Zwanger worden van een 2e, 3e of misschien wel 4e kindje.

14-11-2013 16:28 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Zijn er meer mensen die proberen zwanger te worden van een 2e, 3e of 4e kindje.

Meer mag natuurlijk ook!

Ik merk dat de onderwerpen waar de bestaande groepen over schrijven, meiden zwanger van hun eerste kindje, net weer iets anders zijn dan wanneer je al een aantal koters hebt rondlopen.



Ik ben vorige maand gestopt met de pil en wil nog heel graag een kindje samen met mijn huidige man. Met mijn ex-man heb ik een dochter van 6 en een zoon van 4 jaar. Heel spannend allemaal, met ook nog genoeg twijfels en onzekerheden, want tja kinderen van 2 verschillende vaders heb ik ook nooit voor ogen gehad. Maar zo leuk, zo fijn en heerlijk om alvast een beetje te dromen over een gezin met 3 kinderen!



Wie schrijft ermee?
Alle reacties Link kopieren
Waarom kan ik niet gewoon even afwachten of ik ongesteld wordt......Vandaag tegen beter weten in n test gedaan. Is nog te vroeg. Niet smorgens gedaan. Zonde dus.

Nu MOET ik echt wachten tot zondag. Stom he. Wil t zo graag weten of t gelukt is. Ach jullie herkennen dat vast wel. Als t besluit genomen is, dan is t tijd.

Maar zo te lezen ben ik niet de enige! Dat scheelt weer.



Hoe is t bij jullie?



Even een rustweek na de sint is wel lekker. Vanmorgen de oudste onderuit op de fiets. Echt heel zielig. Het was echt zo verradelijk glad! Morgen lopen naar school.

Vandaag eens wat tijd aan jongste zoon besteedt. Even niet werken. Was leuk! Lekker koekjes gebakken. Nog n paar weken dan gaat hij naar school.



Fijne dag allemaal verder!
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
ik heb zojuist een positief resultaat gescoord op een predictor early test! (dus het kan soms zin hebben om te doen had er maandag ook weer een gedaan (kruidvat 2x5) maar die was negatief, maar nu dus positief. Hou er nog een beetje in mijn achterhoofd rekening mee, het is nog zo kwetsbaar nu, dat het mis kan gaan, maar die misselijkheid is er nog steeds en die geeft vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!!!!! Stap 1 gezet!
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,



Kan ik nog mee komen kletsen?

Ik heb 2 kinderen, 1 zoon van 6 en een dochter van 4 (Januari 5).

En altijd 3 kids gewild, maar na die 2 dacht ik, nee het is goedzo. Maar nu vind ik het zo'n nu of nooit momentje...

Ik ben 33 en ook vind ik het leeftijds verschil dan te groot worden..



Afgelopen week veel met mijn man over gesproken, hij wilde altijd al voor 3 gaan. En de knoop doorgehakt, maandag afspraak bij de huisarts om de Mirena te laten verwijderen.

Ik vind het wel enorm spannend allemaal...



Liefs, Flow
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te lezen flow6, bij ons was het ook zo'n nu of nooit moment.

Ik wilde eigenlijk altijd 4 kinderen, maar door allerlei gedoe nadat de 3e 1 was (man ziek), is die 4e er eigenlijk niet gelijk achteraan gekomen. Maar het bleef op de achtergrond aanwezig.

Nu is de jongste bijna naar school en nu is inderdaad het moment nu of niet.



En nu maar hopen dat het snel lukt!



Groetjes
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Ja, het voelt ook dubbel.. ik wil echt heeel graag. Maar denk ook, is het niet te druk, lukt het financieel wel.. Moet ik niet tevreden zijn met 2 gezonde kinderen. Nu word het net allemaal makkelijker met 2 kids op school, ga ik weer helemaal van voor af aan beginnen.



Maar het gevoel van JAAA is zo sterk, nog 1 x alles meemaken, nog 1 x zo'n lief klein mensje in je armen. Zo'n mooie dikke buik, met een baby die helemaal van mij is..

Het lijkt me ook zo leuk voor de oudste 2, die maken het dan ook heel bewust mee.



Kennen jullie die gevoelens ook?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd moeders81! Ik ben ook ongeduldig en ga morgen ook een test doen. Heb 2 voor 5 euro gehaald en bewaar evt die 2e voor zondag. Zit morgen op cyclusdag 31... Dus wie weet!



@flow81, hier nu dus voor een 2e en voor mijn ons is, zoals het nu voelt, genoeg. Dus ben er nu ook veel bewuster mee bezig en heb ook in mijn hoofd om van bepaalde dingen meer te gaan genieten omdat het waarschijnlijk de laatste keer zal zijn!

Oom hier speelt het finaciele plaatje mee. Een 2e erbij vind ik al spannend worden.
Alle reacties Link kopieren
Positief!:)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd weetje82!!!!



Flow9 wat herkenbaar. Al gezonde kinderen (genoeg volgens zo ongeveer iedereen). Waarom dan toch voor nog een kindje.



Herken je gevoel helemaal. Sommige mensen zal ik ws niet eens vertellen, die komen t vanzelf wel te weten als t zichtbaar wordt. Geen zin in die negatieve reacties (die ik bij de 3e al kreeg).

De belangrijke mensen vinden het toch wel leuk. Vooral wij!

Mijn man is wel wat terughoudender, maar hij wil er wel voor gaan. Is vooral bang voor ongezond kindcen wat dat voor impact op de andere kinderen heeft. En financieel is ook wel n ding.

Alles overwogen en we gaan er toch echt voor. Maar nu nog even wachten op ongesteld of positieve test. Geduld! Haha
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Wauw! Ik lees twee dagen niet en mis bijna twee positieve testen. Hoe gaaf!

Gefeliciteerd moeders81 en weetje82! Ook al is het nog pril, een streepje is een streepje en dat betekent dat je nu op dit moment gewoon zwanger bent!



Flow9; welkom, wat mij betreft hoe meer dames, hoe meer gezelligheid! Maandag Mirena eruit. Spannend. Kan je dan meteen beginnen?



Hier inmiddels (volgens mij) voorbij de vruchtbare dagen, en 'helaas' nog geen rare verschijnselen die ik bij mijn zonen en bij de miskramen wel had. (moeheid en al heel snel, nog voor het testen, geen koffie meer lusten) Maar goed het zegt nog niets, het duurt nog een week tot mijn NOD. Hopelijk kan ik me beheersen tot na de 20e met testen.



Debouwer, glad was het gisteren he? Ik gleed uit in de tuin bij het afstapje en heb toen eerst maar even kokend water over het trapje gegooid voor ik mijn kids naar buiten liet.

Hoe is met je jongste? Nog ergens last van gehad?
Alle reacties Link kopieren
Hier wat bloedverlies, dus ws zal ik wel ongesteld worden.



Maar was klein beetje. En nog steeds pijnlijke borsten en vlagen misselijk. Dus irritant.



Dochterlief kon vanmorgen bijna niet uit bed komen met stijf been, maar rende nu weer rond. Dus gaat goed gelukkig. Jij niet gewond?
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, niet gewond (op een grote blauwe plek op mijn bil na....). het is vooral de schrik als je die gladheid niet verwacht. ;)



Balen van het bloedverlies.... Maar we blijven positief; misschien is het innestelingsbloed?



Sneeuwpop, hoe is het met jou? Ben je er nog?
Alle reacties Link kopieren
Meiden gefeliciteerd!!! Nu even niet zo veel tijd, reageer vanavond of morgen wat uitgebreider!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, hoi,



gefeliciteerd weetje!



@de bouwer, vooral je gevoel volgen, mensen hebben toch altijd iets te zeiken..

@Miekie, volgens mij kunnen we dan gelijk aan de gang. Sommige zeggen eerst 1 cyclus afwachten. Ivm berekenen van uitgetelde datum. Als je gelijk zwanger bent natuurlijk, maar dat vind ik geen reden om te wachten. Dat kunnen ze ook op een echo zien, mocht het zo zijn... meestal word je gelijk na het verwijderen ook ongesteld. Ik wacht maar ff af. Vorige keren was het wel gelijk raak, probeer daar maar niet te veel op te hopen... kan dan alleen maar tegenvallen.



Hier verder, druk, druk. Vanmiddag hadden de kids een studiemiddag. Gezellig samen de kerstboom gezet, nou ja gezellig... Ik ben blij dat ie staat iig..



Fijne avond voor iedereen. Ik mag werken..
Alle reacties Link kopieren
Ongesteld. Nieuwe ronde nieuwe kansen!
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Dames, mag ik me ook aansluiten?



Ik ben tulp, 27 jaar, getrouwd en moeder van een prachtige zoon van 3,5 jaar.

Vorige week heb ik helaas een vroege miskraam gehad, gisteren geweest voor een controle echo en alles was goed. We hebben dus groen licht om weer zwanger te worden.

Erg spannend omdat en ik zou het leuk vinden om met jullie mee te schrijven! Voor de dames die licht positief getest hebben een streep ia een streep! Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe meeschrijvers, en tuurlijk is er hier nog plek, hoe meer zielen hoe meer vreugd wat mij betreft…..



Zal ik eens kijken of ik een tabelletje kan knutselen? Dan hebben we een beetje overzicht en weten we wanneer er voor wie geduimd moet worden. Ik weet alleen niet of ie dan in de openingspost kan, dat zal sneeuwpop moeten doen denk ik?



Debouwer, balen zeg ongesteld, maar inderdaad vol goede moes op naar een nieuwe ronde met nieuwe kansen!



Flow, spannend je spiraal eruit. Het is voor de artsen makkelijker om een ronde te wachten zodat ze beter kunnen rekenen maar dan maken ze maar een echo extra

Moet zeggen dat het bij mij ook weleens door mn hoofd spookt hoor, wat als een volgend kindje niet gezond blijkt te zijn maar goed, die garantie hebben we bij de oudere kinderen ook niet. Daar kan immers ook altijd wat mee gebeuren….



Jeetje Tulp een miskraam, heftig hoor. Wel fijn dat het nu schoon is, heb weleens gehoord dat je na een miskraam extra vruchtbaar bent dus doe je best haha



Hier drukke tijden met veel werken, kinderen die nog hyper van sint zo de kerst inrollen. De kerstboom staat dan ook nog niet hier, heb de meiden beloofd dat we dat zondag dan maar doen met z'n vieren.



Met Sinterklaas nog wel een erg leuk gedicht in de zak, van een lief klein toekomstig neefje of nichtje, schoonzus is (pril) zwanger van de tweede! Superleuk voor ze natuurlijk, maar zowel bij vriend als bij mij ging er toch een heel klein steekje jaloersheid doorheen. Hopen dat het bij ons ook snel lukt, samen zwanger is ook wel gezellig.



Afgelopen weekend ook nog een weekendje weg geweest met vriendlief en prompt werd ik natuurlijk ongesteld . Zit ik zes weken te wachten en gebeurt het precies op het moment dat we eens echt tijd voor elkaar hebben. Nou ja, ik weet nu in elk geval dat alles weer goed werkt van binnen. Ik merk wel aan mezelf dat ondanks dat ik had gezegd er relaxed onder te blijven ik meteen aan het rekenen sla wat dan de meest vruchtbare dagen zijn en wanneer ik dan weer ongesteld moet worden, of niet natuurlijk!



Laat maar even weten wat jullie van de tabel vinden en wat er in zou moeten (naam, leeftijd, andere kinderen, NOD/uitgerekende datum ofzo), dan ga ik eens kijken of 't lukt!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, hoi,



gezellig, dat de groep groter word.

Balen, de bouwer. Was dit de eerste ronde? Misschien heb je het wel getypt, maar ben het vergeten dan...

Tulp, wat vervelend. Was je wel snel zwanger geworden?

Kruidnootje, tabbelltje is wel een goed idee, kan je ook makkelijk zien hoe het er met iedereen voor staat.



Nog leuke plannen voor het weekend?
Alle reacties Link kopieren
Leuk nieuwe meeschrijvers!



Kruidnootje, goed idee een tabel! Hoeveelste kind en bezig vanaf is ook handig.



Wij gaan nu voor de 2e ronde. Mirena is er nu 4 wkn uit.

Ik had me ook voorgenomen relax te blijven. Maar is toch lastig om de datum niet in de gaten te houden.
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Plannen voor 't weekend….. zat maar tijd te weinig helaas. Vandaag en morgen nog werken, morgenavond lekker crashen op de bank met lief en een wijntje. Zondag heb ik de meiden beloofd dat we echt echt echt de boom neer gaan zetten (want anders is kerst straks al voorbij mam, aldus oudste), nog even een berg Lego in elkaar zetten van de verjaardagen en een verjaardag van zwager. Maar maandag ben ik ook nog vrij en behalve wat helpen op school wordt dat MIJN dag en ga ik lekker met een boekje op de bank ofzo.



En jullie?



Oja, dat zijn ook handige dingen, ik ga eens kijken of ik er iets moois van kan maken.



Was jullie cyclus een beetje regelmatig voor het spiraal/de pil? Hier kon je er de klok op gelijk zetten, benieuwd of dat na vier jaar hormonen nog steeds zo is!
Alle reacties Link kopieren
Naam LeeftijdAndere kinderenBezig voorBezig sindsZwangerNOD/uitg.bijz.Sneeuwpop7835meisje 6, jongen 43e kindje?Kruidnootje7736meisje 6, meisje 43e kindjenov. 20134 januariRowen232e kindje?Miekie80jongen 4, jongen bijna 23e kindje?Moeders8132meisje 2,5 en meisje 1 jaar3e kindje?aug. 2014Debouwermeisje 7, jongen 5 en jongen 34e kindjenov. 2013Weetje82jongen 22e kindjenov. 2013Flow933jongen 6, meisje 43e kindjedec. 2013Tulp201327jongen 3,52e kindje?



Zoiets? Ben nog even aan het stoeien met de kolombreedte.



Graag even de gegevens die er nog niet staan vetgedrukt aanvullen….
Alle reacties Link kopieren
Hee ik dacht dat mijn bericht er niet op was geplaatst, maar zie nu dat ik meer naar beneden moet scrollen.. ga snel alle berichten lezen.. Leuk!!
Alle reacties Link kopieren
proficiat weetje!

duimduimduim voor alle andere meiden!

ik ben ook voor een tabel! hier 32jr, twee meisjes, 2,5 en 1jr, zwanger (uitgerekend in augustus)
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen, en welkom Tulp!

Goed idee een tabel, zat er net zelf aan te denken. Zou wel handig zijn als ie bovenaan komt, maar ik denk ook dat alleen Sneeuwpop dat kan. (Of misschien een beheerder?)



Voor de statistieken: ik ben 33, wij zijn begonnen in augustus, maar omdat ik gelijk zwanger was, nu pas in ronde 3 (ronde 2 na de miskraam.) NOD is 20 dec.



Balen deBouwer en Kruidnootje, toch ongesteld..... Maar alles werkt in ieder geval nog, dus op naar de volgende ronde!



Ohja, iemand vroeg of iedereen regelmatig ongesteld is. Tot aan mijn tweede zwangerschap altijd 28 dagen, maar sinds de geboorte van de tweede varieert het van 26 tot 35 dagen. Niet heel betrouwbaar dus. Na de miskraam ben ik maar gaan gokken op een cyclus van 29 dagen, dat komt een beetje neer op het gemiddelde.



Vanmorgen had ik beoordelingsgesprek op mijn werk. Omdat ik aangegeven had meer te willen verdienen begon mijn baas daar gelijk over. Omdat ik zo goed functioneer is mijn verzoek volgens hem niet meer dan redelijk. Zeker nu ik weer, na twee kinderen, volledig inzetbaar ben.....

Dus nu is alles in werking gezet voor een hogere functieschaal, waar ik heeeel blij mee ben. Maar ik voel me nu al schuldig als ik straks misschien moet gaan vertellen dat er weer een kindje aankomt.....



Maar goed; ik probeer mezelf voor te houden dat het dan zijn probleem is en niet dat van mij. (En die derde is écht de laatste, dus wat dat betreft...)



Voor nu wens ik iedereen een fijn weekend, ik zal wel weinig langskomen, want ook hier een heel druk weekend voor de boeg. Gelukkig staat onze kerstbom al. ;)

Kruidnootje, succes met de boom!
Alle reacties Link kopieren
Ziet er netjes uit kruidnootje, NOD weet ik dus niet...



Miekie, gefeliciteerd met je opslag!



Ik had ook altijd een regelmatige cyclus, wel een korte 26 dagen.. Wel gunstig als je zwanger wil worden .

Voordat ik van de eerste zwanger werd was ik aan de pil, toen ik daarmee stopte heb ik 1 cyclus afgewacht of alles nog werkte en daarna gelijk zwanger. Tussen de 1e en 2e heb ik niks gebruikt, ik wilde geen hormonen in mijn lijf. Na de bevalling heb ik een mirena laten plaatsen. En die gaat er maandag dus uit, ik ben benieuwd of alles gelijk weer 'normaal' is..

Als ik een derde mag krijgen, dan mag daarna manlief op pad hoor.. dan vind ik het mooi geweest. Dan wil ik ook geen 'troep' meer in mijn lijf.



hier een redelijk relax weekend.. Heb het in deze tijd van het jaar erg druk met werk, dus probeer de weekenden wat rustig te houden. Vanavond een feestje, morgenvroeg laatste voetbalwedstrijd van mijn zoontje van dit seizoen. Dus maar ff gaan kijken..



Fijn weekend allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven