kunnen proberen. Die schijnen goed te werken om een regelmatige cyclus te krijgen. En alle vitaminen zitten erin (ook foliumzuur).
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, hoe gaat het hier?

Wat gezellig en wat wordt er lekker veel gekletst!

Ik zal het weekend even alles terug lezen.

Heb deze pagina even snel terug gelezen.



Nm1717 heel spannend voor jou! Wat zou het een leuke verassing zijn als de gynaecoloog zegt.. gefeliciteerd u bent zwanger! Haha



Love, idd maak een afspraak bij de huisarts.

Misschien kan hij je helpen, die lange cyclussen maken onzeker en zijn vreselijke irritant!



Nelle ik begrijp wat je bedoeld. Die gedachte heb ik ook.... dan denk ik laat maar even zitten, ik wacht een maand maar als ik een week verder ben dan wil ik het wel weer... als de vruchtbare dagen arriveren dan wil ik er toch weer voor gaan! Gekke gedachtes



Ik ben sinds gisteren weer van me menstruatie af!

Voor het eerst na het stoppen met de pil, 4 maanden

Ben ik weer normaal ongesteld geweest. 5 a 6 dagen. Vanaf dat ik was gestopt met de pil was had ik maar 2 a 3 dagen menstruatie waarvan veel bruin.

Nu was het weer normaal:-) het is gek maar dat geeft toch een fijn gevoel.



Zwangere dames geniet ervan!!

Dames op het wachtbankje succes!!
Alle reacties Link kopieren
Nou deze ronde slaan we over gisteren hadden we beide geen zin.. alleen dinsdag seks gehad.. gister wss men eisprong gehad.. straks om half 11 naar de huisarts evalueren van de inhalatie's benieuwd of ze nog wat zegt over de kinder wens..
Alle reacties Link kopieren
Hendrika wat fijn zeg. Eigenlijk mag je de menstruaties van tijdens je pil niet vergelijken met de menstruatie die je nu hebt omdat het toch heel anders is qua hormonen.

Waarschijnlijk heeft je lichaam de hormonen nu een beetje in balans! Erg fijn als het weer "goed" werkt he!



Nelle, niet opgeven hoor. Ik geloof dat zaadcellen wel tot 5 dagen kunnen overleven! Wie weet zat er een hyperactief zaadcelletje tussen hihi. Succes bij de huisarts!
Alle reacties Link kopieren
Nee wil ook niet opgeven maar k wil de hoop ook niet op die ene x keer houden.. dankje!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan door blijven gaan met de inhalatie wat k nu gebruik. Wanneer k zwanger ben en k zit in de laatste trimester dan moet k wel stoppen met de inhalatie. Het kan zijn dat het kindje dan hartkloppingen krijgt. Mag het zijn dat k zelf last van krijgt van benauwdheid dan word tenzijner tijd overleg gepleegd met de gyn.. maar goed daar is dus lang geen sprake van.. verder heeft ze weinig benoemd dan alleen succes wensen met alles. Haha
Alle reacties Link kopieren
Hai meiden,



Weer een tijdje stil geweest van mijn kant maar lees nog wel steeds dagelijks mee hoor! Heb alleen zelf weinig nieuws te melden. Volgende week naar de gynaecoloog dus dan wordt er hopelijk meer duidelijk.



Nelle, fijn dat je het gewoon kunt blijven gebruiken. Wat gebruik je voor inhalaties als ik vragen mag?



Hendrika, fijn dat je menstruatie weer lijkt ze zijn zoals het 'hoort'.



NM1717 ben benieuwd wat de gynaecoloog gaat zeggen en hoe het er bij jou voor staat!



Love, wat vervelend he die lange cyclussen! Ik weer er alles van. Toen ik na een half jaar de huisarts belde moest ik nog afwachten maar na 9 maanden kreeg ik wel een doorverwijzing. Ik lees overal dat huisartsen er heel anders in staan maar bellen kan nooit kwaad!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maandag een afspraak staan. Heb eigenlijk een paar concrete vragen: ik word heel onzeker over het functioneren van m'n lichaam en dit beperkt me in het dagelijks leven dus wil weten of alles goed zit van binnen. En ik wil weten waar die rare pijnen vandaan komen. Eigenlijk heb ik al sinds stoppen met de pil last van m'n heup of bekken, felle steken links onderin eigenlijk bij schaam streek en niet fit voelen. Dit alles duurt ongeveer drie weken van m'n cyclus. De eerste twee weken gaat het wel goed en ben ik fit.



Ruim genomen zijn we nu zeven maanden bezig. Ik ga het wel aandikken dat we langer bezig zijn want ga erheen voor duidelijkheid en niet voor lucht. Daarbij weet ik toch eigenlijk zeker dat ik een eisprong heb omdat eigenlijk vanaf drie weken het rommelen begint en een dag of vier vijf later m'n tepels erg pijn doen. Ik heb wel ovulatie testen gekocht omdat ik benieuwd ben of ik ongeveer goed zit qua gevoel. Zou voor ons niet uitmaken want we hebben echt wel regelmatig genoeg seks zegmaar om de dag rond die weken...



Viva wat was voor jou de reden naar ha te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Vervelend zeg dat je zoveel klachten hebt! Hopelijk kunnen ze er iets aan doen'



De reden was mijn zorgen over uitblijvende menstruatie. Ik kreeg uiteindelijk te horen dat ik moest afwachten en na ruim een half jaar eerste menstruatie gehad. Daarna bleef het aan beetje rommelen met veel tussentijds bloedverlies maar eigenlijk geen echt menstruaties en ben nu al 10 maanden van de pil af dus er zou wel iets meer regelmaat in moeten zetten. Toen ik voor de tweede keer belde dus wel meteen een verwijzing gekregen.



Succes maandag!
Alle reacties Link kopieren
Vervelend jullie klachten.. lijk mij ook dat je er zo onzeker van word. Goed van jullie dat jullie actie ondernemen en voor jullie zelf opkomen!



@vivaforum ik gebruik nu flixotide en salbutamol inhalatie.
Alle reacties Link kopieren
En welke mag je niet meer gebruiken? Ik heb namelijk salbutamol juist gekregen ivm proberen zwanger te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ja k ook. Ik had voorheen beradual die mag k nu niet gebruiken. Huisarts gaf bij mij aan dat wanneer je in de laatste trimester zit dat k dan ook moest stoppen met de salbutamol. Krijg k toch benauwd wanneer k zou stoppen gaat ze contact op nemen met gyn. (Wanneer het zo ver is he.. ben namelijk nog niet zwanger Haha)
Alle reacties Link kopieren
Jeetje dames, wat ben ik blij dat ik geen medicatie heb. Ik mag niet klagen zo te horen! Het enige waar ik rekening mee moet houden is een operatie aan mijn oog die ingepland gaat worden. Maar als ik dan zwanger ben dan verzet ik de operatie gewoon. Wil namelijk niet onder narcose tijdens de zwangerschap
Dag allemaal,



Supergek. NOD lag rond 25 april, want cyclus was voorheen 31 dagen en de laatste keer na de miskraam zelfs 40 dagen. Ben al ongesteld geworden dus cyclus is deze maand netjes 28 dagen. Laten we hopen dat dat zo blijft.



Beetje lastig om NOD te berekenen, maar zet hem maar op 19 mei. Volgende ronde. Ben nu vooral blij dat cyclus zo vroeg is.
Alle reacties Link kopieren
De tabel is weer aangepast dames! (Beetje laat, sorry)

Vivaforum: kan ik voor jou al een NOD en ronde invullen of wil je net als mij pas (officieel) gaan tellen als het regelmatig is en je bij de gynaecoloog bent geweest?
Alle reacties Link kopieren
Silentstorm, fijn dat je cyclus wat korter wordt.. hopelijk nu ook nog regelmatig. Is wel wat makkelijker rekenen voor de eisprong
Alle reacties Link kopieren
Silentstorm fijn dat je cyclus weer korter is!



NM1717, nee je hoeft voor mij inderdaad nog niks in te vullen ;) ik wacht net als jou nog even af!
Alle reacties Link kopieren
Dames, wij kletsen nu al even met elkaar en het lijkt mij wel leuk om te weten uit welke omgeving jullie komen. Hoeft geen specifieke woonplaats te zijn hoor.

Ik zelf kom uit de kop van Noord Holland!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook uit Noord-Holland, maar meer in het zuiden!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een x benoemd maar bij deze uit het Ozo mooie Twente haha
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, ik kom uit het midden van het land provincie Utrecht.



Vanaf morgen ga ik weer de vruchtbare periode in.

Word werr klussen

Woensdag of donderdag waarschijnlijk mijn eisprong.

Hoe is het bij jullie?
Ik kom uit Brabant



Grappig, allemaal uit een totaal andere windstreek
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in die mooie stad achter de duinen.



Hier wachtbankje, maar ik verwacht niets. Helpt ook wel hoor, lekker met beide benen op de grond staan. Vooral ook omdat ik mn cyclus moet leren kennen. Voelde geen eisprong, maar ja..laatste keer dat ik m echt voelde is lang geleden en lag ik krom van de pijn. Ovulatietest was wel knal, we shall see. Sinds vrijdagavond veel gerommel in buik.



NM en Viva komende week veel sterkte en succes bij ziekenhuis! Hendrika, veel plezier! :p

Silent, fijn dat je cyclus nu korter is!!!! Heel fijn!

Nelle, ik hoop ook dat je het nu wat meer los kunt laten! Maakt het ook weer fijner en relaxter.
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook uit Brabant.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te weten waar iedereen vandaan komt! Ik verwacht deze maand ook niks dus ben er ook niet heel erg mee bezig. Komt denk ik ook omdat ik naar de gynaecoloog moet. En op een of andere manier blijf ik denken dat een inwendige echo ervoor kan zorgen dat het afbreekt ofzo haha. Stom he

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven