Zwanger worden van een 2e, 3e of misschien wel 4e kindje.

14-11-2013 16:28 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Zijn er meer mensen die proberen zwanger te worden van een 2e, 3e of 4e kindje.

Meer mag natuurlijk ook!

Ik merk dat de onderwerpen waar de bestaande groepen over schrijven, meiden zwanger van hun eerste kindje, net weer iets anders zijn dan wanneer je al een aantal koters hebt rondlopen.



Ik ben vorige maand gestopt met de pil en wil nog heel graag een kindje samen met mijn huidige man. Met mijn ex-man heb ik een dochter van 6 en een zoon van 4 jaar. Heel spannend allemaal, met ook nog genoeg twijfels en onzekerheden, want tja kinderen van 2 verschillende vaders heb ik ook nooit voor ogen gehad. Maar zo leuk, zo fijn en heerlijk om alvast een beetje te dromen over een gezin met 3 kinderen!



Wie schrijft ermee?
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik wilde jullie even snel hele fijne feestdagen wensen! Na de kerst zal ik even uitgebreid reageren!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,



Hier ook weer een berichtje van mij. Ben erg druk geweest op het werk en met alle kerstvoorbereidingen.

Maar nu even tijd. Hebben heerlijke kerstdagen gehad bij beide families. Lekker (en veel te veel) gegeten, gezellig met iedereen bijgepraat en ook nog eens verwend met kadootjes onder de kerstboom. Mijn ouders hadden voor alle kinderen een lekker luchtje en voor de kleinkinderen een doos Duplo/Playmobil gekocht. Dus iedereen happy.

Nu lekker kind-loos weekend. We hebben de jongens bij mijn ouders gelaten, en vertrekken morgen met zijn tweetjes voor een weekendje naar Bristol (Engeland). Daar woont een vriendin en zij is pas bevallen. Dus we koppelen er meteen een kraambezoek aan vast. Verder lekker shoppen, eten en genieten van elkaar. (En laat het nu net mijn vruchtbare week zijn... ;) )



Iemand vroeg of ik de vorige keren snel zwanger was. Bij de eerste zijn we bijna een jaar bezig geweest en heb ik in de tussentijd een miskraam gehad. Bij de tweede was het in een keer raak en nu dus wel in 1x raak, maar helaas een miskraam. Dus het kan alle kanten op, maar ik hoop dat het snel raak is. Lijkt me weer geweldig, zo'n kleine frummel erbij.



Flow, veel plezier komend weekend. Enne wat drank betreft; gewoon op dag een 1 wijntje nemen en dan zeggen dat je niet zo lekker bent. En dag 2 zeg je dat je rustig aan wil doen omdat je die dag ervoor niet zo fit was? Of zoiets....? Ik heb gisteren en vandaag beide 1 wijntje op, met het excuus dat ik dit keer de bob moest zijn.



Iedereen fijn weekend, ik ben er volgende week weer ergens.



Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Flow, hoe was het weekendje weg? Is het gelukt met niet-drinken?



@all: fijne jaarwisseling en tot in 2014! (Met maar veel babies ;) )
Alle reacties Link kopieren
Fijne jaarwisseling allemaal!!



Hier tegen beter weten in n test gedaan. Natuurlijk gebeurde daar niks mee. Dus inderdaad 1 drankje vanavond. Bij een korte cyclus zou ik nu een hele vroege test kunnen doen. Nu maar gewoon rustig afwachten. Kost alleen meer moeite dan ik dacht haha!

Zijn jullie er veel mee bezig? Ik in vlagen. Maar ben wel de dagen aan t aftellen. Spannend begin van t nieuwe jaar!



@sneeuwpop, zou de tabel nog lukken in het beginbericht?



Hoe is t met de zwangeren? En nog testers binnenkort?
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik lees al een tijdje mee en dacht laat ik mezelf maar aanmelden.

Mijn vriend en ik zijn nu ook bezig om zwanger te worden van ons tweede kindje.



Ik ben in november gestopt met de pil. Nou hoop ik dat het net zo zal gaan als bij baby nummer 1 ( na 13 jaar gebruik van de pil binnen twee maanden zwanger)



Ik ben 26 en mijn vriend 30
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Heerlijk weekendje gehad en niet gedronken... viel eigenlijk wel mee... gewoon gezegt dat ik er geen zin in had. Wel carpaccio gegeten, dat leek me nunog geen kwaad te kunnen...



Voelen jullie altijd je ei-sprong? Ik zou hem gisteren ong gehad moeten hebben. (Dan ga ik wel weer van mijn oude cyclus van 26dagen uit)... Ik voel wel vanalles, maar ben er ook te veel mee bezig. Ik wil wel dat ik er niet zomee bezig ben, maar datlukt me dus niet... jullie?



De bouwer, wanneer is je nod eigenlijk?



vanavond geen drank, ik ben de bob! Misschien een slokje champagne om 12.00u...



welkom zap-jeh! Hoe oude is je eerste?



Allemaal veel plezier vanavond en proost op een vruchtbaar 2014!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Hoi @flow9,

Ons zoontje is nu 20 maanden....en 2,5 jaar leeftijdsverschil vind ik wel mooi :-).....

alleen zitten met 1 probleem wonen voorals nog in een 2 kamer appartement (1 slaapkamer) en wij (vriend en ik) slapen nu in een provisorische slaapgedeelte in de woonkamer zodat zoon een grote eigen slaapkamer heeft waar in de toekomst makkelijk twee bedden kunnen staan....
Alle reacties Link kopieren
Mijn nod is ergens tussen zondag en maandag. Maar ik ruik veel beter. Dingen smaken me niet meer. En wolde weten of ik vanavond een wijntje kan nemen. Dat doe ik nu. 1tje hooguit. Meer voelt toch niet goed.



Lekker dat je vanavond bob kan zijn. Ik vanavond bij ons thuis op de bank. Dus geen excuus! Ach misschien heb ik er ook heel geen trek in. Ga niet tegen mijn zin drinken om de schijn op te houden. Mensen verwachten t toch niet!!
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Nod tussen zondag en woensdag bedoel ik.



warsk wat leuk! Zelfde bij ons!!
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Even snel: voor iedereen een fijne jaarwisseling!



Twijfel hier: zal ik zo nog zo'n vroege test halen en doen, zou vanaf vandaag moeten kunnen? Aan de andere kant, ik voel niets en wil eigenlijk vandaag ook niet teleurgesteld worden….. twijfel twijfel



Probeer morgen nog even uitgebreider te reageren…..
Alle reacties Link kopieren
Nou en dan doe je dus zo'n vroege test en dan denk je allebei een heeeeeeeeel licht streepje te zien, weten we nog niks dus eigenlijk want misschien willen we het wel vooral en is er niets..... In elk geval maar erg rustig aan doen qua drank en hopen en duimen dat dit het begin van een heel mooi iets gaat worden!
Alle reacties Link kopieren
Ooh kruidnootje wat spannend! Ik zie je berichtje langs komen en ik moest gewoon even reageren, ik duim voor jullie! Over een paar dagen nogmaals testen als het goed is is de streep dan duidelijker.



Voor de rest een hele fijne jaarwisseling en dat 2014 het jaar wordt met veel gezonde baby's!
Alle reacties Link kopieren
Zou een goed begin zijn kruidnootje!!



Allemaal een heel gelukkig gezond en zwanger jaar!!!!!
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Dag dames. Wat een gezelligheid hier. Ik vind hier een fijne, nuchtere sfeer hangen. Ik zou me graag bij jullie aansluiten.

Ik heb een geweldige zoon van bijna 4. Sinds augustus zijn mijn vriend en ik bewust bezig voor een tweede. Het duurt me veel te lang eigenlijk.

Bij de eerste was ik na 3 maanden zwanger. Dat werd een missed abortion. Daarna na 3-4 maanden. Ik ben niet heel regelmatig ongesteld (25-32 dagen) en gebruik ovulatie testen. Ik ben ook de jongste niet meer dus dat maakt mijn geduld er niet beter op.
Alle reacties Link kopieren
Oh oeps, en een gelukkig nieuwjaar natuurlijk.

Leuk trouwens dat er al een paar dames gelijk zwanger zijn. Gefeliciteerd.
Alle reacties Link kopieren
Kruidnootje een streep is een streep, dus....

Over een paar dagen nogmaals testen en dan hopelijk een dikke felicitatie.



De Bouwer nog even afwachten en hopelijk kan jij dan ook gaan testen. Gisteravond/vannacht alcoholvrij doorgekomen?



Phon welkom. Geduld is ook niet voor mij weggelegd, maar ben dan ook "verwend' met het feit dat ik tot nu toe altijd snel zwanger ben geraakt. Hopelijk deze keer ook. Ga voor je duimen.



Iedereen een heel gelukkig Nieuwjaar!



WARSK

3 zonen van 10, 8 en 5

NOD 9 januari
Alle reacties Link kopieren
Spannend kruidnootje! Wanneer is je nod? Hoeveel dagen van te voren kan je zo'n test doen?



welkom, warsk en phon!



Misschien tijd om het schema te up-daten? Ik weet niet hoe dat moet...
Alle reacties Link kopieren
Welkom, zap-jeh, warsk en phon! Gezellig dat jullie ook mee schrijven!



@flow, ik voel mijn eisprong niet maar herken mezelf erg in het stuk van alles voelen en er erg mee bezig zijn, een schema update klinkt goed! Dat roep ik wel heel hard maar ook ik heb geen idee hoe dat moet..,,



@ warsk; heftig je miskramen, wat erg voor jullie.... Wat ontzettend leuk dat jullie 3 jongens hebben!



@ hier, ik kan me niet voorstellen dat het hier raak is deze maand, de afgelopen 3 weken is eerst zoon ziek geweest, ik heb een luchtweginfectie gehad en toen werd manlief ziek, er is dus niet veel actie geweest. Doordat dit de eerste ronde naar mijn miskraam is heb ik ook geen idee hoe mijn cyclus loopt, we wachten dus maar rustig af, ik heb met mezelf afgesproken dat mocht ik eind januari nog geen menstruatie hebben gehad ik dan maar eens een test ga doen, nu nog kijken of ik dat volhou...



Vandaag maar samen met zoonlief alle kerstspullen opruimen en lekker genieten van een paar dagen samen vrij.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Allereerst een heel mooi 2014 gewenst!! (met hopelijk veel gezonde zwangerschappen en misschien ook al babys)



Zap-jeh, Warsk en Phon, welkom!!!



Kruidnootje... neeee, jaaa, neee, echt? Een streep is een streep!!! Dus voorzichtig een felicitatie.



Hier alles goed. Ons weekendje Engeland was heerlijk. We hebben 'goed' ons best gedaan, dus ik hoop dat het raak is. Mijn NOD is rond 14 januari.... We zijn daar ook op kraamvisite geweest bij vrienden van ons en toen ik dat kleine frummeltje vast had, wist ik zeker: ik wil ook. Nog een keer zwanger zijn, nog een keer die ieniemienie kleertjes, nog een keer...,. etc. Sorry, ik draaf door.



Zap-Jeh, voor wat betreft jullie flatje, is het koop of huur? Als het huur is, lijkt het me nu een mooie aangelegenheid om te zoeken naar een grotere flat of huis? En op zich kunnen twee kinderen prima samen op een kamer.



Warsk, een 4e kindje. Leuk! En spannend, dat wordt een echt groot gezin, net als bij De Bouwer.



Phon, spannend een tweede. Bij ons zit tussen de eerste en de tweeden bijna 2,5 jaar. Is inderdaad een heel leuk leeftijdsverschil.



Flow, goed dat je gewoon gezegd hebt dat je geen zin had. Eigenlijk ook gek dat dat soms zo lastig is. En carpaccio laat ik ook echt niet staan voor ik zwanger ben. Veuls te lekker.



En inderdaad het schema... ik weet ook niet hoe dat moet, maar merk dat ik nu wel moeite moet doen om alle namen en verhalen uit elkaar te houden. Sneeuwpop, heb jij er tijd voor om het schema aan te passen en in het onderwerp te plaatsen?
Alle reacties Link kopieren
Waar is iedereen. Heb ik jullie weggejaagd?



Kruidnootje heb je alweer getest?



Miekie leuk hoor Engeland. En voor jou spannende weken dus. Bij mij zal er straks flink wat meer zitten tussen 1 en 2. Maar zo is het leven nu eenmaal gelopen. Ik hoop nu gewoon heel erg voor Phonmini dat het lukt.



Tulp, vervelend zo'n kwakkelmaand en dan ook de onzekerheid van je cyclus. Knap als je tot eind van de maand kunt wachten. Wie weet kunnen we simultaan testen. Altijd gezellig.



Warsk jij hebt ook al flinke knullen. Leuk hoor! Zo groot zal mijn gezin nooit worden maar ik vind het er altijd super gezellig uitzien.



Zapjeh hier ook maar 1 kamer. De eerste maanden zal de baby toch bij ons slapen. En daarna samen. Phonmini heeft nu al bedacht hoe hij dat wil. :-) Zal wel loslopen.
Alle reacties Link kopieren
@Phon, zie net dat het Zap-Jeh is waarvan hun kindje nu 20 maanden is.... Sorry. Een groter leeftijdsverschil zal ook voordelen en leuke kanten hebben, maar daar heb ik geen ervaring mee.



Wat leuk trouwens dat Phonmini het wel ziet zitten. (Een broertje of zusje)



Tulp; is wel iedereen weer opgeknapt? Hope so!
Alle reacties Link kopieren
Phonmini ziet het al heel lang zitten, een zusje welteverstaan. Dat ze niet op bestelling komen, gaat er nog niet helemaal in. En ja, ik probeer ook maar de leuke kanten in te zien van een groter verschil.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Hier ook een groot leeftijdsverschil, de oudste schelen maar 21 maanden. Onze jongste nu, word de 13e 5. Dus dat word wel een flink verschil. Maar lijkt mee heerlijk om er nu echt van te kunnen genieten.

Niet dat ik dat bij de andere2 niet gedaan heb. Maar lijkt me toch anders nu..



@Tulp, beterschap met je ziekenboeg..



Het weekend moet ik weer ff een 'smoesje' bedenken om niet te drinken... Ik ga met mijn vriendinnen in ons dorp de kroeg in...

Ik was net ff bij 1 vriendin en die zei al, het weekend lekker aan de wijn...Oeps..
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de eerste 3 in 3 jaar en een maand gekregen (16 en 21 mnd verschil). Nu is de jongste net 4, dus dat wordt wel heel anders! Kinderen zijn verschrikkelijk lief voor nieuw neefje en nichtje. Dus dat komt wel goed. Ik zal er voor moeten waken dat ik de moeder ben en niet mijn dochter
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven