Zwanger worden van een 2e, 3e of misschien wel 4e kindje.

14-11-2013 16:28 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Zijn er meer mensen die proberen zwanger te worden van een 2e, 3e of 4e kindje.

Meer mag natuurlijk ook!

Ik merk dat de onderwerpen waar de bestaande groepen over schrijven, meiden zwanger van hun eerste kindje, net weer iets anders zijn dan wanneer je al een aantal koters hebt rondlopen.



Ik ben vorige maand gestopt met de pil en wil nog heel graag een kindje samen met mijn huidige man. Met mijn ex-man heb ik een dochter van 6 en een zoon van 4 jaar. Heel spannend allemaal, met ook nog genoeg twijfels en onzekerheden, want tja kinderen van 2 verschillende vaders heb ik ook nooit voor ogen gehad. Maar zo leuk, zo fijn en heerlijk om alvast een beetje te dromen over een gezin met 3 kinderen!



Wie schrijft ermee?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik!! Ook hier twee oudere kindjes (ook 6 en 4) met ex en nu met nieuwe partner op voor nummer drie. Net als jij is dit niet zoals ik het ooit heb bedacht maar het voelt goed dus ook hier wordt volop gedroomd…..



Mijn spiraal is er inmiddels uit en hopelijk duurt het niet al te lang voordat ik zwanger ben, zeker omdat ik niet zo heel jong meer ben (tweede helft 30).
Alle reacties Link kopieren
Hoi kruidnootje,

Ik krijg spontaan zin in kruidnootjes...

Wat toevallig dat jij ook 2 oudere kinderen hebt van je ex en ook durft te gaan voor nummer 3. Heel toevallig. Ik word zaterdag 35 jaar dus ook niet meer de jongste en mijn partner is zelfs nog een stukje ouder. Dus ook ik hoop snel zwanger te zijn. Bij mijn andere zwangerschappen was het gelijk raak dus ik ben hierin erg verwend.

Ik ben er heel veel mee bezig merk ik. Aan de ene kant heel leuk maar aan de andere kant kan het natuurlijk nog een hele tijd lukken mocht het ons gegund zijn. Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Durven…. zo voelt het wel ja, hoewel de gevoelens soms wel van links naar rechts gaan. Is het wel goed nog zo'n kleintje erbij, hoe zullen de andere twee reageren, zal het wel gezond zijn etc. maar goed we willen het vooral heel erg graag en zijn ervan overtuigd dat we alles wat er op ons afkomt samen aan kunnen.



Bij jou zitten de oudste twee dus ook al op school? Ik denk dat dat wel zal schelen als het mag lukken, de oudsten zitten hier (en bij jou ook) redelijk kort op elkaar dus ze zullen het nu veel bewuster meemaken en roepen al tijden dat ze wel een broertje en een zusje willen. Bij papa dan wel een zusje en bij mama een broertje, nou wie weet.
Alle reacties Link kopieren
Spannend he, een volgend kindje!

Wat gaaf een 3e kindje, lijkt me heel leuk zo'n groot gezin!!

Hopelijk is het snel raak!



Ik ben nu zo'n 2 maanden met de pil gestopt omdat we voor een 2e kindje willen gaan. Maar helaas word ik maar niet ongesteld!

Al meerdere testen gedaan maar ook niet zwanger.. dus afwachten tot de cyclus op gang komt.

Wij hebben een zoontje van net een jaar, waarvan ik heel onverwachts zwanger was (1x pil vergeten) dus nu het deze keer gepland is is het extra spannend en kan het me niet snel genoeg gaan.

Maar voorlopig nog even geduld hebben vrees ik...
Alle reacties Link kopieren
Hoi Rowen,



Gezellig dat je ook meeschrijft! Irritant zeg dat het niet op gang komt, zeker omdat het vorige keer zo snel ging.



Geduld is ook niet mijn sterkste kant
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,



Leuk, allemaal voor een derde kindje!

Wij gaan ook voor een derde. Ik bleek in september na 1x zwanger te zijn, maar helaas heb ik 3 weken geleden met 10 weken zwangerschap een miskraam gehad.



Wij hebben trouwens twee jonges, van 4 en bijna 2.



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Sorry Rowen, lees net dat je voor een tweede gaat. Leuk!!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Rowen en Miekie, leuk dat jullie ook meeschrijven.

Jeetje Miekie, een miskraam met 10 weken. Dan reken je er ook niet meer op denk ik. Wat ontzettend verdrietig. Willen jullie er gelijk weer voorgaan of niet? Leuk 2 jongens! Ik heb een meid en een knul.

En het geslacht nu maakt mij helemaal niks uit zeker als ik het berichtje van Miekie lees. Ik ben mij nu bij deze hopelijk aankomende zwangerschap wel veel meer bewust van alle risico's die er zijn. Miskraam, wel of geen gezond kindje dit heeft nu niet alleen impact op ons als ouders maar ook op de kinderen.



En Rowen hopelijk komt je cyclus snel op gang. Al maanden wachten op je menstruatie is lang. Ben je hier bekend mee?



En kruidnootje! ik herken je gevoel. De twijfel en het gevoel wat gaat dit doen met de andere kinderen. Een kind van een andere vader welke altijd bij mama mag blijven...Pff heftig. Ben bang dat ik weer hun leventje overhoop haal terwijl ik er ook van overtuigd ben dat dit kindje ons gezin nog meer zal verbinden.



Verder moet ik dinsdag ongesteld worden en heb sinds vanmiddag flink buikpijn en licht bloedverlies. Geen idee wat dit is. Ik test negatief. Morgenochtend nog maar eens testen maar ik verwacht dat dit wel een hele vroege menstruatie wordt.



Ennuh geduld heb ik ook niet...!
Alle reacties Link kopieren
Ha sneeuwpop,



Hopelijk betekent het bloedverlies iets anders dan een vroege menstruatie.....

Ik kan me voorstellen dat je af en toe twijfelt. Het lijkt me heel fijn dat je iemand tegen bent gekomen waar je nog een kindje mee wil. Aan de andere kant inderdaad lastig, want wat gaan de andere kinderen ervan vinden? Hierover kan ik niet meepraten, want ik ben nog steeds samen met de papa van mijn andere kinderen. Overigens denk ik dat het voor alle kindjes vanaf een jaar of vier wennen is. Hun vertrouwde leventje wordt er toch anders op. Vooral veel erbij betrekken denk ik?!???

Ook ik heb helemaal geen voorkeur voor een jongen of meisje. Voordat mijn oudste geboren is, heb ik ook een miskraam gehad en daardoor besef ik heel goed dat het krijgen van een kindje een wonder is.

De miskraam was wel heftig, vooral omdat we er achter kwamen bij de vk tijdens de termijnecho; geen kloppend hartje. Je gaat toch met een ander idee naar zo'n bezoek. Aan de andere kant, blijkbaar was er iets echt niet goed met het vruchtje en is het zo beter. We zijn in ieder geval wel weer meteen gestart, want ik ben ook bijna 34. Is ook niet meer superjong. (Zegt men.... ;))
Alle reacties Link kopieren
Zo, eindelijk ook weer even tijd gemaakt om te reageren…..



Miekie, wat verdrietig zeg die miskraam, dat is zeker niet waar je op hoopt als je bij de velroskundige binnenstapt. Ik heb het bij de tweede 1 keer gehad dat ze het hartje niet kon vinden met twaalf weken en dat gevoel vergeet ik al nooit meer, laat staan als je dan zulk nieuws krijgt. Hopelijk gaat het zwanger worden deze keer net zo snel en blijft deze ‘plakken’.



Sneeuwpop, heeft je ongesteldheid nog doorgezet of nog niet?



Het klopt denk ik wel wat Miekie zegt, dat het voor elk kind vanaf een jaar of vier spannend is als er een broertje of zusje bijkomt, maar goed laten we eerst maar eens afwachten of het uberhaupt lukt



Hier nog niets qua menstruatie. Het lijkt er wel aan te komen, heb wat vage tekenenen (wat buikpijn, rugpijn) maar nog niets dat doorzet. Drie weken geleden is mijn spiraal eruit gehaald dus het zou zomaar kunnen dat er een ongesteldheid aan zit te komen. Voor het spiraal, ruim vier jaar geleden, kon ik de klok erop gelijk zetten wanneer het kwam maar ik heb nu geen idee hoe mijn cyclus is. Ze zeggen dat het gewoon doorgaat met een spiraal maar aangezien ik al die niet ongesteld ben geweest (en wat heb ik dat NIET gemist zeg!!) is het nu even afwachten.

Wat betreft voorkeur: het maakt ons ook echt niets uit, na twee meiden zou een derde meisje leuk zijn maar een jongetje lijkt me ook echt geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Even up, misschien hebben er nog meer meiden zin om mee te schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik schrijf graag mee! Ook wij gaan sinds deze maand voor de derde.

Net als Mieke dezelfde partner. Heb nog twee kleintjes rondlopen, 2,5jr en net een 1 jaar. Het gevoel voor een derde is sterk, alhoewel het afgelopen jaar wel heftig was, maar we vinden het zo mooi om ze zo met elkaar te zien spelen dat we het laten gebeuren als het komt. Aan de ene kant voel ik nu weer dat gevoel wat je hebt als je eenmaal hebt besloten om er voor te gaan dat je niet kunt wachten (lees: ik ben ook echt niet geduldig), maar aan de andere kant denk ik pfff waar beginnen we nu al aan (met name als ik naar mijn soms ontplofte huishouden kijk.. :-))
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Hier ook weer een berichtje van mij.



Moeders81, leuk dat je ook meeschrijft. Dat van dat ontplofte huishouden herken ik wel. Maar ach, erger dan dit kan het vast niet worden, toch? (Dat hoop ik in ieder geval!)

En leuk, twee en misschien straks drie kindjes vrij dicht op elkaar qua leeftijd.



Kruidnootje, wat lijkt me dat heerlijk zeg, zo lang geen menstruatie! Kan me voorstellen dat je dat niet gemist hebt. Moet je nu eerst een menstruatie afwachten voor jullie officieel mogen beginnen?



Hier alles goed. Helaas eergisteren ongesteld geworden, dus komende weken gaan we er weer voor. Hoewel het pas 'ronde' 2 is (en 1 na de miskraam) baal ik stiekem wel een beetje. Maar goed.....geduld is een schone zaak. En met twee drukke mannetjes in huis (helemaal nu met sinterklaas....) heb ik gelukkig nauwelijks tijd om heel lang te treuren.



Hoest met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Gezellig dat je meeschrijft moeders81, en ik kan me de tijd dat ze hier zo klein waren ook nog goed herinneren en pittig was t zeker! Toen was er ook echt nog geen haar op m'n hoofd die aan een derde dacht, dus wat dat betreft petje af voor jou dat je er zo snel alweer voor gaat! Maar wat je zegt: wel onwijs leuk als ze zo dicht op elkaar zitten dat het elkaars beste vrienden zijn, dat zie ik hier bij mijn meiden ook steeds meer.



En tja dat ontplofte huishouden is hier niet anders hoor haha, soms kan ik t heel goed loslaten en op andere momenten vliegt het me ineens aan en moet iedereen helpen om alles weer netjes te maken. Dit duurt dan vijf minuten en daarna ziet t er weer niet uit, dus loslaten is wat ik echt zal moeten leren…..Maar daarin zal het niet veel verschil maken als er nog eentje bijkomt toch?



Balen zeg miekie ongesteld geworden, kan me voorstellen dat dat niet is wat je hoopte. Is je cyclus wel regelmatig zodat je een beetje weet waar je aan toe bent?



De gyn heeft niets gezegd over afwachten dus we hebben besloten er maar gewoon voor te gaan hoewel er vooralsnog niet veel lijkt te gebeuren. Afgelopen weekend voor de zekerheid maar eens een test gedaan maar niet zwanger natuurlijk, had het ook niet verwacht. Hoop nu eigenlijk gewoon snel ongesteld te worden (hoe kun je er naar uitkijken he), zodat ik weet dat alles gewoon werkt daar vanbinnen.
Alle reacties Link kopieren
Haha, zo zie je maar. Het ontplofte huishouden is algemeen. Ik kan dat meestal heel goed loslaten, maar mijn man wat minder, Dus gebeurt het regelmatig dat ik na een lange werkdag samen met hem aan het opruimen ben. (Niet omdat hij vindt dat ik moet helpen, maar als ik op de bank ga zitten toekijken is ook zo lullig.)



Ik vind vooral de ochtenden pittig, als de aan naar school moet en de ander naar kdv en we allebei moeten werken... pff. ben altijd blij als ik met een kop koffie achter mijn bureau zit. Ik hoop wel dat dat met een derde niet nog drukker wordt. Gelukkig is de oudste vrij zelfstandig, dus dat scheelt weer met aankleden enzo.



Spannend Kruidnootje, dat jullie er meteen voor gaan. Ik kan me vorstellen dat je gewoon ongesteld wilt worden om daardoor zeker te weten dan alles gewoon werkt van binnen. Aan de andere kant zou het misschien nog veel leuker zijn als je de komende 9 maanden niet ongesteld wordt.



Hoe is het met de rest? Waarschijnlijk allemaal net zo druk met Sinterklaas als de rest van NL. Aan de ene kant vind ik het allemaal geweldig, aan de andere kant zal ik blij zijn als de beste man weer op de boot zit.....



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Up



Alles goed met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Alles goed hier. Drukke week achter de rug. Als het goed is, zit ik nu in mijn vruchtbare dagen of net geweest. Van mieke weet ik het, maar waar zit de rest in zijn cyclus?

Ik ben overigens heel benieuwd hoe lang het dit keer gaat duren. Bij de eerste redelijk lang (> jaar) met daartussen een miskraam. De tweede is de eerste keer raak door borstvoeding heen.

Zijn jullie er erg in gedachten mee bezig?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook alles goed, drukke tijden en zieke kinderen maakt weinig tijd voor schrijven…..



Spannend moeders, goed gebruik van gemaakt? Nu maar weer hopen en afwachten, die weken zijn altijd het spannendst vind ik.



Ik heb nog steeds geen idee waar ik zit in mijn cyclus, inmiddels is mijn spiraal er vijf weken uit maar nog altijd niet ongesteld. De test die ik vorige week heb gedaan was maagdelijk wit dus misschien het weekend nog maar eens testen als er dan nog steeds niets is gebeurd.



Op internet gaan de verhalen van direct weer ongesteld tot het duurde een aantal maanden, niets over te zeggen dus.



We zijn nog niet met zoveel, zijn er nog enthousiastelingen die mee willen schrijven????
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Wat leuk een groep voor niet alleen 1e kinderen!



Naar om te lezen van die aantal miskramen. Dat blijft toch zo verdrietig.



Wij hebben 3 kinderen (3, 5 en 7). Maar nu willen we toch voor een 4e gaan. Sinds half November is mijn spiraal eruit, dus wij zitten nu ook in de 'wachtweken'.



Ik ben benieuwd wanneer jullie ongesteld zullen worden of nog veel beter een positieve test!
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Goeienavond!



Hier ook in de wachtweken voor een 2e kindje. Onze zoon wordt eind deze maand 2 en sinds afgelopen maand proberen! Met m'n zoontje was het in 1 keer raak. Ben benieuwd hoe het deze keer gaat! Als mijn cyclus net als de maand ervoor 33 dagen was dan zal ik rond 15 dec ongesteld worden of niet... toch wel weer spannend hoor!
Alle reacties Link kopieren
Hey wat een gezelligheid ineens, leuk!!



Spannend zeg debouwer, een vierde. Superleuk zo'n groot gezin. Heb je jongens of meiden of allebei misschien?

Jij dus ook nog niet ongesteld sinds je spiraal eruit is? Spannend he….



En weetje, leuk voor een tweede! Zou mooi zijn als het weer zo snel raak is. De duimen gaan draaien hoor rond de 15e!



Ik heb sneeuwpop helemaal niet meer gezien, gaat t goed met je???
Alle reacties Link kopieren
Hee gezellig! Welkom.



Debouwer: ik ben ook benieuwd naar verhouding jongens/meiden bij jullie. Hier twee meisjes.



En weetje82: wij kunnen elkaar de hand schudden. Ook hier de 15e een spannende dag. Of net iets eerder.

Het gekke is, ik voel al sinds een paar dagen soms met vlagen een misselijk gevoel. Het zou veel te vroeg zijn om zoiets te voelen, maar kon het niet laten om afgelopen donderdag een test te doen, uiteraard negatief (op dag nr 20 ), maar toch, het zet je daardoor er toch meer over aan het nadenken. Moet mezelf bedwingen tot testen...
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Wat een spannende dagen zo he. Ik kan ook bijna niet wachten om te testen (kan ook de 15e testen.....). Af en toe idd vlagen misselijk en al de hele tijd pijnlijke borsten. Maar ja misschien wil ik wel te graag.

Na het verwijderen van het spiraal (mirena, zelf gedaan) ben ik bijna direct ongesteld geworden. 2 wkn later eisprong gevoeld voor de eerste keer. Maar hoop dus dat we de 15e kunnen testen. Kan me gelukkig nog bedwingen....



Ik heb trouwens een meid en daarna 2 jongens. Dus ben al van alle soorten voorzien. Voor de 4e ook geen voorkeur, al zou mijn dochter een meisje erg leuk vinden. Ze weet niet dat er uberhaupt misschien een kindje bijkomt, maar die wens heeft ze al wel uitgesproken. Ach, daarvoor moet ze bij papa zijn



Maar, mijn duimen draaien ook rond de 15e, gaan we met zn allen testen!! En dan maar hopen op een hoop ++++++
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
O, wat leuk allemaal nieuwe reacties!!

Heb nu helaas even niet zoveel tijd om te reageren. Afgelopen week was ook superdruk met alle Sint-perikelen. Nu gelukkig weer even rust, hoewel ik vanavond alweer op de school van de oudste 'mag' helpen met kerstversiering ophangen.



Spannend alle meiden die al bijna mogen testen. Ik heb (als het allemaal klopt en ik uit mag gaan van een cyclus van 29 dagen) net mijn vruchtbare periode gehad. Ondanks alle drukte, hebben we ons best gedaan, dus ik hoop dat het dit keer raak is, Ik kan testen rond de 20e...



Debouwer, wat leuk een meisje en dan twee jongens. Handig ook, voor beide geslachten heb je dan vast al wel kleertjes en speelgoed liggen.

En gaaf een vierde! Ik zou ook graag een groot gezin willen, maar financieel zie ik dat niet zitten. Het verbaasd me hoeveel een kind kost. (En dan zijn die van mij pas 4 en bijna 2...) Een derde kan net.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven