Zwanger worden van een tweede kindje in 2016

28-11-2015 22:13 2638 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic schrijven meiden die in 2016 graag zwanger willen worden van een tweede kindje.

Inmiddels hebben we een leuk clubje en een goed gevulde tabel.

Hopelijk hebben we snel een tabel vol met



NicknameLeeftijd Geboortemaand/jaar 1e kindWanneer startenNOD/ uitgerekende datumZwanger/bijzonderheden Bella2000 - 2014 begin 2016 - Bloempje188 - zoon januari 2015 februari 2016 7 februari MEISJE Ditta07 28/29 aug 2014 december 2015 11 oktober MEISJE Fiat500l 34/38 mei 2014 december 2015 16 december MEISJE Juliejetje 28/30 juni 2014 november 2015 9 september bevallen 08-09 JONGEN Kwaassie 28/31 dochter augustus 2013 december 2015 18 oktober LesAdam 39/37 zoon oktober 2012 september 2015 Lotus87 28/29 juni 2015 december 2015 - JONGEN Miss88 28/27 zoon januari 2015 december 2015 6 oktober JONGENS Phanta1 34/34 2008/ juni 2014 november 2015 13 september MEISJE Platvis 33/32 nov 2013 december 2015 11 september MEISJE SchaapjeM 34/38 december 2014 april 2016 18 januari JONGEN sexyladygirl88 28/30 oktober 2013 augustus 2015 - 13 sept echo, 22 sept intake VK Zonnestraal88 - juli 2015 mei/juni 2016 - Zonnigkleintje 29/32 dochter april 2015 mei 2016 15 maart 1 sept echo voor Combinatietest Zonzonzon 30/29 zoon april 2012 september 2015 9 augustus bevallen 05-08 MEISJE
Alle reacties Link kopieren
Goed idee Bam1984, aug 2014 wordt het dan.

Mooie tabel!
Alle reacties Link kopieren
Guppy is inmiddels 2! Dus November 2013 mag in de tabel, Bam1984! Gisteren even zitten rekenen; half januari starten we. Klinkt arrogant maar de maand maart slaan we over om niet nog een net voor de feestdagen kind te hebben. Was van de eerste 5 dec uitgerekend maar ze is met een geplande keizersnede gekomen dus we mochten de datum kiezen gelukkig
Mooie tabel Bam. Onze zoon is van april 2012.



Mijn zwangerschap was pittig. Veel last van mijn bekken gehad en daardoor een groot deel van de zwangerschap niet gewerkt. Daar ben ik nu wel weer bang voor. Als ik zwanger ben, bel ik snel de bekkentherapeut voor een afspraak. Misschien kan ik het dan voorkomen.



Platvis, een baby in de feestmaand lijkt me ook niet zo leuk, maar aan de andere kant als de wens er is. Als het nu raak is, ben ik in augustus uitgerekend. Altijd in de vakantie jarig. Heeft ook zo z'n voor- en nadelen. En zwanger dan zal best pittig zijn met de warmte en vocht vasthouden. We gaan het zien
Alle reacties Link kopieren
Verstandig zonzonzon om meteen een afspraak te maken zodra je zwanger bent. Voorkomen is beter dan genezen. Ik heb gelukkig niet meer last gekregen van mijn bekken. Soms heb ik dat al, dat was vantevoren al zo maar waar dat aan ligt weet ik eigenlijk niet. Is ook maar zelden, denk dat het met schoenen te maken heeft. En zwanger zijn met warmte en vocht vasthouden is idd best zwaar op het einde Vooral als je dan 107 kilo weegt met een lengte van 169 Je kon me voort rollen haha.. Gelukkig is het allemaal goed gekomen.



Platvis hier ook een geplande ks ivm stuitligging. Hoe heb jij het ervaren?



Ik heb de tabel even op alfabet gezet
Alle reacties Link kopieren
Waar hoor, dat alles zijn voor en nadelen heeft! Moet wel oppassen dat ik straks niet teleurgesteld ga zijn als het niet in een keer lukt natuurlijk.



Ik was ook een stuk zwaarder, op het eind ben ik gestopt met wegen op 117 kg bij 1.72. Ben inclusief ks 45 kilo afgevallen ondertussen,gelukkig.



Ik vond de keizersnede goed te doen. Vond vooral het niet meer zwanger zijn moeilijk. Vond het zo fijn! Man vond het heel bijzonder dat hij haar op zijn borst mocht dus dat vond ik wel fijn voor hem. Wat vond jij er van Bam1984?



Over de vraag van eerder gesproken: er kwam net een collega vragen of ik soms weer zwanger ben want ik zie er zo beroerd uit. Gezellig begin van de dag
Alle reacties Link kopieren
Ook hier een keizersnee gehad, ivm aangezichtsligging. Ik vond de hele bevalling een ramp eerlijk gezegd.. Ben met 37 weken ingeleid na een pittige zwangerschap, waarbij ik veel in het ziekenhuis gelegen heb. Had zwangerschapscholestase.

Na een dag weeen bleek ze dus tijdens het persen niet goed te liggen en kwam het neusje eerst.. naar OK gebracht, waar ze dus toen gehaald is met een keizersnee. Ik vond het wel pijnlijk, maar wel te doen allemaal. Jullie? Alleen als je op bed lag en je moest tot zit komen, oef! Wat zouden jullie bij een volgende keer doen, gewoon bevallen of toch voor een geplande keizersnee kiezen? Ik weet nu al zeker dat ik voor de laatste ga kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Hier gelukkig ook alweer 30 kwijt alles bij elkaar

Ik vond het ook allemaal meevallen, lag snachts al op mijn zij te slapen want op mn rug was ik niet meer gewend natuurlijk. Was wel stijf enzo maar echt PIJN heb ik niet gehad gelukkig. De kraamhulp kwam eigenlijk voor niks, behalve het stofzuigen en bed verschonen maar dat had ik ook nog wel zelf gekund (toch maar verstandig aan haar overgelaten ). O wat fijn platvis, zulke vragen! Sommige mensen hebben ook geen fatsoen he



Ditta dat lijkt me idd nogal heftig. Wat dat betreft is een geplande keizersnede wel een stuk fijner natuurlijk. Jij hebt al een dag heel veel energie moeten leveren en dan alsnog een operatie moeten ondergaan terwijl je van een normale bevalling uit ging. Ook geestelijk lijkt me dat je dat ff moet verwerken. Ik was wel een beetje bang voor de normale bevalling dus eigenlijk wel opgelucht dat ik een keizersnede kreeg. Ik weet nog niet wat ik de volgende keer wil, het lijkt me toch ook wel bijzonder het echt helemaal zelf te doen, maar goed, eenmaal een keizersnede gehad is de kans op weer een (spoed) keizersnede wel groter en dan kies ik er misschien liever zelf bewust voor, zodat ik weet waar ik aan toe ben. Maar goed, zo ver is het nog niet..
Alle reacties Link kopieren
O hebben jullie trouwens nog steeds zo'n doof gevoel onder de navel of is dat nog (deels) goed gekomen?
Alle reacties Link kopieren
Dat dove gevoel heb ik ook nog steeds tussen litteken en navel. Vooral net boven het litteken is het doof, voelt raar als je de huid daar aanraakt. Ik verwacht ook niet meer dat dat weggaat. Een collega van mijn koos ook voor een 2e keizersnee, bij haar hebben ze het litteken gebruikt van de eerste keizersnee. Vriendin daarintegen heeft 2 snedes boven elkaar gehad, waarom weet ik niet...
Alle reacties Link kopieren
Geboortemaand bij mij is dan mei 2014.



Goed dat jullie alweer zoveel zijn afgevallen! Hoe hebben jullie dat gedaan?



Ben tijdens mijn zwangerschap 20 kilo afgevallen. Ik had zwangerschapsdiabetes en daardoor een streng dieet vanaf 15 weken volgens mij. Helaas na zwangerschap zijn er weer wat kilo's bijgekomen. Ik ga zodra ik weer zwanger ben gelijk weer op hetzelfde dieet. Probeer nu al koolhydraten te minderen maar is lastig zo met de feestdagen.



Door de diabetes is er geprobeerd om me in te leiden met een balloncatheter, daar heb ik er 3 van gehad. Wat een hel vond ik het inbrengen ervan. Heeft ook niet geresulteerd in ontsluiting. Na catheter 2 kwamen ze erachter dat ze overdwars lag. Ze is toen dmv een uitwendige versie gedraaid naar een stuitligging. Uiteindelijk zijn 's nachts spontaan mijn vliezen gebroken en heb ik een spoedkeizersnede gehad. Dit omdat de navelstreng voor de uitgang lag.



Ik heb ook een doof gevoel bij het litteken. En soms jeukt het.



Ik hoop mijn volgende bevallig vaginaal te kunnen doen, ook al kom ik daar vast nog op terug zodra ik midden in de weeën zit ☺.



Zonzonzon wat doe je dan bij de bekkentherapeut? Oefeningen of ook andere dingen? Heb ook bekkeninstabiliteit gehad maar was toen werkloos dus kon zelf mijn dag indelen. Heb je een zittend beroep?
Alle reacties Link kopieren
In de tabel staat dat we december beginnen. Dit moet april zijn ;)



Ik was totaal 22 kilo aangekomen. Inmiddels 4 kilo lichter dan voor de zwangerschap. Hier geen keizersnede maar een stuitbevalling. Dochter is vier weken te vroeg geboren en woog 2190 gram.



ik ben trouwens thuisblijfmoeder. Wat voor werk doen jullie?
Alle reacties Link kopieren
Voelt idd raar, net alsof je verdoving hebt gehad bij de tandarts. Denk ook niet dat het nog wegtrekt. Heb wel het idee dat het minder is als in het begin maar kan ook gewenning zijn.



12 kilo was er binnen een maand vanzelf af en de overige 20 en de komende 6 gaan eraf met het cambridge dieet. Klinkt ook heftig, jouw bevalling Fiat, misschien ga ik toch maar sowieso weer voor een geplande ks



Ik baal... Had eigenlijk met mn zoon naar de stad willen wandelen maar het is zo'n pokkeweer dat ik toch maar de auto ga pakken. Ik heb liever dat het vriest dat het kraakt maar mét zon, dan dit druilerige herfstweer... Het allerliefst heb ik natuurlijk gewoon constant lente met en af en toe een weekje zomer maar dan zal ik moeten emigreren
Alle reacties Link kopieren
Heb het aangepast!



Stuitbevalling, dat was ook wel schrikken dan denk ik? Er vanuit gaande dat je dat niet wist van tevoren, aangezien je 4 weken te vroeg bevallen bent? Hoe heb je dat ervaren?

Ik heb bewust voor geen draaipoging gekozen, had er zoveel verschillende ervaringen over gelezen dat ik zoiets had van; ik zie wel of bam-baby zelf nog draait en zo niet, dan niet.. And he didn't. Hij lag bij elke echo eigenlijk wel verkeerd om dus ik heb tijd genoeg gehad om erover na te denken en te beslissen. Vond het wel prima zo



Ik werk 30u pw in een winkel
Alle reacties Link kopieren
Zo, dankzij BAM een nette tabel. Super!



Zonzonzon: Wat balen van die bekkenklachten. Idd goed plan om meteen fysio daarvoor in te schakelen. Heb je lichamelijk werk, waardoor dat niet meer mogelijk was om te doen tijdens de zwangerschap?

Enne, volgens mij had jij morgen je NOD toch? Heb je een voorgevoel?



Fiat: Jee, wat een bevalling zeg! Is nou niet bepaald wat je je er van voorstelt, lijkt me.



Knap van jullie dat jullie zo goed zijn afgevallen! Ik doe ook nog steeds pogingen, al ontbreekt me af en toe de ruggegraat om door te zetten. Ik ben een echte emo-eter, en als ik niet lekker in m'n vel zit, kan je me in de kast vinden.

Het liefst zou ik er voor een zwangerschap ook nog 5-10 kilo af willen hebben. Door wat minder en gezond te eten heb ik de afgelopen weken toch 2,5 kilo zien verdwijnen. Nu de rest nog...



BAM: ik baal met je mee over het weer. Zoon is nu, na 45 min slapen alweer wakker en ik wilde ook wat boodschappen gaan doen. Maar denk dat ik het toch maar opschuif naar morgen.
Alle reacties Link kopieren
Om de tabel aan te vullen:

Dochter is april 2014 geboren. dus 19 maanden oud.

Ik ben 23 partner 24.



@bam1984. Hier ook bewust geen draaipoging gedaan. Ik wist dat het een stuitbevalling zou worden. Dochterlief heeft altijd in stuit gelegen en de kans dat ze zou draaien was erg klein vertelde de verloskundige. En ze heeft gelijk gekregen. Ik wou een keizersnede maar dat vond de gynaecoloog onzin, ik moest het proberen volgens hem en mocht hen tijdens de bevalling niet lukken konden we dan nog voor een keizersnede kiezen. Achteraf ben ik wel blij dat ik voor een vaginale bevalling ben gegaan want was snel weer herstelt. Scheelt natuurlijk ook dat ze zo klein was. Ben benieuwd of de eventuele tweede ook weer een ''stuit''baby wordt..



@ miss88. Ik moet ook nog steeds afvallen hoor. Ben wel lichter dan voor mijn zwangerschap maar nog steeds 10 kilo te zwaar. maar alles is zou lekker en ik ben ook een emo-eter. De komende maand zal afvallen vast niet gaan lukken haha.
Voor de tabel: ik ben 30, man 29. NOD 1 dec



Bam, wat was jij veel aangekomen dan. Daar kan je ook vrij weinig aan doen als je normaal eet. Ik was 14 kilo aangekomen. Ik ben nu iets lichter dan voor mn vorige zwangerschap.



Fiat, de bekkentherapeut geeft oefeningen en maakt het los. Voorkomen kan niet, maar ik hoop het wel zo draaglijk mogelijk te houden. Ik sta voor de klas in het voortgezet onderwijs. Ieder uur een ander lokaal op een andere verdieping dus alles behalve een zittend beroep. Mocht het zover komen, kan ik wel proberen of de roostermaker me in één lokaal wil roosteren. Dat is alleen wel lastig, maar te proberen natuurlijk.



Wat een hoop keizersnedes hier zeg. Ik ben ingeleid. Ik was al over de 40 weken heen, maar de vk wilde het nog langer aankijken. Ik had zo'n pijn dat ik toen zelf heb besloten dat hij gehaald moest worden. Daarna een turbobevalling gehad incl weeënstorm. De komende keer liever een natuurlijke bevalling. Dat gaat misschien wat minder snel.



Wat een weer he! Zoon is me toch een partij dwars... Hij moet eigenlijk elke dag even naar buiten om z'n energie kwijt te raken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat weer is een ramp. Ik moest nog naar de stad voor de laatste sintkadootjes. Maar met m'n dochter lekker warmee chocomelk gedronken met een punt taart in een restaurantje dat is toch wel erg leuk nu ze iets groter is. Alleen het weggaan, ze wil zelf lopen dus zet haar keel flink op als ze weer in de buggy moet. Schaam schaam! Dacht nog wel, straks met een baby erbij, zou je dat nog zo snel doen in je uppie met 2 kids?



Jee een stuitbevalling? Dacht dat ze dan standaard een keizersnee deden... maar niet dus!
Alle reacties Link kopieren
Mijn gyn wilde ook dat ik een draaipoging zou doen maar ik ben baas over mijn eigen lijf en heb geweigerd. Ik denk dat ik nu met mn keizersnede sneller op de been was dan menig andere vrouw met een vaginale bevalling, maar goed hoe dat bij mezelf gelopen zou zijn weet ik natuurlijk niet.

Schijnbaar zijn stuitliggingen toeval.. Als de eerste in een stuit ligt hoeft dat bij de 2e niet het geval te zijn en andersom. Ik ben ook wel heel benieuwd. Maar.. Is het dus zo dat je zelf voor een keizersnede mag kiezen de 2e keer als je de 1e keer ook een keizersnede hebt gehad? Of moet je dan wel gewoon vaginaal bevallen als de kleine goed ligt?



Ik was ook voor de zwangerschap al te zwaar, ben iets meer dan 20 kilo aangekomen en nu 31 kilo lichter dan op de dag van de keizersnede. Ik at alles wat ik tegenkwam, dus was niet helemaal vreemd dat ik zoveel aankwam



Haha idd Ditta, dan wordt het allemaal nog iets lastiger he.. Maar ook daar raak je aan gewend denk ik, en word je handig in. Ligt er ook heel erg aan hoe je kids zijn.



Ik ben trouwens blij dat ik niet de enige ben die nog niet kan beginnen, ik schreef een tijdje mee in een ander topic maar die zijn bijna allemaal al zwanger dus dat is niet zo leuk.. Dit ligt alweer wat dichter bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Op de nacontrole in het zh na 6 weken, heb ik gevraagd hoe het zou gaan bij een volgende bevalling. Gyn zei toen we gaan het samen bekijken maar de a.s. moeder geeft het uiteindelijke besluit. Je moet wel sowieso in het zh bevallen omdat de (kleine) kans op scheuren van jet litteken aanwezig is. Dit is daarom ook een van de redenen waarom ik geen normale bevalling wil meer.

Voordat we hebben besloten om voor een tweede te gaan heb ik naar gynaecologie gebeld of bovenstaande nog ateeds juist was, dat werd idd bevestigd. Eerder durfde ik er eig niet voor te gaan. Heb de bevalling zo naar beleefd, dat wil ik geen 2e keer.

Volgens mij heeft ieder zh ook wel een eigen beleid omtrent keizersnedes.

Heb je weinig last gehad bam1984 van je keizersnee? Ik kan me dat gevoel nog well herinneren dat je plat ligt en wil gaan zitten.. oef! Ik heb tijdens de bevalling eerst een knip gehad omdat het een vacuumbevalling zou gaann worden. Daarna bleek na toucheren door gyn dat de neus voor lag en er dus geen vacuum op kon. Ik moet ook zeggen dat een knip ook echt niet fijn is.. dat plassen, bahbah!

Ik heb 3 maand na de keizersnee wel veel last gehad. Was aan het werk en opeens verscheen er eenn blauwe draad aan het uiteinde van het litteken. Kwam echt van binnenuit. Ze hebben er verder niks aan gedaan, maar moest weer rustiger aan doen. Wond genas niet.
Alle reacties Link kopieren
Ditta ik heb bijna geen last gehad van de keizersnede. Ik ben op woensdag geopereerd en zou tot za/zo moeten blijven. Op woensdag kon/mocht ik nog niet uit bed ivm de katheter maar die hebben ze er donderdag ochtend uitgehaald en die dag heb ik zelf voor mn zoon gezorgd en toen dat allemaal goed ging mocht ik vrijdag al naar huis. Toen ik thuis kwam eerst alles opgeruimd en daarna de kraamzorg gebeld. Ze had nog nooit gezien dat iemand zo fit was en zelf de deur openmaakte enzo. De wond genas goed, dat zeiden ze donderdags in het ziekenhuis al. Ik heb ook geen morfine gehad, alleen paracetamol en nog 1 andere soort pijnstiller ook in pil vorm, vergeet steeds hoe dat heet. Tuurlijk wat jij zegt van het liggen en omhoog komen, dat doe je wel rustig in het begin, stijf gevoel, maar pijn? Nee..

Wat bedoel je met een blauwe draad?
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja dat was ook niet ok hoor! Dat was een hechtdraad van binnen, die naar buiten was gekomen. Op de uiteinden had je vast ook knoopjes van draad, uit zo'n gaatje waar zo'n knoopje op zat kwam ie.. schrok me rot! Ze hebben m afgeknipt en moest geen lichamelijk werk meer doen even. Was toen net weer begonnen na mijn verlof.
Alle reacties Link kopieren
O ieuw ja idd..... Ik heb geen draad gezien gelukkig, was meteen dicht. En heb toch ook niet stil gezeten ofzo, stond na 4,5 week al weer op een festival
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een versie gehad, maar ze ging geen cm opzij Na 45 minuten heb ik gezegd dat het klaar was. Ze lag ook al vanaf het begin in een stuit dus had me er al op voorbereid. Mocht het vaginaal proberen maar alleen al van het idee schoot ik in een hysterische huilbui bij de arts. De keus was snel gemaakt dus. Ze is vrijdag middag gehaald en de zondag waren we voor de lunch alweer thuis.



Inderdaad nog steeds een dof gevoel. Verwacht ook niet meer dat het weg gaat.



Ik werk trouwens 32 uur als Projectmanager en zit in mijn laatste jaar van een economische studie.
Alle reacties Link kopieren
Wat een druk leven platvis.. en 32 u werken en studie en kindje + hopelijk baby straks!

Hebben jullie aan iemand verteld dat jullie voor een tweede willen gaan?
Alle reacties Link kopieren
Kan je iig zeggen dat je het geprobeerd hebt platvis!

Zo druk idd! Goed bezig hoor!



Mijn vriend(inn)en weten wel dat ik er nog eentje zou willen, en mn moeder en zus ook, maar heb niet gezegd dat ik vanaf maart weer wil gaan proberen. Heb de eerste keer wel tegen redelijk wat mensen verteld hoe en wat en toen het na een paar maanden "nog niet" raak was begon ik dat toch wel vervelend te vinden, want iedereen was natuurlijk wel nieuwsgierig enzo. Dus besloten dat ik dat nu niet ga doen.

Hoe lang duurde het bij jullie bij de eerste voor het raak was? Ik zag al bijna 2 jaar voorbij komen? Moeilijk lijkt me dat... Bij mij was het in de 6e maand raak, dus mag niet klagen (vandaar ook de " " hierboven )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven