Zwanger worden vanaf april/mei 2017

26-03-2017 21:59 795 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Ik ben op zoek naar dames die gezellig willen kletsen tijdens de spannende tijd van het zwanger willen worden.



Even kort voorstellen. Ik ben bambi ben 30 jaar oud, woon samen met mijn vriend, waarmee ik al 10 jaar samen ben. En 9 maanden geleden hebben we samen een zoontje gekregen. Het papa en mama zijn bevalt ons zo goed, dat het alweer kriebelt voor een 2e kindje. Ik vind het zo spannend allemaal weer!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk en snel zeg. Maar ik zou dat zelf ook graag willen, weinig leeftijdsverschil.



Wij willen ook dit jaar gaan proberen. Maar eerst in juni verhuizen. Daarna rustig vakantie. En dan is er rust en willen we het proberen.



Gebruik je nu ook een anticonceptie middel?
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
We hebben het afgelopen jaar alleen condooms gebruikt. Dus vanaf nu mogen die ondingen weer in de la blijven liggen!



Eigenlijk hadden we afgesproken pas in april te beginnen, maar afgelopen week al 2x geen condoom gebruik dus misschien....



Spannend dat jullie ook gaan proberen na de vakantie. Nog een verre reis in het vooruitzicht?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook bezig. Al een paar maanden zonder voorbehoedsmiddel, maar deze maand voor het eerst echt "echt". Ik heb een nogal onregelmatige -en lange- cyclus wat het extra lastig maakt. En ik merk dat ik vooral angst heb dat het me niet gegund gaat zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang is je cyclus? Die van mij varieerde tussen de 42 en 31 dagen. En ik was toch snel zwanger. Maar ik snap je onzekerheid, die had ik toen ook.
Alle reacties Link kopieren
Tussen 32 - 42 dagen zo ongeveer. Al kan ik ook wel eens een maand "overslaan". Omdat ik het altijd voel aankomen heb ik het nooit serieus bijgehouden, dat doe ik nu wel om zodat ik het wat beter kan 'timen' allemaal
Alle reacties Link kopieren
Ja dat snap ik, dat had ik ook gedaan de eerste keer. En dat wil ik nu ook weer gaan doen.

Ik voel mijn eisprong, en 12 dagen later word ik ongesteld. Maar wanneer die eisprong is, die varieert dus enorm. Nu heb ik op dag 16 mijn eisprong gevoeld, dus als ik het goed gevoeld heb, wordt dit mijn kortste cyclus sinds ik het bijhoudt.



Wanneer is deze maand je nod?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee wanneer ik ongesteld moet worden, maar volgens mijn kalender waar ik mijn cyclus nu op bij hou (gewoon lekker handmatig) heb ik ergens vanaf donderdag mijn eisprong. Dus in principe zou ik over 2.5-3.5 (max 4) weken weer ongesteld worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel mijn eisprong overigens niet, dus ik heb geen enkele richtlijn buiten mijn menstruaties.
Alle reacties Link kopieren
Je kan s morgens je tempertuur opmeten. Na je eisprong is hij ongeveer 0,3 hoger dan voor je eisprong. Moet je wel iedere dag zelfde tijd meten wil je hier wat inzicht mee krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Stomme vraag misschien wat is de afkorting nod ?



TO, Sicilië wordt het. Hoe snel werd jij zwanger van je 1e?
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Nod: niet-ongesteldheids-dag



Lekker sicilie!

Ik was bij de eerste de tweede ronde zwanger. Echt zo'n geluk met mijn onregelmatige cyclus.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het eerst gewoon proberen door veel sex te hebben rondom de periode dat ik een eisprong zou moeten hebben. Anders voelt het zo geobsedeerd en daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in. Ik ben ook niet van de "NOD" term enzo. Ik hoop gewoon niet ongesteld te worden en vanwege mijn cyclus wil ik daar toch geen vaste dag aan hangen. (Ik voorspel bij mij dan een hoop teleurstellingen) Ik probeer er zo nuchter mogelijk in te staan eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Knap dat je dat kan! Ik wilde al zo lang een kindje. Dat toen mijn vriend er ook "eindelijk" aan toe was, ik het dus ook gewoon meteen wilde. Dus in die zin was ik best geobsedeerd. Nu ik al een kindje heb denk ik dat dit minder zal zijn. Al hoop ik dat het niet langer dan een half jaar duurt. Ik zou graag het leeftijdsverschil met de oudste niet te groot willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil al zeker 14 jaar kinderen maar juist omdat ik weet dat het best even kan duren voor het lukt (in de familie is het niet bij iedereen even makkelijk gegaan), wil ik graag zo "ontspannen" beginnen. Als het dan over een tijdje niet is gelukt kan ik altijd nog "opschalen".



Qua leeftijd hebben we niet zo veel tijd meer (32 en 39), dus we hebben met elkaar wel afgesproken dat we niet jaren gaan doormodderen.
Alle reacties Link kopieren
Zo, al 14 jaar? Waarom is het er niet eerder van gekomen als ik vragen mag?



Je hoort idd best vaak om je heen dat zwanger worden niet zo vanzelfsprekend is. Ik was ook zo ontzettend blij toen het bij mij snel raak was. Ik had namelijk door mijn onregelmatige cyclus ook wel verwacht dat het even zou duren. Dus wellicht valt het bij jou ook mee.
Hoi dames, zou ook graag mee willen schrijven!



Vriend en ik hebben ook besloten om voor een eerste kindje te gaan. Ik ben eind februari gestopt met de pil en heb eigenlijk midden maart een knallende ovulatie test gehad en ook rondom die tijd hebben we best veel geklust.



Ik weet dus niet zo goed wanneer mijn menstruatie zou moeten beginnen maar als ik naar mijn ovulatie kijk zou het nu vrijdag moeten zijn. Wat is dat wachten killing zeg!



Ben heel benieuwd naar jullie!
Alle reacties Link kopieren
Spannend!! Nog 4 dagen geduld dus.

Wachten is echt killing ja.



Ik kon de vorige keer ook echt niet wachten met testen. Heb uiteindelijk 4 dagen te vroeg al positief getest. Ik ben benieuwd of ik nu wat meer geduld zal hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bambi18 schreef op 27 maart 2017 @ 13:22:

Zo, al 14 jaar? Waarom is het er niet eerder van gekomen als ik vragen mag?



Je hoort idd best vaak om je heen dat zwanger worden niet zo vanzelfsprekend is. Ik was ook zo ontzettend blij toen het bij mij snel raak was. Ik had namelijk door mijn onregelmatige cyclus ook wel verwacht dat het even zou duren. Dus wellicht valt het bij jou ook mee.



Ik vond 18 niet zo'n geschikte leeftijd voor een kind



Plus ik had geen relatie. Serieus overwogen om het alleen te doen, besloten te wachten tot mijn 30ste, toen mijn vriend ontmoet en toen dacht ik tsja, met zijn tweeën is ook leuk, maar dan wil ik wel een beetje een basis. Knalverliefd en rammelende eierstokken helemaal leuk, maar voor een kind moet je in eerste instantie je hersens gebruiken vind ik. Dus dat is nu



Ik doe trouwens niet aan klussen en NODs hoor, ik heb sex en wordt wel of niet ongesteld. Ik probeer er zo nuchter mogelijk in te staan.
Vorige week kon ik echt niet wachten met testen, maar nu zo dicht voor NOD ben ik erg zenuwachtig en bang voor teleurstelling. Echt dom, want dit is pas ronde 1 haha.



Wanneer is jouw NOD, bambi? Misschien overheen gelezen!
Alle reacties Link kopieren
@hoelahoep dat 18 niet zo'n geschikte leeftijd is snap ik! maar ik dacht er kunnen nog meer redenen zijn in die 14 jaar. Zoals idd het niet hebben van een partner. Wij hebben ondanks dat we allang samen waren ook gewacht. Mijn rammelende eierstokken wilde al jaren een kindje. Maar een stabiele relatie, werk en woonsituatie hebben we toch nog zwaarder laten wegen.



@computersaysno, volgende week dinsdag als ik mijn eisprong goed gevoeld heb. Eigenlijk zouden we volgende maand pas starten, maar mijn eisprong was veel eerder dan verwacht. Dus misschien is het per ongeluk eerder raak.
Spannend bambi, nog een week wachten



Ik heb echt van die kwaaltjes allemaal, moe, zere borsten, krampjes.. maar voor hetzelfde geld word ik ontzettend voor de gek gehouden door mijn eigen lijf haha.



@hoelahoepla, fijn dat je er zo nuchter in staat! Dan ga je misschien ook niet zo letten op elk dingetje wat je in je lijf voelt.



Gelukkig wel fijn weer deze week!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bambi18 schreef op 27 maart 2017 @ 23:17:

@hoelahoep dat 18 niet zo'n geschikte leeftijd is snap ik! maar ik dacht er kunnen nog meer redenen zijn in die 14 jaar. Zoals idd het niet hebben van een partner. Wij hebben ondanks dat we allang samen waren ook gewacht. Mijn rammelende eierstokken wilde al jaren een kindje. Maar een stabiele relatie, werk en woonsituatie hebben we toch nog zwaarder laten wegen.



@computersaysno, volgende week dinsdag als ik mijn eisprong goed gevoeld heb. Eigenlijk zouden we volgende maand pas starten, maar mijn eisprong was veel eerder dan verwacht. Dus misschien is het per ongeluk eerder raak.



Ik wou die dingen ook eerst op de rit hebben. Gelukkig is het nu zo ver.



Dat zou fijn voor je zijn zeg, als het meteen lukt!!
Alle reacties Link kopieren
@vomputersaysno; de eerste signalen zijn dus veelbelovend Spannend!
Jammer genoeg vandaag al oud bloed.. ga ervan uit dat het doorzet!



Wil wel zeggen dat het een redelijk normale cyclus is na 1 maand te zijn gestopt met de pil, in mijn kalender app zegt ie dat ik vrijdag ongesteld moet worden dus zit nu op dag 27. Toch wel netjes. En daarna op naar ronde 2

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven