Zwanger worden van een tweede kindje in 2016

28-11-2015 22:13 2638 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic schrijven meiden die in 2016 graag zwanger willen worden van een tweede kindje.

Inmiddels hebben we een leuk clubje en een goed gevulde tabel.

Hopelijk hebben we snel een tabel vol met



NicknameLeeftijd Geboortemaand/jaar 1e kindWanneer startenNOD/ uitgerekende datumZwanger/bijzonderheden Bella2000 - 2014 begin 2016 - Bloempje188 - zoon januari 2015 februari 2016 7 februari MEISJE Ditta07 28/29 aug 2014 december 2015 11 oktober MEISJE Fiat500l 34/38 mei 2014 december 2015 16 december MEISJE Juliejetje 28/30 juni 2014 november 2015 9 september bevallen 08-09 JONGEN Kwaassie 28/31 dochter augustus 2013 december 2015 18 oktober LesAdam 39/37 zoon oktober 2012 september 2015 Lotus87 28/29 juni 2015 december 2015 - JONGEN Miss88 28/27 zoon januari 2015 december 2015 6 oktober JONGENS Phanta1 34/34 2008/ juni 2014 november 2015 13 september MEISJE Platvis 33/32 nov 2013 december 2015 11 september MEISJE SchaapjeM 34/38 december 2014 april 2016 18 januari JONGEN sexyladygirl88 28/30 oktober 2013 augustus 2015 - 13 sept echo, 22 sept intake VK Zonnestraal88 - juli 2015 mei/juni 2016 - Zonnigkleintje 29/32 dochter april 2015 mei 2016 15 maart 1 sept echo voor Combinatietest Zonzonzon 30/29 zoon april 2012 september 2015 9 augustus bevallen 05-08 MEISJE
Alle reacties Link kopieren
Spannend Fiat! Ik duim met je mee dat het niet de 5e wordt. Wat een beroerde dag zou dat zijn, maar ik neem aan dat ze dat in het ziekenhuis ook wel snappen toch?



Ik hoef voorlopig nog niet aan het werk. Ik neem deze periode altijd 2weken vakantie dus die stonden al en onze zomervakantie viel in mijn verlof. Die dagen waren dus over en ik heb er voor gekozen om alles achter mijn verlof te plakken. Ik hoef pas na de kerstvakantie (met Nog wat extra verlofuren) weer aan de slag. Voor de kleine heren heel fijn, maar zelf ben ik stiekem wel toe aan weer een keer wat andere praat
Alle reacties Link kopieren
Juliejetje dank je voor het duimen! 5 december ga ik niet eens redden. De gynaecoloog wilde eerst dat ik vrijdag alweer terug zou komen. Uiteindelijk is het maandagmiddag geworden. Om half vier moet ik me melden. Als ik al ontsluiting heb mag ik weer naar huis en dinsdag weer terugkomen. Bij geen ontsluiting krijg ik een ballon en moet ik blijven. Poeh even laten bezinken. Hij heeft al even gevoeld maar nu zit ik potdicht. Baby ligt nu wel met hoofd omlaag dus dat is wel positief.



Fijn dat je nog wat langer verlof hebt! Helaas heeft man nu geen vakantie meer tijdens kerst en oud en nieuw als ik volgende week al ga bevallen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een wending opeens. Morgenmiddag gaat het langzaam beginnen voor je Fiat!! Ik blijf nu maar gewoon doorduimen voor een prettige bevalling.



Is het inleiden voor jou nodig of voor de baby? Ben je de vorige keer ook ingeleid?
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad daar had ik niet op gerekend maar het is nou eenmaal zo.

Het inleiden is nodig voor de baby omdat ze anders misschien te groot wordt en de placenta minder goed gaat werken. Ben benieuwd naar haar gewicht. Vorige keer ook ingeleid, toen was ik wel wat verder in de zwangerschap. Ze is toen geboren bij 39 + 1. Woog toen 3640 gram. Niet extreem veel. Heb toen 3 x een ballon gehad en uiteindelijk een spoedkeizersnede ivm uitgezakt en navelstreng.

Ik hoop dat het nu wat sneller en op de natuurlijke manier gaat.

Vandaag nog even sinterklaas vieren met mijn familie en niks erover zeggen:-).



Gaan jullie nog sinterklaas vieren?
Alle reacties Link kopieren
Jeej FIAT. Spannend! Ik duim ook voor een super voorsoedige bevalling voor jou. Zet m op!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Fiat! Lijkt mij wel moeilijk om je mond te houden!!

Veel succes, zet m op!



Wij vieren volgend weekend Sinterklaas, dochter is ook deze periode jarig dus ven wel toe aan m'n verlof straks (ben nu ruim 32 weken en ga met 34 weken met verlof). Maar het gaat op zich prima hier. Veel harde buiken (had ik bij de eerste amper, hebben jullie dat ook meer?) en nu een blaasontsteking.
Alle reacties Link kopieren
Fiat wat knap dat je je mond gehouden hebt!! Ik hoop dat je bevalling goed op gang is nu en je jullie kleintje snel bij je hebt!!



Schaapje; Harde buiken had ik de 2e keer ook meer. Je bent gewoon constant in de weer met Nog zo'n kleintje in huis.

Fijn dat je bijna verlof hebt. Zeker met alle drukke dagen die eraan zitten te komen.
Alle reacties Link kopieren
Fiat, hoe gaat het met je?
Alle reacties Link kopieren
Fiat, ik hoop dat je kleine er inmiddels gezond en wel is. En dat je positief op de geboorte terug kijkt, hoe deze ook verlopen is.



Onze zoon is inmiddels een maand oud en we zitten al die tijd al in gekrijs. O.a. verborgen reflux, wat hem enorm zeer doet.

We hebben het er erg druk mee en ik heb ook steeds geen zin/puf om te forummen. Jullie horen me later wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Gisterochtend is onze dochter dmv een keizersnede geboren. Het gaat nu weer goed met me. Gisteren was ik de hele dag erg misselijk met veel overgeven. Dochter woog 3405 gram en ik schat haar op zo'n 48 cm.



Maandag mocht ik weer naar huis na onderzoek. Baby was niet genoeg ingedaald en er was nog geen enkele ontsluiting. Ze konden dus geen vliezen breken en inleiding dmv had geen zin ivm niet ingedaald. Moest donderdag weer terugkomen. Nog steeds geen ontsluiting en toen lag dochter overdwars. Toen is er besloten om gisteren en keizersnede te doen. Gisteren om half 10 lag ze nog met hoofd beneden, in de ok toen ze haar eruit wilden halen lag ze alweer in stuit. Wat een capriolen in mijn buik haha.



Maandag mag ik weer naar huis. Oudste dochter gaat er ook goed mee om. Vind het wel vervelend voor haar dat ze nu niet bij ons kan zijn..
Gefeliciteerd Fiat!!
Gefeliciteerd fiat!



Wat een dwarsligger . Maar nu is het lekker achter de rug. Geniet van je kraamtijd.
Wat vervelend zeg kwaassie. Dat krijsen en die reflux is herkenbaar. Loop je al bij de kinderarts?
Nou Kwaassie, zeker ontzettend naar. En herkenbaar. Met dochter ben ik bij de kinderarts geweest. Ze kreeg Nexium. Heeft goed geholpen.



Op dit moment kan ze zonder en zijn we bezig met een open provocatietest voor de kma. Heel spannend, maar het begin lijkt goed te gaan. En ze heeft al een tandje! Het gaat allemaal zo snel.



Juliejetje, wij moeten tegelijk weer beginnen. Hoe kom jij aan dat lange verlof?



Miss, hoe gaat het met de twins?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Fiat! Wat fijn dat je een gezonde dochter hebt. Gelukkig is het bijna maandag en kan je ook weer lekker bij je oudste zijn.



Bloempje, ja ik wilde na 3 dagen al naar de kinderarts omdat ik dacht te horen dat de melk steeds omhoog kwam en hij het weer weg slikte. Maar toch nog gewacht, want ja, het is een baby en dan is het normaal dat er melk omhoog komt en baby's kunnen nou eenmaal ook veel huilen. Hoort erbij... hoort erbij... Toen zelf eerst nog johannesbroodpitmeel door de borstvoeding gemengd. Daar zagen we iets verbetering, maar het kwam alsnog dusdanig vaak omhoog dat t onhoudbaar was. Uiteindelijk na 2 weken toch naar de kinderarts.



Zon. We zijn begonnen met Zantac, waar ik geen verbetering merkte. Kinderarts vond dat we weer konden stoppen daarmee en trok de conclusie dat het dan dus geen verborgen reflux is waar hij last van heeft. Ik gaf aan dat ik van vrienden over nexium had gehoord. Dat wilde hij wel voorschrijven, maar gaf aan dat ik er niks van moest verwachten. Daar zijn we nu 4 dagen mee bezig en vanaf dag twee krijst hij niet meer als hij de melk weer terug slikt. Hij heeft opeens ook momenten dat hij rustig ligt en me gewoon aan ligt te kijken. Hij lachte voor het eerst naar ons, echt heerlijk!

Wel heeft hij vanaf starten medicijn krampen. Ik hoop dat dat wennen is en dat dat niet een blijvende bijwerking van het medicijn is.



Goh dat lijkt snel, nu alweer een provocatietest. Hoop dat het goed gaat! Maakt alles zoveel makkelijker. Onze oudste heeft koemelkallergie. Ik eet nu zelf ook koemelkvrij om te voorkomen dat de jongste het ook krijgt.



Schaapje. Ik had ook meer harde buiken de tweede keer. Maar ik had er niet echt last van. Hooguit dat ik dacht: misschien moet ik het iets rustiger aan doen. Maar op zich kan het geen kwaad toch?
Alle reacties Link kopieren
Fiat: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Spannend vandaag naar huis! Hoe voel je je nu? Wat was de kleine meid van jouw een draaikont zeg



Kwaassie: Wat naar dat jullie zoontje zo'n last had/heeft van reflux. Wel fijn dat de medicatie zijn werk doet. En die lachjes zijn onbetaalbaar hè... Vooral na veel gehuil.



Zon: al een tandje? Wauw dat gaat wel heel snel!



Hier gaat het zn gangetje. Ondertussen is zoon B al weer 3 weken geleden geopereerd aan zijn liesbreukjes. De operatie ging goed en hij mocht dezelfde dag al mee naar huis. Zoon N loopt nog steeds voor qua groei en ontwikkeling, maar B komt er hard achteraan. Slapen overdag is nog een dingetje.. Ze liggen beiden ingebakerd en zelfs dan zin ze na 3 kwartier weer wakker. Na 10 minuten huilen vallen ze meestal wel weer in slaap. Maar het gebeurt ook regelmatig dat 1 van de 2 toch echt wakker blijft en dan ook blijft huilen. Vanmorgen hadden ze er allebei geen zin in dus ik heb ze al weer een uur beneden. Nu vallen ze bijna in slaap op het voedingskussen.

Beide mannen lachen veel en zijn druk met de wereld te ontdekken. Oudste zoon is helemaal aan ze gewend en is erg lief voor ze. Hij is op het moment sowieso erg lief en knuffelig, heerlijk! Hoe slapen jullie kleintjes s nachts? Hier gaan ze na de fles van 19.00 om 19.45 naar bed en slapen dan tot 02.00-03.00. Daarna flesje en weer door tot 06.00-07.00. Zoon N wil al wel langer slapen maar maken we wel altijd wakker zodat we er niet 2x op een nacht uit hoeven.



Nu maar weer eens een berg was wegwerken, want man wat gaat die mand snel vol
Alle reacties Link kopieren
Jeeeej Fiat!! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter.



Zon wow nu al een tandje. Dat gaat inderdaad hard. Spannend die provocatie test, hoe gaat het nu?

Ik heb inderdaad lang verlof. Onze zomervakantie viel in mijn verlof dus die dagen had ik nog over. In december had ik al vakantie staan. Dan zou ik rond 20dec weer moeten beginnen. Met alle feestendagen voor de deur vond ik dat niet fijn dus heb ik ervoor gekozen om nog extra verlofuren in te zetten.



Kwaassie wat fijn dat het nu goed gaat. Zo'n lachje hebben jullie wel verdiend na al dat huilen.

Ik ben vanochtend ook bij de ha geweest ivm het spugen van zoon. Medicijn wat voorgeschreven is moest besteld worden en morgen kunnen wel daarmee starten. Ik ben benieuwd, zoon groeit wel goed en is vrolijk maar geeft regelmatig zuur terug.



Miss wat fijn dat de operatie goed gegaan is. En super dat de tweeling en hun grote broer het zo goed doet.

Hier geven welke om 19u een flesje, dan pyjama aan en naar bed. Om 22u maken we hem nog een keer wakker voor een flesje. Daarna slaapt ie tot ongeveer 7u. Wij hebben dus niks te klagen.

Helaas wel standaard om 4u een volle poepluier maar dat Is zo verholpen
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het hier met iedereen??

Schaapje en bloempje, zijn jullie al bijna met verlof?



Hoe gaat het met alle baby'tjes?

En alle andere zwangere dames??
Alle reacties Link kopieren
Fiat gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

Hier alles zijn gangetje. Ik merk dat sommige dingen wel zwaarder worden.

Ik ben nu 25 weken en als ik even boodschappen heb gedaan voelt het alsof ik 2 x de marathon heb gelopen.

Volgende week weer controle. Ik voel de babyboy inmiddels al veel bewegen.



Bam1984 hoe gaat het met jou? Hoe was je termijnecho? Heb je inmiddels al meerdere echo's gehad?



Groetjes van hier!
Blijf positief!
Alle reacties Link kopieren
Op zich gaat alles goed hier.

Wel ziekig, net als de rest van Nederland. Ben nu 14 weken en in verwachting van een meisje. Erg moe ook nog steeds, loop op het werk echt op mijn reserves (staand werk). Hopelijk gaat het gauw beter..
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat ook alles prima! Nu 36 weken dus het begint op te schieten. Verlof is heerlijk, geniet ontzettend van de tijd die ik nu alleen met m'n dochter heb. Vind m'n buik hierbij wel in de weg zitten haha
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames

Alweer eventjes geleden. We mogen een kleine meid krijgen. Alles gaat tot op heden goed. Wel onder controle van zh vanwege vroeg geboorte zoon. Tot op heden alleen een laag liggende placenta. Woensdag weer naar zh. Vandaag alweer 23 weken zwanger.

Fijne kerstdagen dames!
Alle reacties Link kopieren
Fijne kerstdagen allemaal! Alweer een jaar geleden dat we begonnen met dit topic!
Fijne dagen allemaal!
Fijne kerst allemaal!



Alweer een jaar geleden, en bijna 100% successcore



Wie had dat durven dromen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven