Zwanger worden van een tweede kindje in 2016

28-11-2015 22:13 2638 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic schrijven meiden die in 2016 graag zwanger willen worden van een tweede kindje.

Inmiddels hebben we een leuk clubje en een goed gevulde tabel.

Hopelijk hebben we snel een tabel vol met



NicknameLeeftijd Geboortemaand/jaar 1e kindWanneer startenNOD/ uitgerekende datumZwanger/bijzonderheden Bella2000 - 2014 begin 2016 - Bloempje188 - zoon januari 2015 februari 2016 7 februari MEISJE Ditta07 28/29 aug 2014 december 2015 11 oktober MEISJE Fiat500l 34/38 mei 2014 december 2015 16 december MEISJE Juliejetje 28/30 juni 2014 november 2015 9 september bevallen 08-09 JONGEN Kwaassie 28/31 dochter augustus 2013 december 2015 18 oktober LesAdam 39/37 zoon oktober 2012 september 2015 Lotus87 28/29 juni 2015 december 2015 - JONGEN Miss88 28/27 zoon januari 2015 december 2015 6 oktober JONGENS Phanta1 34/34 2008/ juni 2014 november 2015 13 september MEISJE Platvis 33/32 nov 2013 december 2015 11 september MEISJE SchaapjeM 34/38 december 2014 april 2016 18 januari JONGEN sexyladygirl88 28/30 oktober 2013 augustus 2015 - 13 sept echo, 22 sept intake VK Zonnestraal88 - juli 2015 mei/juni 2016 - Zonnigkleintje 29/32 dochter april 2015 mei 2016 15 maart 1 sept echo voor Combinatietest Zonzonzon 30/29 zoon april 2012 september 2015 9 augustus bevallen 05-08 MEISJE
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan! Hebben een dochter van 15 maanden, stop dec met de pil. hoe oud is jullie kindje en gebruik je nog ac?
Alle reacties Link kopieren
Omdat het 'vanaf september' topic al vol was leek het me leuk om een nieuw topic te starten vanaf nu/2016.



Sinds een paar maanden begint het bij man en mij weer te kriebelen. Vooral met alle pasgeboren baby's om ons heen. We zouden in januari beginnen, maar hebben besloten om de anti-conceptie nu al de deur uit te doen. Zoon word in januari een jaar. We zouden het leuk vinden als er niet te veel leeftijds verschil tussen de eerste en een eventuele tweede komt te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Haha nu al cross-post! Gezellig dat je aansluit!



Na de bevalling hebben we condooms gebruikt. Maar we vinden het beiden zo'n gedoe dat we ze eigenlijk alleen maar gebruikten in m'n vruchtbare periode. En nu dus helemaal niet meer. Ik heb een lange en onregelmatige cyclus, dus verwacht ook niet dat het heel snel raak zal zijn.



Leuk, een dochter van 15 mnd! Gaat snel he, dat groter worden.. Moet je nog lang voordat je pil-strip op is?

Hoe oud zijn jij en je partner?



Ik ben 27, man 28
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik schrijf graag mee!

Ik had net gereageerd op het topic: voorjaar 2016 zwanger worden.

Daar zag ik je ook in voorbijkomen miss88.

Aangezien dat topic niet actief meer was vind ik het erg leuk dat je een nieuw topic hebt geopend.

Onze dochter wordt in april 2 jaar. Na haar verjaardag willen we proberen om een opnieuw zwanger te worden

Ik maak mijn laatste strip van de pil af (nog iets van een week), daarna gaan we een condoom gebruiken zodat mijn cyclus een paar maanden heeft om weer zelf op gang te komen en regelmatig te worden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, mag ik me ook aansluiten? Dochter wordt zeer binnenkort 2 en wij gaan er vanaf januari voor. Ik mag al heel lang geen hormonale anticonceptie dus ontpillen hoeft gelukkig niet.

Merk wel dat ik het weer spannend begin te vinden. Maar wel heel anders dan de eerste keer. Relaxed spannend, ofzo
Alle reacties Link kopieren
Dat ben ik met je eens platvlis! Bij de eerste kon ik nergens anders meer aan denken.. en nu heb ik ondanks dat we nog een paar maand me geduld moeten hebben een veel relaxter gevoel. Maar ik denk dat als het straks eenmaal zover is dat we er echt voor gaan die gevoelens wel weer meer gaan kriebelen!
Ik zou me ook graag aansluiten. Ik ben in september gestopt met condooms. M'n spiraal is in sept 2014 al verwijderd ivm met andere klachten. Onze zoon is 3,5. Lang getwijfeld, maar we willen er nu toch voor gaan. Ik moet dinsdag ongesteld worden. Of niet
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend zonzonzon!! Ik hoop voor je dat je niet ongesteld wordt
Alle reacties Link kopieren
Spannend zonzonzon!



Ik ben 28 en man is 29. Laatste pil 11 dec. Dan maar zien! Ik ben er wel net weer zo mee bezig als bij de eerste. Kan aan niks anders meer denken...

Had vorige keer niet zo'n r egelmatige cyclus. Vandaar dat we wel ovulatietesten gaan gebruiken weer.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig, nieuwe dames! Leuk dat jullie meeschrijven!



Zonzonzon: jij maakt het meteen spannend! Ik hoop voor je dat je inderdaad niet ongesteld word



Knusengezellig: ja had inderdaad in een ander topic ook gepost vorige week, maar dat word m niet echt meer volgens mij. En ik vind het eigenlijk ook wel leuk om te schrijven met meiden die voor een tweede gaan. Ik las pas in een ander 2016 topic mee en daar waren bijna alleen maar meiden die voor een eerste gaan. Dan heb je toch een beetje andere gesprekken vind ik..

Beetje hetzelfde als wat platvis zegt: relaxt spannend. Je weet al (ongeveer) wat er gaat komen, maar het zal toch anders zijn omdat je al een kindje hebt.

Wat ik het meest spannend vind is het weer veranderen van de situatie. Ben je net gewend hoe het leven is met een kind en al z'n fases en dan staat alles weer op z'n kop. Al denk ik dat er veel dingen zijn die je nu anders doet of aanpakt omdat je al ervaring hebt.



Ik zal trouwens morgen kijken of ik iets van een tabel kan produceren. Is wel net zo overzichtelijk
Alle reacties Link kopieren
Spannend zonzonzon!



Leuk, een tabel. Ik ben 33 en mijn man 32. Ik ben vooral een beetje huiverig voor het logistieke deel. Een kind lijkt me zoveel makkelijker. Maar misschien groei je daar ook gewoon wel in, net als bij de eerste.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Ik lees en schrijf ook graag mee met jullie. Ik 'zit' ook in een ander topic, maar zoals miss88 al schreef, bijna iedereen gaat daar voor een 1e kindje en dan heb je inderdaad andere gesprekken.



Wij (ik 34, man 38) hebben een dochter van 1.5. We gaan vanaf eind december voor een tweede!



Mag net zoals platvis geen hormonale anticonceptie gebruiken ivm leveradenomen, dus we gebruiken condooms rond eisprong. Hoef niet te ontpillen dus als dat al bestaat. Met folium zuur ben ik 2 weken geleden begonnen. Denk er wel veel aan, maar omdat we al een kindje hebben en ik begin dit jaar een miskraam heb gehad, weet ik dat zwanger worden in principe mogelijk is. Ik sta er dus ook relaxed gespannen in.

Ook omdat je nu weet waar je aan begint. Dat heeft z'n positieve en negatieve kanten vind ik.



Hopelijk wordt het een vruchtbaar topic!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Fiat! Gezellig dat je meeschrijft. Jij zat idd in het topic waar ik even meegelezen had.

De leveradenomen waar je over schrijft, heeft een zwangerschap daar nog invloed op?

Heftig, een miskraam... was dat een geplande zwangerschap?



Tabel is enigszins gelukt, maar ik krijg alleen maar regels en geen vakjes (waar ik als perfectionist best blij mee zou zijn, want staat netter) Weet iemand hoe je die krijgt? Ik zie ze bij de andere tabellen ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Dank je miss88, Helaas geen ervaring met tabellen. Ik dacht al dat je mijn andere topic bedoelde.



De adenomen kunnen groeien onder invloed van hormonen (ik heb ze gekregen door de pil). Ik krijg straks om de 6 weken een echo van mijn lever om de grootte in de gaten te houden. Bij mijn vorige zwangerschap zijn ze gelukkig niet groter geworden.



Mijn zwangerschap van begin dit jaar was niet gepland. Per ongeluk op het verkeerde moment geen condooms gebruikt. 😶 Ik vond het niet heel erg dat het een miskraam werd, ik was ook niet blij met de zwangerschap, was nog niet toe aan een 2e.



Hebben jullie bewust gekozen voor een bepaald leeftijdsverschil en heeft het lang geduurd voordat jullie zwanger waren van de 1e?

Wordt het in de omgeving al gevraagd of er al een 2e onderweg is?
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste was ik in ronde 1 zwanger.. jullie? Idd vragen mensen wel eens of we ern 2e willen. Zelf vind ik het een rare vraag.. zou hem zelf niet snel aan iemand stellen als een collega. Dat doen ze bij mij wel. Ik weet van een collega dat ze al lang bezig zijn voor een tweede kindje, zie haar ongemak als die vraag weer op tafel gegooid wordt..

We wilden eigenlijk graag dat de oudste min 2,5 zou zijn. Meer uit praktische overwegingen, dat ze zelf goed kan lopen naast de wagen of evt een meerijplankje aan wagen. Dezelfde babykamer kunnen gebruiken etc. En we hebben een heftig eerste jaar met onze eerste gehad, manlief wil graag dat ze ieets meer begrijptt van wat wij zeggen als er straks 2 kindjes zijn. Daarom zouden we in februari stoppen met ac. Echter kriebelt het teveel, beginnen we dus eerder. Liefst vandaag nog, maar ik stop wel bewust in dec met de pil om, mocht het meteen raak zijn, niet in aug uitgerekend te zijn. Onze dochter wordt dan 2. Daarnaast hebben we die maand veeeeel nichtjes die jarig zijn. Misschien ook wel een beetje raar.. begrijp dat als het een poos duurt voordat jee zwanger bent, je dit niet meer uitmaakt..
Alle reacties Link kopieren
Hier ook eerste ronde raak, schrok me kapot Vind ik ook zo'n rare vraag, of er al een tweede komt! Ik zit in mijn laatste studiejaar (naast werk) dus iedereen gaat er bij mij van uit dat we wachten tot ik afgestudeerd ben. Was ook de bedoeling, maar mijn zusje gaat een onzeker traject in qua vruchtbaarheidsbehandelingen en indien nodig willen we de optie draagmoeder voor hen open houden. Hopelijk is het helemaal niet nodig natuurlijk!

Wat vervelend Ditta, dat heftige jaar.
Ik werd helemaal gestoord van die vraag of er nog een tweede komt. En als ik dan zei dat ik dat nog niet wisten, gingen ze me overhalen met de meest belachelijke argumenten! Echt bizar. Nu zoon 3,5 is komt de vraag nog maar zelden. Iedereen is in de veronderstelling dat man niet wil. Dat was ook zo in het begin, maar nu staat hij er helemaal achter.



Ik snap trouwens ook wat jullie bedoelen. In topics met meiden die voor een eerste gaan, is het toch anders. Ik vind dit wel leuk. Ben ook benieuwd of we elkaar nog tips kunnen geven als het straks raak is met alle kwaaltjes en rond(s)lopende dreumesen en peuters
Alle reacties Link kopieren
Haha zonzonzon.. denk ook wel eens hoe dat zal zijn.. zwanger zijn met zo'n handenbindertje thuis!
Alle reacties Link kopieren
@Miss 88: Ik denk inderdaad dat een tweede kindje ook anders zal zijn qua beleving. Ik denk dat je veel zekerder zult zijn van jezelf omdat je weet hoe het werkt. Bij een eerste kindje voelt het net of je in het diepe wordt gegooid en zelf een manier moet vinden om er weer uit te klimmen. Als je dat eenmaal is gelukt gaat dat ook prima. Maar vond het de eerste drie maanden na de bevalling wel heftig. Ik wou zo graag alles goed doen en precies weten wat ik moest doen. Maar soms weet je het gewoon even niet. Ben namelijk ook een erge perfectionist haha!



@Fiat500l: Wat heftig van je miskraam. Gelukkig dat het voor jouw gevoel niet heel erg was!



Bij onze eerste was het in de derde ronde raak. Ik heb een makkelijke zwangerschap gehad, wel veel last van mijn rug maar verder een zwangerschap om niet over te klagen. Ben benieuwd hoe een eventuele tweede zwangerschap zal verlopen. Hoe hebben jullie je zwangerschap ervaren?



Hier geen vragen over een tweede aangezien ik altijd heb geroepen dat ik er voor zover je dit kunt 'plannen' een leeftijdsverschil van 4 jaar wil tussen mijn kinderen. Dit omdat ik dat het gevoel heb dat je de oudste dan wel uit kunt leggen dat ze bijvoorbeeld even moeten wachten omdat mama de baby aan het voeden is. En dat de ene uit de luiers is lijkt me ook wel makkelijk.

Alleen is mijn geduld nu op, dus beginnen we eerder haha.



We beginnen deze maanden nog niet, want dan zouden we in de zomer uitgerekend zijn, mocht het snel raak zijn zoals bij de eerste. En de zomer is één groot verjaardagsfestijn in onze familie. Dan zitten we 1 a 2 keer in de week bij elkaar. Maar mocht het zo zijn maakt het allemaal ook niets meer uit natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Ik wil ook graag meeschrijven en ik kan óók een goeie tabel maken mét hokjes als daar nog behoefte aan is

Ik heb een zoon van bijna 5 maanden en wil in maart weer stoppen met de pil en langzaamaan voor een 2e gaan riep meteen al dat ik nog een kindje wilde en dat gevoel wordt alleen maar meer heb een heerlijke zwangerschap gehad en niks geleden, ook niet van de keizersnede (liep de volgende dag alweer rond) en ook van mijn zoon heb ik (nog) niks te verduren, heel lief en makkelijk kindje..
Alle reacties Link kopieren
Fiat: Fijn dat ze je zo goed in de gaten houden tijdens een zwangerschap. En ook mooi dat ze tijdens de vorige zwangerschap niet gegroeid zijn. Hopelijk bij de volgende zwangerschap hetzelfde.



Wij hebben best lang moeten wachten voordat ik zwanger was van zoon. Het was nog net geen 2 jaar. Dit is ook de reden dat wij zo snel voor een tweede willen gaan. Natuurlijk kan het nu wel de eerste ronde raak zijn, maar daar ga ik niet van uit. Ik heb een lange en onregelmatige cyclus. Gelukkig voel ik m'n eisprong wel altijd aankomen dus ik reken ook altijd vanaf dat moment wanneer m'n nod zou moeten zijn. Nu is t nog een schatting.



De zwangerschap vond ik geweldig! Weinig last van kwaaltjes. Wel wat misselijk, pijn in m'n rug en maagzuur. Maar dat hoort er nu eenmaal bij. Hoefde m'n buik niet meer in te houden maar mocht er zelfs mee pronken, heerlijk! De bevalling en de eerste 3 maanden vond ik ook best heftig. Ben flink van m'n roze/blauwe wolk gedonderd. Zoon huilde gemiddeld 7 uur per dag en wilde niet in z'n eigen bedje slapen. Kwam door onrust bij mij (ook alles goed willen doen) en een voorkeurshouding bij zoon waardoor hij niet lekker kon liggen. Na een bezoek aan de osteopaat ging het gelukkig een stuk beter.



Zoon is nog niet heel makkelijk in z'n doen en laten maar elk kindje heeft wel eens wat.



Net klaar met werk, nu m'n bed in. Morgen ochtend is het ook weer vroeg dag.
Alle reacties Link kopieren
Welkom BAM! En je tabel mét hokjes is ook zeer welkom!!

Leuk, jij ook al snel voor een tweede.
Alle reacties Link kopieren
NicknameLeeftijd Geboortemaand/jaar 1e kindWanneer startenNODZwanger/uitgerekende datum Bam1984 31 juli 2015 maart 2016 - - Ditta07 28/29 aug 2014 december 2015 - - Fiat500l 34/38 mei 2014 december 2015 - - Knusengezellig - is nu 17 mnd april 2016 - - Miss88 28/27 is nu 10 mnd december 2015 - - Platvis 33/32 nov 2013 januari 2016 - - Zonzonzon - april 2012 december 2015 - -
Alle reacties Link kopieren
Je kunt mijn bericht citeren in een reactie en dan de tabel overnemen.

Het lijkt mij alleen wel handiger als we allemaal geboortemaand/jaar doorgeven vd eerste want hoe oud ze nú zijn is natuurlijk niet blijvend en dan weten we het over een paar weken/maanden niet meer van andere schrijfsters, denk ik..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven